Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Een genie is meestal Protestants, Atheïstisch of Joods. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Meidenmarkt was de plek waar meisjes en jongens hun toekomstige gade,s konden kiezen. Je kon natuurlijk ook gezellig gaan wandelen tussen de ontluikende knoppen van de krentenstruiken. Roosjens in de knop.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 0:00 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dus een koehandel.
Wie gaat er wandelen tussen de ontluikende knoppen van de krentenstruiken. Roosjens in de knop.?
Geile jongens en meisjes!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Dus een koehandel.
Wie gaat er wandelen tussen de ontluikende knoppen van de krentenstruiken. Roosjens in de knop.?
Geile jongens en meisjes!

Juist. En ik kan u vertellen dat het daar dan erg leuk kan worden. Zeker op een zonnige dag.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Helemaal mee eens Tedje en in protestante gemeentes zijn de kroegen gesloten want ze moeten de bijbel lezen.
En ze voelen zich hun hele leven "zondig" want ze kunnen niet biechten.

Het katholicisme is de meest bevrijde religie; een katholiek mag leven en mag biechten omdat hij leeft. Dat maakt het leven van deze gelovige een heel stuk mooier.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:
Helemaal mee eens Tedje en in protestante gemeentes zijn de kroegen gesloten want ze moeten de bijbel lezen.
En ze voelen zich hun hele leven "zondig" want ze kunnen niet biechten.

Het katholicisme is de meest bevrijde religie; een katholiek mag leven en mag biechten omdat hij leeft. Dat maakt het leven van deze gelovige een heel stuk mooier.

Het zal best voor de katholieken die in de maat lopen een prettige, makkelijke religie zijn, neem ik aan.
Maar het is wel jammer voor de 100.000 den die in de naam van hun bazen "de Clerus" werden vermoord. Moeten we het nog eens over de Katharen hebben, over de Hugenoten, de volgelingen van Johannes Hus, enz.
Tsja. Een protestant is baas over zijn eigen gedachten. Als hij iemand heeft vermoordt helpt biechten niet, hij is zelf voor zijn daden verantwoordelijk en moet zelf met zijn baas in het reine komen. Verstoppen achter biecht of aflaat helpt niet.
Een verkeerde paus en de wereld staat in brand. Daar kunnen geen 1000 dominee,s tegenop want die gaan dan richting inrichting.
Leuker kunnen we het niet maken. Maar ik houd erover op. Ik niet wist dat de haat nog zo diep zat. Gelukkig kan men aan de overkant geen atoombommen uitvinden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Iedere religie heeft tegenstanders vermoord. Dat hebben de protestanten net zo goed gedaan. Daar heb ik het niet over ik heb het over de wijze waarop religie beleden en beleefd wordt. Dat is bij de katholieken het luchtigs.
En aan aflaten doet de katholieke kerk al eeuwen niet meer. Wat dat betreft is de katholieke kerk meer geëvolueerd dan de protestante, want de protestant zit nog steeds te kniezen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Iedere religie heeft tegenstanders vermoord. Dat hebben de protestanten net zo goed gedaan. Daar heb ik het niet over ik heb het over de wijze waarop religie beleden en beleefd wordt. Dat is bij de katholieken het luchtigs.
En aan aflaten doet de katholieke kerk al eeuwen niet meer. Wat dat betreft is de katholieke kerk meer geëvolueerd dan de protestante, want de protestant zit nog steeds te kniezen.

Ik begrijp dat de Watergeuzen 500 jaar geleden eens in Gorkum 9 paters hebben vermoord. Meer kan ik er nergens terugvinden.
Ik begin ook te begrijpen waarom Nobelprijzen zo zuinig aan katholieken worden bedeeld. Wetenschappers uit die richting voelen zich blijkbaar minder verantwoordelijk voor hun daden. Als er een onderzoek verkeerd uitvalt gaat men biechten en neemt er nog een pilsje op.
Maar ik houd erover op. Straks zit ik op de brandstapel.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Tedje van Es schreef:

Ik begrijp dat de Watergeuzen 500 jaar geleden eens in Gorkum 9 paters hebben vermoord. Meer kan ik er nergens terugvinden.
Ik begin ook te begrijpen waarom Nobelprijzen zo zuinig aan katholieken worden bedeeld. Wetenschappers uit die richting voelen zich blijkbaar minder verantwoordelijk voor hun daden. Als er een onderzoek verkeerd uitvalt gaat men biechten en neemt er nog een pilsje op.

Kijk, je draait weer eens de zaak op zijn kop.
Een van die martelaren van Gorkum had in Leuven gestudeerd. Er staat nog steeds een kapel hier vlak over de grens, om hem te gedenken. In Leuven was al een universiteit, ver voordat de Hollanders ook op dat idee kwamen. En natuurlijk vind je in het Calvinistische Holland weinig over wat het protestantisme kan belasten.
Die gladjanussen liegen en bedriegen al sinds jaar en dag!!!

De Hollanders waren niet sterk genoeg om de Katholieke troepen te verslaan, en daarom hebben ze de propaganda bedacht. Pure leugens werden stelselmatig over De Nederlanden uitgestrooid.
En de Geuzen? Geen helden maar gewoon tuig van de richel!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Poendert schreef:
Tedje van Es schreef:

Kijk, je draait weer eens de zaak op zijn kop.
Een van die martelaren van Gorkum had in Leuven gestudeerd. Er staat nog steeds een kapel hier vlak over de grens, om hem te gedenken. In Leuven was al een universiteit, ver voordat de Hollanders ook op dat idee kwamen. En natuurlijk vind je in het Calvinistische Holland weinig over wat het protestantisme kan belasten.
Die gladjanussen liegen en bedriegen al sinds jaar en dag!!!

De Hollanders waren niet sterk genoeg om de Katholieke troepen te verslaan, en daarom hebben ze de propaganda bedacht. Pure leugens werden stelselmatig over De Nederlanden uitgestrooid.
En de Geuzen? Geen helden maar gewoon tuig van de richel!

Vooruit dan. nog een stukje over de heiligheid van sommige menslievende Pausen in het verleden. Ik kan ook nog zonder enige moeite een aantal recentere voorbeelden te voorschijn toveren. Weet een katholiek dit soort kerkelijke excessen werkelijk niet? Of wil men het niet weten. Als ik dit soort geschiedenissen lees ben ik blij dat ik geen katholiek ben.
Eerste Albigenzische Kruistocht 1209-1224.
Narbonne. Hun aantal werd op 700 van de 8.000 à 9.000 inwoners geschat. Nadat de stad ingenomen was, werd een groot deel van de bevolking afgeslacht. Toen het leger van kruisvaarders zich afvroeg hoe de katharen van de katholieken konden worden onderscheiden, gaf de pauselijke gezant Amaury het bevel: 'Dood hen allen. God zal de zijnen herkennen' (naar II Timoteüs 2). Ook de vrouwen en kinderen, die zich hadden verscholen in de kathedraal van St. Nazaire ontkwamen niet. De kathedraal werd in brand gezet en wie naar buiten kwam werd neergestoken. Narbonne gaf zich over. In Carcassonne had Raymond-Roger Trencavel besloten om stand te houden. Na een belegering van twee weken gaf hij zich in augustus 1209 over. Raymond Roger overleed 10 november in de kerker van Arnauds kasteel.

Nog steeds staan de ruïnes van de Karthaarse steden verspreid over het Z-Franse land. Ga ze eens persoonlijk bekijken en leer er mogelijk wat van. We kunnen het ook nog eens over de Hugenoten hebben.

Laatst aangepast door Poendert op Zo Nov 12, 2017 11:09, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Question Question Question
Een quote en verder niets.... Shock

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Question Question Question
Een quote en verder niets.... Shock

Beste Elisabeth. Google voor de aardigheid eens op de "Albigenzische Kruistochten" dan heeft u weer avondenlang leesplezier. Hoewel ik mij afvraag of u daarna nog de slaap kunt vatten.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Daar gaat het niet om. Je kunt niet iemand quoten zonder een antwoord.
Waarom moet ik gaan googlen naar Kruistochten!
Uit 1200! We leven in 2017, meer dan 800 jaar later....

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Oh na mijn opmerking heeft u er plotseling een antwoord onder gezet. Maar Dan staat er wel "aangepast".

BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2017 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
.Sterker: iedere in meerderheid protestantse staat met meer dan drie miljoen inwoners heeft ooit een Nobelprijs voor de natuurwetenschappen in de wacht gesleept. Veel rooms-katholieke landen is die eer daarentegen nog niet te beurt gevallen.

Waren 't maar "natuurwetenschappen".

Dan zouden de beoefenaars zich bezig houden met plant-, dier- en menskunde, waarbij 't erom gaat zoveel mogelijk te weten te komen over de natuurlijke eigenschappen van deze schepsels in natuurlijke omstandigheden.
Trouwens ook de microbenwereld zou dan veel diepgaander dan nu onderzocht worden op haar natuurlijke functioneren en niet op haar functioneren in volslagen tegennatuurlijke situaties (in de hoop aldus weer 'n wondermiddeltje te ontdekken dat ervoor kan zorgen dat de mens zijn leven- oftewel natruurvijandige eet- en overig gedrag onverdroten kan voortzetten zonder nog met de vanzelfsprekende negatieve consequenties daarvan op met name ook gezondheidsgebied geconfronteerd te worden, dan wel 'n wondermiddeltje dat ervoor kan zorgen dat de negatieve consequenties van het gebruik van een ander wondermiddeltje vermeden kunnen worden, enzovoort, enzovoort); om over biologische wapens nog maar niet te spreken.

Vrijwel alle nobelprijzen in de zogenaamde natuurwetenschappen betreffen onderzoeken die met de natuur in de zin van al wat leeft zoals het geschapen is en op volkomen natuurlijke wijze waar te nemen valt weinig of niets van doen hebben.
En de resultaten van die onderzoeken worden veelal gebruikt bij de vervaardiging van middelen waarmee de mens hoopt het stelsel van de natuur te slim af te kunnen zijn om zodoende meer genoegen uit zijn bestaan te kunnen persen dan er bij zijn beperkte (want nog lang niet voldoende bestudeerde) kijk op dat thema anders van te verwachten valt.

Wat het resultaat is van deze ijdele hoop moge inmiddels genoegzaam bekend geacht worden;
(catastrofale mondiale overbevolking (d.a. inentingen met farmaceutische wondermiddeltjes), milieuverderf (d.a. chemie), meer dan 'n miljoen verkeersdoden per jaar (d.a. techniek), volksziektes als kanker, hartkwalen en diabetes (d.a. onnatuurlijke voedingsculturen), enz. enz.)

Vandaar dan ook dat de boven-geciteerde zin naar zich laat aanzien beter zou kunnen luiden:
"Veel rooms-katholieke landen is die twijfelachtige eer daarentegen nog niet te beurt gevallen".
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2017 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De eerste protestant die in de Noordelijke Nederland officieel werd vermoordt was Jan de Bakker. Velen zouden volgen.
Veroordeling wegens ketterij. Wikipedia.
Op 10 mei 1525, werd Jan de Bakker op bevel van de landvoogdes Margaretha van Oostenrijk gevangengenomen. Hij werd wegens ketterij gevangengezet in de Voorpoort te 's Gravenhage, waar hij met tussenpozen 4 maanden lang werd verhoord. (lekker he)Tijdens deze verhoren verklaarde hij het celibaat te verwerpen en zelf in het geheim getrouwd te zijn. Zijn vader, die intussen uit zijn ambt als koster was ontzet, zocht zijn zoon nog op in de gevangenis.
Na een proces werd hij op 11 september tot de brandstapel veroordeeld. Het vonnis luidde "te povre toe gebrant zulcx dat van hem geene memorie meer zij."
Na een laatste poging om hem te bekeren, werd hij door onder andere de inquisiteurs Ruard Tapper en Claes Coppijn de Montibus veroordeeld op grond van zijn Wycliffitische en Lutherse ketterijen. Een belangrijk verwijt dat men hem maakte was dat hij de Katholieke sacramenten en ceremoniën zoals de eucharistie verwierp.
Jan de Bakker op de Brandstapel
Vier dagen later op 15 september werd het vonnis voor het Haagse Prinsenhof, een thans verdwenen aanbouw van het Binnenhof, in bijzijn van landvoogdes Margaretha van Oostenrijk en vele andere hoogwaardigheidsbekleders ten uitvoer gebracht. Hij werd min of meer tegelijkertijd gewurgd, verbrand en opgeblazen. Een stalen band om zijn hals werd aangetrokken, terwijl het vuur brandde. Een kruitzakje op zijn borst maakte ten slotte een einde aan zijn leven. Zijn medegevangenen zongen intussen ofwel psalm 31 of het te Deum. Zijn weduwe redde haar leven door haar overtuigingen te herroepen en bracht de rest van haar leven in een klooster door.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 2:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jan de Bakker was een katholieke priester die afvallig werd......hij was geen protestant....nu word je onthoofd als afvallige moslim.

Met de Beeldenstorm zijn duizenden katholieke kerken vernield en hele bibliotheken verbrandt.
Het zelfde hebben de Taliban gedaan door eeuwen oude beelden in Afghanistan op te blazen.
En in Syrië werden door ISIS tempels te vernietigen die dateren van voor de islam.
Waarom moeten fundamentalisten van welke religie dan ook, kunst en boeken vernietigen? Dat is een echte ZONDE.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldenstorm
De beeldenstorm was een vernieling op grote schaal van heiligenbeelden en andere objecten van katholieke religieuze plaatsen door protestanten in de Lage Landen, die plaatsvond tussen 10 augustus en oktober 1566. In die periode werden vele kerken geschonden en het interieur ervan vernield. De verscherpte tegenstellingen, die mede een gevolg waren van de beeldenstorm, leidden indirect tot het uitbreken van de Tachtigjarige Oorlog en het ontstaan van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden.

Ook in tal van andere landen van Europa in de 16e eeuw sneuvelden beelden. Bijvoorbeeld in 1522 te Wittenberg, in 1523 te Zürich, in 1530 te Kopenhagen, in 1534 te Münster, in 1535 te Genève, in 1537 te Augsburg, in 1559 in Schotland en ten slotte in 1566 in Frankrijk en de Nederlanden.

Bij de zestiende-eeuwse beeldenstormen vernielden of roofden woedende menigten de inventaris en bibliotheek van honderden katholieke kerken, kapellen, abdijen en kloosters. Altaren, beelden, doopvonten, reliekhouders, koorgestoelten, kansels, orgels, kelken, schilderijen, missalen en gewaden moesten het ontgelden. Het aantal boeken dat verloren ging, was heel groot. Zo werd bijvoorbeeld op 22 augustus 1566 de complete bibliotheek van het Dominicanenklooster Het Pand te Gent in de rivier de Leie gegooid, waarna men droogvoets de oversteek kon maken. [1] Ook werd veel van het met religieuze voorstellingen beschilderde stucwerk aan de wanden vernield.

Ik weet niet wat dit te maken heeft met de topic die u hier begonnen is?
Maar hier zijn de katholieken die werden gemarteld, opgehangen of op de brandstapel werden gegooid.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Martelaren_van_Gorcum
Tijdens de Opstand namen de geuzen op 26 juni 1572 de stad Gorinchem (ook: Gorcum of Gorkum) in. Hoewel door de bezetters – die in alliantie met Willem van Oranje stonden – geloofsvrijheid was toegezegd, werden zeventien priesters, zowel seculieren als regulieren, alsmede twee lekenbroeders, gevangengenomen en gefolterd. Op 9 juli 1572 werden zij bij Den Briel opgehangen in een turfschuur die aan een vernietigd klooster toebehoorde; vervolgens werden hun lichamen verminkt. Andere priesters vonden de dood op de brandstapel op de Grote Markt van Den Briel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Antikatholicisme
Antikatholicisme in Nederland
Een van de eerste antipapistische incidenten in Nederland was het doden van de Martelaren van Gorcum door de geuzen in 1572. Na 1648 werd in de gehele Republiek der Verenigde Nederlanden de katholieke eredienst verboden. De katholieken moesten hun kerken afstaan en kwamen niet meer in aanmerking voor de meeste ambten, maar zij werden niet verdreven en missen in schuilkerken werden gedoogd. Pas in 1795 kregen de katholieken gelijke rechten. Een uitbarsting van antipapisme vond plaats gedurende de Aprilbeweging van 1853. Als een laatste oprisping kan de nacht van Kersten uit 1925 beschouwd worden.

Heeft u iets tegen katholieken? Of is de Biblebelt nog steeds streng Evangelisch en anti paap?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

https://nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Nobel

Die Nobel-prijs werd dus ingesteld door 'n chemicus en industrieel.

Citaat:
"Nobel bepaalde in zijn testament dat van de rente van zijn kapitaal van circa 32 miljoen Zweedse kronen elk jaar op zijn sterfdag (10 december) vijf Nobelprijzen moesten worden uitgereikt. Hiertoe moest de Nobelstichting worden opgericht. In zijn testament stelde hij vast dat de prijzen bestemd moesten zijn voor hen die in het afgelopen jaar aan de mensheid het grootste nut hebben verschaft".

Zes prijzen dus; voor Natuurkunde, Scheikunde, Geneeskunde, Vrede, Literatuur en Economie.
Vrede en Literatuur zijn geen wetenschap. Dus blijven er vier wetenschappen over, waarvan drie Béta-vakken inclusief Scheikunde. De vierde is Economie en dat is uiteraard ook iets waar de heer Nobel als industrieel bijzonder geïnteresseerd in was

Dat met behulp van deze vier wetenschappen de mensheid veel nut verschaft wordt kan op z'n zachtst gezegd betwijfeld worden.
Wanneer we bekijken hoe 't inmiddels gesteld is met het milieu, het klimaat, de nog resterende natuur en de mondiale overbevolking en daarbij bedenken dat deze teloorgang voor het overgrote deel mogelijk is gemaakt door beoefenaars van deze vier wetenschappen, dan zal 't moeilijk zijn om voor mogelijk te houden dat in welk jaar dan ook iemand van hen het grootste nut aan de mensheid verschaft kan hebben.
Veeleer moet voor mogelijk gehouden worden dat zich jaarlijks onder hen degenen bevinden die de mensheid de slechtste dienst bewezen hebben.
Zo bezien hoeft 't dus helemaal niets te zeggen over intelligentie, wanneer leden van deze of gene religie buitengewoon hoog scoren qua aantal ontvangen Nobelprijzen.
Per slot van rekening kan 't niet slim bevonden worden wanneer iemand dingen uitvindt die de mens per saldo alleen maar verder in de richting van zijn ondergang dringen.

Hoog tijd dan ook dat, zolang er nog Nobelprijzen uitgereikt worden, vergelijkbare prijzen toegekend gaan worden voor de nuttigste prestaties op het gebied van Sociologie, Antropologie, Politicologie, Rechtswetenschap, Beeldende kunst, Geografie, Psychologie, Filosofie, Biologie en mogelijk nog andere disciplines.
Kijken hoe dán de verhoudingen zouden komen te liggen (vooropgesteld dat de toekenning volkomen objectief zou plaatsvinden).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natubico, die Nobel prijzen worden uitgereikt in een "ons kent ons" clubje.
Het woord "wetenschap" wordt tegenwoordig zo vaak misbruikt met slogans, "wetenschappelijk bewezen" om tegenstanders hun mond te snoeren. Zoals Klimaat wetenschappen, wat niet bestaat want klimaat is geen wetenschap. De echte wetenschap is vloeibaar en flexibel met een ander bewijs of opinie of ontdekking en is nooit in beton gegoten. Biologie is ook een bèta vak en fysische Antropologie (Paleontologie, fossielen) ook. Niet de culturele Antropologie, die valt onder de zachte sector.
Maar Politicologie, Sociologie, Psychologie (denk aan Diederik Stapel en Vonk), Rechtsgeleerdheid, Kunst zijn geen wetenschappen. Astronomie is wel een wetenschap.

Neutraal! Ik denk van niet want het wordt achter gesloten deuren beslist.
Ik zie het meer als de Oskar prijzen en ze hebben hun waarde verloren, vooral de Nobel prijs voor de Vrede sinds Barack Obama er een kreeg terwijl hij net president werd en daarna een oorlog begon in Libië.

Als iemand geneeskunde studeert en een arts wordt dan is hij/zij geen wetenschapper. Dat word je pas als je onderzoeken gaat doen zoals medicijnen uitproberen op dieren.

Dank je dat je dit onderwerp weer terug brengt op de topic want afdwalen naar kruistochten is dolend.
Verder zijn de meeste wetenschappers niet religieus want dat botst met de religie.
Als je ontdekt dat de Chimps 98% dezelfde DNA hebben als de mens, waar blijft het geloof dat god de mens in zijn beeld en gelijkenis heeft geschapen. Shock

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, dit slaat helemaal nergens op. Gewoon protestantse Hollandse navelstaarderij.

Wat betreft het midden oosten...
Een stad als Damascus was al heel vroeg de bakermat van allerlei technische snufjes, die wij in het westen via de katholieke monniken onder ogen hebben gekregen.

Die monniken waren immers goed thuis in het vertalen van geschriften. Grieks, Latijn, maar ook Arabisch. Tja, wat dat betreft leefden de protestanten op een eiland.
In de jaren 60 hadden ze daar alleen Nederlandse TV, terwijl de rest van Nederland ook Duitse en Belgische zenders aan kon. Tja, en het lijkt er toch wel heel erg sterk op, dat dit feit de ontwikkeling van de Hollander ontzettend gehinderd heeft. Gewoon wereldvreemd. Het is niet anders.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Ach, dit slaat helemaal nergens op. Gewoon protestantse Hollandse navelstaarderij.

Wat betreft het midden oosten...
Een stad als Damascus was al heel vroeg de bakermat van allerlei technische snufjes, die wij in het westen via de katholieke monniken onder ogen hebben gekregen.

Die monniken waren immers goed thuis in het vertalen van geschriften. Grieks, Latijn, maar ook Arabisch. Tja, wat dat betreft leefden de protestanten op een eiland.
In de jaren 60 hadden ze daar alleen Nederlandse TV, terwijl de rest van Nederland ook Duitse en Belgische zenders aan kon. Tja, en het lijkt er toch wel heel erg sterk op, dat dit feit de ontwikkeling van de Hollander ontzettend gehinderd heeft. Gewoon wereldvreemd. Het is niet anders.

En daarom nogmaals het volgende volgens mensen die er verstand van hebben.
Voor Einstein zag het er dus gunstig uit. Als joodse jongen verruilde hij op zestienjarige leeftijd een Duitse rooms-katholieke school, waar hij de slechtste van de klas was, voor de protestantse Technische Hogeschool in Zürich. Een strak keurslijf maakte plaats voor een omgeving waarin zijn genialiteit tot ontplooiing kon komen.
Hulley kwam tot zijn frappante bevinding door de winnaars van de verschillende Nobelprijzen voor de natuurwetenschappen naar religie onder te verdelen. Maar liefst 64 procent van de winnaars tussen 1901 en 1990 bleek een protestantse achtergrond te hebben, 22 procent een joodse, 11 procent een rooms-katholieke en 3 procent een andere.
Het merendeel van de joodse winnaars en een enkele rooms-katholieke groeiden bovendien op in een protestantse omgeving. Geen van de protestantse wetenschappers kwam uit een grotendeels rooms-katholiek land.

Beste Ryan. Ik reken bij u niet op een protestantse of Joodse achtergrond.
En nu we toch bezig zijn. Benoemt u eens een islamitische uitvinding of wetenschappelijke doorbraak. Daar zoek ik nl al jaren naar.

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2017 3:10 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

@Mijnheer Poendert, waarom reageert u niet op mijn reactie dat ene Jan de Bakker geen protestant was maar een afvallige katholieke priester! Ook niet op de moordpartijen in Gorkum op 17 katholieke priesters, opgehangen, gemarteld, brandstapels.....of denk u dat "protestanten" menslievend zijn en katholieken barbaren? Als het te moeilijk wordt herhaalt u het zelfde richeltje uit de Trouw. En ik ontdekt nu dat deze John Hulley nergens verstand van heeft. De Nobel prijzen werden pas sinds 1901 uitgereikt. Wouw. Ik heb het over de rijke wetenschappelijke geschiedenis voor deze nobeltjes. En die gaat verder terug dan de Beeldenstorm waar letterlijk duizenden wetenschappelijke boeken werden vernietigd. En inderdaad was o.a. Damascus maar ook Alexandrië, de middelpunten van wetenschap, literatuur, kunst. Hier zijn de uitvindingen van de moslims in hun hay days. o.a. Algebra en astronomie, net zo als later (de katholiek) Galileo dit ontdekte.
http://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast/01/29/muslim.inventions/index.html

Verder bouwt u uw overtuiging op een artikeltje uit 1998 in de Gereformeerde krant Trouw! Betrouwbare bron?
En nu Einstein: hij ging op vijf jarige leeftijd naar een katholieke LAGERE school en 3 jaar later, op de leeftijd van 8 ging hij naar de Luitpold Gymnasium. Dus niet op de leeftijd van 16 jaar. Nergens wordt in zijn leven verder een godsdienst genoemd in de scholen die hij bezocht. Alleen de katholieke lagere school van 5 tot 8 jaar.Ook niet dat hij het slecht deed op de lagere school. Welk kind is een genie op de lagere school?

https://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein
The Einsteins were non-observant Ashkenazi Jews, and Albert attended a Catholic elementary school in Munich from the age of 5 for three years. At the age of 8, he was transferred to the Luitpold Gymnasium (now known as the Albert Einstein Gymnasium), where he received advanced primary and secondary school education until he left the German Empire seven years later.

En hier is het artikel wat Trouw gekopieerd heeft.....ene John Hulley die een econoom was bij de Wereld Bank in Washington DC. Gepubliceerd in 1997----20 jaar geleden in een fundamentalist christelijk blaadje die katholieken geen christenen noemen.

http://www.cuttingedge.org/news/n1076.html

This article concludes: "Ms. Lichman asked, 'But the bulk of scientists who have won the Nobel Prize, especially Jewish scientists, have not been religious. How do you explain this?' "

"Hulley answered, 'What we are talking about is the social environment. It is the religious people who create the environment and the secular who benefit from it. Fairness is in the backbone of both Jewish and Protestant cultures.' "

More true words have seldom been spoken!! All of a nation's laws stem from its religious beliefs. When a society bases its laws on a literal interpretation of God's Word, the society creates fairness and freedom throughout all of its institutions; however, history also reveals the opposite to be true. When a nation bases its laws and customs on some other foundation, the society creates trouble, and persecution, and a climate of fear. This type of society does not produce great scientists and other inventors.

Thus it is with great sorrow that we realize that America is busy today completely repudiating our society based upon a literal interpretation of God's Bible, while Israel is busy moving more toward Orthodox Judaism. America is killing the Goose that lays the Golden Egg. But, the Bible foretold that this would happen at the End of the Age, so we should not be surprised to see it occurring. But, it is shocking to see that a Jewish historian/economist can see this truth so plainly.

We are also surprised that this Jewish author, John Hulley, knew history and religion well enough so that he did not lump together Protestants and Roman Catholics into one group called 'Christian'. Most Jews and Gentiles never see this huge difference. They just lump Protestants and Catholics together.

Dus katholieken zijn GEEN christenen? De RKK was de eerste christelijke kerk ter wereld maar deze hele enge fundamentalisten beweren van niet en dat doet Poendert de hele tijd. Het spijt mij maar het leven in een katholieke omgeving of land is heel wat plezieriger dan in een enge narrow minded fundamentalistische protestanten wereld. En in Nederland, België en Duitsland waar Carnaval wordt gevierd is het leven niet zo zwaarmoedig.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=247&v=T24T9X8LqW8

Is dit wetenschap? Sterren die vallen op de aarde......dit is dezelfde "cuttingedge" waar John Hulley beweert dat alleen in protestante omgevingen "wetenschap" kan ontwikkelen.

http://www.cuttingedge.org/detail.cfm?ID=2729

Ik had nog nooit gehoord van deze protestante sekte totdat ik in Zimbabwe in 1996 in een vliegtuig zat, op weg naar de Victoria Falls, naast 2 Amerikanen die mij dit blaadje gaven. Dat ging over de bijbel en het woord van god en weerspraken de evolutie. Ik heb het blaadje terug geven en zei dat ik een atheïst was.
En toen probeerden ze mij te bekeren....

Nogmaals Poendert, iedere keer komt u met de meest bizarre verhalen en omdat ik vooral met religie, de onderste steen boven wil halen, ben ik uren bezig om de bron te vinden. Ik geef altijd de links en zeg nooit "ga maar googlen". En ik laat duidelijk zien welke tekst niet van mij is maar van een website. Leer daar van en tegenwoordig met internet is alles te vinden. Ook de bron van Trouw 20 jaar later. Bizar...

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2017 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Elisabeth. U komt met blaadjes over allerlei sektes. Weet u zeker dat die verdwaalden en hun denkwijzen niet oorspronkelijk afkomstig zijn uit de katholieke hoek?
Ik kom met bewijzen veelal via Wikipedia, enz, opgeduikeld, waar men beweerd dat via protestantse leerinstellingen altijd de meeste wetenschappers en oa ook Joodse in de natuurkundehoek werden afgeleverd. Dat is eenvoudig een kwestie van het tellen van die wetenschappers en hun overtuiging.
Waarom dat het geval was laat ik in het midden.
Zo uit mijn blote hoofd. Dan vergeet u dat onze West-Europese christelijke kerk, ontstaan via een slepende ruzie tussen een aantal Patriarchen, en zich pas ongeveer 500+ jaar geleden splitste in een katholiek deel waarover 1 of soms enkele Pausen heersten, en een meer democratisch protestants deel dat volgens de Bijbel in de landstaal en zonder heersers wenste te leven.
En kom niet weer met enkele tientallen door Geuzen opgehangen monniken in Gorkum aan. Ik heb nog 100.000den door de inquisitie uiteen getrokken ketters in het vooronder.
Toch wel typisch wat opvoeding met een mens kan doen. Ik heb enkele familieleden die overstapten vanuit een pauselijk verleden, naast enkelen die overgingen naar de andere kant. (veelal gesponsord door de liefde) Toch eens hun denkwijze in de gaten houden.
Ik denk ook dat Albert Einstein, Niels Bohr, Heisenberg en Isador Rabi in het Duits met elkaar conserveerden.
Wordt het geen tijd voor niet religieuze leerstellingen of komt daar niks van terecht omdat uiteraard alleen de resultaten tellen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2017 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Beste Elisabeth. U komt met blaadjes over allerlei sektes. Weet u zeker dat die verdwaalden en hun denkwijzen niet oorspronkelijk afkomstig zijn uit de katholieke hoek?

Nee dat heb ik NET bewezen. Het artikel uit Trouw kwam van Cutting Edge vandaan. Ik heb de links gegeven en een gedeelte van de tekst geplaatst. Oorspronkelijk uit de katholieke hoek??? Dit zijn evangelisten, fundamentalisten die de bijbel letterlijk nemen.

Ik kom met bewijzen veelal via Wikipedia, enz, opgeduikeld, waar men beweerd dat via protestantse leerinstellingen altijd de meeste wetenschappers en oa ook Joodse in de natuurkundehoek werden afgeleverd.

Nee dat doet u niet want u weigert de links te plaatsen en Wikipedia is niet altijd correct want iedereen kan een pagina aanmaken. Ik heb mij aangemeld bij Wikipedia en kan dus teksten veranderen en dan krijg je een discussie met anderen. Dus zonder links moet ik urenlang zitten googlen om de waarheid boven water te krijgen. Zelfs de link naar Trouw werd niet geplaatst maar die heb ik toch gevonden.
En toen de website waar Trouw dit verhaaltje vandaan haalde, een jaar later in 1998.
Ik haal het bewijs boven water dat Einstein helemaal niet tot zijn 16de op een katholieke school heeft gezeten maar tot zijn 8ste jaar. Een groot verschil en een leugen dat hij het slecht deed op die school.
Geef de links waar dit wordt beweerd dan kan ik gaan kijken uit welke hoek dit komt.

Dat is eenvoudig een kwestie van het tellen van die wetenschappers en hun overtuiging.
Waarom dat het geval was laat ik in het midden.

Zo uit mijn blote hoofd. Dan vergeet u dat onze West-Europese christelijke kerk, ontstaan via een slepende ruzie tussen een aantal Patriarchen, en zich pas ongeveer 500+ jaar geleden splitste in een katholiek deel waarover 1 of soms enkele Pausen heersten, en een meer democratisch protestants deel dat volgens de Bijbel in de landstaal en zonder heersers wenste te leven.

Zucht, er bestaat geen West-Europese christelijke kerk....er bestaan wel heel veel verschillende protestante kerken die allemaal een andere uitleg geven aan de bijbel dus over welke heeft u het? De Gereformeerden, Hervormden, Jehova Getuigen, Pinkester Gemeenschap, Evangelische Lutherse kerk, Orthodox-gereformeerde kerken, enz en allemaal hebben ze een andere uitleg van diezelfde bijbel.

En kom niet weer met enkele tientallen door Geuzen opgehangen monniken in Gorkum aan. Ik heb nog 100.000den door de inquisitie uiteen getrokken ketters in het vooronder.

Ik heb nog NOOIT de moorden van monniken aangedragen, ik ontdekte die pas gisteren toen ik op onderzoek ging. U komt aanzetten met de zogenaamde eerste protestante slachtoffer, ene Jan de Bakker, die achteraf een afvallige katholieke priester was. Stop een keertje om feiten en mijn woorden te verdraaien.

Toch wel typisch wat opvoeding met een mens kan doen. Ik heb enkele familieleden die overstapten vanuit een pauselijk verleden, naast enkelen die overgingen naar de andere kant. (veelal gesponsord door de liefde) Toch eens hun denkwijze in de gaten houden.

Heeft u het over mij? Ik heb een hele goede opvoeding gehad en toen ik op 15 jarige leeftijd uit de kerk stapte, volgden mijn ouders en zusje. Ik verdedig hier een deel van het christelijke geloof waar helaas voor u ook de RK toebehoord. Oh, u komende uit een orthodox evangelische achtergrond, heeft plotseling katholieke familieleden? Ik denk van niet want in de jaren 1800 tot nu toe zijn er aparte scholen, sportverenigingen, kranten (Trouw en Nederlands Dagblad protestant, Volkskrant katholiek bv) aparte radio en TV zenders, alle gebaseerd op de verschillende stromingen van het christendom in Nederland. Een apartheid en een verdeelde samenleving waar je elkaar niet eens hoefde te ontmoeten.
Als katholiek mocht je niet trouwen met een protestant dus hoe komt u aan katholieke familieleden?

Ik denk ook dat Albert Einstein, Niels Bohr, Heisenberg en Isador Rabi in het Duits met elkaar conserveerden.
Wordt het geen tijd voor niet religieuze leerstellingen of komt daar niks van terecht omdat uiteraard alleen de resultaten tellen.

Ik denk in het Engels want dat is de taal van de wetenschap en Een Deen spreekt geen Duits en Einstein en Isidor Rabi, die als baby naar de VS verhuisde, deden hun onderzoeken in het Engels.

Hier een lijst met Spaanse wetenschappers.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Spanish_inventors_and_discoverers

Een lijst met Portugese ontdekkingen en uitvindingen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Portuguese_inventions

Waarvan de Multibanco het modernste systeem ter wereld is. Je kunt geld opnemen maar ook rekeningen betalen, belastingen betalen, geld overmaken naar een andere rekening. Pre-paid telefoon opladen. Ik kan een rekening om 11 uur s'avonds betalen via multibanco machines, die in iedere stad of dorp verspreidt staan. Zelfs in grote winkels. Nederland is nog niet zo ver. Achterlijk hè.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Portuguese_people#Scientists
Vasco da Gama was de eerste Europeaan die de route naar India ontdekte in 1497.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Italian_scientists
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Italian_inventions

En deze mensen zijn hoogst "waarschijnlijk" allemaal katholiek maar dat is onbelangrijk.
Dit is alleen belangrijk voor protestanten omdat ze een minderwaardigheid complex hebben.
(Ik bedoel niet alle protestanten maar de orthodoxen)
"wij hebben dit uitgevonden omdat wij protestant zijn, het enige ware geloof en daardoor heeft God ons beloond" of zo iets......moet toch aan de opvoeding liggen om zo vreemd te denken.

Ik ken ex-gereformeerden die nog steeds een tik hebben en nog steeds de jok van een streng geloof op hun schouders mee torsen. Te streng opgevoed onder een wakend oog van doem en verderfenis.

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2017 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Of men Koptisch, Katholiek, Atheistisch of Protestant is, allemaal kunnen we hopelijk tellen. Als we de natuurkundigen met Nobelprijzen optellen komen die overwegend vanaf Protestantse leerinstellingen, vaak via die verduivelde Joden. Ik neem aan dat ook u kunt tellen.
Nogmaals. Jan de Bakker, een priester die tot inkeer kwam, werd veroordeeld voor zijn Wyclifffitische en Lutherse ketterijen. Zo iemand heet een protestant.
Ik voelde vroeger vaak enige gene als er weer een katholiek pedofielen netwerk werd opgerold. Priesters horen daar boven te staan vond ik en ze waren tenslotte ook christelijk. Nu voel ik dat niet meer, het geloof van hun jeugd zit blijkbaar erg diep bij katholieken. Biechten lost daarbij veel op.
Jammer, er is nog een lange weg te gaan. Ik begin nu ook moslims te snappen, die komen ook nooit meer van hun religie af en ze kunnen niet biechten.
Maar het wordt een Welles/nietes debat. Ik houd ermee op.
Misschien gaat een ander hiermee verder. Een meegaander persoon dan ik.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2017 2:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

MIJNHEER POENDERT, ik word niet snel kwaad maar u tergt mijn limiet.
Alles wat ik heb ontdekt over een artikeltje in Trouw uit 1998, afkomstig is uit een artikel uit 1997 van de Cutting Edge sekte.
U negeert dit compleet.
En of andere Jan de Bakker, een afvallige katholieke priester, die 500 jaar geleden werd vermoord, heeft uw sympathie maar monniken die werden vermoord wordt opzij geveegd omdat de Spanjaarden de Inquisitie hebben gedaan. Niet in Nederland dus wat is uw probleem?
Oh Jan de Bakker kwam tot inkeer??? Welke inkeer! Dus mensen die vanuit Nederland zich aansluiten bij ISIS kwamen tot INKEER.

Verder weet ik dat de Nobel prijzen worden uitgedeeld door behoorlijke PC mensen.
Obama krijgt de prijs voor vrede voordat hij werd geïnstalleerd als president.

En ik heb een grote verrassing voor u. Pedofilie gebeurd ook in de Protestanten kerken......

http://shoebat.com/2014/05/06/sexual-abuse-protestant-churches-catholic/

There is More Sexual Abuse in The Protestant Churches Than Catholic
By Shoebat Foundation on May 6, 2014 in Featured, General

Tchividjian had become convinced that the Protestant world is teetering on the edge of a sex-abuse scandal similar to the one that had rocked the Catholic Church. He is careful to say that there’s not enough data to compare the prevalence of child sex abuse in Protestant and Catholic institutions, but he’s convinced the problem has reached a crisis point. He’s not alone in that belief. In 2012, Christian radio host Janet Mefferd declared, “This is an epidemic going on in churches. … When are evangelicals going to wake up and say we have a massive problem in our own churches?” For years, Protestants have assumed they were immune to the abuses perpetrated by celibate Catholic priests. But Tchividjian believes that Protestant churches, groups, and schools have been worse than Catholics in their response.

Natuurlijk capituleert u met zoveel feiten die pleiten tegen uw opinie.
Ik ben een beetje teleurgesteld want een fundamentalist vecht toch door.
Ik vind het ook schokkend dat in 2017 iemand zoveel haat heeft tegen een andere sectie van het christendom.
En ik ben ook boos dat u denkt dat ik een gelovig katholiek bent terwijl ik genoeg info heb gegeven dat ik een atheïst ben.
U schijnt moeite te hebben om los te komen van het verstikkende Evangelische sekte.
En er bestaat geen juiste religie omdat alle religies gebaseerd is op oude boeken die door de eeuwen heen zijn veranderd.
En er is geen god en geen hemel en geen hel. Leer iets van de Wetenschappers die astronomen zijn.

We are all star dusts, we came from the stars and we will return to the stars.

Hier is een TEDx en de spreker is een katholieke astrophysicist priester die een directeur was van de Sterrenwacht van het Vaticaan.
Wanneer zien we een Dominee een toespraak houden met de woorden, "we are all stardust and I don't know.

This talk was given at a local TEDx event, produced independently of the TED Conferences. Did God create the universe? After working through the science of stars and the origin of the universe this is the question that astrophysicist Father George Coyne poses. Merging the hard science of element creation with the religious question, did a divine creator start it all; Father George examines the relation between the two. Mathematician, philosopher, astronomist, Catholic priest and former director of the Vatican Observatory, Father George V. Coyne is a fascinating real-life representation of the paradoxical battle between science and religion.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg