Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Het afbreken van goedkope huurwoningen is schandalig.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Het afbreken van goedkope huurwoningen is schandalig.
BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2016 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Al jaren worden goedkopere woningen waar de vaak armere bewoners jarenlang met plezier woonden, Afgebroken en vervangen door duurdere huizen die de oorspronkelijke bewoners eigenlijk niet kunnen betalen.
Die hoge huur moet dan worden rechtgezet via onzekere huursubsidies, te betalen door de belasting betaler.
Dit is een volkomen doorgedraaide toestand. Onze kerktoren staat er al 1000 jaar, en de woning waar een nazaat zeer tevreden in woont stamt uit 1840.
Goedgebouwde betaalbare woningen waar mensen tevreden wonen en die men kan betalen, vervangen door een voor de minder verdienende mens onbetaalbare luxere onderkomens, waar nooit om is gevraagd.
En dit allemaal zodat de winst van de plukkende gemeenten en woningbouw verenigingen inclusief directeuren nog groter wordt, maar hun klanten in de schuldsanering terechtkomen.
Wanneer komt er een eind aan dit soort ambtenarren idioterie?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2016 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Klopt helemaal wat u hier zegt, meneer Poendert. Ik deel uw mening.
Vandaag werd er in Rotterdan een referendum gehouden met de vraag of die goedkope huurwoningen nu wel of niet afgebroken moeten worden. Helaas kwam maar zo'n 15% opdagen als ik mij niet vergis. Jammer.
In Rotterdam is dit een serieus probleem. Wethouder Schneider wil meer dure woningen en dat moet ten koste gaan van goedkope woningen.
Saillant detail is dat deze wethouder van Leefbaar Rotterdam is, de partiij van wijlen de heer Fortuyn waar de gewone man zo zijn hoop op had gevestigd.
Eerder moest deze wethouder al rennen voor zijn leven omdat hij asielzoekers in een woonwijk wilde huisvesten, en nu dit weer.
Had u dat verwacht van de erfgenamen van wijlen de heer Fortuyn ?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2016 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Poendert Evil or Very Mad
Allemaal zodat de winst van de plukkende gemeenten en woningbouw verenigingen inclusief directeuren nog groter wordt, maar hun klanten in de schuldsanering terechtkomen.

Poendert Surprised
Het enige verschil met de SP is, dat de PVV niet bij voorbaat een hekel heeft aan een rijkere of ondernemender medemens, alleen omdat ze meer geld eerlijk hebben verdiend, of ondernemer zijn.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2016 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Klopt helemaal wat u hier zegt, meneer Poendert. Ik deel uw mening.
Vandaag werd er in Rotterdan een referendum gehouden met de vraag of die goedkope huurwoningen nu wel of niet afgebroken moeten worden. Helaas kwam maar zo'n 15% opdagen als ik mij niet vergis. Jammer.
In Rotterdam is dit een serieus probleem. Wethouder Schneider wil meer dure woningen en dat moet ten koste gaan van goedkope woningen.
Saillant detail is dat deze wethouder van Leefbaar Rotterdam is, de partiij van wijlen de heer Fortuyn waar de gewone man zo zijn hoop op had gevestigd.
Eerder moest deze wethouder al rennen voor zijn leven omdat hij asielzoekers in een woonwijk wilde huisvesten, en nu dit weer.
Had u dat verwacht van de erfgenamen van wijlen de heer Fortuyn ?

Beste Lamp. Dit referendum had ook niet door de hele gemeente Rotterdam moeten gelden, maar alleen voor de mensen die het aangaat. Namelijk de bewoners van die huizen.
En die wethouder moet zich schamen. Dat is duidelijk een rotte appel in de mand.

Dan de suggestie hieronder van een ander topic, waarin stond dat ik niet bij voorbaat een hekel heb aan mensen die rijk zijn of ondernemer.
Daarbij schreef ik het volgende, namelijk het stukje, "op een eerlijke manier"
Rijk worden als ambtenaar is voor mij al uit den boze. Die figuur mag een goed leven hebben als mens en zeer beschermde dienaar van zijn medemens. Maar als hij rijk wil worden moet hij als ondernemer zijn nek uitsteken.
In mijn ambtenarentijd trof ik een medewerker van buiten de ambtenarij, die zich beklaagde over mijn ambtenaren status. Ik moest een deugdelijke lichamelijke keuring ondergaan en hoefde mij nauwelijks druk te maken om ontslag.
Dus ik was volgens hem gezonder + de zekerheid van mijn ambtenaren baan, betere opleiding, de besten werden geselecteerd volgens hem en nog een aantal voordelen.
Daar had de man natuurlijk volkomen gelijk in. Een volkomen scheve werksituatie waarin de meest kwetsbare mens de rottigste en zwaarste baantjes op moet knappen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2016 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Het referendum in Arnhem levert een ruime meerderheid van 67 % JA stemmers op.
Gelukkig maar want er waren veel doemdenkers, o.a. eikel Jesse Klaver die misschien nooit en stap in Arnhem heeft gezet heeft op youtube nog opgeroepen om NEE te stemmen.
99% van het uiterwaarden gebied blijft natuur en op de resterende 1% die nu uit een oud industrieterrein bestaat worden enkele woningen, recreatiemogelijkheden en meer groen gerealiseerd.

http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem-e-o/arnhem/laatste-tussenstand-arnhem-67-procent-stemt-voor-1.6695297

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2016 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

En die wethouder moet zich schamen. Dat is duidelijk een rotte appel in de mand.

Dat is dan bepaald niet de eerste in die club van wijlen de heer Fortuyn.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2016 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het is natuurlijk wel erg slim van de politiek in Rotterdam, om de hele stad te laten stemmen over de toekomst van een armere wijk. Dan krijg je als wethouder altijd je gelijk, met de zekerheid dat het de rest van de stad een rotzorg zal zijn wat er met die armoedzaaiers gebeurd, en die rest toch niet zal komen opdagen, zodat de kiesdrempel nooit zal worden gehaald. Zo krijg je als slinkse, achterbakse politieker altijd je zin over de ruggen van je tegenstanders. Daar was over nagedacht.
Als alleen de wijkbewoners mochten stemmen was het plan afgeserveerd.

In Arnhem was een ander, daar ging het onderwerp de hele stad aan, en daardoor kwam iedereen wel opdagen.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2016 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Ik vind dat niet slim, Ik vind het een typisch staaltje van politieke misleiding en manipulatie.

Je weet van tevoren dat als je een hele stad laat stemmen over één bepaalde wijk, dat degenen die daar niet wonen ook niet zullen komen opdraven. Dus dat het opkomstpercentage zeker nooit gehaald zal worden.

Ra ra, waarom hebben de mensen toch geen vertrouwen meer in de politiek.

Antwoord: omdat het een doortrapt zooitje is...

BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2016 14:26 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

http://www.telegraaf.nl/dft/geld/huis-hypotheek/27300617/__Goedkope_bouw_sociale_woning_A_dam__.html
In Amsterdam gaan ze goedkope sociale woningen bouwen. Daar willen de hogere inkomens en rijken natuurlijk nooit wonen omdat die goedkope sociale woningen simpel maar vooral kleiner zijn. Vergelijkbaar dus met cellen voor de criminelen. Amsterdam vindt dus iedereen die een laag inkomen heeft slechts goed voor een simpele kleine woning en behandeld de mensen met een laag inkomen als criminelen die niet groot te wonen hoeven. Triest, toch.?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2016 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mensen worden allerlei steeds luxere voorzieningen opgedrongen waar ze helemaal niet om hebben gevraagd.
Een eenvoudige locatie met douche (ik kom uit de tijd van een teiltje met warm water voor het fornuis) een aanrecht en een slaapgelegenheid is voor velen voldoende, zeker als de prijs voor hen betaalbaar is.
Een onlangs overleden kennis had een kachel op de deel, een stoel met daarvoor een tafel waarop een peteroliestel, glazen, enkele flessen limonade een fles bols en vieux, eronder enkele kratten pils en een broodtrommel met toebehoren.
Iedere bekende kon vrij de consumptie,s nuttigen. Maar het werd hem door de sociale dienst niet in dank afgenomen.
In de winter als het vee op stal stond ging de kachel uit, de koeien gaven genoeg warmte. Daar was de man gelukkig.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2016 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het zou al een deeloplossing zijn als minvermogenden hetzelfde deel van hun inkomen kwijt waren aan huur, als bv een minister.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu