Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Brussels altijd EU-feest Juncker voorop met polonaise.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Brussels altijd EU-feest Juncker voorop met polonaise.
BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2018 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In Brussel bij het EU hoofdbureau is het blijkbaar altijd feest. Juncer, gesteund door Rutte zijn toekomstige page, wankeltdan voorop bij de polonaise. Gelukkig verdient men daar genoeg om de alcoholische versnaperingen te kunnen bekostigen. Hoewel ik mij meen te herinneren dat een weggepromoveerde voormalig PVDA minister eens werd aangehouden voor het verduisteren van een aantal flessen met geestrijk nat.
Is het niet raadzaam om bij alle medewerkers van de EU het salaris flink te verhogen zodat ze samen hun vergaderingen in gepaste dronkenschap door kunnen brengen.
Ook ik zal gaarne meebetalen aan eventuele orgies. Ik gun iedereen zijn pleziertjes hoewel het jammer zou zijn als de bovenonsgestelden er een Hernia aan overhouden.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik dacht aanvankelijk ook dat Juncker dronken was. Maar ik heb de beelden nog eens goed bekeken, en het kan inderdaad zijn dat hij - zoals hij zelf zegt - last heeft van ischias. Ik heb dat zelf ook gehad, en daar krijg je inderdaad zo'n loopje van zoals hij ook had.
Ik gun hem hier het voordeel van de twijfel. Ik hoop dat u dat ook doet. Maar dat zal wel weer niet, rancuneuze mensen hebben geen bewijzen nodig om iemand af te kunnen zeiken.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nadeel van de twijfel, aangezien hij al eerder stomdronken was.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Juncker verdient absoluut niet het voordeel van de twijfel en staat ook daadwerkelijk bekend om zijn overmatig drankgebruik. Jeroen Dijsselbloem maakte daar ooit een opmerking over, die hem bepaald niet in dank werd afgenomen.

Het zou kunnen dat er iets aan de hand is met hem waardoor hij lijdt aan evenwichtsstoornissen. Er is ook een foto van hem in een rolstoel. Het zou ook nog kunnen dat hij ergens aan lijdt en daarnaast ook alcohol drinkt waardoor zijn symptomen nog erger worden. Hoe dan ook, dit kan echt niet. Het doet me trouwens een beetje denken aan Clinton, die kan ook maar amper op haar benen kan blijven staan. Zo'n mensen moeten geen 'wereldleider' willen worden, en al zeker niet zonder volledige openheid van zaken te geven omtrent hun gezondheid.

Die Duitse minister Schauble zit overigens ook in een rolstoel en heeft het best ver geschopt in de politiek, dus ga nu niet zeggen dat ik gehandicapten discrimineer. Daar gaat het dus niet om.

Wat betreft Juncker hebben we te maken met een ongekozen bureaucraat die verregaande beslissingen neemt voor heel Europa.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat de man een ongekozen bureaucraat is klopt, maar doet niet terzake in de vraag of hij nu wel of niet dronken was. En wat dat laatste betreft: ik weet het zo net nog niet om reden die ik al eerder gaf.
Het zou wel kunnen dat het een combinatie is van beide: drank en een ziekte. Natuurlijk willen de tegenstanders van de EU en van Juncker graag geloven dat hij gezopen heeft, want dat geeft nu eenmaal munitie mee te schieten. Dat is dan ook mijn bezwaar tegen de openingspost van meneer Poendert.
Wat ik wil zeggen is dit: we weten het niet zeker, dus niet meteen oordelen graag. Zo had ik ooit een collega die stonk naar drank. Iedereen lulde erover en sprak er schande van. Op het matje bij het management. Uiteindelijk bleek dat zij een huidziekte had en daar een smeersel voor kreeg, wat een alcohollucht veroorzaakte. Einde verhaal ? Welnee. De collega's die haar sowieso al niet moesten bleven dat drankverhaal maar volhouden. Sommige mensen leren het nooit: ze hebben nu eenmaal altijd een stok nodig om een hond mee te kunnen slaan.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Wat ik wil zeggen is dit: we weten het niet zeker, dus niet meteen oordelen graag.

U was anders zelf ook nogal snel met uw oordeel. Smile

Wat ik trouwens ook niet vind rijmen is dat meneer iedereen uitgebreid gaat lopen knuffelen en zoenen terwijl hij zich slecht zou voelen. Ik hou het er toch op dat er alcohol in het spel was. Die foto-op zal vast wel na de lunch zijn geweest stel ik me zo voor.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik was inderdaad snel met mijn oordeel. Maar ik ben niet te beroerd om dat bij te stellen mocht daar aanleiding voor zijn. En dat ischias-verhaal vind ik niet op ondenkbaar.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

We kunnen hem altijd nog 'minister of silly walks' maken. Lijkt me een mooie functie voor een uitgerangeerd politicus als Juncker.

Hier past hij prima in.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2018 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Brussels altijd EU-feest Juncker voorop met polonaise.
  Weerwoord forum index » Europese Zaken