Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Een genie is meestal Protestants, Atheïstisch of Joods. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Nu u toch op weg raakt, beantwoord dan even mijn vraag. Want ik ben uw weg een beetje kwijt.

Een Maria die haar vereerders op hun blote knieën en voeten tegen een stenen heuvel op, een kilometer door de regen laat kruipen is mijn Maria niet. Ik houd het op moeder Theresa.
Maar meestal beantwoord ik domme vragen niet.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hoezo een domme vraag ? U suggereert dat de vrouwen die op kun knieen kruipen in Fatima wel wat op hun kerfstok zullen hebben. Ik geef aan dat ik dat niet begrijp, omdat Fatima geen oord is van boetedoening, maar van pelgrimage. En vraag ik u om te onderbouwen waar u vandaan haalt dat die pelgrims boete doen.
En dan is uw reactie dat een Maria die mensen laat kruipen niet uw Maria is.
Ten eerste laat Maria die mensen niet kruipen, dat doen die mensen zelf. Uit eerbied. Dat het niet uw stijl is kan ik begrijpen, het is de mijne ook niet. Maar met boetedoening heeft het niets te maken. En dat u dat niet weet, vond ik vreemd voor iemand die zelf Fatima heeft bezocht, want ik neem aan dat je je dan ook verdiept in de betekenis daarvan. Zeker iemand die zo gek is op kerkgeschiedenis en daar naar eigen zeggen veel vanaf weet.
En dan mij verwijten domme vragen te stellen ? Volgens mij stel ik vragen die pijnlijk duidelijk maken dat u gewoon niet op de hoogte bent. En de tactiek is dan om verwijten te gaan maken aan de ander dat hij domme vragen stelt.
U valt weer eens hopeloos door de mand.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
De enige nadenkende figuren die die overtuiging waren toegedaan bestonden uit een stel met elkaar getrouwde voormalige katholieke geestelijken.

?????? Weer een heel vreemd verhaal.

Quote:
Een zeer aardige "voormalige" non en een monnik, waarmee ik samen veel O-Europese kathedralen en kloosters bewonderde. Deze mensen snapten niet waarom ik niet in religieuze extase geraakte via die kunstwerken en gebouwen die ik daarnaast wel architectonisch prachtig vond, monumenten van bouwkunde.

Voormalige non en monnik (dus ex katholieken) raakten in een religieuze extase......!!!!!
En die vindt u in de Bijbelbelt of heeft u die gevonden op het Vrijthof in Maastricht!
Weer een heel vreemd verhaal.

Verder toen ik nog een kind was en we kampeerden op de Veluwe met Pinksteren, gingen wij zwemmen in een meertje en werden wij eruit gehaald door de Boswachter want "Dames mochten niet op Zondag zwemmen". We waren stom verbaasd, nog nooit eerder meegemaakt. De eerste aanraking van een Strak Regiem van de Protestante kerk.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Net als de geschiedenissen die via de beschilderingen worden uitgebeeld. Oa het verraad van Rome richting Bysanticum.
Om hun eigen boze daden te verbergen krabden de oude gelovigen voor zover ze erbij konden, alle heiligen-afbeeldingen hun ogen uit.
.

Als aanvulling op uw verzamelde knipsels kerkgeschiedenis mochten nonnen geen beelden penissen afstoffen, zelfs geen komkommer schillen zonder om elke vinger condoom .
Venusheuvels krabben was ook taboe, okselschimmels wegkrabben kon op het randje .

Ergens in de krochten van de Vaticaanse Musea moet een kamer zijn waar afgebroken piemels worden bewaard. Deze kamer is één van de meest mythische plekken van het Vaticaan.
https://kunstvensters.com/2016/08/08/michelangelo-slachtoffer-van-de-piemel-politie-van-het-vaticaan/
Als Einstein katholiek was geweest was er een ruin van gemaakt .

Maar meestal beantwoordt ik domme vragen niet ?
Het belangrijkste is dit: Heb uw naaste lief als uzelf, Er is geen gebod belangrijker dan deze !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:
De enige nadenkende figuren die die overtuiging waren toegedaan bestonden uit een stel met elkaar getrouwde voormalige katholieke geestelijken.

?????? Weer een heel vreemd verhaal.
Hoeveel later getrouwde katholieke geestelijken moet ik voor u opzoeken op internet.

