Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Schokkend: Nederlanders moeten vingerafdrukken afstaan! Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Schokkend: Nederlanders moeten vingerafdrukken afstaan!
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Volgens een nieuw wetsvoorstel krijgen justitie en politie toestemming om in de toekomst een centrale database met biometrische gegevens van alle Nederlanders te doorzoeken. Een Kamermeerderheid zou de plannen steunen.

Vanaf medio 2009 moet iedere Nederlander ouder dan zes jaar die zijn identiteitspapieren bij de gemeente afhaalt vier vingerafdrukken afstaan. Ook wordt een gezichtsscan gemaakt en in een centrale database opgeslagen. RTL Nieuws meldt dat deze databank volgens de plannen van Staatssecretaris Bijleveld van Binnenlandse Zaken ook toegankelijk zal zijn voor politie en justitie. Tot nu toe mogen in bestaande databases alleen vingerafdrukken van veroordeelde criminelen en asielzoekers opgeslagen worden.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de berichtgeving van RTL Nieuws bevestigd, terwijl in de oorspronkelijke plannen de biometrische gegevens alleen ter bestrijding van identiteitsfraude zouden worden gebruikt. De database zou alleen doorzocht mogen worden als de officier van justitie toestemming heeft gegeven.

Het College Bescherming Persoonsgegevens vindt de plannen veel te ver gaan omdat volgens het Nederlandse strafrecht iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Bovendien zouden de kabinetsplannen in strijd zijn met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Kamerlid voor het CDA Van Haersma Buma steunt de plannen en stelt dat met een dergelijke database de criminaliteit beter kan worden aangepakt.

Wat ik me nu af vraag: waarom schreeuwt niemand moord en brand? Dit is gewoon eng. Zal ik maar vast een Jodenster gaan dragen, ben ik vast voorbereid... Het zou voor mij een reden zijn om te gaan emigreren.

http://zaplog.nl/zaplog/article/vingerafdruk_van_nederlanders_in_database
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Ik vind het een praktische maatregel die mij totaal niet schokt.

De relatie tussen een vingerafdruk en een Jodenster zie ik niet. Als iedereen een Jodenster zou dragen (zoals indertijd in Denemarken) is er toch niets aan de hand? Wij dragen toch ook allemaal schoenen? Dat is veel shockerender. Immers, sommige mensen hebben schoenen van plastic of canvas, anderen van leer. Dat is pas discriminerend. Wink

Ik zou mij kunnen voorstellen dat mensen die de 2e Wereldoorlog hebben meegemaakt en hun vingerafdruk in hun persoonsbewijs moesten zetten, even moeten slikken bij deze maatregel. Maar als dit een doeltreffend wapen kan zijn in de opsporing van criminelen, dan lijkt me dat een zeer goede zaak. Wat heeft mijn vingerafdruk met mijn 'privacy' te maken? Zolang ik geen misdaden bega, verschijnt mijn vingerafdruk nooit in het beeldscherm.

Mijn vingerafdruk mogen ze direct hebben hoor.
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Liz schreef:

Ik zou mij kunnen voorstellen dat mensen die de 2e Wereldoorlog hebben meegemaakt en hun vingerafdruk in hun persoonsbewijs moesten zetten, even moeten slikken bij deze maatregel. Maar als dit een doeltreffend wapen kan zijn in de opsporing van criminelen, dan lijkt me dat een zeer goede zaak. Wat heeft mijn vingerafdruk met mijn 'privacy' te maken? Zolang ik geen misdaden bega, verschijnt mijn vingerafdruk nooit in het beeldscherm.

Dan begrijp je het kennelijk verkeerd:

Iedereen vanaf 6 jaar is verplicht 4 vingerafdrukken af te geven plus een gezichtsscan toe te staan.

Werk je niet mee, dan krijg je in ieder geval geen ID-kaart, paspoort of rijbewijs. Dan heb je een ander probleem, omdat je niet meer kan voldoen aan de identificatieplicht die we al wat langer kennen. Je komt er dus niet onderuit om je medewerking te verlenen.

Al zou je geen misdaden begaan, dan staan jou privacy gegevens wel degelijk in die database. Dus ook als niet-crimineel worden deze gegevens van alle burgers in het systeem opgeslagen. Het heeft dus absoluut met inperking van je privacy te maken, zo ongeveer het laatste wat je nog hebt: je eigen lichaam!!

De volgende stap (en die zit al even in de pijplijn) is het verplicht chippen van de gehele bevolking. Werk je niet mee: prima, dan geen ziekenkostenverzekering voor jou. In Amerika zijn inmiddels 1,4 miljoen militairen en in Engeland enkele duizenden gevangenen voorzien van een chip. Hou er maar rekening mee dat het ook hier ingevoerd gaat worden. Zelfs de details zijn al bekend: een 2 mm dikke (of dunne) passieve chip (dus zonder batterij), die d.m.v. een injectienaald vlak onder de haarlijn op het hoofd wordt ingebracht. Wat voor gegevens daarin gaan komen is onbekend, zelfs van de al aangebrachte exemplaren in Amerika en Engeland.
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

In dit artikel staat een compleet overzicht van de getroffen maatregelen tot nu toe:

http://sargasso.nl/archief/2008/02/15/volksopstand-tegen-de-privacyschendingen/

En zoals ik al eerder schreef, er komt nog veel meer aan.
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

Quote:
Wat heeft mijn vingerafdruk met mijn 'privacy' te maken?

Het begrip privacy word vaak gekoppeld aan het begrip persoonsgegeven, dat zijn gegevens die tot jou te herleiden zijn.

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Alfatrion schreef:
Quote:
Wat heeft mijn vingerafdruk met mijn 'privacy' te maken?

Het begrip privacy word vaak gekoppeld aan het begrip persoonsgegeven, dat zijn gegevens die tot jou te herleiden zijn.

Tuurlijk! Alles wordt toch gekoppeld, dat doen ze nu ook al. Hier nog een artikel uit het NRC van vandaag:

Gepubliceerd: 16 februari 2008 09:33 | Gewijzigd: 16 februari 2008 18:15
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 16 febr. Staatssecretaris Ank Bijleveld (Binnenlandse Zaken, CDA) stelt voor de vingerafdrukken van iedereen die een identiteitsbewijs aanvraagt toegankelijk te maken voor opsporing.

Dat blijkt uit een wetsvoorstel dat Bijleveld onlangs naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Alle landen van de Europese Unie moeten vanaf juni volgend jaar paspoorten uitgeven waarin twee vingerafdrukken van de houder opgenomen zijn. Bijleveld stelt voor justitie onder voorwaarden toegang te verlenen tot de ‘centrale reisdocumentenadministratie’. Daarmee krijgt justitie de beschikking over een database met de vingerafdrukken van alle Nederlanders van zes jaar en ouder.

Volgens het wetsvoorstel van Bijleveld zou de database alleen geraadpleegd mogen worden bij zwaardere misdrijven en met toestemming van de officier van justitie. „Niet iedere rechercheur kan erin grasduinen”, aldus een woordvoerder van het ministerie.

Ook het gebruik wordt beperkt. Justitie mag geen willekeurige vingerafdrukken van een plaats delict in de database invoeren. Een officier zou alleen vingerafdrukken van een concrete verdachte mogen voorleggen, met het doel deze te identificeren.

Big Brother is Watching You!

Een nieuwe biometrische scanner op George H. W. Bush Intercontinental Airport in Houston, Texas.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2008 3:11 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

ron1872 schreef:
Een nieuwe biometrische scanner op George H. W. Bush Intercontinental Airport in Houston, Texas.

Nee hoor niet op George H. W. Bush International Airport in Houston.
Toen ik daar landde moest ik alleen maar een vingerafdruk geven en mijn moeder niet want die was te oud.
Controle op Gatwick of Heathrow of Schiphol is zeker 80% strenger dan in Houston Texas.
Ik had veel meer verwacht en was verbaast over de relaxte controle.

Dus niet zo snel kritiek hebben Ron, en misschien moet Houston zich strenger opstellen zoals de Europese luchthavens.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2008 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Elisabeth schreef:

Dus niet zo snel kritiek hebben Ron.

Ik heb geen kritiek Elisabeth, ik kom naar buiten met iets waar al jaren geleden voor gewaarschuwd is en voorspeld is. Nieuw is het dus niet, maar de plannen worden nu stap voor stap uitgevoerd. Het gaat niet alleen om vingerafdrukken, maar om een veel groter pakket van maatregelen, die onder het mom van 'terrorisme en criminaliteit' worden doorgevoerd. Hier een opsomming ervan:

http://sargasso.nl/archief/2008/02/15/volksopstand-tegen-de-privacyschendingen/

Lees het op je gemak eens door. Het gaat iedereen aan en begint zo langzaam maar zeker een flinke inperking van onze vrijheden te worden en er komt nog veel meer aan.

http://www.opstand.freedisk.nl/
BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2008 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

ron1872 schreef:
Liz schreef:

Dan begrijp je het kennelijk verkeerd:

Iedereen vanaf 6 jaar is verplicht 4 vingerafdrukken af te geven plus een gezichtsscan toe te staan.

Werk je niet mee, dan krijg je in ieder geval geen ID-kaart, paspoort of rijbewijs. Dan heb je een ander probleem, omdat je niet meer kan voldoen aan de identificatieplicht die we al wat langer kennen. Je komt er dus niet onderuit om je medewerking te verlenen.

Al zou je geen misdaden begaan, dan staan jou privacy gegevens wel degelijk in die database. Dus ook als niet-crimineel worden deze gegevens van alle burgers in het systeem opgeslagen. Het heeft dus absoluut met inperking van je privacy te maken, zo ongeveer het laatste wat je nog hebt: je eigen lichaam!!

De volgende stap (en die zit al even in de pijplijn) is het verplicht chippen van de gehele bevolking. Werk je niet mee: prima, dan geen ziekenkostenverzekering voor jou. In Amerika zijn inmiddels 1,4 miljoen militairen en in Engeland enkele duizenden gevangenen voorzien van een chip. Hou er maar rekening mee dat het ook hier ingevoerd gaat worden. Zelfs de details zijn al bekend: een 2 mm dikke (of dunne) passieve chip (dus zonder batterij), die d.m.v. een injectienaald vlak onder de haarlijn op het hoofd wordt ingebracht. Wat voor gegevens daarin gaan komen is onbekend, zelfs van de al aangebrachte exemplaren in Amerika en Engeland.

Ik vind alles geen probleem, alleen aan het idee van de chips zou ik zwaar moeten wennen. Zoals bij alles is het een kwestie van afwegen. Als de politie weer tijd krijgt voor het oplossen van fietsdiefstallen (oh nee, fietsen worden ook voorzien van chips! Wink) omdat criminelen over de gehele wereld snel opgespoord kunnen worden, dan is een chipje meer of minder snel vergeten.

Alleen zoals met alles vinden de criminelen daar natuurlijk ook weer wat op: het verwijderen van hun chips bijvoorbeeld.

Geen chips dus.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2008 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

Er wordt nu hard geroepen dat het een beperking is van je privacy, maar kan iemand mij dan uitleggen wat de beperking is? Dan staan mijn vingerafdrukken ergens geregistreerd. En dan? Wat kan ik dan niet meer doen wat ik nu wel doe? Ik zie werkelijk het probleem niet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2008 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

ron1872 schreef:
Lees het op je gemak eens door. Het gaat iedereen aan en begint zo langzaam maar zeker een flinke inperking van onze vrijheden te worden en er komt nog veel meer aan.

Dat weet ik al jaren.

Wat ik inderdaad eng vind is dat een onzichtbaar systeem alles van je wilt weten.
Ik ken een man in Engeland die nergens geregistreerd staat. Hij betaald geen belasting
maar heeft ook geen paspoort. Huurt een huis via de naam van zijn vriendin maar is erg rijk.
Heeft geen bankrekening en ook geen rijbewijs.

Maar je moet wel kiezen voor zo'n bestaan. Het beperkt wel de vrijheid van reizen.

Mijn betoog was tegen de eerste helft van jou plaatsing. Dat de controle in de US minder is dan in Europa.
Er bestaat geen bevolkings register bv.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2008 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

GerardM schreef:
Er wordt nu hard geroepen dat het een beperking is van je privacy, maar kan iemand mij dan uitleggen wat de beperking is? Dan staan mijn vingerafdrukken ergens geregistreerd. En dan? Wat kan ik dan niet meer doen wat ik nu wel doe? Ik zie werkelijk het probleem niet.

Laat ik dan maar het scenario gaan schetsen hoe het eruit gaat zien:

- de eerste stap zijn 2 vingerafdrukken vanaf juni 2009 bij aanvraag van een identiteitsbewijs plus een digitale scan van meerdere zijden van je gezicht
- de tweede stap (zit in de pijplijn) is de implantatie van een passieve microchip, waarin alleen een persoonlijk nummer staat, zou bijvoorbeeld je sofinummer kunnen zijn, want die is uniek. Doe je niet mee? Prima hoor, krijg je geen ziektekosten verzekering
- de derde stap (zit in de pijplijn) is de invoering van een rookvergunning, wil je tabak kopen, dan kan dat alleen na registratie en betaling van een jaarlijks bedrag

De eerste stap is nog relatief onschuldig, wellicht handig als er ergens een inbraak wordt gepleegt of als soort legitimatiebewijs bij de spoorwegen of vliegvelden. Het paspoort zou dan kunnen vervallen. Aan de andere kant is meteen enorm lijfelijk, zoals de overheid gaat opereren. Het Blijf van mijn Lijf idee, zeg maar. Wat ook vreemd is, dat vanaf juni 2009 iedere burger verdacht is van .... ja wat eigenlijk? Niet alleen criminelen moeten afdrukken inleveren, maar ook jij en ik. Ze draaien de rollen dus helemaal om.

De tweede stap is een daadwerkelijk en serieuze inbreuk op onze bewegingsvrijheid. Via detectiepoortjes (het aktieve deel van het systeem) is men volledig in staat om elk individu 24/7 te volgen en te traceren. Dit is dus precies het Big Brother is Watching You idee. Ook als jij dat even niet wil, ben je nog steeds te traceren. Ander vervelend iets is, dat als jij bijvoorbeeld bij je dokter komt die precies jou hele hebben en houden kan zien op het moment dat jij bij zijn poortje (balie) staat. Stel je bent het er achteraf niet mee eens en je gaat naar een voorlichtingsavond daarover, dan men precies zien wie daar waren. Ze hoeven geen namen te noemen, niks-nada-nakkes. Inmiddels zijn 1,4 miljoen Amerikaanse militairen en duizenden engelse gevangenen gechipped en van de week zijn ziekenhuizen in de Amerikaanse staat Ohio begonnen met het verplicht chippen van pasgeboren baby's.

De derde stap is net genomen in Engeland, maar omdat het een EU maatregel is (net als stappen 1 en 2 overigens) komt het er ook bij ons. De rookvergunning. Klinkt hilarisch, maar is het niet. Iedereen die tabak wil kopen zal met zijn legitimatiebewijs (aha zie je hem: alleen verkrijgbaar na afgifte van je 2 vingerafdrukken plus scan van je kop) jaarlijks een rookvergunning moeten halen. In Engeland kost die 10 pond. Tot zover nog niet eens zo ernstig, maar dan: je staat dus geregistreerd als roker. Er kan dus niet meer gerommeld worden met aanvragen van een ziektekostenverzekeringen. Men kan je volledig weigeren of een hogere premie aansmeren. En ja die gegevens staan toevallig ook nog eens in het systeem opgeslagen die je dokter kan zien via je microchip en zou hulp kunnen gaan weigeren als zijnde hopeloos geval. Al die gegevens die ze nu al van je hebben zijn uiteraard ook weer helemaal te koppelen aan je vingerafdrukken, die volledig uniek is.

Wat krijgen we dus: een volledige registratie van de hele bevolking, iets wat overigens ook in WOII plaatsvond, alleen was het toen niet digitaal, maar heette het Ausweisch, met daarop ook vingerafdrukken. Joden hadden zelfs een ster. Er was geen enkel ander land in Europa waar de registratie zo goed was als in Nederland, het percentage vermiste Joden lag in Nederland als hoogste van Europa. Ik wil niet zeggen dat het deze kant op gaat en je zal best vrijheid van bewegen hebben, maar je staat volledig onder controle van onze overheid. Men weet waar je bent en wat je aan het uitvreten bent. Eénmaal vingerafdrukken, gezichtsscan gegeven en gechipped is er geen enkele weg meer terug.

Bovendien gaat het op een manier van chantage, 'meedoen want anders ....' (oftewel inperking van je vrijheden, ook voor degene die als makke schaapjes meewerken):

De eerste stap zal je moeten meewerken anders krijg je geen ID bewijs.
De tweede stap zal je moeten meewerken anders geen ziektekostenverzekering.
De derde stap zal je moeten doen om tabak te kopen, met het risico onverzekerd te raken.

Ten overvloede: deze drie stappen zijn mij op dit moment bekend. Ik zou er helemaal niet van staan te kijken als er nog meer komt. Is het doemscenario? Nee helaas, was het maar zo Shock

Laatst aangepast door ron1872 op Zo Feb 17, 2008 17:40, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2008 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Elisabeth schreef:

Wat ik inderdaad eng vind is dat een onzichtbaar systeem alles van je wilt weten.

Ja precies dat is dus ook mijn bezwaar. Die chip staat niks in, slechts een uniek nummer. Alleen aan dat nummer kunnen ze dus letterlijk alles gaan koppelen: je salaris, belastinggegevens, je huur, saldo bankrekeningen, je dokters verleden, verkeersovertredingen, rookgedrag, drinkgedrag, bezoek bioscoop, voor de heren bezoek aan Yab Yum, ziekenhuis bezoek, abonnementen, noem maar op. Je hele hebben en houden draag je dus volledig bij je. Wil je iets niets vertellen aan jou arts? Geen probleem hoor: de arts kijkt op zijn scherm en hij kan alles even doorsnuffelen.

Scaring? Ja natuurlijk, ze blijven ten eerste van mijn lichaam af en ten tweede bepaal ik zelf wel wat ik tegen een ander wil vertellen, daar hoeft de overheid mij niet toe te verplichten. Het is dus een volledige inbreuk op de privacy van de burgers.

Nog een gratis beleggingsadvies:

http://www.verichipcorp.com/
BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2008 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

BIG brother is watching you.

"Every step you make,
Every breath you take,
I'll be wathing you"
Een goed lied van Sting.
Stalking is bij de wet verboden.
Maar als een overheid dit gaat doen dan moeten ze eerst de wet veranderen, lijk mij.
Ben benieuwt hoelang de bevolking dit gaat pikken.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Elisabeth schreef:
BIG brother is watching you.

"Every step you make,
Every breath you take,
I'll be wathing you"
Een goed lied van Sting.
Stalking is bij de wet verboden.
Maar als een overheid dit gaat doen dan moeten ze eerst de wet veranderen, lijk mij.
Ben benieuwt hoelang de bevolking dit gaat pikken.

Ik ben bang dat de meeste mensen niet weten wat er aan de hand is Elisabeth en wat de bedoeling ervan is. Veel van die maatregelen worden ingevoerd onder het mom van 'war on terror' en 'meer veiligheid', maar ik zie dat verband helemaal niet. Maar stalking is wellicht de beste omschrijving die je eraan kan geven. Het boek van George Orwell 1984 begint stap voor stap werkelijkheid te worden. Ik wil nog steeds de film nog eens gaan bekijken, lijkt me heel informatief nu.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Marleen

Kun je doen, en ik kan het je zelfs aanraden (hoewel het boek beduidend beter is en wel tot aanbeveling strekt om de film goed te kunnen volgen ; zo'n dikke pil is het niet.
Ik heb het zelf van de week weer eens gedaan, en iedere keer dat ik het lees wordt het eigenlijk schrijnender omdat het eigenlijk ook steeds meer bewaarheid wordt. En als je dan in zo'n 1984-mood bent, gaan ook ineens weer allerlei dingen je opvallen waar je anders wellicht overheen gelezen had....

Lees en huiver
En nog een keer

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Marleen schreef:
Kun je doen, en ik kan het je zelfs aanraden (hoewel het boek beduidend beter is en wel tot aanbeveling strekt om de film goed te kunnen volgen ; zo'n dikke pil is het niet.
Ik heb het zelf van de week weer eens gedaan, en iedere keer dat ik het lees wordt het eigenlijk schrijnender omdat het eigenlijk ook steeds meer bewaarheid wordt. En als je dan in zo'n 1984-mood bent, gaan ook ineens weer allerlei dingen je opvallen waar je anders wellicht overheen gelezen had....

Lees en huiver
En nog een keer

Yep, beide linkjes en de materie zijn me helaas volledig bekend Marleen.

Maar dat is dus ook de reden dat ik 1984 nog eens wil lezen/kijken, om inderdaad een nog diepere kijk te krijgen wat er op het moment gaande is. En wellicht is het beter eerst het boek te lezen en vervolgens de film. Ik ben er andersom aan begonnen en dat was geen succes. Was voor mij zelfs erg verwarrend.

En gelijk maar even besteld voor weinig Very Happy Alleen de omschrijving is al heel treffend met wat nu speelt:

Nieuwspraak, Big Brother, het vocabulaire uit 1984 is in onze taal opgenomen en een eigen leven gaan leiden. De roman van George Orwell uit 1949 over de strijd van Winston Smith, ambtenaar op het ministerie van Waarheid, tegen de alles doordringende Partij, en zijn gedoemde liefde voor Julia heeft niets van zijn literarie zeggingskracht verloren. In Orwells steeds weer herdrukte anti-utopie verkeert de wereld in de wurggreep van een systeem dat is gegrondvest op de verbreiding van angst, haat en wreedheid, en dat iedere vorm van persoonlijke vrijheid en indiviualiteit uitsluit. 1984 is onverminderd geldig als benauwend nauwkeurig blauwdruk van elk dictatoriaal regime.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 22:46 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

ron1872 schreef:

Ja precies dat is dus ook mijn bezwaar. Die chip staat niks in, slechts een uniek nummer. Alleen aan dat nummer kunnen ze dus letterlijk alles gaan koppelen: je salaris, belastinggegevens, je huur, saldo bankrekeningen, je dokters verleden, verkeersovertredingen, rookgedrag, drinkgedrag, bezoek bioscoop, voor de heren bezoek aan Yab Yum, ziekenhuis bezoek, abonnementen, noem maar op. Je hele hebben en houden draag je dus volledig bij je. Wil je iets niets vertellen aan jou arts? Geen probleem hoor: de arts kijkt op zijn scherm en hij kan alles even doorsnuffelen.

Scaring? Ja natuurlijk, ze blijven ten eerste van mijn lichaam af en ten tweede bepaal ik zelf wel wat ik tegen een ander wil vertellen, daar hoeft de overheid mij niet toe te verplichten. Het is dus een volledige inbreuk op de privacy van de burgers.

Nog een gratis beleggingsadvies:

Het gaat om veel meer dan we tot nu toe vermoeden. Een mondiaal economisch en administratief systeem zal worden ingevoerd en heeft te maken met onderwerping aan Overheden en machten.
Bedenk dat een zo'n systeem niet vrijblijvend is, alles zal er aan gekoppeld zijn.
De mens is dan niet meer vrij maar is slaaf geworden.

Met zo'n systeem kun je bijvoorbeeld christenen of joden uitfilteren en uitsluiten van de maatschappij, maar dat zou ook kunnen gelden voor negers, Russen of gewone Nederlanders. Terecht wordt de link beschreven met WOII. Een blind vertrouwen op de Overheid is gevaarlijk, naïviteit is geen argument en wat mij betreft is het tijd voor een ruk aan de privacynoodrem, maar ik vrees dat de wereldburger inmiddels als vee bij elkaar gedreven is geworden, denkend dat zij vrij is, dit alles uiteraard in naam van de oorlog tegen terrorisme....

Openbaring 13 vers 16 en 17 : "Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig."

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 1:33 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

Het argument wat Blensk aandraagt is m.i. het zwaarst wegende argument. Gegevens zouden niet geregistreed moeten mogen worden wanneer deze misbruik zouden kunnen worden, tenzij dat strikt noodzakelijk is. Maar hoe kunnen vinger afdrukken misbruikt kunnen worden door een inval van een andere legermacht?

Een ander argument is dat je daarmee feitelijk vooraf mee werkt aan je eigen veroordeling als je een misdaad begaat en dat kan juridisch een probleem opleveren. Maar goed dat is dan gewoon een kwestie van de wet aanpassen.

BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 7:27 Plaats reactie Reageer met quote
Anno

ach, kan mij 't schelen dat ze een vingerafdruk hebben of dna profiel of zo, big deal, wat ik niet wil is een soort pasje laten zien aan iedere agent of bewaker die dat vraagt, ik heb trouwens niet eens zo'n ding, alleen een paspoort en rijbewijs, en het rijbewijs heb ik dan bij me als ik de auto gebruik.
De NS pas of een bankpas kan dat ook, of bibliotheek abonnement of museum jaarkaart ?
Maar los van deze onzin, wat heeft het voor nut ?
Men denk toch niet dat criminelen en terroristen hun geldige paspoort bij zich hebben en dat laten zien.
Mijnheer de boef, wat zit er in die tas? eh....een bom, o.k. en mag ik dan nu uw id pas even zien ?

toedeloe

ps: is een Thais rijbewijs ook goed ?
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Blensk schreef:

Met zo'n systeem kun je bijvoorbeeld christenen of joden uitfilteren en uitsluiten van de maatschappij, maar dat zou ook kunnen gelden voor negers, Russen of gewone Nederlanders. Terecht wordt de link beschreven met WOII. Een blind vertrouwen op de Overheid is gevaarlijk, naïviteit is geen argument en wat mij betreft is het tijd voor een ruk aan de privacynoodrem, maar ik vrees dat de wereldburger inmiddels als vee bij elkaar gedreven is geworden, denkend dat zij vrij is, dit alles uiteraard in naam van de oorlog tegen terrorisme....

Ja, ja, je slaat de spijker gewoon keihard op de kop en zegt waar het om draait. De geschiedenis is zich namelijk volledig aan het herhalen, alleen in een modern jasje anno de 21e eeuw. Ook nu speelt de media een cruciale rol. In WOII spuugde die propaganda uit en ook nu is dat het geval. Alles, maar dan ook werkelijk alles wordt opgehangen en verbonden aan de zogenaamde 'War on Terror' als reden om de nodige maatregelen te nemen. Voor de rest zwijgt de media in alle talen, net als de opmerkelijke afwezigheid van de politiek. Beslissingen worden genomen zonder enige vorm van debat. Het enige wat nog te zien is, zijn de achteraf debatten. Ik kwam vorig jaar dit plaatje tegen, kijk hem maar eens door en zie de parallel die we toen hadden en nu opnieuw hebben:

Kijken we naar de Europese poppetjes, dan staat daar Tony Blair tussen, maar die is inmiddels premier af. Maar schijn bedriegt: Blair heeft zichzelf nadrukkelijk naar voren geschoven als voorzitter van de Europese Unie vanaf aankomende zomer. Verder zijn de drie elementen weer aanwezig: olie, pharmacie en wapenindustrie. Jammer genoeg ontbreekt er in het schema nog één naam, namelijk die van de overgrootvader van George W. Bush, Prescott Bush! Ik zal over hem verder even niets zeggen, maar Google maar eens op zijn naam in combinatie met die van Hitler. Zoek maar eens naar de relatie tussen die twee en het hele bovenstaande schema wordt in één klap helemaal duidelijk.

Naar mijn mening stevenen we heel langzaam maar zeker af op WOIII maar nu op een moderne manier, zodat we het amper in de gaten hebben, voorlopig nog even ver van huis, registratrie van de eigen bevolking (parallel met WOII: de Ausweisch en ook met vingerafdrukken), controle van de eigen media, controle van het internet (is al in gang gezet in de VS, de UK en Finland) en volledige controle van de eigen bevolking door de overheid.
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
drnomad

ron1872 schreef:
Ik kwam vorig jaar dit plaatje tegen, kijk hem maar eens door en zie de parallel die we toen hadden en nu opnieuw hebben:

[..]

Tja, en klopt dat plaatje eigenlijk wel?

Want voor zover ik weet heeft de pharmaceutische industrie vooral allianties met de democraten (dus niet Bush). Daarom zijn de Democraten ook voor "Universal Healthcare".

(klik op view event)
http://www.heritage.org/Press/Events/ev010908a.cfm

Overigens gezocht op Prescott Bush en kwam op wikipedia de "Nazi collaboratie controverse" tegen. Het ziet eruit als een belang in de financiële wereld, op een tijdstip dat de Thysen bank geen controle meer had op zijn emperium ten tijde van de Nazi-bezetting. Ofwel een business man die ondanks overheidsmaatregelen nog het beste ervan probeert te maken. Het is mijns inziens alleen bruikbaar als je anti-USA bent, erg geschokt ben ik niet. Hitler deed ook zaken met moslims.

BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

drnomad schreef:

Want voor zover ik weet heeft de pharmaceutische industrie vooral allianties met de democraten (dus niet Bush). Daarom zijn de Democraten ook voor "Universal Healthcare".

Zeker weten? Google maar eens op 'rumsfeld anthrax dynport'. Leverancier van het anti antrax vaccine.

En verichip:

Eens kijken wie daar de grote baas is:

Heeft u wel eens gehoord van Tommy Thompson? Tommy Thompson is jarenlang Gouverneur van de staat Wisconsin geweest, en was daarna Secretary of Health & Human Services binnen de Amerikaanse regering. Kort na zijn vertrek uit de regering nam hij zitting in het bestuur van de firma Applied Digital Solutions, het bedrijf dat onder de naam Verichip een implanteerbare chip op de markt brengt. Thompson laat geen kans onbenut om promotie te maken voor deze ‘handige uitvinding’. Er sterven onnodig veel mensen doordat hun medische gegevens niet beschikbaar zijn, en de chip is daarvoor een uitkomst, aldus Thompson. Ook zouden de chipimplantaten gebruikt kunnen worden ter vervanging van de identificatieplaatjes waar militairen mee rondlopen.

Hoe meer Verichip-chips verkocht worden hoe beter het is voor Thompson, want hij heeft een optiepakket voor 150.000 Verichip-aandelen in zijn zak. Als men er in slaagt om implantatie van chips verplicht te stellen, bijvoorbeeld als identificatie-middel voor de tientallen miljoenen illegalen die de laatste jaren Amerika binnen gekomen zijn, rinkelt bij de familie Thomson de kassa.

Waarom dit van belang is? Misschien omdat Tommy Thompson van plan is om in 2008 een gooi te doen naar het Presidentschap?
Aangezien de Nederlandse politici naar dezelfde bazen luisteren als de Amerikaanse, is het slechts een kwestie van tijd eer de grootschalige introductie van chipimplantaten ook in Nederland plaats vindt. En Thompson, mocht hij President worden, zal zijn uiterste best doen om die tijd zo kort mogelijk te laten zijn.

Wat een toeval allemaal weer en 'heel toevallig' ook weer een Republikein!
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 21:42 Plaats reactie Reageer met quote
drnomad

ron1872 schreef:
drnomad schreef:

Zeker weten? Google maar eens op 'rumsfeld anthrax dynport'. Leverancier van het anti antrax vaccine.

Waarom zijn Republikeinen tegen Universal Healthcare als zo voor de pharma industrie zijn?

BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 22:35 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

drnomad schreef:
ron1872 schreef:
drnomad schreef:

Waarom zijn Republikeinen tegen Universal Healthcare als zo voor de pharma industrie zijn?

Lijkt me vrij duidelijk: het eerste kost geld, het tweede kost ook geld, maar levert een hoop op voor bepaalde bedrijven. Ik heb er twee genoemd, waarbij belangenverstrengeling door Republikeinen is aangetoond. Puur eigen belang dus.
Schokkend: Nederlanders moeten vingerafdrukken afstaan!
  Weerwoord forum index » Binnenland