Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Fortuyn: ''Christenen moreel meeste recht'' Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Fortuyn: ''Christenen moreel meeste recht''
BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2002 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik ben er voor dat de integratie en emancipatie van allochtonen wordt bevorderd en wanneer iemand daarvoor pleit ben ik het er bij voorbaat roerend mee eens. Ook als het om de emancipatie van moslimvrouwen gaat dient men zich er van bewust te zijn dat ook zij niet behoren te worden gediscrimineerd.
Maarten je overdrijft. Wanneer mensen een godsdienst belijden of er mee sympathiseren, behoeft niemand daar aanstoot aan te nemen. Het is ieders goed recht te geloven wat hij wil en zelfs op grond van dat geloof te denken dat hun geloof ook nog eens het enig ware is. Zolang ze het bij dat idee ook maar laten. Geloven is nu eenmaal geloven en dat staat daarom lijnrecht tegenover het weten. Bespotten van enige godsdienst of maatschappelijke richting lijkt mij ongepast. Atheisten zijn bij gelovigen niet geliefd en men bestrijdt in die kringen deze vorm van nihilisme, omdat zij uit de aard van hun geloven mordicus tegen dat gedachtengoed zijn.

Verder sluit ik me statistisch bij Rob aan wanneer het om de grootste aantallen kerken, of, zoals jij het uitdrukt gebouwen met een toren en beierende klokken, gaat ten opzichte van het aantallen moskeeen.
Waarom ben je zo verontrust door het idee dat een groot deel van ons volk zich (nog) aan een geloofsrichting conformeert. Denk je aan slaven, omdat ze aan een bepaald geloof hechten, of zoals jij het uitdrukt eraan zitten vastgeklonken?

Hoge verwachtingen, grote tegenvallers

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Melisz op 06 Februari 2002 om 20:59 uur]
Fortuyn: ''Christenen moreel meeste recht''
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici