Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » UK verkiezingen Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
UK verkiezingen
BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 7:58 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

De laatste jaar is de UK behoorlijk de weg kwijt. Buiten London is het land nagenoeg een ontwikkelingsland. De tokkie-cultuur heeft het land in een ijzeren greep. De toerist, oftewel de mensen uit andere EU landen zien het niet snel, maar de beschaving in UK heeft plaats gemaakt voor een ordinaire verheerlijking van geweld, gescheld, gevloek en dom gelul. Armoede tiert welig, grote groepen die geen opleiding hebben en leven van een karig minimumloon. Totaal verpauperde steden en smerige straten. Geen fijn land.

De beschaving is geheel uitgehold. Dit kun je merken tijdens de verkiezingen. De conservatieven, die ik doorgaans een warm hart toedraag, zijn lost. Ze weten niet wat ze doen. Cameron behaalde nog geen twee jaar geleden een klinkende overwinning. Die hij echter verspeelde door hoog spel te spelen met het Brexit referendum, een onzalig plan. Uit de EU stappen is economische zelfmoord voor de UK. Theresa May heeft er sindidien nog minder van gebakken, ze slaat voortdurend stoere taal uit maar kan nog geen deuk in een pakje boter slaan... Nu heeft ze ook nog tot overmaat van ramp de verkiezingen verloren...

Voor mij is het duidelijk: stoppen met de achterlijke brexit, dit wil men helemaal niet... Ben benieuwd of het lukt nog een regering te smeden maar de beste weg is een marshall plan maken hoe het land weer een beetje op de kaart te zetten.

1. Huizenbouw stimuleren (met name in London)
2. Infrastructuur, wegen, wegen, wegen, en ook openbaar vervoer buiten London
3. Minimumloon omhoog om de armoede aan te pakken
4. Brexit op de scrapheap
5. Gestapo cultuur aanpakken
6. Straight talking in plaats van het oeverloze leugenachtige around the bush gelul

Ik moet alleen helaas bekenen dat ik denk dat msisschien het allemaal eerst nog veel erger zal worden. De hufter Boris Johnson die gewoon op moet krassen kan het roer nog steeds over nemen. Theresa May is al haar krediet denk ik wel kwijt nu...

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Pieter Langendijk schreef:

Voor mij is het duidelijk: stoppen met de achterlijke brexit, dit wil men helemaal niet...

Of jij wil dat niet, dat denk ik eerder. Ik vind het wel een aardig idee, ik ben zelfs voorstander van Nexit, gewoon omdat ze niet luisteren. 1 juni 2005 | 6 april 2016

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 8:57 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

De UK heeft zich toch al nooit als een volwaardig lid van de EU geprofileerd. Wat nog het meest tot uitdrukking kwam in het willen behouden van hun eigen munteenheid. Mijn standpunt is; of je bent lid van een club, of je bent geen lid. Een beetje halfslachtig daartussenin, dat kan niet...

Dus ik ben ook wel vóór die Brexit.

Al die zaken die Pieter Langendijk opnoemde, daar hebben ze de EU niet voor nodig. Dat is simpelweg een kwestie van beleid. Van keuzes maken...

Groot-Brittannië heeft de oorlog overleefd. Dit overleven ze ook wel. En verder zal de tijd het wel leren..

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

De laatste jaar is de UK behoorlijk de weg kwijt. Buiten London is het land nagenoeg een ontwikkelingsland. De tokkie-cultuur heeft het land in een ijzeren greep. De toerist, oftewel de mensen uit andere EU landen zien het niet snel, maar de beschaving in UK heeft plaats gemaakt voor een ordinaire verheerlijking van geweld, gescheld, gevloek en dom gelul.

Nogal een elitair standpunt, Pieter. Net zoals Hillary Clinton iedereen die voor Trump gekozen heeft omschreef als 'xenofoob, islamofoob, homofoob' etc. etc.

Er is maar één reden waarom de Britten voor een Brexit gestemd hebben: massa-immigratie.
Engeland is een land van tradities. Door de massa-immigratie gaan die tradities verloren.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Theresa May is passé. Nigel Farage back on the battle field?

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Loetje schreef:
Theresa May is passé. Nigel Farage back on the battle field?

Kom nou. Ukip heeft nul zetels.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een jaar geleden heeft UKIP z'n doel (Brexit) bereikt. Als de Brexit doorgaat heeft UKIP weinig meer in het parlementair bestel te zoeken, omdat deze zichzelf overbodig heeft gemaakt, waar UKIP in 2015 nog 12 % van de popular votes in de wacht sleepte.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Moppersmurf schreef:
De laatste jaar is de UK behoorlijk de weg kwijt. Buiten London is het land nagenoeg een ontwikkelingsland. De tokkie-cultuur heeft het land in een ijzeren greep. De toerist, oftewel de mensen uit andere EU landen zien het niet snel, maar de beschaving in UK heeft plaats gemaakt voor een ordinaire verheerlijking van geweld, gescheld, gevloek en dom gelul.

Nogal een elitair standpunt, Pieter. Net zoals Hillary Clinton iedereen die voor Trump gekozen heeft omschreef als 'xenofoob, islamofoob, homofoob' etc. etc.

Er is maar één reden waarom de Britten voor een Brexit gestemd hebben: massa-immigratie.
Engeland is een land van tradities. Door de massa-immigratie gaan die tradities verloren.

Blijkbaar heb je geen flauw benul van hoe het in Engeland gaat.
Dat land is al heel lang multiculti.
De allochtonen zijn dikwijls nog Britser dan de Britten zelf.
En UKIP telt helemaal niet meer mee.

Wat ik wel als een gevaar zie, is als de Conservatieven samen met de DUP zouden gaan regeren.
Met de Ulster protestanten dus.
Sinn Fein kan dat dan maar moeilijk verkroppen. (Ulster katholieken).

Tot nu toe hielden DUP en SF elkaar nog enigszins in evenwicht.
Maar als DUP in verhouding veel meer macht krijgt, zie ik de bui al hangen.
Re: UK verkiezingen
BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Ryan schreef:

Dan heb je 't over immigranten uit de voormalige koloniën, die vaak al generaties in de UK wonen. Dat zijn eigenlijk niet eens allochtonen.
Nee, het gaat om de nieuwkomers uit Oost Europa en de islamitische wereld. De eersten pikken de baantjes van de gewone man in, en de tweede groep heeft een cultuur die niet past bij de westerse cultuur. Een stem voor Brexit was een anti-globaliseringsstem, traditionele links-rechts verhoudingen bestaan niet meer.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Moppersmurf schreef:
Ryan schreef:

Dan heb je 't over immigranten uit de voormalige koloniën, die vaak al generaties in de UK wonen. Dat zijn eigenlijk niet eens allochtonen.
Nee, het gaat om de nieuwkomers uit Oost Europa en de islamitische wereld. De eersten pikken de baantjes van de gewone man in, en de tweede groep heeft een cultuur die niet past bij de westerse cultuur. Een stem voor Brexit was een anti-globaliseringsstem, traditionele links-rechts verhoudingen bestaan niet meer.

Jij raapt ook maar het een en ander bij elkaar wat niks met elkaar te maken heeft.
BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Als jij 't allemaal zo goed weet, leg dan 'ns uit wat de oorzaak is van de anti-Europese stemming die tot een Brexit geleid heeft.
Ik ben benieuwd.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ryan schreef:
Moppersmurf schreef:
Ryan schreef:

Jij raapt ook maar het een en ander bij elkaar wat niks met elkaar te maken heeft.

Wat heeft niets met elkaar te maken? Moppersmurf heeft het heel helder uitgelegd.

Enoch Powell: Rivers of Blood 1968. How right he was.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 09, 2017 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Als ik de reacties zo her en der beluister dan kan May maar beter de eer aan zichzelf houden. Toen ze aantrad als premier had ze veel krediet en vooral een heel breed mandaat: beiden heeft ze in een jaar tijd volledig te grabbel gegooid.

In zo'n situatie kun je als politicus maar beter je conclusies trekken lijkt me.

Theresa May:

[_] geschikt
[x] ongeschikt

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2017 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:
Als ik de reacties zo her en der beluister dan kan May maar beter de eer aan zichzelf houden.

Die reacties hoor ik ook, maar niemand die een redelijk alternatief aandraagt. Er staat niemand in de startblokken om May op te volgen. En die Marxistische halve zool van Labour heeft (gelukkig!) geen meerderheid.

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2017 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Als May moet aanblijven als lameduck premier enkel en alleen om Corbyn weg te houden van de macht dan vind ik dat wel een bijzonder slechte reden. Het lijkt mij dat GB een stabiele regering nodig heeft en een premier die het vertrouwen geniet van een groot deel van de bevolking.

May heeft het verprutst en wordt niet eens meer serieus genomen. "Weak and wobbly" noemen ze haar nu, met andere woorden zwak en all over the place.

Ze maakte ook een bijzonder aangeslagen indruk gisteren en eergisteravond laat toen de eerste uitslagen binnenkwamen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2017 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Theo

Labour kan op geen enkele manier een meerderheidscoalitie bijeen krijgen. Regeren is dus uitgesloten. De Conservatives wel, al is het in veler ogen een ongewenste.

May regeert door, als aangeschoten wild. Ze zal waarschijnlijk relatief snel vervangen worden. Ik verwacht nieuwe verkiezingen zodra de Brexit officieel afgerond is (over 2 jaar, maximaal)
Re: UK verkiezingen
BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2017 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

De laatste jaar is de UK behoorlijk de weg kwijt. Buiten London is het land nagenoeg een ontwikkelingsland. De tokkie-cultuur heeft het land in een ijzeren greep. De toerist, oftewel de mensen uit andere EU landen zien het niet snel, maar de beschaving in UK heeft plaats gemaakt voor een ordinaire verheerlijking van geweld, gescheld, gevloek en dom gelul. Armoede tiert welig, grote groepen die geen opleiding hebben en leven van een karig minimumloon. Totaal verpauperde steden en smerige straten. Geen fijn land.
De beschaving is geheel uitgehold. Dit kun je merken tijdens de verkiezingen. De conservatieven, die ik doorgaans een warm hart toedraag, zijn lost. Ze weten niet wat ze doen. Cameron behaalde nog geen twee jaar geleden een klinkende overwinning. Die hij echter verspeelde door hoog spel te spelen met het Brexit referendum, een onzalig plan. Uit de EU stappen is economische zelfmoord voor de UK..

Dan was 't daar wel even anders vóórdat dit land toetrad tot het Europese mengvat.

Van de natuur uit bezien ook logisch; zo'n land is groot en ontwikkeld genoeg om zelf alles te produceren wat het nodig heeft, terwijl in principe niets geëxporteerd hoeft te worden om 'n gezond en verantwoord levenspeil te kunnen bereiken.
Al dat getransporteer van producten van en naar alle uithoeken van Europa is alleen al uit den boze vanwege de ernstige milieuconsequenties ervan.

Verder zaten ze daar toch al met het probleem van massale immigratie uit voormalige gebiedsdelen.
Dus als ze nu ook nog door een lidmaatschap van de Europese club gedwongen worden om 'n aandeel van de stroom voornamelijk Islamitische migranten, voor wie de Italianen de Europese poort almaar wagenwijd open blijven zetten, op te nemen, dan zouden ze mogelijk het eigen Noord-Europese hoofd niet meer boven water kunnen houden in die kolkende golven van totaal anders geaarde exoten.

In die zin kan de Brexit dus gevoeglijk bezien worden als noodzakelijk voor lijfsbehoud van het autochtone Noord-Europide bevolkingsdeel van dat gebied en dus ook voor dit deel van het stelsel der natuur.

Zeker zijn er allochtone krachten actief in dat gebied, die liever zouden zien dat zij de plaats van het autochtone daar helemaal zouden kunnen inpikken, maar we hebben hier al vaker betoogd dat ze hiermee tegen het systeem en dus ook de wil van de natuur in aan het harken zijn en dat zoiets per saldo op niet malse wijze wordt afgestraft door die natuur.

Wie de schoen past, trekke hem dus aan.

Zeker nu nagenoeg eenieder kán weten hoe men zich moet gedragen in het gebied waar men van nature thuishoort om niet verbannen te worden of te blijven naar oorden waar men niet op gebouwd is, noch genoopt om de aanwezigheid van wezensvreemde bevolkingselementen te gedogen, lijkt er 'n gerede kans te bestaan dat GB erin zal slagen uiteindelijk (weer) wel te zijn in een verregaand met het stelsel van de natuur strokende constellatie.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jun 11, 2017 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Moppersmurf schreef:
carlos schreef:
Als ik de reacties zo her en der beluister dan kan May maar beter de eer aan zichzelf houden.

Die reacties hoor ik ook, maar niemand die een redelijk alternatief aandraagt. Er staat niemand in de startblokken om May op te volgen. En die Marxistische halve zool van Labour heeft (gelukkig!) geen meerderheid.

Marxistische halve zool? Laat je nakijken!

Kijk, zo kom je nergens. Maar dat voelde ik al op mijn klompen aan.
De conservatieven verkopen holle praatjes, maar vullen geen gaatjes.
Ondanks het Britse idiote kiessysteem weet Labour toch veel zetels in te lopen op de Tories.

Waarom de Britten voor Brexit stemden?
Kwestie van dat de Britse regeringen heel wat zaken verzwegen hebben.
Typisch Britse arrogantie van de macht.

Er is veel geld van Europa in het VK gestoken, maar dat is nooit aan de Britten verteld.
Nu komen die er ondertussen wel achter.

De conservatieven zijn de economische dood in de pot.
Met beurszwendel kan je geld verdienen, maar je bouwt er geen economie en sociale zekerheid mee op.

3 Keer raden waarom Britse automerken al lang door anderen overgenomen zijn.
De Britten hebben zich vergist in Europa. Het is de herinnering van het "Empire" waar veel Britten geen afstand van kunnen doen. Daarom die vlucht naar vroeger.
Alleen is het voor de Britten wel jammer dat ze in de voormalige koloniën ook niet op hun achterhoofd gevallen zijn.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2017 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Ondanks het Britse idiote kiessysteem weet Labour toch veel zetels in te lopen op de Tories

Wat is er zoal fout aan dat kiessysteem?.

Ryan schreef:
Waarom de Britten voor Brexit stemden?
Kwestie van dat de Britse regeringen heel wat zaken verzwegen hebben..

Zoals?

Ryan schreef:
Er is veel geld van Europa in het VK gestoken, maar dat is nooit aan de Britten verteld.
Nu komen die er ondertussen wel achter.

Die 7 mrd eurootjes? Dat is toch peanuts.
https://fd.nl/economie-politiek/1163558/britse-regering-belooft-overnemen-eu-subsidies-na-brexit
Nederland is alleen al iets van tegen de 20 mrd kwijt aan steun voor Griekenland, waarvan veel inwoners 't schijnen te vertikken om aan hun belastingverplichtingen te voldoen.

Ryan schreef:
De conservatieven zijn de economische dood in de pot.
Met beurszwendel kan je geld verdienen, maar je bouwt er geen economie en sociale zekerheid mee op.

'n Land alsmaar dieper in de schulden doen belanden om alsmaar grotere horden geïmmigreerde exoten in de watten te kunnen leggen is anders ook niet alles.

Ryan schreef:
3 Keer raden waarom Britse automerken al lang door anderen overgenomen zijn.

Auto's kun je veel beter niet produceren; dat maakt je immers medeschuldig aan alle ongevallen die ermee veroorzaakt worden en aan alle kwalijke gevolgen die het gebruik ervan heeft voor het leefmilieu.

Ryan schreef:
De Britten hebben zich vergist in Europa.

Ze leefden daar tevreden op hun eiland en werden plots overspoeld door hele horden maffiosi uit met name ook Zuid-Europa.

Ryan schreef:
Het is de herinnering van het "Empire" waar veel Britten geen afstand van kunnen doen. Daarom die vlucht naar vroeger.

Denk dat niet. Ze hebben ingezien dat ze bij een lidmaatschap van de door Zuid-Europeanen gedomineerde Europa-club alleen maar nog meer geplunderd worden dan voorheen toen de daar al binnengedrongen sub-tropiërs hen uitzogen met hun industriële nieuwlichterij en hun vlag misbruikten voor roofactiviteiten in overzeese delen van de planeet.

Ryan schreef:
Alleen is het voor de Britten wel jammer dat ze in de voormalige koloniën ook niet op hun achterhoofd gevallen zijn.

Toch zien al die immigranten uit dat soort gebieden nog altijd niet in dat ze veel beter in hun eigen natuurlijke territorium (hadden) kunnen verblijven, dan te gaan klaplopen in een land met 'n voor hen totaal ongeschikt klimaat. Ziedaar 'n belangrijke oorzaak van de verpaupering in dat land.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2017 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Bla bla

Je spuit rechtse propaganda.

Het raakt kant noch wal.

De Britten zijn generaties lang door hun regeringen voorgelogen.
Daarom kozen ze voor Brexit, omdat ze er in getrapt zijn.

Verder zijn het juist niet de vluchtelingen die betrokken zijn bij IS!
Die zijn juist gevlucht vanwege IS/Al Qaida/Taliban en dergelijke.
Die wederom gesteund worden door Saoedi Arabië, de VS en de Britse regeringen.
(Tony Blair moest zo nodig oorlog mee gaan voeren)
BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2017 4:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Je spuit rechtse propaganda.

En dat van die auto's dan?
Ryan schreef:
Het raakt kant noch wal.

Klopt, 't gaat recht door zee.
Ryan schreef:
De Britten zijn generaties lang door hun regeringen voorgelogen.
Daarom kozen ze voor Brexit, omdat ze er in getrapt zijn.

Eerst wordt beweerd dat de Britse regeringen heel wat zaken verzwegen hebben en nu zouden ze de burgers weer voorgelogen hebben.
Ryan schreef:
Verder zijn het juist niet de vluchtelingen die betrokken zijn bij IS!
Die zijn juist gevlucht vanwege IS/Al Qaida/Taliban en dergelijke.
Die wederom gesteund worden door Saoedi Arabië, de VS en de Britse regeringen.
(Tony Blair moest zo nodig oorlog mee gaan voeren)

Op zich zou je kunnen zeggen van "Wat hebben die westerlingen daar te zoeken in dat Nabije Oosten"; maar wanneer je bekijkt hoelang veel westerse landen al geteisterd worden door de aanwezigheid van hele horden uit het Nabije Oosten afkomstigen, dan is er veel voor te zeggen dat na verloop van tijd westerse landen met militair geweld bepaalde zaken naar hun hand gaan zetten in dat gebied daar.
Maar 't is niet de bedoeling dat als reactie daarop nog weer meer van die gasten hiernaartoe trekken.
Al bij al is dat gedoe van die IS/Al Qaida/Taliban en dergelijke namelijk 'n methode van de natuur om de veel te hoge bevolkingsgroei in dat gebied (waar nauwelijks of geen voorbehoedsmiddelen worden gebruikt) enigermate af te remmen.
Wanneer zich daardoor bedreigd voelende bewoners de mogelijkheid geboden wordt om dan naar Europa te vluchten dan wordt ook die correctiemethode echter weer gefrustreerd (net als kinderziektes door inentingen en andere ziektes door gezondheidszorg), met als resultaat dat de overbevolking van de planeet alsmaar catastrofaler vormen blijft aannemen.

Denk zo dat wanneer de aanwezigheid van al die vreemdelingen hier niet de natuurlijke levenskwaliteit zo ernstig zou aantasten, de westerlingen vanzelf veel minder behoefte zouden hebben aan materialistische ersatz-middelen die in veel gevallen werken op olieproducten.
-
BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2017 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natubico schreef:

Op zich zou je kunnen zeggen van "Wat hebben die westerlingen daar te zoeken in dat Nabije Oosten"; maar wanneer je bekijkt hoelang veel westerse landen al geteisterd worden door de aanwezigheid van hele horden uit het Nabije Oosten afkomstigen, dan is er veel voor te zeggen dat na verloop van tijd westerse landen met militair geweld bepaalde zaken naar hun hand gaan zetten in dat gebied daar.
Maar 't is niet de bedoeling dat als reactie daarop nog weer meer van die gasten hiernaartoe trekken.
Al bij al is dat gedoe van die IS/Al Qaida/Taliban en dergelijke namelijk 'n methode van de natuur om de veel te hoge bevolkingsgroei in dat gebied (waar nauwelijks of geen voorbehoedsmiddelen worden gebruikt) enigermate af te remmen.

Tja, GW Bush is na de aanvallen op het WTC en Pentagon begonnen met de schuld bij de "Terroristen" te leggen. Wat er op 11 september precies gebeurd is, is nog steeds niet duidelijk. De Amerikaanse overheid heeft alle onderzoek gefrustreerd.
Vraag is dus maar net, in hoeverre het een inside job was.
Bin Laden was afkomstig uit Saoedi Arabië, en werd voorheen al door de CIA ingezet.
Als telg uit een familie die ook grote belangen had in de bouw. De firma Bin Laden had veel invloed in de VS.
Als klap op de vuurpijl werd Saddam Hoessein dan ook nog eens beschuldigd van het steunen van terrorisme, en het produceren van WMD wapens. Achteraf blijkt dit ook allemaal gelogen te zijn.
En dan komt Lybië ook nog eens aan de beurt. Precies hetzelfde verhaal.
Nu terugkijkend, is het meer dan duidelijk dat bepaalde landen achter het terrorisme zitten en het financieren. Vooral bondgenoten van de VS! Saoedi Arabië als belangrijkste verdachte.

Verder is het juist zo, dat IS bezig is het westen tegen zich op te zetten, zodat het westen de moslims terug stuurt naar de landen waar ze vandaan komen.
Ze willen iedere moslim opnemen in het kalifaat.
Dus hier redeneer je typisch andersom als de werkelijke situatie is.

Kortom, de vluchtelingen hebben we vooral aan de VS en zijn bondgenoten te danken!
Het westen is diverse oorlogen begonnen, waar men geen fatsoenlijk einde meer aan kan breien.
BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2017 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Ryan schreef:
Kortom, de vluchtelingen hebben we vooral aan de VS en zijn bondgenoten te danken!

Het zijn geen vluchtelingen, het zijn economische migranten. Ze passeren meerdere veilige landen voordat ze asiel aanvragen.
Die economische migratie wordt veroorzaakt door de bevolkingsexplosie in Afrika en het Midden Oosten en het feit dat de mensen hierdoor geen toekomstperspectief hebben.
Het westen hiervan de schuld geven is pure onzin. Het zijn niet de westerlingen die al die kindertjes maken.

BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2017 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Moppersmurf schreef:
Ryan schreef:

Het zijn geen vluchtelingen, het zijn economische migranten. Ze passeren meerdere veilige landen voordat ze asiel aanvragen.
Die economische migratie wordt veroorzaakt door de bevolkingsexplosie in Afrika en het Midden Oosten en het feit dat de mensen hierdoor geen toekomstperspectief hebben.
Het westen hiervan de schuld geven is pure onzin. Het zijn niet de westerlingen die al die kindertjes maken.

Geloof je nou werkelijk dat mensen uit Syrië en Somalië voor hun lol naar hier komen?
Dan ben je toch ernstig gestoord!
Ze vluchten voor oorlog en geweld.
En de belangrijkste oorlogshitser is de VS!

Dat ontkennen is misdadig!
BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2017 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ryan schreef:
Ze vluchten voor oorlog en geweld.

Ja dat proberen ze ons inderdaad aan te praten, dat het allemaal echte vluchtelingen zijn die onze hulp hard nodig hebben, en dat wij hen om die reden ruimhartig moeten benaderen. Maar in werkelijkheid zitten er heel veel klaplopers tussen, uit landen als Marokko, Libië en zelfs Kosovo en Albanië.

Ik heb überhaupt al moeite mee dat het vrijwel allemaal mannen zijn van tussen de twintig en de veertig. Waar zijn hun vrouwen en kinderen? Laten ze die zomaar achter in het oorlogsgebied? Blijkbaar is het dan toch niet zo gevaarlijk daar, denk ik dan.

Overigens twijfel ik er niet aan dat er miljoenen mensen Syrië en Irak ontvlucht zijn, daar niet van. Er zitten ook miljoenen vluchtelingen in de landen rondom Syrië, zoals Jordanië, Libanon en Turkije. Dat zijn de echte vluchtelingen.

De mensen die wij hier opgedrongen krijgen, en de agenda die daar achter schuil gaat, daar heb ik wel zo mijn vraagtekens bij.

Weerwoord forum index » Buitenland