Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Harvey houdt huis in Texas Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Harvey houdt huis in Texas
BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2017 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Aangezien dit een grote ramp is toch maar even een apart topic hierover.

Hier wat beelden uit het rampgebied:

Het grootste probleem is dus wateroverlast, door on-ophoudende regenval die ook de komende drie of vier dagen zal aanhouden volgens de weersverwachting. Harvey is een storm die zich maar heel langzaam verplaatst en dus heel veel water loost over een relatief beperkt gebied. De storm zal zich naar verluid eerst terugtrekken boven zee en vervolgens opnieuw boven Houston komen te hangen in de loop van de week. Eigenlijk het slechts denkbare scenario voor de getroffenen, die nu al letterlijk het water aan de lippen hebben staan.

Hier de neerslagvoorspelling voor de komende dagen:

Alle records zullen gebroken worden naar het zich laat aanzien, en dit zou zomaar de grootste natuurramp uit de Amerikaanse geschiedenis kunnen worden.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2017 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Deze foto is viral gegaan in Amerika, een ondergelopen bejaardentehuis..

Gelukkig zijn deze bewoners inmiddels gered.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2017 21:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is niet koud, dat scheelt.

Vorig jaar was ik nog in Galveston, zeker ook niets meer van over?

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 6:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Daar was ik in 2004.

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb wel orkanen op zee meegemaakt. Eigenlijk vond ik het wel spannend. Vaak is hun koers voorspelbaar en kun je zeker in het Caribisch gebied, het centrum van de storm ontwijken en schuilen achter een eiland.
Alle blinde kleppen, dat zijn massieve gietijzeren luiken werden met M20 messing wervels voor de patrijspoorten geschroefd, evenals voor alle buitendeuren op de lagere dekken. Eens was de complete ombouw boven rond de stuurhut eraf geslagen.
Als je echt in de storm zit lijkt een wat kleiner schip wel een duikboot, je zit net zo vaak onder water als erboven.
De schuimkoppen worden van de golven geblazen. Zware regen dempt het geweld vaak tijdelijk een beetje.
Ik zette bij storm altijd boeken rechtop tussen mijn matras en de rand van het bed, anders viel je eruit, maar je lag wel nog steeds heen en weer te schuiven.
Als de machines blijven draaien, kop in de wind en het schip zit ver genoeg van de wal/klippen, was er eigenlijk weinig aan de hand buiten het ongemak, was mijn idee. Wel erg indrukwekkend. In het hart van de storm lijkt de wind een tijdje te gaan liggen maar de golven niet.
Op bepaalde plekken in de wereld waaien elk jaar orkanen, dat lijkt de laatste jaren wel wat minder hevig te worden. Wennen de mensen eraan of worden hun huizen steviger?
Ik ging in Houston altijd naar de Mexicaanse wijk voor de gezelligheid. Dat was meest laagbouw. Die zullen nu wel de meeste last hebben.

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het ex-hoertje van Klaas Bruinsma, ons prinsesje Mabel, vindt Donald Trump ook een zak. Vandaar dat ze een tweet liet uitgaan.

http://images0.tcdn.nl/binnenland/article29048263.ece/BINARY/q/Mabel+Trump

Prinses Mabel heeft op Twitter kritiek geleverd op het plan van de Amerikaanse president Donald Trump om een muur te bouwen tussen Mexico en de Verenigde Staten.

Quote:
„In plaats van het bouwen van een muur langs de grens met Mexico zouden de Verenigde Staten er wellicht beter aan doen hun verdediging tegen orkanen en overstromingen te versterken”

, aldus Mabel in een Engelstalige tweet.

Quote:
Rather than building a wall on Mexican border, #USA should maybe strengthen its defences against hurricanes and flooding. #SmartInvestment’

Helaas is ons prinsesje vergeten dat vóór president Donald Trump, er een andere president de baas was in Amerika, namelijk president Hussein O'Drama.

En helaas heeft deze Hussein O'Drama (even als al zijn voorgangers in voorgaande administraties) in de acht jaar dat hij president was vergeten om iets aan "SmartInvestment" te doen. In 2005 bij de orkaan Katrina die New Orleans en de staat Louisiana zwaar trof, bleek al dat de dijken waren verwaarloosd.

Maar ja, het is eenvoudiger om Donald Trump de schuld van deze overstroming en de orkaan Harvey te geven.

Neem nog een borrel Mabel. Samen met je vriendje George Soros.

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Het is niet koud, dat scheelt.

Vorig jaar was ik nog in Galveston, zeker ook niets meer van over?

Mijn neef woont in Galveston.
Ik emailde hem en hij zei dat hij oké was en dat het daar meeviel.

I am fine on the island, thank you. Not much wind or rain compared to other places that are in the news. Port Aransas, Rockport and Houston areas have the big problems.

Mijn tante woont in College Station, boven Houston en zij mailde dat er meer regen was gevallen maar geen overstromingen.
Alleen de winkels raakten leeg omdat het transport belemmert is door afgesloten wegen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De situatie is toch wel vrij dramatisch hoor. Er zijn eerder op de dag dijken doorgebroken waardoor het water nu vrij snel stijgt. Men heeft het over 50 inches (ruim 1meter 20) en er kan nog een halve meter bijkomen.

http://www.zerohedge.com/news/2017-08-29/there-eight-feet-water-houston-roads-and-its-about-get-much-worse

Houston staat zo goed als helemaal onder water.

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 21:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

President Trump is ook aangekomen in Texas om zich bij te laten praten over de stand van zaken.

Melania ziet er stoer uit, maar ik vraag me eigenlijk af waarom zij is meegegaan.

Dit viel me ook nog op trouwens:

FLOTUS? Lijkt me eerlijk gezegd een beetje ongepast, maar goed. Ik neem aan dat het staat voor First Lady, maar gezien de beelden uit Houston heeft het in dit verband een iets andere betekenis (to flote = dobberen op het water). Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 22:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Houston YOU have a problem..

Het gaat de komende 48 uur nog veel erger worden vrees ik. De hele stad ligt nu zowat lam, bruggen en viaducten beginnen het te begeven door het gewicht van al het water.

Er zijn tot nog toe maar negen doden gemeld, maar het kan haast niet anders of dit gaat dramatisch oplopen de komende dagen.

De schade wordt nu al beraamd op 500 miljard dollar.

Ik vraag me af of Houston nog te redden valt. We hebben het wel over de vierde of vijfde stad van Amerika.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2017 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump bezocht gister Corpus Christi en werd daar opgewacht door een enthousiaste menigte:

President Trump surveys hurricane-ravaged Texas

Ik heb de indruk dat Trump een redelijk goede beurt maakt bij deze ramp, voor zover hij iets kan uitrichten daar. Hij zit er in ieder geval wel vanaf dag Ă©Ă©n bovenop en de autoriteiten ter plaatse zijn zeer tevreden over de respons van de federale overheid tot nog toe.

Anderzijds heb je bij Trump nooit echt het gevoel dat hij begaan is met het lot van anderen, en dat hier toch vooral eigenbelang centraal staat, dat wordt hem dan ook voor de voeten geworpen door zijn tegenstanders.

Maar ik weet zeker dat als hij niet op bezoek was gegaan dat het dan ook niet goed was geweest, dus wat dat betreft kan hij het toch nooit goed doen.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2017 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2017 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Ik vraag me af of Houston nog te redden valt. We hebben het wel over de vierde of vijfde stad van Amerika.

Amerikanen zijn dynamisch, ze bouwen t zo weer op.

Wat raar is, is dat ze niks van New Orleans hebben geleerd, ook hier weer 70 jaar oude stuwdammen die het centrum zouden moeten beschermen

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2017 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De hulpverlening lijkt een stuk beter geregeld dan in New Orléans, dat is tenminste iets.

Maar in Louisiana gaat het nu pas beginnen;

Harvey Makes Second Landfall In Louisiana After Leaving "Apocalyptic" Flooding, Record Rainfall In Texas

http://www.zerohedge.com/news/2017-08-30/harvey-makes-2nd-landfall-western-louisiana-after-pummeling-texas-50-inches-rain

Om een indruk te geven van de omvang van deze ramp: het getroffen gebied rond Houston is vijftien keer zo groot als Manhatten, en een derde daarvan staat onder water.

Laatst aangepast door carlos op Wo Aug 30, 2017 14:33, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2017 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Mag je ook wel verwachten, Texas is een veel rijkere staat dan Louisiana. Die laatste is een van de armsten.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 30, 2017 14:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja dat is waar, maar de federale respons is ook veel beter dan toen. Men is veel sneller in actie gekomen. Trump zal komend weekend waarschijnlijk een tweede bezoek brengen aan het rampgebied.

Dit doet Trump toch wel erg goed, het is wat dat betreft een echte people's manager. Een stomme opmerking zo links en rechts zal hem dan ook wel vergeven worden. Het gaat erom dat hij zich laat zien en betrokkenheid uitstraalt, iets wat George Bush simpelweg niet kon opbrengen na Katrina.

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2017 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Net wanneer je denkt dat de situatie in Houston iets verbeterd is komt dit bericht;

'Explosies in chemische fabriek Texas'

http://www.zerohedge.com/news/2017-08-31/two-explosions-reported-arkema-chemical-plant-texas

Anderhalve mijl om de fabriek is uit voorzorg geëvacueerd. De fabriek ligt ongeveer 40km ten noordoosten van Houston.

Een aantal mensen zijn in het ziekenhuis opgenomen met ademhalingsmoeilijkheden.

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2017 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Mag je ook wel verwachten, Texas is een veel rijkere staat dan Louisiana. Die laatste is een van de armsten.

Wonen daar ook meer zwarten?

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2017 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

carlos schreef:
De hulpverlening lijkt een stuk beter geregeld dan in New Orléans, dat is tenminste iets.

Maar in Louisiana gaat het nu pas beginnen;

Harvey Makes Second Landfall In Louisiana After Leaving "Apocalyptic" Flooding, Record Rainfall In Texas

http://www.zerohedge.com/news/2017-08-30/harvey-makes-2nd-landfall-western-louisiana-after-pummeling-texas-50-inches-rain

Om een indruk te geven van de omvang van deze ramp: het getroffen gebied rond Houston is vijftien keer zo groot als Manhatten, en een derde daarvan staat onder water.

Zag dat het oog van de orkaan vanuit Texas op weg naar Louisiana nog even "overzee" ging waarmee de orkaan in kracht toeneemt en nog even wat water "opschept".

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2017 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De anti-Trump website politico.com vond het nodig om onderstaande cartoon te plaatsen over de ramp in Texas;

Inmiddels is de cartoon verwijderd na een hoop ophef hierover.

De suggestie is dat de slachtoffers van Harvey stuk voor stuk rechtse Trump stemmers zijn die een diep wantrouwen koesteren tegen de overheid, en die moeten dan blijkbaar bespot worden ter vermaak van de lezers van politico (veelal sterk anti-Trump).

Feit is echter dat de stad Houston vrij massaal op Clinton heeft gestemd tijdens de laatste presidentsverkiezingen (54/41), maar ach een kniesoor die daar op let.

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2017 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er wordt helaas ook geplunderd, zoals bij iedere grote natuurramp. Je hebt in dit geval ook vigilantes, die letterlijk met het geweer in de aanslag ter plaats zijn om deze plunderaars lik op stuk te geven. Het blijft natuurlijk wel Texas.

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2017 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Er is nog iets wat men vaak niet weet in Europa.
De Staten zijn behoorlijk onafhankelijk en de Federal Government kan niet zomaar ingrijpen.
In Louisiana was de Gouverneur een Democraat en de burgemeester van New Orleans ook.
De Gouverneur moet hulp vragen anders komt die niet, gebeurd met Katharina.
In Texas is de Gouverneur een Republikein maar de burgemeester van Houston is Democraat.

Carlos schreef:
Er wordt helaas ook geplunderd, zoals bij iedere grote natuurramp. Je hebt in dit geval ook vigilantes, die letterlijk met het geweer in de aanslag ter plaats zijn om deze plunderaars lik op stuk te geven. Het blijft natuurlijk wel Texas.

Dit klopt. Toen de huricane Cecil in 1970 Corpus Christi raakten bleef mijn oom in zijn huis en gewapend. Dit is legaal.

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2017 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En dit is de nieuwe Charlie Hebdo cover over de ramp in Texas..

Godsamme zeg, wat een zieke figuren zijn dit. En dan te bedenken dat iedereen met die JeSuisCharlie bordjes liep destijds, ben ik even blij dat ik aan die flauwekul niet heb meegedaan.

Als ik dit zie dan is mijn conclusie dat ze de rest van die redactie ook hadden moeten afschieten...good riddance. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2017 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De waarheid is dat Texanen uit alle windstreken toestromen om elkaar te helpen, ongeacht kleur of religie. De media probeert weer eens haat en verdeeldheid te zaaien, iets waar ze toch al druk mee bezig waren in de nasleep van Charlottesville.

Intussen maakt een democratische politicus zich druk om het feit dat een van de vrijwilligers een Confederate vlag op zijn boot heeft. Dat is racistisch en dat mag niet.

Idioten.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2017 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Grappig, National Guard truck zit hopeloos vast in het water en moet zelf gered worden, door een stel "rednecks" notabene. Smile

twitter (filmpje)

Dat lijkt me wel doodeng trouwens, al die straten onder water. Hoe bepaal je wanneer het veilig is om doorheen te rijden, en wanneer niet? Je weet immers niet zeker hoe diep het water is op sommige plekken. Zitten er kuilen in de weg, zijn er putdeksels losgeraakt? Je ziet het niet, en als je er eenmaal in rijdt met je auto dan ben je mooi een aap gelogeerd.

Je moet dus in sommige gevallen maar de gok nemen en hopen dat de auto niet vast komt te staan.

Deze jongens gingen een ritje maken door de buurt en werden ook met dit dilemma geconfronteerd, en dan moet erbij gezegd worden dat het hier nog alleszins mee valt wat betreft het waterpeil:

Weerwoord forum index » Buitenland