Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » NPO Radio 1: 24 uur per dag extreem links gebabbel Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2016 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Leg me nog eens uit waarom ik daar aan mee moet betalen?

Dat heb ik al 10 keer gedaan. Als het jou niet bevalt dat niet iedereen zijn eigen geluid mag laten horen zonder daarvoor naar de commerciŽle omroepen te moeten gaan dan is dat een andere discussie.

Quote:
Let wel: ik ben ťťn van de steeds groter wordende groep die helemaal geen publieke omroep TV meer kijkt.

Ja en? Ik heb bewust geen kinderen genomen maar moet toch meebetalen andermans kroost.

BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2016 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bij PvdA-omroep Vara gaat een KWART van de contributie naar miljonairs als Matthijs van Nieuwkerk en Giel Beelen.
http://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/kwart-ledencontributie-bnn-vara-gaat-naar-drie-presentatoren
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2016 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Dat heb ik al 10 keer gedaan. Als het jou niet bevalt dat niet iedereen zijn eigen geluid mag laten horen zonder daarvoor naar de commerciŽle omroepen te moeten gaan dan is dat een andere discussie.

Wat mij betreft is dat onderdeel van de discussie. Ik zie niet in waarom ik moet betalen voor de propaganda die anderen over de rest van Nederland proberen uit te storten.

Quote:
Ja en? Ik heb bewust geen kinderen genomen maar moet toch meebetalen andermans kroost.

Ik heb ook geen kinderen. Maar dit is een non-argumenten, het houdt namelijk ook in dat andermans kinderen jouw AOW gaan betalen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is weldegelijk een argument, Cliff.
Jij betaalt mee aan de kinderbijslag voor andermans kinderen, andere mensen betalen straks mee aan jouw AOW, ik betaal mee aan het onderhoud aan dijken terwijl ik hoog en droog woon, enzovoorts.
En zo hebben wij een publieke omroep waar we allemaal aan betalen zodat mensen in een omroepvereniging hun maatschappelijke ei kwijt kunnen. Je vindt er linkse maar ook rechtse geluiden.
Als je het systeem van een publieke omroepen niet meer wilt dan moet je het afschaffen, maar dat is een heel andere discussie.
Hier wordt geklaagd over het gekleurde geluid van vele omroepverenigingen maar die kleur is nou net de bedoeling, je kunt niet klagen dat de VARA links of dat POW rechts is.

Het enige waar ik in meega is dat de NOS niet neutraal is. De NOS is geen omroepvereniging maar een taakomroep. De taak is om neutraal nieuws te brengen maar dat doet de NOS beslist niet.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Dec 02, 2016 11:56, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Dat jij slechts jouw eigen propaganda wil uit storten over Nederland en voor betalen wil, is een teken dat jij niet democratisch bent. Maar meer dictatoriale trekjes hebt, aangezien jij slechts jouw eigen visie wil horen en dus doof bent voor weldenkende medemensen.
Weet jouw werkgever dat jij zo bent.? Want het lijkt mij sterk dat er veel belastingbetalers zijn, die jou zouden willen steunen.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Tedje van Es schreef:

Het enige waar ik in meega is dat de NOS niet neutraal is. De NOS is geen omroepvereniging maar een taakomroep. De taak is om neutraal nieuws te brengen maar dat doet de NOS beslist niet.

Helemaal mee eens! Ik hoor de presentatrices soms ook dingen zeggen als "dat is natuurlijk ook normaal" terwijl dat de NOS niet aangaat. Ook de onderwerpen die worden behandeld zijn in de regel gekoppeld aan waar de regering op aanstuurt.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Luister eens naar het jeugdjournaal. Dat is helemaal erg!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In de tijd met Leontien - hallo - Ceulemans was het nog wel leuk. Het is nu omvan te kotsen. Dit is gewoon minderjarige kinderen penetreren met politiek correct geleuter. Hier is sprake van maatschappelijke perversie die niet onderdoet voor "Steek je leuter in een kleuter". Kotserdekotserdekots.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Leontien was zeker in jouw jeugd. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Jij betaalt mee aan de kinderbijslag voor andermans kinderen, andere mensen betalen straks mee aan jouw AOW, ik betaal mee aan het onderhoud aan dijken terwijl ik hoog en droog woon, enzovoorts.

Klopt, en dat zijn allemaal zaken met enig nut. Ik zie het nut van propagandatelevisie niet meer. Ja, in de jaren 80... toen was er weinig aanbod en keek je TV. Tegenwoordig zijn er duizenden kanalen in de lucht en via het Net. En wij moeten betalen voor Nederlandse propagandakanalen?

Quote:
Als je het systeem van een publieke omroepen niet meer wilt dan moet je het afschaffen, maar dat is een heel andere discussie.

Nee, dat is precies de discussie. Laten we het eens wat breder trekken. Stel jij moet belasting betalen om andere mensen de Volkskrant te bezorgen. Hoe zie je dat? Of vind je dan ook dat dit wel prima is?

Quote:

Hier vinden we elkaar dus volledig in. Ik krijg steeds meer het idee dat de NOS precies doet voor Nederland wat RT doet voor Rusland. En dat is op zich prima, mits:

1. Het mij geen belastinggeld kost
2. Het gewoon duidelijk is voor iedereen. Bij RT is dat zo, bij de NOS denken mensen nog steeds dat ze objectief nieuws te zien krijgen... schande.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

torentje schreef:
Weet jouw werkgever dat jij zo bent.? Want het lijkt mij sterk dat er veel belastingbetalers zijn, die jou zouden willen steunen.

Holy shit, je hebt hier eigenlijk een uitstekend punt! Ik zit nu in werktijd en word betaald door de belastingbetaler terwijl ik mijn propaganda het net op slinger...

Deze bijdrage kostte jou alweer een paar eurocent. Mits je tenminste belasting betaalt, maar dat betwijfel ik wel een beetje.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Klopt, en dat zijn allemaal zaken met enig nut. Ik zie het nut van propagandatelevisie niet meer.

Wat ik al zei: als je het af wilt schaffen dan is dat een andere discussie. Hier wordt gezeurd over de kleur van omroepverenigingen. Ik vind alleen dat de NOS aangepakt dient te worden omdat dit geen omroepvereniging is en de taak heeft om neutraal nieuws te brengen.

Quote:
Stel jij moet belasting betalen om andere mensen de Volkskrant te bezorgen. Hoe zie je dat? Of vind je dan ook dat dit wel prima is?

Fout voorbeeld., je zou dan voor alle kranten via de belasting moeten gaan betalen zodat iedereen gratis een krant naar keuze zou kunnen krijgen.
Bovendien werkt het bij de omroep niet zo. Je sticht een omroepvereniging en als je aan bepaalde criteria voldoet (een eigen kleur, een minimum aantal leden, enzovoorts) dan krijg je een zendmachtiging en geld. Zo kan iedereen met een kleur of mening iets beginnen. Daarom wil ik de publieke omroep behouden, het dient een nut en, niet onbelangrijk, het is niet zo verrot en debiel als de commerciŽle omroepen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tjonge, je hoeft geen Hollandse TV te kijken, of radio te horen.
Ik doe dat al jaren niet meer.
Gelukkig is er altijd BelgiŽ nog Smile En Duitsland.

De BBC is net zo'n ramp als de NPO.
Dus laat Engeland ook maar zitten.
En CNN en FOX natuurlijk. ook verschrikkelijk.

@Tedje van Es..
Je had het ergens over dat jij ook mee betaalt aan de dijken, ook al zit je hoog en droog.
Tja, ik doe dat ook. Je wilt toch niet dat al die Hollanders zeiknat bij ons voor de deur staan!
Ze zijn zich wel het schompes verschoten door die documentaire.."Als de dijken breken".

Laatst aangepast door Ryan op Vr Dec 02, 2016 16:35, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Naast BBC, ARD en ZDF kijk ik ook naar de Nederlandse publieke omroep. Daar worden een aantal goede programma's gemaakt. Ik kijk nooit naar die debiele RTL- en SBS-zenders.

BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2016 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
torentje schreef:

Holy shit, je hebt hier eigenlijk een uitstekend punt! Ik zit nu in werktijd en word betaald door de belastingbetaler terwijl ik mijn propaganda het net op slinger...

Deze bijdrage kostte jou alweer een paar eurocent. Mits je tenminste belasting betaalt, maar dat betwijfel ik wel een beetje.

Vermoed jij inzake Torentje dan een kerfstok van uitkeringen en subsidies trekken in plaats van een palmares van noeste arbeid? Very Happy
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2016 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Naast BBC, ARD en ZDF kijk ik ook naar de Nederlandse publieke omroep. Daar worden een aantal goede programma's gemaakt. Ik kijk nooit naar die debiele RTL- en SBS-zenders.

Eens met de heer Van Es.
Kijk op zaterdagavond maar eens naar RTL: het ene stompzinnige programma na het andere. En dat terwijl de publieke omroep echt goede programma's heeft met vaak uitstekende documentaires.
En als je daar niet naar wilt kijken omdat je er last van hebt dat er iets op tv te zien is dat niet overeenstemt met jouw mening, dan kijk je toch gewoon niet ?
En niet mauwen over dat je er aan meebetaalt.....ik betaal ook mee aan van alles en nog wat waar ik zelf geen of weinig gebruik van maak. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2016 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Kijk op zaterdagavond maar eens naar RTL.

Liever niet.

Maar goed, ik herinner me nog een publieke omroep met Boggle, Lingo, Weekendquiz en andere belastingslurpers.

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2016 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Kijk op zaterdagavond maar eens naar RTL: het ene stompzinnige programma na het andere.

Alleen op zaterdagavond? De stompzinnigheid voor het stompzinnige kijkvee begint op maandag en gaat door tot zondagavond.

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2016 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Dat omroepen stompzinnige programma's uitzenden, komt doordat de armen niet mee mogen spelen of iets mogen inbrengen in programma's. Terwijl de armen amusanter en boeiender zijn dan degene die tegenwoordig programma's uitzenden. Maar dat snapt het kijkvee dan weer niet en toch maar klagen over stompzinnige programma's en dat ze zich vervelen.
Rode loper voor Tuttebel bij de gesubsidieerde NPO. Kots!
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2016 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wel eens van Tuttebel gehoord?

Tuttebel heeft weer van zich laten horen. Ze gaat met haar autootje vluchtelingen ophalen uit Griekenland.

Voor wie een hoog pijndragend vermogen heeft een uurtje Tuttebel op Radio 1

Quote:
Tinkebell in De Overnachting
Katinka Simonse, beter bekend als Tinkebell, praat met Filemon over engagement, de last van te veel kennis, haar besluit om zich te laten steriliseren om de overbevolking tegen te gaan, haar inzet voor vluchtelingen en de uiteenlopende reacties die haar werk en haar persoon oproepen.

http://www.npo.nl/de-overnachting/04-12-2016/RBX_BNN_704257/RBX_BNN_6327069
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2016 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Loetje,
Dat de televisieprogramma's stompzinnig en vervelend zijn komt doordat de armen niet meespelen mogen. Dus je hebt geen recht van klagen.
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2016 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik heb als arme alle recht van klagen over bijvoorbeeld die Tuttebel, want haar subsidies zijn mijn armoede. Door haar subsidies moet ik meer belasting en premies betalen.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2016 1:32 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De propaganda op Radio 1 schettert maar voort.

De oogst vanmorgen binnen 1 minuut...
- De eerste presentator begon alweer over ''vluchtelingenkinderen''
- Een ''gast'' begon samen met de presentator te klagen over kritiek op Silvana Banana.

Deze op massa-hersenspoeling georganiseerde zender heeft het nooit over
immens gevaarlijke sneeuwbal aan over-populaties die momenteel (naar 1,5 miljard)
in Arabistan en Afrika gekweekt worden.

Dat zal de toekomst van onze kinderen veel verder vernietigen dan men denkt...
zo het niet het weke Europa totaal de ondergang in drijft.

....maar over zulke grote lijnen in de geschiedenis...
daar hebben de overbetaalde kwalijke anti-burgerlijke ex Maoisten het niet over.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2016 5:54 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Joost Bakker,
De televisie-en radioprogramma's worden dan ook niet gemaakt door de armen.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2016 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Soms houdt het niet over, Torentje.
Vooral niet als ze met flexcontracten werken.
En verder zullen ze wat Joost Bakker schrijft vast niet onderschrijven.
Het is maar waar je infomatig mee gevoed wordt...

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg