Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Aanslag in Las Vegas Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Aanslag in Las Vegas
BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Blijkbaar is er weer een grote aanslag geweest, ditmaal in Las Vegas. Tot nu toe 20 doden en 100 gewonden wordt er gezegd.

Tijdens een concert opent iemand met een machinegeweer het vuur op de toeschouwers. De schutter schoot waarschijnlijk vanuit een hoger gelegen hotelkamer:

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Deze vrouw zou gerelateerd zijn aan de Vegas shooter:

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Amerika begint zo'n beetje het enige land te worden waarbij je bij een massa-aanslag niet automatisch ervan uit kunt gaan dat het moslims zijn.

Wat een raar volk is dat toch.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tja, aangezien iedere randdebiel daar vrij een wapen kan kopen, ben ik niet verbaasd dat er af en toe figuren tussen zitten die dat dan ook gebruiken.
En sommigen maar denken dat wapenbezit de veligheid vergroot.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact. Als wapenbezit de veiligheid zou vergroten, waarom schoot dan niemand terug op die man? Volgens mij heb je daar zo'n 5000 (schatting) Amerikanen bij elkaar waarop geschoten wordt. Dan zou je bijna verwachten dat 500 Amerikanen terug gaan schieten. (1 op de 10 draagt daar een wapen toch Smile )

Probleem is dat je voor iedere gek nooit genoeg wapendragende mensen hebt.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 19:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik wacht Carlos af.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Probleem is dat je voor iedere gek nooit genoeg wapendragende mensen hebt.

Klopt. Maar het is ook een illusie dat een strengere wapenwet dit soort idioten kan tegenhouden. Een strengere wapenwet kan hooguit slachtoffers voorkomen bij onvoorziene omstandigheden bij een aanhouding door de politie, of soortgelijke gevallen. Zo'n gek als die in Las Vegas komt ook wel illegaal aan wapens.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Gelukkig hebben we Trump Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Rare opmerking. De dader lijkt een Democraat te zijn, overtuigd anti-Trump.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik moet bij dit soort berichtgeving altijd denken aan Bowling for Columbine.

Michael Moore laat in de documentaire overtuigend zien dat het voorhanden hebben van vuurwapens hét grote probleem is binnen de Amerikaanse maatschappij. Strengere wetten helpen niet en ook dat wordt overtuigend bewezen. Het enige dat helpt is het bezit van vuurwapens aan banden leggen. En juist dát gaat niet gebeuren omdat de wapenlobby in Amerika ongekend groot is en de belangen te zwaar wegen. Daar kunnen de bijna 100 doden niets tegenin brengen. Helaas is in Amerika een leven minder waard dan een kogel!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 1:05 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Citaat uit het Eindhovens Dagblad:

Quote:

00.38 uur: Volgens politiechef Joseph Lombardo is het dodental inmiddels gestegen tot 59 en raakten 527 mensen gewond. Lombardo maakte verder bekend dat bij de doorzoeking van de woning van verdachte Stephen Paddock maar liefst 18 wapens werden aangetroffen. Ook had de schutter diverse explosieven in huis en duizenden munitiepatronen.

Met dan ook meteen de vraag wat Loetje dan aan zijn fiets heeft hangen.... Cool
De naam waar Loetje mee komt is anders dan Stephen Paddock.

En ... Kijk eens aan....
na enig zoeken..

Las Vegas attack: How far-right trolls named the wrong man as the shooter

BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Waarmee maar weer is aangetoond dat je het wapenbezit moet aanpakken. Wie geen wapens bezit kan er ook geen 59 mensen mee doodschieten.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

We horen nu niets meer over de gezochte vrouw Marilou Danley (een (ex-)werkneemster), evenals dat we niets meer horen dat Stephen Paddock een bekende van de politie was. Over Stepen Paddock horen we nu slechts dat hij een gepensioneerde miljonair was die ook van gokken en country muziek hield. De hotelkamer had hij al enige weken gehuurd. Het was hoe dan ook voorbedachte rade.

BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De anti-wapen lobby zit alweer in het zadel lees ik hierboven.
De automatische wapens die deze meneer gebruikte zijn ook in de VS gewoon streng verboden. Bij een aanvraag van dat soort wapens (waarbij toestemming zeker een jaar op zich laat wachten) bemoeid zelfs de FBI zich via navraag naar familie/kennissen en persoonlijke antecedenten uitgebreid met het geheel.
De schutter heeft zelfmoord gepleegd las ik net. (dus niet doodgeschoten door de politie)
En de moordende meneer had zich een half jaar geleden tot de islam bekeerd waar ISIS nogal trots op is.
Dit las ik net in diverse media.
Ik denk zelfs dat men in Europa makkelijker aan een automatisch wapen kan komen dan in de VS.
Terugschieten met een vrij in de VS te bekomen revolver, op een machinegeweerschutter die zich verschanst heeft op een bovenverdieping van een honderden verder gelegen flat, heeft geen enkele zin.
Het is dan al mooi als de revolverschutter de flat raakt.

BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, het maakt natuurlijk ook uit wat voor wapens.

Al de video spelletjes staan stijf van het schieten, of bommen gooien. Alles gebeurt op afstand.
Het is juist dat, wat het gemakkelijker maakt om mensen wat aan te doen.
Het is niet van dichtbij, je kijkt niet in iemand zijn ogen, of ruikt zijn angstzweet, en daardoor doet het je minder.

Vreemd genoeg gaat de walging van velen in het westen juist uit van geweld van dichtbij.
Met een mes de keel overgesneden worden! Jakkie bah!
Dat heeft toch niets menselijks meer! Dat kunnen we niet tolereren.

Juist in de oertijd waar men met knuppels vocht, vielen er relatief weinig doden.
Je kan zeggen dat er toen ook veel minder mensen waren dan tegenwoordig, maar dat betekent dan ook tegelijk dat geweld toen een veel grotere impact had dan nu.

Van de knuppel via de lans en het zwaard, komen we dan al gauw tot de boog, wat gezien kan worden als het eerste afstandswapen. Maar voor een boog, en zeker de latere "longbow" heb je een dure training nodig. Veel eerste klas voedsel, en extra krachttrainingen. Boogschutters waren dus erg duur in het gebruik.

Het geweer was daarom technisch gesproken een achteruitgang. Men kon er niet zo accuraat mee schieten, maar het was goedkoop in het gebruik. En dat is nu nog zo.
Alleen, het is wel een feit, dat in Amerika men in verhouding zware munitie is gaan gebruiken.
Als dit gebruikt wordt in een illegaal verbouwd semi-automatisch geweer, dan zijn de rapen pas echt gaar.

Het is juist de overvloed aan wapens, die het mogelijk maakt aan deze wapens te knutselen, waardoor ze nog dodelijker worden, dan ze al zijn.
Tja, de Amerikaanse krijgsmacht is dan de perfecte leerschool. De rest staat op internet.
Tel uit je winst. Het geweld is in de VS gedemocratiseerd. Nou, en dat zullen ze weten ook!

BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik begrijp dat deze meneer 8 automatische wapens in reserve had. Daar hoefde hij niet mee te knutselen.
Als miljonair kon hij ook hier, in de VS of desnoods in Azie net zoveel wapens kopen als hij beliefde. Desnoods een 2de hands tank of straaljager.
Net na de oorlog werden ook hier op de Veluwe wapens/minutie gevonden die verliezende soldaten/NSBers in de vennetjes hadden gegooid. Deze werden soms opgeduikeld door de plaatselijke jeugd die er volop mee experimenteerde.
Ik herinner me dat een plaatselijke snotneus met een fosfor granaat had gefröbeld. Die ontplofte. In het ziekenhuis waar hij werd gebracht ontbrandde, nadat de deken werd verwijderd de Fosfor weer spontaan.

BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

En de moordende meneer had zich een half jaar geleden tot de islam bekeerd waar ISIS nogal trots op is.
Dit las ik net in diverse media.

In welke media precies ? Ik kan daar niets over vinden namelijk.
Behalve dat IS dat stond te blaten, maar dat wordt nergens serieus genomen, las ik.

BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Rare opmerking. De dader lijkt een Democraat te zijn, overtuigd anti-Trump.

Trump is overtuigd pro-guns.

BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Trump is overtuigd pro-guns.

Net als half Amerika Royy. Zo niet meer.

CNN toonde vanavond een statistiek waaruit bleek dat de steun voor strengere wapenwetgeving de afgelopen 25 jaar is afgenomen van 80% tot net iets meer dan 50% van de Amerikaanse bevolking. Ik denk dat het er ook deze keer niet van gaat komen, zeker niet met een Republikeinse meerderheid in zowel Congress als Senaat.

Incidenten zoals deze in Las Vegas worden gretig aangegrepen om hier iets aan te doen, maar het verzandt iedere keer in oeverloos gelul zonder gevolgen en dat zal nu niet anders zijn vermoed ik. Persoonlijk geloof ik niet dat strengere wapenwetgeving de oplossing is hiervoor. Het zou daarentegen wél helpen tegen de vele huiselijke incidenten met wapens die iedere dag plaatsvinden en onze nieuwsbulletins doorgaans niet halen. Daarbij vallen ook verreweg de meeste wapen-gerelateerde doden.

Denk aan een kind dat per ongeluk zijn broertje dood schiet met het doorgeladen pistool dat pa de avond daarvoor is vergeten op te bergen. Dergelijke incidenten vinden met enige regelmaat plaats.

BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Tweede schutter...... mainstreammedia (NWO media) liegen wederom....

https://www.facebook.com/stfnews/videos/1556050374472067/

https://www.youtube.com/watch?v=7WiCR2cu-yk&app=desktop

BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2017 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje. De volgende keer zelf googlen.
Hier een stukje in dit geval uit het Reformatorisch Dagblad. Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel leden die krant heeft.
Islamitische Staat heeft de verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Las Vegas geclaimd. Dat gebeurde zoals gebruikelijk via het eigen persbureau Amaq. De man die door de politie als de dader wordt gezien zou zich hebben bekeerd tot de islam, aldus de claim.
Onduidelijk is hoeveel waarde hier aan moet worden toegekend. De politie zei eerder dat voor zover bekend de dader niet aan een militante organisatie is gelinkt.
IS claimt geregeld aanslagen.
Maar het maakt verschil of je het als kaal bericht brengt of dat je het in de context plaatst.”
Het valt een terreurdeskundige op dat deze „angstaanjagende berichtgeving” zich niet beperkt tot ideologisch gekleurde nieuwssites. „Ook nieuwsbrengers met een hoge journalistieke standaard doen eraan mee.”
Als voorbeelden noemt hij Associated Press, Newsweek en New York Daily News. „Terwijl nieuwssites als Fox News of Breitbart, die duidelijk anti-islam zijn, veel terughoudender zijn.”
Blanke man
Het is volgens onderzoeker Clarke ook niet voor niets dat al in de eerste mededelingen over de dader werd gezegd dat het om een blanke man ging. „Daarmee wordt direct geprobeerd het idee dat moslimterroristen achter de schietpartij zitten, te redresseren.”
Hij noemt het daarbij opvallend dat niemand zich aan het noemen van de huidskleur stoort. „Als er was gezegd dat het om een zwarte man ging, dan had dat kritiek geoogst. Dat zou racistisch zijn.”

BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2017 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

carlos schreef:

CNN toonde vanavond een statistiek waaruit bleek dat de steun voor strengere wapenwetgeving de afgelopen 25 jaar is afgenomen van 80% tot net iets meer dan 50% van de Amerikaanse bevolking. Ik denk dat het er ook deze keer niet van gaat komen, zeker niet met een Republikeinse meerderheid in zowel Congress als Senaat.

Strengere wapenwetten helpen niet zolang vuurwapens op dergelijke schaal beschikbaar zijn en de wapenlobby haar miljarden beschermt. Alleen het wegnemen of labelen van vuurwapens zal een einde maken aan deze idioterie. Maar dat is logisch.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2017 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje. De volgende keer zelf googlen.
Hier een stukje in dit geval uit het Reformatorisch Dagblad. Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel leden die krant heeft.
Islamitische Staat heeft de verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Las Vegas geclaimd. Dat gebeurde zoals gebruikelijk via het eigen persbureau Amaq. De man die door de politie als de dader wordt gezien zou zich hebben bekeerd tot de islam, aldus de claim.
Onduidelijk is hoeveel waarde hier aan moet worden toegekend. De politie zei eerder dat voor zover bekend de dader niet aan een militante organisatie is gelinkt.
IS claimt geregeld aanslagen.
Maar het maakt verschil of je het als kaal bericht brengt of dat je het in de context plaatst.”
Het valt een terreurdeskundige op dat deze „angstaanjagende berichtgeving” zich niet beperkt tot ideologisch gekleurde nieuwssites. „Ook nieuwsbrengers met een hoge journalistieke standaard doen eraan mee.”
Als voorbeelden noemt hij Associated Press, Newsweek en New York Daily News. „Terwijl nieuwssites als Fox News of Breitbart, die duidelijk anti-islam zijn, veel terughoudender zijn.”
Blanke man
Het is volgens onderzoeker Clarke ook niet voor niets dat al in de eerste mededelingen over de dader werd gezegd dat het om een blanke man ging. „Daarmee wordt direct geprobeerd het idee dat moslimterroristen achter de schietpartij zitten, te redresseren.”
Hij noemt het daarbij opvallend dat niemand zich aan het noemen van de huidskleur stoort. „Als er was gezegd dat het om een zwarte man ging, dan had dat kritiek geoogst. Dat zou racistisch zijn.”

Ik lees dat het RD gewoon weergeeft wat we allemaal hebben kunnen lezen, namelijk dat IS de verantwoordelijkheid claimt en dat dit waarschijnlijk onjuist is.
Dit in tegenstelling tot u die beweert dat de man tot de islam was bekeerd, want dat heeft u gelezen.
Dit heeft u dus verkeerd gelezen.
Jammer, want ik snap dat u graag wil dat de man moslim was. Maar wat u graag wil is iets anders dan de feiten.

Weerwoord forum index » Buitenland