Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Zelfstandige regio,s is enig vreedzame toekomst. Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Zelfstandige regio,s is enig vreedzame toekomst.
BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2017 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Onlangs fietste ik langs de plek waar in oeroude tijden de regering van onze regio zetelde. Onder deze vroeger met aarden wallen omheinde plek, die nu onder een wegkruising en asfalt is verdwenen, vergaderden vroegen de stamoudsten van de regio en spraken er recht. Iedereen kende elkaar en kon elkaar verstaan en hun recht zegevierde.
Dat deed mij denken aan het Rwanda dat eens in een ver verleden werd bezocht door een Duitser.
Het land werd toen bewoond door drie afzonderlijke stammen. De elite werd gevormd door de boomlange Watoetsi, een volk van krijgers, veehouders met een eigen rechtspraak. Het klootjesvolk bestond uit landbouwers van gemiddelde lengte die op de lagere gedeelten voedsel verbouwden, ook met een hun eigen leiders, In de bossen tenslotte leefden Pygmeeachtige dwergen van de jacht.
Bij trammelant kwamen de leiders van de verschillende bevolkingsgroepen samen en werden die verschillen in der minne beslecht.
De door het Westen ingevoerde Democratie deed die eeuwenoude Rwandese rechtspraak de das om. Iedereen werd gelijk volgens het bekende credo, en de bloederige resultaten hebben we in diverse nieuwsuitzendingen gezien. (zie ook Z-Afika of Zimbabwe)
Moeten wij weer dezelfde kant op met het bestuur in de regio,s. Een scheiding van ons land in met elkaar overleggende regionen is de oplossing?
Persoonlijk heb ik niks met het D66 van de Grachtengordels, en van het betalen door mij van de imam-uitkeringen in Kanaleneiland ben ik ook geen voorstander.
Laat de regio,s weer voor zichzelf opkomen, desnoods met behulp van aangrenzende vrienden-regio,s.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2017 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Groot-Holland onafhankelijk! Kan de rest van NL eindelijk eens leren voor zichzelf te zorgen!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2017 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh, ik denk dat je daar iedereen in de provincie warm voor krijgt hoor.

Wij kijken graag toe hoe 'Groot-Holland' langzaam aan via de 'Sharia driehoek' verandert in een onleefbare 'samenleving' waarin je zelden nog een woord Nederlands hoort.

Veel succes met je Istanbul aan de Maas.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2017 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Overigens ben ik wel benieuwd waar 'Groot Holland' van gaat leven. Anders dan de tomaten in het Westland is er niet veel te vreten, de kerncentrale staat bij ons in Zeeland dus stroom heb je niet meer. Gas ook niet meer, want dat blijft in Groningen.

Waar haal je je energie in Groot-Holland eigenlijk vandaan Royy, windmolens op de maasvlakte?

Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2017 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Veel succes met je Istanbul aan de Maas.

Haha, sinds wanneer ben jij eigenlijk PVV'er geworden, Cliff?

Quote:
Overigens ben ik wel benieuwd waar 'Groot Holland' van gaat leven. Anders dan de tomaten in het Westland is er niet veel te vreten, de kerncentrale staat bij ons in Zeeland dus stroom heb je niet meer. Gas ook niet meer, want dat blijft in Groningen.

Waar haal je je energie in Groot-Holland eigenlijk vandaan Royy, windmolens op de maasvlakte?

Groot-Holland heeft een uitgebreide agrarische sector in het Groene Hart en de Kop van NH. Die kerncentrale in Zeeland hebben we niet nodig voor energie, we hebben er zelf genoeg. En mooi moment om af te kicken van gas.

Komt allemaal goed, Cliff. Economic powerhouse Groot-Holland redt zich wel.

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2017 1:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha, sinds wanneer ben jij eigenlijk PVV'er geworden, Cliff?

Als ik 10 minuten door Rotterdam loop vind ik de gemiddelde PVV-er al een linkse geitenwollensokken allochtonenknuffelaar Laughing

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2017 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Groot-Holland onafhankelijk! Kan de rest van NL eindelijk eens leren voor zichzelf te zorgen!

Ja! En dan sluiten wij het logistieke achterland af en kunnen jullie kijken hoe jullie de rotzooi van Rotterdam naar de rest van Europa getransporteerd krijgen. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2017 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T is toch altijd teleurstellend hoe vijandig de provincie richting Groot-Holland opereert...

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2017 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Als ik 10 minuten door Rotterdam loop vind ik de gemiddelde PVV-er al een linkse geitenwollensokken allochtonenknuffelaar Laughing

Toch is het hier de werkelijkheid, Cliff. Kun je veel van vinden, maar verander je niets mee aan de werkelijkheid.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 7:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Rotterdam is de werkelijkheid?

Maakt dan de provincie misschien onwerkelijk dan?

Geen idee wat je wilt zeggen. Ik zie alleen dat er procentueel niet zoveel mensen werken in je werkelijkheid.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Die puinhoop in veel delen van de Randstad is in 40-50 jaar ontstaan. In dezelfde of kortere tijd kan dat weer worden hersteld. Want eens ontploft die graaiende puinhoop.
Ik denk ook niet dat in bv West-Friesland de sympathieën in Amsterdam of op Kanaleneiland liggen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
T is toch altijd teleurstellend hoe vijandig de provincie richting Groot-Holland opereert...

Hoezo? Ik reageerde gewoon op jouw vijandige bijdrage. Ik wil jullie wel eens horen piepen als jullie, nadat jullie je af hebben gescheiden, niet meer via deze uiterst belangrijke logistieke knooppunten Europa kunnen bereiken.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Moeten we naar alleen nieuwbouw op bestaande locatie,s? Het is wat velen betreft al jaren niet nodig om Nederland nog meer en drukker te bebouwen.
In mijn woonplaats woonden bij mijn geboorte +-5000 mensen. Nu krioelen we met 25.000 op hetzelfde oppervlak. Zo gaat het met de meeste gemeenten in onze regio/land.
Stop de verplichte uitbreiding van dorpen en steden met nog meer nieuwbouwhuizen. Groei van bevolking moet niet verplicht zijn. Bouw alleen voor de eigen aanwas op al bewoonde locaties, doe aan inruil met overbevolkte gebieden.
Genoeg is genoeg.
Gebrek aan ruimte heeft een negatieve invloed op elke bevolking, of het nu muizen zijn, mensen of varkens. Overbevolking kweekt criminaliteit, en ziekten, sloopt op den duur elke medemenselijkheid en fokt de al in de Randstad florerende Biomens.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Burgemeesters krijgen een promotie en een hoger salaris als hun gemeentes groeien.
Dat moet ook afgeschaft worden.
Ook het bloemetje voor de ouders van de 10.000ste baby.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Rotterdam is de werkelijkheid?

Maakt dan de provincie misschien onwerkelijk dan?

Geen idee wat je wilt zeggen. Ik zie alleen dat er procentueel niet zoveel mensen werken in je werkelijkheid.

Eh nee Cliff.

De werkelijkheid in Rotterdam is zoals ie is: behoorlijk gekleurd. De werkelijkheid in de provincie is zoals ie is.

Kun je op lopen schelden, je kunt t ook accepteren en kijken of je er nog wat van kunt maken.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee sorry, ik heb het gebied opgegeven. Het was niets, het is niets en het gaat ook totaal niets meer worden.

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2017 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Volgens mij is de werkloosheid in Rotterdam het hoogst van het hele land.

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2017 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Volgens mij is de werkloosheid in Rotterdam het hoogst van het hele land.

Daarom ben ik voor de PVV aanpak. Iedereen werken voor zijn geld. Desnoods ga je zakjesplakken.
Neem een voorbeeld aan Fred Teeven wordt buschauffeur.

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2017 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Er moet natuurlijk wel werk zijn. Iets als zakjes plakken bestaat in deze digitale tijd nog amper.

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2017 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Er moet natuurlijk wel werk zijn. Iets als zakjes plakken bestaat in deze digitale tijd nog amper.

Dan veegt men de straat of het park maar aan. Geef per persoon een wijk uit om schoon te houden. Niet samen met anderen, dan heeft men geen verantwoordelijkheid.
Een bekende zware stokoude suikerpatient, zocht die zakjes uit op zijn fabriek. Elke morgen met de trein naar zijn werkplek die hem nog veel voldoening en aanspraak schonk.
Op de bank zitten kweekt nurkse mensen zonder doel. Demonstratie-materiaal, voer voor AFA en Groenlinks.
Toen ondernemers hun door mankementen geplaagde personeel begonnen te ontslaan omdat de WW, enz hen toch wel opving is het fout gegaan.
Ik zag eens een afgekeurd rugfiguur om 5 uur s,morgens een gierkelder storten. Om een uur of 8 hield hij ermee op. Dan ging hij uitrusten.
Een medewerker leefde zwaar in onmin met zijn broer, die als Amsterdammer clandestien een bloeiend behang en binnenschilders bedrijf runde en elke uitkering die hij kon bemachtigen binnen graaide. Een jacht bezat.
Dat soort figuren brengen onze welvaartsstaat om zeep. Voor elke uitkeringscent (ook gedoneerd aan asielfiguren en hun begeleidende deugers) moet iemand werken. Te vaak op het platteland.
Hoeveel Somaliërs werken er eigenlijk?

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2017 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:

Groot-Holland heeft een uitgebreide agrarische sector in het Groene Hart en de Kop van NH.

En wie zegt dat Noord Holland ten noorden van het Noordzeekanaal bij Groot Holland wil horen? Oké, Groot Holland mag dan Amsterdam Noord (m.u.v. Schellingwoude, Durgerdam, Ransdorp, Holysloot, Zunderdorp en het bijbehorende land welke aan de gemeente Waterland toegevoegd kunnen worden) en Zaandam (alle overige rurale kernen van de gemeente Zaanstad vormen een nieuwe gemeente Nieuw Zaanstreek of zo) hebben; Zo mag Noord Holland ten noorden van het Noordzeekanaal dan weer dat deel van de gemeente Velsen ten zuiden het Noordzeekanaal hebben. De havens van Beverwijk en IJmuiden worden dan aan het Gemeentelijk Havenbedrijf van Amsterdam onttrokken.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2017 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Poendert schreef:

Daarom ben ik voor de PVV aanpak. Iedereen werken voor zijn geld.

Ik heb de PVV nog nooit gehoord over werkgekegenheid, alleen maar over dat ze eerder met pensioen willen...

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2017 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Nee sorry, ik heb het gebied opgegeven. Het was niets, het is niets en het gaat ook totaal niets meer worden.

Dan blijft het nog steeds de werkelijkheid hier, die zeer bepalend is voor de toekomst van dit land. Live with it.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2017 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

En wie zegt dat Noord Holland ten noorden van het Noordzeekanaal bij Groot Holland wil horen?

Omdat NH ten noorden van het Noordzeekanaal economisch volledig op Groot-Amsterdam steunt.

Als de Zeeuwen geluk hebben nemen we Zeeland er ook bij (t was immers altijd al Holland & Zeeland). Kost wel wat centjes voor die dijken van ze, maar heb je mooi vakantiepark voor terug. Zeeuws-Vlaanderen verkopen we aan de Vlamingen, is toch compleet onbereikbaar.

We annexeren na een referendum ook de Flevopolder, de Almeerders zullen in een referendum massaal stemmen voor aansluiting bij Holland.

En we bezetten de Betuwe en Arnhem. Er zijn geruchten dat wat provincialen onze verbindingen met Duitsland willen blokkeren.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2017 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We verplichten het stedelijk Groot-Holland zich af te scheiden, die moeten op eigen kracht verder en nemen waarschijnlijk het Arabisch als voertaal aan. Agrarische regio bv het Westland in die streken krijgen per inwoner de keus, zich bij een stad aansluiten of naar de republiek van de resterende 7 nog vrije Nederlandse provinciën, uiteraard inclusief West-Friesland, en de Z-Hollandse eilanden.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie