Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Duitsland verwerpt US-sancties Rusland Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 07, 2017 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

En ik zie dat mensen consequent pro-Amerikaanse standpunten innemen en het verhaal van het Westen vertellen. Dat noem ik propaganda. En nu?

Dat mag je zeggen, Cliff. Het is hier een vrij land he.

Quote:

1. Jij kan de Russische staatszenders niet eens volgen. Je kan alleen afgaan op wat de westerse media bericht over Russische staatsmedia. (!)

Hoezo? Ik kan RT gewoon volgen hoor.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 07, 2017 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

RT is geen staatszender Royy. Maar laten we die discussie maar niet voeren.

De enige manier om het Russische gezichtspunt te kunnen vernemen is door er buiten het televisieaanbod actief naar op zoek te gaan, want ik heb namelijk geen RT in mijn pakket (en ik neem aan jij ook niet). Ik zie RT dan ook als een nuttige, zelfs noodzakelijk aanvulling op het zeer eenzijdige nieuwsaanbod dat wij op televisie krijgen voorgeschoteld.

Je weet wel, hoor en wederhoor, enzo.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 07, 2017 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Je weet wel, hoor en wederhoor, enzo.

Exact, dit is één van de fundamentele principes van een democratische rechtsstaat. En sorry Royy, jij gooit dit principe overboord met je eenzijdige aandacht voor alleen de westerse politieke visie op gebeurtenissen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
RT is geen staatszender Royy. Maar laten we die discussie maar niet voeren.

RT is een zender die wordt gefinancierd door een regime wat niets op heeft met persvrijheid. RT heeft ook nog nooit iets kritisch over Poetin en zijn vriendjes gepubliceerd. How come?

Cliff schreef:
En sorry Royy, jij gooit dit principe overboord met je eenzijdige aandacht voor alleen de westerse politieke visie op gebeurtenissen.

Ik heb aandacht voor alle visies, ik ben het alleen niet met alle visies eens. Zeker niet met de Russische Laughing

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij hebt geen idee van de Russische visies of de argumenten daarachter. Overigens ben ik wel benieuwd naar de vraag die Carlos ook stelde: waar en wanneer kijk jij RT?

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Jij hebt geen idee van de Russische visies of de argumenten daarachter.

Jawel, die hoor ik hier tot uit den treure...

Quote:
Overigens ben ik wel benieuwd naar de vraag die Carlos ook stelde: waar en wanneer kijk jij RT?

Uhh nummer 509 van mijn afstandsbediening. Je kunt m natuurlijk ook gewoon streamen naar je tv, of een leuk mediaboxje kopen. Maar ik begrijp dat dat allemaal nog niet is doorgedrongen tot jullie huiskamers? Laughing

Ik ben dan wel weer benieuwd wanneer RT voor het laatst iets kritisch heeft gebracht over Poetin...

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Woehaa commentator powned RT right in their faces

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Ik ben dan wel weer benieuwd wanneer RT voor het laatst iets kritisch heeft gebracht over Poetin...

Haha, een uur later komt ie zelf met een voorbeeld waarbij Putin bekritiseerd wordt op RT...waarvan akte. Laughing

Wat zeg ik? Twintig minuten.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 1:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, dacht precies hetzelfde... was dit filmpje een compliment voor Poetin ofzo?

Kan je eigen stelling weer de prullenbak in Royy... Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Haha dit was duidelijk niet de bedoeling van RT, de commentator maakte van de gelegenheid gebruik om de vloer met de Russische democratie aan te vegen. Zal daarna waarschijnlijk nooit weer zijn uitgenodigd Laughing

Maar kom op jongens, wanneer heeft RT kritiek geuit op Poetins beleid? Kritische documentaire ofzo? Zou toch mogelijk moeten zijn? Of is er geen kritiek mogelijk op Poetin, omdat ie alles perfect doet?

Ik zal t antwoord maar geven, want jullie doen t toch niet: er is geen kritiek op Poetin op RT.

Nou acht ik jullie niet zo dom dat jullie werkelijk denken dat er geen kritiek op Poetin mogelijk is, dus waar komt het dan door? Tell me!

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Als dit 'niet de bedoeling was', waarom hebben ze hem dan uitgenodigd? Dacht je soms dat ze at random mensen uitnodigen zonder zich te verdiepen in hun achtergrond? Punt is dat dit jouw stelling ondergraaft dat er voor kritische meningen geen ruimte is op RT, want dat blijkt dus weldegelijk het geval te zijn.

Trouwens, waarom denk jij dat er zoveel bekende gezichten zitten bij RT? Waarom zouden journalistieke beroemdheden zoals Larry King de overstap hebben gemaakt van CNN naar RT? Wellicht omdat ze daar meer vrijheid krijgen dan ze gewend waren bij CNN? Zomaar een idee hoor.

Voor het geld hoeven ze het niet echt te doen lijkt mij.

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha dit was duidelijk niet de bedoeling van RT, de commentator maakte van de gelegenheid gebruik om de vloer met de Russische democratie aan te vegen. Zal daarna waarschijnlijk nooit weer zijn uitgenodigd Laughing

Ze lieten deze persoon op RT tenminste gewoon uitpraten. Bij CNN is er altijd ineens een technische storing waardoor een criticaster wegvalt. 'Oh sorry, verbinding verbroken'.

Hoe vaak kun je dit grapje uithalen?

Quote:
Maar kom op jongens, wanneer heeft RT kritiek geuit op Poetins beleid? Kritische documentaire ofzo? Zou toch mogelijk moeten zijn? Of is er geen kritiek mogelijk op Poetin, omdat ie alles perfect doet?

Ik denk dat RT evenveel kritische documentaires over Poetin heeft als de CNN kritische documentaires heeft over Hillary Clinton. Ofwel: nul. Zero. Helemaal niets.

Nogmaals: ik beweer ook niet en nergens dat RT een objectieve nieuwszender is. Het is een subjectieve nieuwszender in de lange serie van subjectieve nieuwszenders als CNN, ABC, Fox News en ook onze eigen NOS. Dát is wat ik beweer.

Jij doet hard je best om RT weg te zetten als nóg subjectiever. Ik snap niet hoe je dat nog vol kunt houden na de bewezen leugens van een CNN of een NOS.

Als je van mij bewijs verwacht dat RT objectief is, blaf je echt tegen de verkeerde boom. Je zal er echter een zeer harde dobber aan hebben om te bewijzen dat RT subjectiever is dan een CNN of Fox News.

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ze lieten deze persoon op RT tenminste gewoon uitpraten. Bij CNN is er altijd ineens een technische storing waardoor een criticaster wegvalt. 'Oh sorry, verbinding verbroken'.

Cliff, Cliff, Cliff, dit is overduidelijk fake.

Quote:

Ik denk dat RT evenveel kritische documentaires over Poetin heeft als de CNN kritische documentaires heeft over Hillary Clinton. Ofwel: nul. Zero. Helemaal niets.

Hoezo vergelijk je RT alleen met CNN? RT is een staats-zender, vergelijk t met PBS of de BBC ofzo.

Quote:
Nogmaals: ik beweer ook niet en nergens dat RT een objectieve nieuwszender is. Het is een subjectieve nieuwszender in de lange serie van subjectieve nieuwszenders als CNN, ABC, Fox News en ook onze eigen NOS. Dát is wat ik beweer.

Alle nieuws is subjectief. RT is echter gewoon een propaganda-machine van het Kremlin.

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:

Nee hoor, dat gebeurt met enige regelmaat Royy en iedere keer als een gast iets zegt wat CNN niet aanstaat.

hier nog een voorbeeld

Royy schreef:
Hoezo vergelijk je RT alleen met CNN? RT is een staats-zender, vergelijk t met PBS of de BBC ofzo.

RT is geen staatszender Royy. Je kunt het wel blijven herhalen maar het is gewoon niet zo.

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Nee hoor, dat gebeurt met enige regelmaat Royy en iedere keer als een gast iets zegt wat CNN niet aanstaat.

Dit was wel een echte, dat filmpje van Cliff was fake. Nog meer voorbeelden, carlos?

Quote:
RT is geen staatszender Royy. Je kunt het wel blijven herhalen maar het is gewoon niet zo.

Nah, door wie wordt RT gefinancieerd, carlos?

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 23:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

In dat filmpje van Cliff staan een aantal voorbeelden opgesomd, zoals (onder andere) deze;

Het is overduidelijk dat die man de mond gesnoerd wordt omdat hij Wikileaks ter sprake brengt en Clinton afschildert als leugenaar, op een moment dat CNN er juist alles aan doet om Clinton aan het presidentschap te helpen. En dan ook nog die (slecht) geacteerde verbazing op het moment dat de verbinding verbroken wordt, het is werkelijk de schaamte voorbij.

Een stelletje smerige leugenaars zijn het.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 0:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Ik hoor de propaganda uit Washington spreken (jouw 'argument'). Kun je ook iets weerleggen of is gewoon 'fake!' roepen al argument genoeg?

Quote:

Ik vergelijk gewoon nieuwszenders met elkaar. Heb je daar een probleem mee? Of heb je een verschil gevonden waardoor je ze niet met elkaar zou mogen vergelijken? Nee. Maakt geen bal uit of RT een staatszender is of niet (daar is overigens discussie over mogelijk).

Ik denk dat het meer steekt dat RT zo'n enorm succes is wereldwijd.

Wikipedia:

RT zendt rond-de-klok nieuwsbulletins, documentaires, talkshows, debatten, sportnieuws en culturele programma's uit.[6] Het signaal van de zender wordt door 22 satellieten en meer dan 230 tv-providers verspreid, waardoor 700 miljoen mensen de uitzendingen van de zender kunnen zien in meer dan 100 landen.[7] RT America is beschikbaar voor 85 miljoen mensen in de Verenigde Staten.[8] In 2011 was het de op een na meest bekeken buitenlandse nieuwszender in de VS na BBC World News,[9] en de nummer één buitenlandse zender in vijf grote Amerikaanse stedelijke gebieden in 2012.[10] In 2013 was RT de eerste nieuwszender die 1 miljard views op YouTube wist te bereiken. Volgens de Broadcasters' Audience Research Board stemden 2.500.000 Britten hun televisie op RT af tijdens de tweede helft van 2012, waardoor het de derde meest bekeken nieuwszender is in Groot-Brittannië, achter BBC News en Sky News.[11][12]

Pijnlijk hè?

Quote:
Alle nieuws is subjectief. RT is echter gewoon een propaganda-machine van het Kremlin.

CNN is overduidelijk een propagandamachine van Clinton gebleken. Fox News is weer Trump-propaganda. En de NOS... nah... die willen absoluut niet de hand bijten die ze voedt. Daarom werken er in de NOS top voornamelijk oud-politici en zitten er in de tweede kamer weer 'ex-journalisten' van de NOS. Lekker onafhankelijk. De schaamte voorbij is dat de NOS zelf claimt objectief te zijn.

RT past prima in dat rijtje... het is meer jouw anti-Rusland visie die jouw objectiviteit weer eens in de weg zit.

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2017 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De diplomatieke ruzie tussen Amerika en Rusland loopt almaar verder op.

Moscow Furious Over US Plan To Search Russia Trade Mission, Calls It "Unprecedented Aggressive Action”

Amerika heeft een diplomatenpost van Rusland in Washington afgesloten, de Russen mogen niet meer hun eigen gebouw in en State Department heeft aangekondigd het complete gebouw te willen doorzoeken. De Russen zijn woest en hebben officieel protest aangetekend. Het gebouw is eigendom van de Russische staat en geniet diplomatieke onschendbaarheid, maar daar hebben de Amerikanen geen boodschap aan.

De Russen zijn metname bang dat Amerika documenten of andere zaken gaan 'planten' in het gebouw om Rusland te impliceren.

Eerder deze week werd het Russische consulaat in San Francisco gesloten door Amerika, en de daar werkzame diplomaten te verstaan gegeven dat ze hun koffers kunnen pakken. Gisteren stegen er zwarte rookwolken op uit het consulaat in San Francisco. Mogelijk waren de Russen bezig met het verbranden van documenten waarvan ze liever niet hadden dat ze in handen van de Amerikanen vielen.

http://www.zerohedge.com/news/2017-09-02/unprecedented-aggressive-action%E2%80%9D-moscow-furious-over-us-plan-search-russia-trade-mis

Ik ben benieuwd met welke tegenmaatregelen Rusland zal komen. Zodra al het diplomatieke verkeer tussen beide landen is opgedroogd kunnen we ons echt zorgen gaan maken.

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2017 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Royy schreef:

Zoals ik benieuwd ben naar een kritische kijk door onze staatstelevisie op die lul Rutte.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Putin Jabs American Bullies: It's Difficult To Deal With People Who Confuse Austria with Australia

Vrij vertaald: Amerikanen zijn een stel dombo's. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2017 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wanneer je kritische vragen stelt bij de wetteloze praktijken van Amerika tav. het doorzoeken van diplomatieke gebouwen, dan wordt je er al snel van beschuldigd 'te werken voor RT.'

Matt Lee is by far de beste journalist aanwezig in die ruimte, dus RT moet dit maar als een onbedoeld compliment opvatten.

Feit is dat het consulaat in San Francisco en overige diplomatieke gebouwen wettelijk gezien Russisch grondgebied zijn, en Amerika kan dus niet zomaar die gebouwen naar eigen goeddunken betreden en doorzoeken. Nederland kan ook niet zomaar de Amerikaanse ambassade binnen walsen en roepen dat iedereen eruit moet omdat de zaak doorzocht gaat worden. Daarvoor zijn niet voor niets internationale codes en gedragsregels van kracht.

Amerika heeft er volkomen maling aan en lacht er ook nog om.

https://www.youtube.com/watch?v=AbCYhIYBao4

Als Rusland dit zou flikken dan zou Amerika vast moord en brand schreeuwen.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2017 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja... en zo zijn we weer op het aloude punt: het westen (met name de VS) legt anderen graag regels op waar ze zichzelf totaal niet aan houden...

Hypocrisie, moreel failliet van het Westen!

Weerwoord forum index » Buitenland