Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Een wereld zonder paspoorten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Is een wereld zonder grenzen realiseerbaar?
Nee, de natiestaat blijft de enige regeerbare eenheid die beschermd moet blijven.
55%
 55%  [ 10 ]
Op langere termijn wel.
16%
 16%  [ 3 ]
Meteen invoeren, het komt vanzelf goed.
11%
 11%  [ 2 ]
De wereld moet opgedeeld worden in blokken van natiestaten die de buitengrenzen m,oeten handhaven
16%
 16%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 18

Re: Een wereld zonder paspoorten.
BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2005 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
JanCC

Willem schreef:
    1.- Hoe voorkom je dat sociale voorzieningen onbetaalbaar worden?

Door ze af te schaffen met dezelfde pennestreek, waarmee de grenzen worden afgeschaft.

Anders zouden namelijk per acuut ca 4 miljard bijstandsgerechtigden hun aanspraken doen gelden bij de rijke landen met de meest royale sociale voorzieningen, waardoor het hele systeem zichzelf meteen zou opblazen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2005 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

curacaoteam schreef:

WO II was hopenlijk de laatste eruptie in het 'grens denken' in Europa. Ik vermoed van wel. Getuige de na-oorlogse ontwikkeling van wat nu de EU is. Weliswaar nog heel lomp en zeer bureaucratisch, maar toch.

En wat had je gedacht van Joegoslavië? Is daar niks gebeurd dan?
Ik meen toch zeker dat daar vanwege een gruwelijke oorlog dood en verderf is gezaaid. En dat kwam allemaal omdat een dictator alle grenzen van die landjes had opgeheven en er één groot land van gemaakt had. Maar hij was nog niet koud in de kist onder de grond, of de herrie brak los, omdat allemaal die grenzen weer teruggeclaimd werden.

Of wat gedacht van Engeland en Ierland?
Vanuit Engelse visie bestaat de grens tussen Ulster en Engeland niet.
Moet je eens aan de Ieren vragen wat zij daarvan vinden. Dat meningsverschil heeft al heel veel doden gekost en is nog niet opgelost.

Er zijn dus nog genoeg erupties na WOII geweest.

Quote:
Of dat werkelijk ingebakken zit in onze genen, vraag ik me af. Kleine kinderen hebben daar bijvcoorbeeld helemaal geen last van.

Met alleen maar het kind leren dat er geen grenzen zijn, kom je er niet. Een grenzenloze wereld vereist veel meer, dan alleen het idee dat een grens iets kunstmatigs is.

Quote:
Met het voorbeeld van honden bedoelde ik overigens dat, zouden mensen honden zijn, er geen verschil in ras zou zijn. Wat bij honden wel het geval is.

Dat snap ik niet. Je hebt Aziaten, negers, blanken, etc..
Dat zijn toch ook allemaal rassen? Net als bij honden?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2005 0:46 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Tedje schreef:

Quote:
En wat had je gedacht van Joegoslavië? Is daar niks gebeurd dan?
Ik meen toch zeker dat daar vanwege een gruwelijke oorlog dood en verderf is gezaaid. En dat kwam allemaal omdat een dictator alle grenzen van die landjes had opgeheven en er één groot land van gemaakt had. Maar hij was nog niet koud in de kist onder de grond, of de herrie brak los, omdat allemaal die grenzen weer teruggeclaimd werden.

Een kleine reuptie vergeleken bij WO II. Of zie ik dat verkeerd?

Daar ging het ook weer over de 'grensgedachte'.

Beetje flauwe opmerking van mij, maar ook van jou trouwens.

Want natuurlijk bedoel ik niet 'dictatoriaal opheffen van grenzen.'

Het is een proces dat gaande is en dat alleen met dictatoriale maatregelen te voorkomen is.

Tedje schreef:
Quote:
Met alleen maar het kind leren dat er geen grenzen zijn, kom je er niet. Een grenzenloze wereld vereist veel meer, dan alleen het idee dat een grens iets kunstmatigs is.

Ik bedoelde het precies andersom: het denken in grenzen is aangeleerd.

Tedje:
Quote:
Dat snap ik niet. Je hebt Aziaten, negers, blanken, etc..
Dat zijn toch ook allemaal rassen? Net als bij honden?

Nee hoor. Daarvoor is het onderscheid tussen mensen te klein.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2005 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
daniel565

Waarom is een wereld zonder grenzen beter?

Zijn grenzen niet eigenlijk heel erg leuk? Willen mensen niet heel graag grenzen? Het is prettig, geeft een veilig gevoel (of dat realistisch is of niet maakt niet uit). Maar zonder een 'zij' heb je geen 'wij'. En als je geen wij hebt, geen saamhorigheid dan heb je niets.

En niets is niet erg veel.

Ik vind het wel goed dat ze in Duitsland Duits spreken, dat het een ander land is en niet hetzelfde. Overal hetzelfde is saai.

Bovendien...

Je kunt alleen maar de grenzen opheffen als iedereen overal net zo arm is (of rijk). Want dit is de realiteit:

En wat dacht je van Turkije en de EU?

Nee ik denk dat het opheffen van grenzen juist meer problemen veroorzaakt dan oplost. Misschien is de mens gewoon een ziek dier wat niet genezen kan worden en wat maar in bepaalde omstandigheden gelukkig kan zijn.

Je moet dat zieke dier de mens juist in een situatie plaatsen waar ie het gelukkigst is. Hij wil weten wie hij is, want dat heeft ie nodig. Daarvoor gaat ie naar voetbal, vecht oorlogen of doet mee aan het eurovisie songfestival. Dat moet je hem niet ontnemen, daar wordt ie ongelukkig van en dan gaat ie enge dingen doen en dan loopt het helemaal mis.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2005 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Niet zo somber Daniel. Laughing Het opheffen van de grenzen binnen Europa heeft immers ook niet betekend dat er geen potje voetbal meer gespeeld wordt tussen NL en DL, bijvoorbeeld.

Het plaatje dat je laat zien is juist een gevolg van 'grenzen'.

Wat het verschil in rijkdom betreft: daar zal een verschuiving plaats vinden. Daar staat tegenover dat iedereen zich, uit al dan niet economische overwegingen, vrij kan verplaatsen en vestigen.

Situaties zoals na WO II, waar de geallieerden de helft van Europa weggaven (de stakkers zijn nog steeds aan het inhalen), doen zich ook niet meer voor.

De verschillen in levensomstandigheden die er nu bestaan zijn met grenzen niet op te lossen.

Maar maak je niet al te veel zorgen: het opheffen van grenzen is een proces. De tendens is er.

Aardig voorbeeld is misschien de 'grens' tussen Mexico en de VS. 3200 km grens is simpelweg niet te bewaken. Tenzij met mijnenvelden en om de 50 meter een wachtoren.

De Amerikanen zijn zo verstandig geweest daar niet voor te kiezen, maar accepteren dat die grens zo lek is als een mandje.

'Illegale' Mexicanen - hoe je als mens illegaal kan zijn snap ik nog steeds niet - zijn sturen hun geld naar familie in Mexico. Een stelletje Amerikaanse slimmerikken hebben daarvoor een bank opgericht. Kassa!

Als 'illegale' Mexicaan kun je al tientallen jaren een hypotheek en dergelijke afsluiten in de VS.

Europa loopt wat dat betreft gewoon nog een beetje achter. Ik bedoel, de grenzen van Europa zijn vele malen groter dan die tussen Mexico en de VS.

Al dat gehoofdbreek over hoe die grenzen te beschermen geeft alleen maar hoofdpijn. En geen oplossing.

BerichtGeplaatst: Za Okt 08, 2005 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Curaaoteam,

Aanvaard jij de gevolgen welke JanCC noemt?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Okt 08, 2005 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Willem schreef:
Curaaoteam,

Aanvaard jij de gevolgen welke JanCC noemt?

Nee dat doet hij natuurlijk niet. Dit is een consequentie waar niemand over praat.

Iedere discussie waarin dit niet betrokken wordt is vrijblijvend en waardeloos.

Als de gevolgen werkelijk aan den lijve ondervonden worden, piept men wel anders.
BerichtGeplaatst: Za Okt 08, 2005 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Alfatrion

Het denken is grenzen is een gevolg van het denken in groepen. Dat laatste is een natuurlijk instinct waar zonder we niet zouden kunnen overleven.

BerichtGeplaatst: Za Okt 08, 2005 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

curacaoteam schreef:
Niet zo somber Daniel. Laughing Het opheffen van de grenzen binnen Europa heeft immers ook niet betekend dat er geen potje voetbal meer gespeeld wordt tussen NL en DL, bijvoorbeeld.

Nee, maar het heeft er wel voor gezorgd dat de grensoverschrijdend criminaliteit niet in te tomen is, omdat men wel de grenzen opengooit, terwijl de politieapparaten op dat niveau niet samenwerken.
De kreet: Vandaag gestolen, morgen in Polen was nog nooit zo waar als toen men in 1993 de grenzen opende. De bijbehorende premieverhogingen van de verzekeringsmaatschappijen mochten wij wel allemaal betalen.

En laat ik eens een beetje filosofisch doordraven......
Des te meer grenzen er vervallen, des te vaker moet jij je legitimeren. De grenspaal was vroeger nog een filter, waarmee veel onfrisse zaken tegengehouden werden.
Nu is dat filter er niet meer en wat zie je gebeuren? Bij elke scheet moet jij je legitimeren.
De barrière die vroeger bij de landgrens in de vorm van een slagboom aanwezig was, is nu verschoven naar de loketten en balies van de banken, gemeentehuizen en andere instanties. Zelfs op straat kunnen ze je om legitimatie vragen.
Het is dus helemaal niet waar dat je vrijer bent. In tegendeel zelfs; voor elke scheet moet je nu een paspoort laten zien. En dat is een gevolg ervan dat men het overzicht kwijt is geraakt over wat er nu precies in het land allemaal aan de hand is en wie er nu allemaal (met goede of minder goede bedoelingen) in rondloopt.
Die vrijheid maar een illusie.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
In tegendeel zelfs; voor elke scheet moet je nu een paspoort laten zien. En dat is een gevolg ervan dat men het overzicht kwijt is geraakt over wat er nu precies in het land allemaal aan de hand is en wie er nu allemaal (met goede of minder goede bedoelingen) in rondloopt.

Onjuist, meneer Van Es. Je moet je kunnen legitimeren, dat is waar. Maar er zal alleen naar gevraagd worden als daar aanleiding toe is. En verder zie ik het probleem niet zo. Vind het wel een goede zaak eigenlijk.
U gebruikt meteen grote woorden: de vrijheid zou een illusie zijn.
Een beetje overdreven, vindt u zelf ook niet ? Ik heb bewust gewacht met een reactie, om u in de gelegenheid te stellen uw laatste zin te nuanceren zodra u wat gekalmeerd was. Ik vrees echter dat die nuance uwerzijds er niet gaat komen.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 5:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Gelukkig niet zo heel lang gewacht. Laughing
BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Onjuist, meneer Van Es. Je moet je kunnen legitimeren, dat is waar...

Miljaar! U bent wel op zoek naar mij als u op een schrijfsel reageert dat 14 jaar oud is!
Ik ga hier verder ook niet op reageren. Zelfs u zult begrijpen dat dit in de context van 2005 geschreven is.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb u 14 jaar de tijd gegeven om uw bericht te nuanceren. Hoeveel tijd denkt u nog nodig te hebben ?

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik vraag me oprecht af wat het doel is van deze actie. Zijn wij niet te verstandig voor een heksenjacht op mede-forummers?
BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat zou Effectief Altruïst van dit draadje hebben gevonden? En Altru is inmiddels weer gone with the wind, hoewel hij er met toch met gestrekt been in ging met zijn pleidooi voor ongebreidelde immigratie naar ons land waarbij hij ons triljoenen meer geld als was het van straat op te rapen beloofde. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Ik heb u 14 jaar de tijd gegeven om uw bericht te nuanceren. Hoeveel tijd denkt u nog nodig te hebben ?

Heeft u niet gelezen wat ik eerder schreef?

ik schreef:
Ik ga hier verder ook niet op reageren. Zelfs u zult begrijpen dat dit in de context van 2005 geschreven is.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Natuurlijk heb ik dat niet gelezen. Dat doe ik pas over 15 jaar. Zodat u ruim de tijd heeft voor bezinning, reflectie en overdenking.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 15:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Gaat dit nog ergens over of begint u nu ook al te trollen? Dat valt me van u tegen. Ik had u hoger ingeschat.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het gaat erom dat ik het helemaal geen slechte zaak vind dat je tegenwoordig moet legitimeren. In het buitenland is dat ook volkomen normaal.
Om daarmee te suggereren dat onze vrijheid een illusie is, zoals u stelt, vind ik echt alle perken te buiten gaan.
Moet je u eens horen als we geen legitimatieplicht hebben waardoor en er gebeurt iets. Dan is het weer dat we veel te slap zijn in dit land.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

U bent wel op jacht, hè?

ik schreef:

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik was niet op jacht. Vind het een reële discussie over die paspoorten, of het nou lang geleden gestart is of niet. Ik kijk niet naar de data waarop iets is gepost. Sterker nog: met de blik van nu kan het verfrissend zijn om eens te zien hoe we 15 jaar geleden dachten en of er in dat denken iets is veranderd.
Maar als u verder niet wenst te reageren, dan respecteer ik dat.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Geen grenzen betekend vanuit totale onverschilligheid en valse belangen
geen verantwoordelijkheid voor het eigen volk nemen en is tevens ernstig ambtsverzuim.

De raciale linkse ideologie leidt tot verdere overbevolking in Nederland en tot overmatige aantallen auto's,
CO2- en stikstofuitstoot, woningtekorten, armoede en tevens ernstige raciale misdaden jegens witte Nederlanders..

Eigenlijk gaat er al geen dag meer voorbij zonder dodelijk steekpartij, ernstige mishandeling etc...

Een unicum in de Nederlandse na-oorlogse geschiedenis.

Het overbodige uitzinnige geweld dat de Arabische bendes toevoegen aan de criminele rooftochten
op bij voorkeur witte mensen kan alleen vanuit intens racisme worden verklaard.

Een intens racisme waar de misdadige Politiek Correcte ideologie blijkbaar achter staat, want men besteedt
er geen negatieve aandacht aan.

Tevens worden hele generaties Nederlandse witte jongeren 15 jaar lang in de ijzige koele onverschillige
wachtprocedure voor een woning gezet om het nemen van witte kinderen te ontmoedigen.

Daartegenover zijn de Jihadische gezinnen (controle is praktisch niet mogelijk voorzover het de ambtenaren uitmaakt)
uit Syrie spekloper op de woningmarkt. Nederland moet en zal Islamitisch worden, zo lijkt het neo-liberale credo te luiden.

Een Stalinist beleid uitgevoerd door partijen die zich voorstaan op ''gematigd'' en vooral, ja vooral 'fatsoenlijk''.

Een vorm, van racisme en valse framing dat feitelijk anti-wit is en discriminerend in het grotere geheel der naties...

De witte mens wordt immers geen gelijk voordeel geschonken wanneer het de landen van herkomst betreedt, integendeel.
Zij eisen en onze partijen zullen het hen geven, zolang men op hen stemt.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Lampje schreef:
Ik was niet op jacht. Vind het een reële discussie over die paspoorten, of het nou lang geleden gestart is of niet. Ik kijk niet naar de data waarop iets is gepost. Sterker nog: met de blik van nu kan het verfrissend zijn om eens te zien hoe we 15 jaar geleden dachten en of er in dat denken iets is veranderd.
Maar als u verder niet wenst te reageren, dan respecteer ik dat.

Het begint er op te lijken dat van Es aan het trollen is Cool
Ik vind het overigens een prima discussie, juist omdat deze al zo lang geleden is gestart.
En nee, we kunnen niet zonder paspoorten. Ook vind ik het prima dat je je moet legitimeren indien dit door een bevoegde functionaris wordt gevraagd, zij het dat er wel een zekere aanleiding voor moet zijn.
Je moet namelijk niet in een situatie willen belanden dat je maar zo zonder aanleiding op straat staande gehouden kunt worden puur om je te legitimeren. Dan wordt het een politiestaat waarbij onbekwame fanatiekelingen in een uniform worden gehesen en zo worden losgelaten op de burger.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je begint alweer met een persoonlijke belediging... je begint voorspelbaar te worden.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:
In tegendeel zelfs; voor elke scheet moet je nu een paspoort laten zien. En dat is een gevolg ervan dat men het overzicht kwijt is geraakt over wat er nu precies in het land allemaal aan de hand is en wie er nu allemaal (met goede of minder goede bedoelingen) in rondloopt.

Onjuist, meneer Van Es. Je moet je kunnen legitimeren, dat is waar. Maar er zal alleen naar gevraagd worden als daar aanleiding toe is. En verder zie ik het probleem niet zo. Vind het wel een goede zaak eigenlijk.
U gebruikt meteen grote woorden: de vrijheid zou een illusie zijn.
Een beetje overdreven, vindt u zelf ook niet ? Ik heb bewust gewacht met een reactie, om u in de gelegenheid te stellen uw laatste zin te nuanceren zodra u wat gekalmeerd was. Ik vrees echter dat die nuance uwerzijds er niet gaat komen.

Bewust gewacht???
Man, je was gewoon straalbezopen toen je dit hebt zitten zoeken.

Very Happy

Weerwoord forum index » Buitenland