Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Noord-Korea Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 16, 2017 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Die medailles zitten zelfs op hun broek omdat er op het jasje geen ruimte meer is. Very Happy
Mijn God, wat een vertoning.
Maar op Loetje's opmerking dat het feestje voorbij is, zou ik maar niet al te hard rekenen. Voor nu is wellicht even de druk van de ketel, maar deze pan blijft op het vuur staan......

BerichtGeplaatst: Zo Apr 16, 2017 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik weet niet wat beter is: geen raketproef of een mislukte raketproef, ivm. het ego van de Opperste Zalige Leider.

Arme Kim, gisteren nog in vol ornaat met een brede grijns op zijn smoel, en vandaag staat ie weer voor lul met zijn mislukte raketproef. Misschien is de raketproef wel mislukt door Amerikaanse sabotage, wie zal het zeggen.

Als Trump nou verstandig is laat ie 'm lekker zijn eigen sop gaarkoken voorlopig.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 16, 2017 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Aan kapitalistische luxe overigens geen gebrek bij de top van de communistische junta.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 16, 2017 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nou ja luxe, het lijkt wel de set van een James Bond film uit de jaren '70. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Apr 26, 2017 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ondertussen in Noord-Korea..

Ik moet zeggen dat het er indrukwekkend uit ziet, maar ik vraag me af of het veel zoden aan de dijk zet. Ze zouden op zijn minst die kanonnen wat beter kunnen verspreiden en camoufleren, want dit is bijna vragen om een preemptive strike.

Toch is het niet mals wat de Noord-Koreanen hebben: twee miljoen stuks van dit soort geschut en daarnaast nog allerlei andere wapens die heel veel dood en verderf kunnen zaaien. Seoul ligt letterlijk binnen schootsafstand.

Intussen in het THAAD systeem gisteren gearriveerd in Zuid-Korea, tot ongenoegen van de lokale bevolking aldaar. Ik hoorde vanochtend een bericht dat het systeem al gehackt zou zijn, of een poging daartoe. CNN wist te melden dat er vermoedelijk Chinese hackers achter zaten, voor wat dat waard is.

BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2017 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Pinakel schreef:
Een idioot met een grote bek. Maar die toch wel weet tot hoever hij kan gaan. Het is een opgeblazen brulkikker in zijn eigen sloot. Maar daarbuiten zal hij weinig te vertellen hebben. En dat weet hijzelf ook wel..

Je hebt het over Trump? Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 27, 2017 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Toch is het niet mals wat de Noord-Koreanen hebben: twee miljoen stuks van dit soort geschut en daarnaast nog allerlei andere wapens die heel veel dood en verderf kunnen zaaien. Seoul ligt letterlijk binnen schootsafstand.

Dit is een irrationeel regime. De enige optie mocht het tot een confrontatie komen is het hele land terug de middeleeuwen in bombarderen. Helaas.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 28, 2017 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
carlos schreef:

Dit is een irrationeel regime. De enige optie mocht het tot een confrontatie komen is het hele land terug de middeleeuwen in bombarderen. Helaas.

Dat is natuurlijk regelrechte quatsch!

Het is slecht voor de bloemetjes...
En voor de bijtjes.
En de kindertjes.
En dus uiteindelijk ook voor Pipo de clown. Rolling Eyes

Dit is Pipo in het Trollenbos Smile

BerichtGeplaatst: Za Apr 29, 2017 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Dat is natuurlijk regelrechte quatsch!

Niks quatsch. Dit regime doet qua gekte niet onder voor de nazi's. Ook die idioten gaven zich pas over nadat half Duitsland helemaal de moeder gebombardeerd was.

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2017 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Flipper

Mijn visie op Noord Korea:
Amerika met China, direct dat land binnenstormen. Rucksichtlös, direct, nu... Jawél.
Ja, ik weet het. Dat klinkt gevaarlijk. Maar vraag je eens af, hoe gevaarlijk het gaat worden als we niets doen ?
Maarrr, voor degenen die het niet met mij eens zijn, heb ik toch (alleen voor hen dan) goed nieuws.
Amerika zal niets doen tegen Noord Korea (Ondanks hun grote woorden !!!).
Dit zal overigens op korte termijn als een giga blunder bezien worden, dat dan weer wel.
En Noord Korea ??? Die lacht zich hartstikke dood !!!
Flipper

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2017 7:25 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Ryan schreef:
Pinakel schreef:
Een idioot met een grote bek. Maar die toch wel weet tot hoever hij kan gaan. Het is een opgeblazen brulkikker in zijn eigen sloot. Maar daarbuiten zal hij weinig te vertellen hebben. En dat weet hijzelf ook wel..

Je hebt het over Trump? Very Happy

Laughing Laughing Je weet wel beter...

Maar toegegeven, Trump kan er ook wat van.... Smile

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2017 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Flipper

Nee. Echt. Keihard en Rucksichtlös aanpakken. Nouja, kijk, ehhh... 'Noord Korea van de aardbodem vegen'... dat is weer en andere kant natuurlijk. Maar dat regime, en dat bedoel ik eigenlijk. Dat moet 100% en compleet opgeruimd worden. Wat zal alleen de burgerbevolking (uiteindelijk, als zij er zich van bewust worden... ) ons er dan dankbaar voor zijn.
En technisch is het een fluitje van een cent. Als we dat wrede regime laten zitten, terwijl we er in principe wel iets aan kunnen doen, dan zijn wij mede schuldig !
Flipper

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2017 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Laat je door het kapitalistisch bestuur niet in de maling nemen.
Achter de schermen drinken de grootste media gespeelde vijanden na gezamenlijk stevige borrels verder op ingehuurde minderjarigen slaven voor vertier wat Trump voor eigen volk verbiedt .
Ook o.a. Nederlandse vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven doen goede zaken met de grote leider van noord Korea, door de verplicht af te dragen fooien aan de staat voor de z.g. oorlog van gehersenspoelde slaven ver onder de marktwaarde van Chinese en indiaanse maffia bazen, voor het in elkaar knutselen van begeerlijke I padjes met meer consumenten troep .
Maar ja, kritiek geven op het bedrijfsleven is minder goed voor de koersen van ons aandeel daarin.
Ga er niet van uit dat Amerikanen zich n haartje minder laten verneuken door hun grote leider .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Mei 05, 2017 10:01, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2017 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik lees de laatste dagen berichten dat Noord-Korea een grote bek opzet tegen China, en dat China haar geduld met Kim begint te verliezen. Misschien gaan de Chinezen de klus wel klaren om dat regime ten val te brengen, al was het maar om te voorkomen dat er een Amerikaans marionettenregime wordt geïnstalleerd in Noord-Korea.

Indien de Chinezen dit gaan doen dan heeft Trump het waarschijnlijk slim gespeeld bij Xi tijdens diens bezoek aan Mar-o-Lago. Het zou op zich wel een oplossing kunnen zijn.

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2017 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Interessant..

"North Korea's Favored Candidate", Liberal Moon Jae-in Wins South Korea Presidential Election

http://www.zerohedge.com/news/2017-05-09/liberal-moon-jae-wins-south-korea-presidential-election-north-koreas-favored-candida

De Zuid-Koreanen hebben Moon als hun nieuwe president gekozen. Moon is voorstander van betere banden met buurland Noord-Korea en is ook zeer kritisch over het raketschild dat de Amerikanen onlangs op Zuid-Koreaanse bodem hebben opgesteld. Het zou zomaar kunnen dat hij daar vanaf wil.

Dit verandert de calculus voor de Amerikanen ook weer enigszins, met betrekking tot eventuele militaire acties tegen Noord-Korea.

We hadden eerst de massale protesten en de afzetting van president Park, vervolgens de acute oorlogsdreiging en de plaatsing van dat raketschild, en nu de winst van een presidentskandidaat die voornemens is om zich wat kritischer op te stellen jegens de VS.

Ik vermoed (maar dat kan ik niet bewijzen) dat de Amerikanen dat THAAD systeem met opzet voorafgaande aan deze presidentsverkiezingen geplaatst wilden hebben, omdat ze vreesden dat een nieuwe president er wellicht een streep doorheen zou zetten.

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2017 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2017 14:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ik vermoed (maar dat kan ik niet bewijzen) dat de Amerikanen dat THAAD systeem met opzet voorafgaande aan deze presidentsverkiezingen geplaatst wilden hebben, omdat ze vreesden dat een nieuwe president er wellicht een streep doorheen zou zetten.

Dat was inderdaad bekend... maar nu kijken of Moon dit ook daadwerkelijk durft. Zijn grootste stap naar vrede met Noord Korea (en China, want die relatie is inmiddels met dank aan de VS ook verziekt) is wel om dat Amerikaanse raketschild retour te sturen (letoul stulen naal Tlump)

Ben trouwens benieuwd of de Amerikanen zich zo afzijdig gehouden hebben tijdens de verkiezingen daar... immers maken ze er nogal een punt van als andere landen zich mengen in hun verkiezingsstrijd. Dat doet de VS natuurlijk zelf nooit... vooral niet in de Oekraïne ofzo.

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

VS 'bevestigt' dat Noord-Korea over nucleaire wapens beschikt

http://www.zerohedge.com/news/2017-08-08/us-confirms-nkorea-has-icbm-ready-nuclear-warheads

Ik heb nog steeds de indruk dat Amerika binnenkort gaat ingrijpen. Alle berichten wijzen daarop. Er wordt heel veel materieel die kant op verplaatst momenteel.

Hoeveel zorgen moeten we ons maken?

Tegelijkertijd is er ook een grensconflict tussen China en India waarbij China ook dreigt met militair ingrijpen. Al met al geen beste vooruitzichten voor dat deel van de wereld. China voelt van alle kanten de druk toenemen.

Quote:
“The IC [intelligence community] assesses North Korea has produced nuclear weapons for ballistic missile delivery, to include delivery by ICBM-class missiles,” the assessment states, in an excerpt read to The Washington Post. The assessment’s broad conclusions were verified by two U.S. officials familiar with the document. It is not yet known whether the reclusive regime has successfully tested the smaller design, although North Korean officially last year claimed to have done so.

Afijn, vervang het woord "North Korea" met "Iraq" en het is weer net als in 2002/2003.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump: 'Noord-Korea zal vuur en furie oogsten'

Ik ben bang dat het binnenkort los gaat.

Ik blijf van mening dat een unilateraal Amerikaans ingrijpen tot de grootst mogelijke ellende zal leiden, voor het Koreaanse schiereiland maar wellicht ook voor China en Amerika zelf. Om nog maar te zwijgen over de economische impact van zo'n aanval.

Maar ik geef toe, het is een verdomd lastig dilemma. Niet-ingrijpen is ook geen garantie dat Noord-Korea nooit eenzijdig zal aanvallen, dus ik kan me wel voorstellen dat Amerika erg nerveus wordt van al die rakettesten.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Er gebeurd helemaal niks.
Een hoop loos gezever, propaganda voor het thuisfront, zowel in Korea als in de Verenigde Staten.

Kernwapens gebruiken is een optie die te zot is voor woorden.
Net alsof je België bombardeert, en dan denkt dat we als Nederland er ongeschoren vanaf zullen komen.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik neem aan dat Trump zo slim is, of nee wacht, zulke slimme mensen binnen zijn organisatie heeft, om in ieder geval op de achtergrond met de Chinezen af te stemmen dat ze aan de zijlijn blijven.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik zou graag willen geloven dat Trump hogere blufpoker speelt en helemaal niets gaat doen, maar ik ben er allerminst zeker van. We zien telkens een escalatie, gevolgd door een periode van de-escalatie tot de volgende raketproef van Kim gevolgd door een twitter rampage van Trump of anderszins opruiende taal vanuit Washington. Het is een soort rituele paringsdans tussen twee opgeblazen ego's. Ooit gaat dat een keer verkeerd aflopen vermoed ik.

Eén ding weet ik wel: zodra Amerika de aanval opent dan zullen de media Trump de hemel in prijzen en zullen zijn approval ratings een flinke boost krijgen. Alleen daarom al zou hij het wellicht serieus kunnen overwegen, triest maar waar.

Er is niets waar Amerikaanse media meer op kicken dan op oorlog.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Oorlog en het exporteren van oorlog is wel een VS-competentie, ze zijn er gewoon goed in en het maakt onderdeel uit van hun corebusinessmodel. Het droevigste voorbeeld is de oorlog tegen Irak, want ja... die hadden massavernietigingswapens, én olie! Shock

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Ik zou graag willen geloven dat Trump hogere blufpoker speelt en helemaal niets gaat doen,

Hoezo? Ik zou graag zien dat de VS iets doet, maar dan wel in afstemming met China.

Noord-Korea door laten gaan is waanzin. Straks hebben ze echt een nucleair wapen en zit je dus met een compleet idioot regime wat beschikt over nucleaire wapens.

BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2017 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Ik zou graag zien dat de VS iets doet

Uiteraard wil jij dat. Hoe meer dood en verderf, hoe beter toch? Syrië, Iraq en Libië was kennelijk nog niet genoeg volgens jou dus nu maar weer Korea. En straks Iran, daar ben je vast ook een voorstander van.

Royy schreef:
Noord-Korea door laten gaan is waanzin. Straks hebben ze echt een nucleair wapen en zit je dus met een compleet idioot regime wat beschikt over nucleaire wapens.

Die hebben ze al, althans volgens de Amerikanen. De laatste keek dat ik uit het raam keek was de wereld nog niet vergaan.

Amerikaanse nieuwsanchor: 'het is onze taak om mensen doodsbang te maken voor Noord-Korea'

Je laat je weer angst aanpraten Royy.

Weerwoord forum index » Buitenland