Quote:
Een zeer aardige "voormalige" non en een monnik, waarmee ik samen veel O-Europese kathedralen en kloosters bewonderde. Deze mensen snapten niet waarom ik niet in religieuze extase geraakte via die kunstwerken en gebouwen die ik daarnaast wel architectonisch prachtig vond, monumenten van bouwkunde.

Voormalige non en monnik (dus ex katholieken) raakten in een religieuze extase......!!!!!

Wie zegt dat ik in religieuze extase raakte, daar had ik ook geen behoefte aan. Voor je het weet kruip je op handen en voeten door de zandverstuiving. U heeft een levendige fantasie.

En die vindt u in de Bijbelbelt (Ja in de onzalige bossen)of heeft u die gevonden op het Vrijthof in Maastricht!
Weer een heel vreemd verhaal.

Verder toen ik nog een kind was en we kampeerden op de Veluwe met Pinksteren, gingen wij zwemmen in een meertje en werden wij eruit gehaald door de Boswachter want "Dames mochten niet op Zondag zwemmen". We waren stom verbaasd, nog nooit eerder meegemaakt. De eerste aanraking van een Strak Regiem van de Protestante kerk.

Was maar met ons meegegaan om te zwemmen, in het Randmeer(de zee) of in een ven. Was die vijver soms op terrein van de buren.
Of we waren met de Pinksteren naar de "Meidenmarkt"gegaan erg gezellig. Daar hadden ze op de tweede Pinksterdag bier, patat en ijsjes. Lang zal die leven.
Volgens de protestantse leer mag men anderen niet op zondag laten werken als dat niet nodig is. Voor mij een prima regeling. Zit ik lekker met een pilsje achter in mijn tuin. 1 dag zonder rotherrie.
Een protestant mag wel een kalf uit een put halen als het anders verzuipt, en dan ga ik hem helpen..

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 23:20 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Randmeer is geen zee maar zoet water.
Het was niet op een privé terrein maar van de camping.

Verder bier, patat en ijs....op de tweede Pinksterdag....wat een hoogstaand culinaire cultuur.
Verder beweert u dat u al 40 jaar niet in een kerk ben geweest maar nog steeds de protestante religieuze cultuur aanhangt dat niemand mag werken op zondag.....
Als het niet nodig is dus wel voor de ambulance en de politie en de brandweer en de Eerste Hulp in het ziekenhuis, op de afdelingen van het ziekenhuis en dit is gewoon Hypocriet.
Hoe hypocriet dus iemand die een patat boer is en graag omzet wil draaien kan op zondag naar huis gaan.
Mensen werken omdat het nodig is en erg irritant dat een protestante leer dit verbied......in 2017 in Nederland!
Het lijkt wel de islam met hun wetten.....
ik raad u aan om met carnaval een hotel te boeken in Maastricht en dit feest over u heen te laten komen.

En hos mee en ga alleen want u verliest uw vrouw in dit feest. Spreek een tijd en plaats af om weer te ontmoeten.
Trouwens dit feest is niet katholiek maar de kerk heeft het overgenomen. Net zo als in midden en zuid Amerika met de lokale feesten.
In plaats van verbieden worden het gewoon katholieke feesten, daarom is deze religie groter dan de protestanten religie die zo strikt zijn in hun leer en geboden.
En om 12 uur s'nachts op dinsdag nacht luiden de kerkklokken en alle cafés sluiten hun deuren.
De volgende ochtend is het as woensdag en gaan mensen naar de kerk voor een as kruisje.....
Ik denk dat er een wereld open gaat met bier, gezang, lekker eten en feesten.

Maar achteraf ga niet want de Noordelingen verpesten Carnaval. Ze kennen de regels niet en misdragen zich.
Het zelfde hoe het toerisme de cultuur op de Wallen in Amsterdam vernietigen.
Waar ik voor 16 jaar heb gewoond maar gelukkig op tijd vertrokken ben.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Op TWEEDE Pinksterdag, een "halve" zondag vierde men in onze regionen "Meidenmarkt" Een leuk feest inclusief consumpties. Van heinde en ver kwamen de opgesierde dames naar een prachtig spaarzaam bebost stuk heide en bremstruiken langs een breed fietspad om zichzelf te showen,
Na enkele flesjes "Durfwater" volgden de jongens. Huwelijken tot de dood ons scheidt, werden daar tussen de felgele bloeiende brem gesmeed.
Ik ben een groot voorstander van een zondagsrust, weliswaar niet zozeer op religieuze gronden, maar van de rust die van deze regel in dit jachtige leven uitgaat. Daarnaast is een dag rust ook nog eens uitstekend voor het milieu en de daarop volgende werkweek. (waarom hoor ik de Dierenpoes of Groenlinks daar nooit over?)
Enkele familieleden van mij kwamen aan de kost als middenstander, te pas en te onpas stonden klanten aan de deur die door henzelf vergeten pakken suiker of bruine bonen kwamen opeisen. Nooit waren die middenstanders vrij. Dus de winkelsluitingswet was voor hen een zegen.
Is er iemand bij zijn volle verstand, die durft beweren dat koopzondagen een zegen zijn voor de huidige middenstand of samenleving? Ik voorspel failliete winkels van de personen die een extra doorbetaalde dag voor hun personeel niet konden betalen. De grote concerns zullen nog groter worden maar de omzet blijft hetzelfde.
Als een gezin vroeger 100 euro had te besteden in 6 dagen, wordt het te besteden bedrag niks groter, maar moet men nu met diezelfde 100 euro 7 dagen over het uitgeven doen.
Die ouwe Calvijn was zo gek nog niet.

Carnaval heb ik alleen in Kingston, op Trinidad en Rio meegemaakt. En eens in ik meen München.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Calvijn ging in 1534 tot de reformatie over toen hij in de grotten van Saint-Benoît-la-Forêt en Crotelles voor het eerst publiekelijk het heilig avondmaal vierde. Hij vierde dit avondmaal met vluchtelingen.
BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:

Calvijn ging in 1534 tot de reformatie over toen hij in de grotten van Saint-Benoît-la-Forêt en Crotelles voor het eerst publiekelijk het heilig avondmaal vierde. Hij vierde dit avondmaal met vluchtelingen.

Hier een voorbeeld van dat soort en het waarom van die vluchtelingen, in ieder geval geen economische vluchtelingen zoals nu.
via: Wikipedia.
De Bartholomeusnacht door Giorgio Vasari. De Bloedbruiloft.
De Bartholomeusnacht of (Parijse) bloedbruiloft was een massale moordpartij op hugenoten (Franse protestanten) die te Parijs plaatsvond in de nacht van 23 op 24 augustus 1572. In de loop van de daaropvolgende maanden verspreidde zich een golf van geweld over heel Frankrijk, waarbij uiteindelijk tussen de 5.000 en 30.000 hugenoten de dood zouden vinden. De Katharen waren al op.
Op 23 augustus haalden Catharina de' Medici (moeder van de bruid en van de koning) en de radicaal-katholieke Hendrik I van Guise koning Karel IX over tot het executeren van de leiders van de protestantse factie, waarna deze volgens diverse bronnen gereageerd zou hebben met de uitroep: “Dood ze allemaal! Dood ze allemaal! Zodat er niet één overblijft om het mij later te verwijten.” Gedurende de daaropvolgende maanden verspreidden de moordpartijen op protestanten zich over heel Frankrijk en het aantal doden liep uiteindelijk op tot vele duizenden.
Na afloop van de Bartholomeusnacht beval paus Gregorius XIII het Te Deum te zingen en een triomfpenning te slaan. De schilder Giorgio Vasari kreeg de opdracht om drie wandschilderingen te maken in het Pauselijk Paleis, in de Sala Regia, als eerbewijs voor de gebeurtenissen in Parijs. Op 11 september 1572 werd op instigatie van de paus een plechtige mis gehouden ter herdenking van de moord op De Coligny en duizenden Hugonoten.
De pauselijke reactie op de Bartholomeusnacht heeft binnen de geschiedenis van de katholieke kerk altijd als sterk controversieel gegolden, gezien de impliciete goedkeuring voor de slachtpartij.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nogmaals Poendert, plaats de LINK zodat we het zelf kunnen lezen en niet de hele tekst die ook nog gemodereerd kan worden.
Verder had Amsterdam katholieke schuilkerken zoals Onze Lieve Heer op Zolder.
Iedere religie is fout en heeft moorden gepleegd vanuit hun eigen overtuiging van gelijk.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Nogmaals Poendert, plaats de LINK zodat we het zelf kunnen lezen en niet de hele tekst die ook nog gemodereerd kan worden.
Iedere religie is fout en heeft moorden gepleegd vanuit hun eigen overtuiging van gelijk.

Beste Elisabeth. Ik plaats uit een artikel alleen de zaken die er toe doen. Niemand leest een link door die enkele bladzijden telt.
Maar google willekeurig op Bartholomeusnacht als u hier niet mee bekend bent. Veel lees plezier.
In Amsterdam is nog nooit iemand vermoordt omdat hij katholiek was of een andere religie aanhing.(uitgezonderd Theo van Gogh) Zelfs op de door u verfoeide Bijbelbelt deed men dat nooit, hoewel men er vaak alle redenen toe had.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
… Ik plaats uit een artikel alleen de zaken die er toe doen.
Een vriend van een vriend die mij eens toevertrouwde ...
Mijn Fiat diesel waarmee wij de halve wereld bezochten met na 3 jaar nog 15000 km op de teller.
Een onverwoestbare Russische Lada van Zweeds staal die meen ik bij Porsche werd gebouwd…
Centrale verwarming monteur toevallig in een asielcentrum….met in een hoek vol gejatte fietsen.
Vruchtbaarheid adviezen... tegen overbevolking islamiet landen…..
Vrouwlief, met potige 1,92 m lange nazaten, welke mij belde....protestantse meidenmarkten, in plaats van achterlijk islamitisch uithuwelijken…..
Alsof Jule Verne en Baron von Munchausen protestants waren.
BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:
Quote:
… Ik plaats uit een artikel alleen de zaken die er toe doen.
Een vriend van een vriend die mij eens toevertrouwde ...
Mijn Fiat diesel waarmee wij de halve wereld bezochten met na 3 jaar nog 15000 km op de teller.
Een onverwoestbare Russische Lada van Zweeds staal die meen ik bij Porsche werd gebouwd…
Centrale verwarming monteur toevallig in een asielcentrum….met in een hoek vol gejatte fietsen.
Vruchtbaarheid adviezen... tegen overbevolking islamiet landen…..
Vrouwlief, met potige 1,92 m lange nazaten, welke mij belde....protestantse meidenmarkten, in plaats van achterlijk islamitisch uithuwelijken…..
Alsof Jule Verne en Baron von Munchausen protestants waren.

Het wordt nu toch nog leuk.
Lada Samara. constructie.
Voor de constructie van de dwars ingebouwde viercilindermotor met 1300 cc, 48 kW (65 pk), het onderstel en voor de oplossing van technische problemen werd tussen 1980 en 1984 de firma Porsche ingeschakeld, die in die tijd dergelijke opdrachten voor andere bedrijven uitvoerde (bijvoorbeeld ook voor Seat). Insiders spraken over een opdracht van meer dan 50 miljoen Duitse mark, verder werd know-how bij andere bedrijven in het Westen en Verre Oosten ingekocht. Zodoende had de 2108 nauwelijks overeenkomsten met de VAZ-modellen tot dan toe.
Jammer. Mijn vrouw heeft de bloemkool klaar. We gaan later mogelijk verder. Misschien heeft u zich dan verder ingelezen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ondanks ik geen protestant ben, ken ik Lada's Knippen en plekken ook wel .

De basis voor de Lada werd gelegd in 1966, toen de Italiaanse autoproducent Fiat en de Russische regering een contract sloten om een autofabriek te bouwen. Zodoende ontstond in Toljatti aan de Wolga (voorheen Stavropol maar hernoemd naar de Italiaanse communistenleider Palmiro Togliatti) met Italiaanse hulp een volledig nieuwe autofabriek
De eerste steen werd gelegd in januari 1967 en vanaf 1971 liepen onder de merknaam Zjigoeli (Russisch) vernoemd naar de gelijknamige hoogte tegenover de stad, en onder de exportbenaming Lada (liefje) gemodificeerde versies van de Fiat 124 van de band. AvtoVAZ kreeg een licentie voor dit in 1966 tot Auto van het Jaar gekozen model, de auto werd voor de specifieke omstandigheden in de Sovjet-Unie echter deels aanzienlijk aangepast tot de Lada 1200 (VAZ 2101).
In 1982 volgt de Lada 2105, een vernieuwde versie van de 1200 waarvan het origineel ook in productie bleef. De lange looptijd van deze modellen bezorgde Lada in het Westen in de jaren tachtig het imago van een tank. Het hoge gewicht en de daarbij behorende dorst naar brandstof waren daar debet aan. Bovendien lieten het comfort en de afwerking te wensen over en was het design ouderwets. Ondanks de komst van nieuwe modellen als de Samara en de Kalina liepen de verkopen in West-Europa na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie steeds verder terug.
BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste 10. Ik kocht in die tijd altijd de goedkopere auto,s.
Ik zette destijds op een A4 tje +-10 verticale lijnen en schreef boven elk vak een verplichte goede hoedanigheid. Op de horizontale vak schreef ik links onder elkaar een stuk of 10 begeerde auto,s. Elk + punt kreeg achter het merk een aparte kleur.(groen waren de besten) De auto met de meeste groene kleuren werd gekocht.
De Lada Samara stak met kop en schouders boven de rest uit.(inclusief Amerikaanse, Europese of Oosterse merken)
Voor die centen was de Samara een juweeltje dankzij de vele Porche-onderdelen en ontwerpkunst.
We hebben het merk later vervangen wegens een gebrek aan dealers.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Porche-onderdelen ??
Porche is een onafhankelijk ontwerpbureau - lees normalisatie instituut - waar elke fabrikant orders kan plaatsen.
Op een lijst +/- wegstrepen of een Toyota Yaris beter Very Happy schoort als citroen C 2 kies je exact dezelfde auto’s .
BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 23:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Elisabeth schreef:

Beste Elisabeth. Ik plaats uit een artikel alleen de zaken die er toe doen. Niemand leest een link door die enkele bladzijden telt.
Maar google willekeurig op Bartholomeusnacht als u hier niet mee bekend bent. Veel lees plezier.
In Amsterdam is nog nooit iemand vermoordt omdat hij katholiek was of een andere religie aanhing.(uitgezonderd Theo van Gogh) Zelfs op de door u verfoeide Bijbelbelt deed men dat nooit, hoewel men er vaak alle redenen toe had.

Sorry maar het is het reglement van Weerwoord dat je LINKS moet plaatsen en niet gekopieerde teksten.
Heel toevallig kwam ik het artikel tegen in Trouw waar u deze topic begon over genie's en religies.
Dat is niet correct want dat is niet uw stelling maar een artikel (overgepend) uit een krant. Ik plaats links en als ik iets kopieer dan zet ik deze tekst in een schuin schrift zodat iedereen weet dat het niet mijn woorden zijn.
En waarom zouden mensen die link niet gaan lezen? Een vreemde aanname want alleen dan kan je een weerwoord geven. En waarom moet ik gaan googlen? Plaats de link en dan verspil ik niet mijn tijd.

Quote:
In Amsterdam is nog nooit iemand vermoordt omdat hij katholiek was of een andere religie aanhing.

Heb ik dat ergens beweerd? Ik heb alleen dit gezegd: Iedere religie is fout en heeft moorden gepleegd vanuit hun eigen overtuiging van gelijk. Maar u verdraait mooi mijn tekst en dat is onaanvaardbaar.
De katholieken hadden schuilkerken in Amsterdam en de Oude en Nieuwe Kerk waren katholiek, gestolen door de reformatie.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik maak hier geen godsdienststrijd van. Voor je het weet zitten we met de volgende "Bloedbruiloft"
Persoonlijk lijkt mij het protestantisme de mooiste godsdienstvorm.
Je kunt meezingen met de "Pingstergemeente" de armen bijstaan via het "Leger des Heils" dreunend psalmzingen met het "Urker zangkoor", of de wereld rondzwerven met de "Jehova getuigen" Een liefhebber van meer vrouwen wordt "Mormoon" en dierenvrienden worden "Wederdopers" samen met de dierenpoes"
Je kunt werkelijk alle kanten op. Daarnaast zijn de armen van geest "Zalig" Wat moet je nog meer.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

De protestante godsdienst heeft meer dan 30 - 40 verschillende stromingen en die kunnen elkaars bloed wel drinken en om mee te doen moet je eerst lid worden. Verder is alles van dit te vinden in het katholicisme. Waarom valt Dierendag op 4 oktober? Dat is de geboortedag van St Francisco die voor dieren preekte.

Verder ben ik atheïst en geloof niet in een god of goden en met deze discussie ontdek ik dat het gaat over de cultuur in een religie en niet of er een god bestaat. En al deze stromingen komen voort uit een boek die door verschillende manier van uitleg godsdienst oorlogen ontketende. Als men geloofd dat de alles in 6 dagen is gemaakt door een god, hoe kun je dan vanuit dit geloof het heelal ontdekken met sterren die 2 miljoen lichtjaren van ons vandaan staan en die misschien op dit moment er niet meer zijn want het duurt 2 miljoen jaar voordat het licht van die ster ons bereikt. En in een leven na de dood???

Trouwens precies het zelfde is er gaande in de islam waar de Soennieten de Alevieten willen uitmoorden, alleen maar over één boek met een andere uitleg.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Persoonlijk lijkt mij het protestantisme de mooiste godsdienstvorm...

Nee hoor, de katholiek gaat op zondag na de mis een biertje drinken in de kroeg die naast de kerk ligt en de katholiek kan biechten.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Elisabeth, u heeft als een door het katholicisme gevormde geest, wel erg veel verstand van het protestantisme. Het blijft blijkbaar lang hangen.
Zet u eroverheen, dan wordt alles leuker.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Helemaal mee eens Tedje en in protestante gemeentes zijn de kroegen gesloten want ze moeten de bijbel lezen.
En ze voelen zich hun hele leven "zondig" want ze kunnen niet biechten.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Beste Elisabeth, u heeft als een door het katholicisme gevormde geest, wel erg veel verstand van het protestantisme. Het blijft blijkbaar lang hangen.
Zet u eroverheen, dan wordt alles leuker.

Wat blijft hangen? Ik heb voor 4 jaar gewerkt op de VU, in die tijd een streng gereformeerd ziekenhuis.
Ik heb een onafhankelijke geest want ik ben met 15 jaar bewust uit de kerk gestapt.
Waar moet ik mij overheen zetten? Het enige waar ik tegen protesteer is tegen het artikel van Trouw die u kopieerde, dat een genie geen katholiek kan zijn maar alleen uit protestanten en Joden en atheïsten bestaat!
En dat uit een protestante krant!!! Heel onafhankelijk of is dit geselecteerd nieuws?

Ik heb alleen maar aangetoond dat protestanten juist benepen zijn en geen vreugd heeft behalve psalmen zingen. Dus uit die gevormde geest kan geen genie ontstaan. Maar er zijn orthodoxen in iedere godsdienst en seculaire en de laatsten zijn de wetenschappers en niet de eersten.

Ooit gehoord van Trappisten bier en de Benedictine likeur? Ontstaan/uitgevonden in de kloosters van de Trappisten en de Benedictines. Een hoog staande cultuur met de geneugten van het leven.
Drink er eentje in Vale Dieu in België en laat de Heilige Geest over u neerdalen en alles wordt leuker.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Toch typisch hoe diep vooroordelen uit de vroege jeugd in nog onbevangen kinderzieltjes werden ingekerfd door de Clerus. Het blijft blijkbaar levenslang schuren.

Beste Elisabeth. U hebt de "Meidenmarkt" gemist. Denk aan de bloeiende brem, bosviooltjes de koekoek achter de ontluikende eiken. De heideroosjes nog in de knop.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Welke vooroordelen?
Als iemand een vooroordeel heeft dan bent u dat wel met overtuigingen die niet bewezen zijn.
Ik heb geen vooroordeel maar een oordeel over wat ik ervaren heb.

Meidenmarkt? Is dat een soort markt waar jongens hun toekomstige echtgenoten kunnen kiezen!
Een soort koehandel?
Ik weet zeker dat mijn vader mij verboden zou hebben om naar een meidenmarkt te gaan.
Je zet je zelf toch niet in de "uitverkoop".

Quote:
U hebt de "Meidenmarkt" gemist. Denk aan de bloeiende brem, bosviooltjes de koekoek achter de ontluikende eiken. De heideroosjes nog in de knop.

Ik denk dat die bosviooltjes en heideroosjes wel gauw platgetrapt zullen worden onder deze mensen massa.

Dit is Schoorl. Volgens google begon het daar in de duinen en niet op de rand van de Veluwe.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg