Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wij worden door de USA in de Derde Wereldoorlog gedreven Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Feb 02, 2017 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ga hier wel verder over Oekraïne:
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=512976#512976

BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Amerikaanse troepen marcheren door Letland

Check de comments, overwegend negatief.

Quote:
"lambs to the slaughter" comes to mind.

Dat is precies wat dit is, kanonnenvoer.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Omdat ik zelf nadacht ben ik tijdens de keuring voor de, toen nog verplichte militaire dienst, voorgoed ongeschikt verklaard. Als het zover is ga ik wel kijken wat ik kan doen om de vijand te 'mislijden'

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zelfde hier. Maar ik moet wel zeggen dat het ook geen enkel probleem was, het wetsvoorstel tot opschorting van de dienstplicht lag toen al in de kamer.

De militairen die moesten keuren hadden er blijkbaar ook weinig zin meer in. Wie niet wilde, werd afgekeurd.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Bij mij was het iets anders.

Ik kreeg driemaal dispensantie vanwege het feit dat ik zeevarend was. Daarna móest ik in elk geval gekeurd worden. Ik werd goedgekeurd en heb dat betwist en aangevochten. Ik won de strijd... In "mijn" tijd was de dienstplicht nog onbetwist, iedereen moest opkomen.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Loetje schreef:

Waar je Islam hebt, daar heb je terrorisme. Wat valt daar niet aan te snappen?

Islam is terrorisme. Als een vent zijn vrouw verplicht in een zwart spookpak de straat op te gaan. heeft die al een aardige terroristische inslag. Dat doe je je ergste vijand niet aan. Laat staan je echtgenote...

BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nog wat foto's:

Amerikaanse en Italiaanse troepen trainen samen in de Alpen

Amerikaanse tanks op weg naar Roemenië

Amerikaanse troepen in Litouwen

De Russische luchtmacht in hoogste staat van paraatheid op bevel van Putin

Een Russische Generaal inspecteert zijn troepen op de Krim

Russische tanks op transport naar Wit-Rusland

Niets aan de hand mensen, u kunt gerust gaan slapen. Rutte waakt over u!

BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zou best eens een bioscoopfilmpje in die Russische zaal willen zien Smile

Maar even zonder gekheid... hoelang blijven die NAVO haviken nog oorlogstaal uitslaan? Ik hoop dat Trump ze snel terugroept.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat ligt er maar aan waar Trump het meeste geld aan verdient.

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier nog meer beelden van NAVO troepen transport door Oost-Europa, gefilmd in Slowakije:

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De voortdurende NAVO agressie aan de grens zal niks uithalen tegen kernwapens.

Vergeet niet. Met 1 bom kan Rusland al heel Frankrijk definitief verwoesten..

De VS speelt met vuur...

Het gevaarlijkste is de 3e ondemocratische macht die in het Pentragon schuilt...

Of de haat-idealisten als miljardair George Soros...
Ook nooit gekozen, maar wel overal oorlogen en rellen financierend.

Zij hadden onder Obama de macht en onder Trump eveneens... heel gevaarlijk.

Ik acht de kans op een ongelukkige nucleaire oorlog vrijwel 200% en Europa
staat nu bovenaan deze riskante lijst.

Reden:
De stelling dat uiteindelijk niemand een kernoorlog wil beginnen omdat dat voor iedereen
verwoestend is, is niet meer dan een gevaarlijk ''geloofsartikel'', geen wetenschap.

Er zijn al vele kansloze oorlogen gestart, doordat de beslissing een oorlog aan te gaan in staat van paniek
genomen werd men zich in het nauw gedreven of aangevallen voelde...

Op basis van een het idiote ''wij worden toch nooit aangevallen'' zal er helaas wel een nucleaire vernietigende
oorlog gaan plaatsvinden.

Twee maal eerder in een veel rustiger wereld was de kans al 50 % dat de aarde verwoest zou worden.
Maar de hardnekkige dementen in ons Westerse bestuur zijn het al vergeten.

Een derde keer van Westers wanbeleid en arrogant uitdagen zal het muntje de andere kant opvallen.

Zelfs de bedwelmde neo-liberalen zullen dan, het zij te laat, wakker worden uit hun vernietigende
droom van wereldse almacht en selectieve anti Russische obsessies.

Zo ze al niet op andere wijze de wereld vernietigen...

BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2017 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Enkele gepensioneerde officieren gaan jonge militairen tips geven over oorlogsvoering tegen een 'echte' tegenstander. Doordat het leger na afloop van de Koude Oorlog vooral is ingezet voor vredesmissies, is veel kennis weggezakt.

Oud-officieren die de Koude Oorlog nog hebben meegemaakt, gaan lesgeven over situaties waarin een leger met duizenden militairen een slagveld betreedt, tegen een vijand die dezelfde of betere wapens heeft.

http://nos.nl/artikel/2158484-oud-officieren-geven-jonge-militairen-tips-voor-op-het-slagveld.htm

Eigenlijk hoort dit in de rubriek "Humor" want het is toch een lachertje dat de gepensioneerde majoor Kees onze soldaatjes moeten gaan leren hoe ze tegen de Russen moet vechten. Verder dan het met rondo's, kano's en pennywafelen vol kruimelen van stafkaarten zijn onze heldhaftige officieren nooit gekomen. Ze scheten al in hun officiersbroek als ze naar het Oosten keken. Very Happy

Maar combineer dit nieuws met de eis van de VS dat wij meer aan de NAVO moeten gaan betalen (werkgelegenheid voor de Amerikanen!) en de bedoeling wordt een heel stuk duidelijker.

BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2017 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Misschien kan iemand mij uitleggen wat de Russen ons de afgelopen 20 jaar hebben
aangedaan? Volgens mij helemaal niks..

Ik zie alleen maar Westerse uitlokking en intimidatie naar de Russen toe.

Ik acht de kans op een ongelukkige uitgelokte nucleaire oorlog vrijwel 200% en Europa
staat bovenaan deze riskante lijst.

Sinds Bush SR is de Nucleaire klokswijzer van 23:40 naar 23: 57 (en dertig seconden) gedraaid...

En al onze Nederlandse elites (ongelooflijke stomme en hebzuchtige ratten)
willen dit abjecte beleid verder voortzetten... door de Russen aan de grenzen
op te jagen.

BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2017 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Misschien kan iemand mij uitleggen wat de Russen ons de afgelopen 20 jaar hebben
aangedaan? Volgens mij helemaal niks..

Ik zie alleen maar Westerse uitlokking en intimidatie naar de Russen toe.

Het was inderdaad weer tenenkrommend op de radio. De oude militairen moesten de jongeren gaan leren hoe ze om moesten gaan met de grote Russische dreiging.

Dreiging waarvan? Waarmee? Dat de Krim zich via een volksreferendum heeft aangesloten bij Rusland? Het is al erg genoeg dat dat keer op keer in de liegmedia wordt benoemd alsof er een militaire veroveringscampagne aan ten grond slag ligt... terwijl het de enige manier bleek om de vrede daar te bewaren.

De aanslag op MH17? Welke aanslag? Een aanslag is een geplande en doelbewuste actie tegen (vaak) burgers. Hier was niets gepland en doelbewust aan, dommeriken schoten een verkeerd vliegtuig neer. Dit was een zeer vervelend ongeluk. Zelfs de mogelijke 'daders' hebben dit nooit gewild, maar ook dat feit mag absoluut niet benoemd worden.

Dan moeten we nog geloven dat Rusland op elk moment de Baltische Staten gaat aanvallen... ook volslagen absurde gedachte. Blijft over de Oekraïne. Wel, daarvan weten we echt wel dat Rusland daar zijn belangen (en bevolking) verdedigt, net als in Syrië. Maar mogen we daar werkelijk iets over zeggen met onze oorlogen in Irak, Syrië, Afghanistan, Libië, Kosovo, Vietnam, Korea, etc. etc.

Die Russische dreiging is een farce, en de ellende is dat we het dagelijks over ons uitgestort krijgen. Er is geen Russische dreiging. En laten we dat vooral zo houden en niet voortdurend doen alsof het wel zo is en massaal NAVO militairen die kant opsturen...

FakeNews.

Ik hoor de roep al weer om het defensiebudget met miljarden te verhogen in Nederland vanwege de Russische dreiging... rot op!

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2017 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De Russen hebben ons de afgelopen 20 jaar in wezen NIKS aangedaan....

Sterker: Het was Rusland die de koude oorlog beeindigde en het was Bush SR. die
daar namens de wapen-maffia niks van moest weten...

Het was de VS die de opmaat vormde voor de Taliban en hun barbaarse sociale model,

He was de VS die sinds Busch SR. de voorstellen voor Kernwapen-afschaffing (voorstel: Gorbatsjov)
afwezen.

Het zijn de VS die Europa misbruiken als instrument voor hun almaar voortzettende Koude oorlog...

Time Magazine.... van gisteren...:

https://www.welt.de/politik/ausland/article161603393/Es-sieht-aus-als-wuerde-die-Welt-sich-auf-Krieg-vorbereiten.html#Comments

''De wereld bereidt zich voor op nieuwe oorlog...''

De enorme zinloze activiteiten van de NAVO aan de grenzen met Rusland is een nooit
gezien enorme provocatie...

En dan heeft men ook nog het lef om de reactie van Rusland (rakketen in Kalinkrad en
eveneens oefeningen) als een ''provocatie'' aan te duiden.
De cynische logica van onze leugen-generaals.

De wapens zijn sneller (escalatie!!!) en hebben een groter bereik dan ooit en met 1
onderzeeboot kan men een heel continent vernietigen...!!!

De combinatie van zg. afweersystemen (wat Rusland de indruk kan geven dat het weerloos gemaakt
wordt, in zijn essentiele bestaand bedreigd) en en vernietigingswapens,
maken WO III met de dag waarschijnlijker.

Ik sprak gisteren een welbelezen oudere man die in zijn dromen steeds vaker nucleaire raketten
over Nederland ziet vliegen, terwijl iedereen op straat hem in paniek aanstaart...

Dan ziet opeens een ''enorme grote flits'' en schikt wakker....

Je mag hopen dat hij geen helderziende is.... maar ik zie het donker in.

We worden geregeerd door gekken...

De VVD wil alweer jaarlijks 2 miljard aan de Pentagon maffia afdragen...

Naast de 6 miljard voor die Turkse maffia-baas Erdogan geeft die aan dat de VVD
de maffia blijkbaar in de armen sluit.

De Nederlandse drugssyndicaten worden door de VVD ook geheel met rust gelaten,
terwijl ze hun Mocro en Turko-emperiums gestaag uitbouwen.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 03, 2017 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Aapjes kijken in de Zwarte Zee..

Russian fighter jets buzz USS Porter in the Black Sea

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2017 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Meer FakeNews:

Militaire activiteiten Rusland in Baltische regio: Zweden voert dienstplicht weer in

Werkelijk ongelooflijk. Eerst stuurt de NAVO duizenden manschappen en materieel naar de Baltische Staten. Als Rusland dan militairen op hun eigen grondgebied verplaatst, is dat reden om de dienstplicht opnieuw in te voeren in Zweden.

De media en politiek draaien in een cirkeltje om elkaar heen: FakeNews -> beleid gebaseerd op FakeNews, -> nog meer FakeNews -> nog meer beleid gebaseerd op FakeNews -> etc.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 07, 2017 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

VS beginnen met installatie raketschild in Z-Korea

Ondanks boze statements van China en Rusland zijn de VS begonnen met plaatsen van het THAAD systeem nabij Seoul.

"Dit is wederom een provocatie tegen Rusland (..) onder het voorwendsel van een Noordkoreaanse dreiging willen ze Rusland omcirkelen, of tenminste belegeren van west naar oost" aldus het russische ministerie van buitenlandse zaken.

RT.com dus is het waar Razz

https://www.rt.com/news/379719-us-thaad-korea-tension/

BerichtGeplaatst: Ma Apr 17, 2017 8:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Niet alleen China heeft troepen gestuurd naar de grens met Noord-Korea, maar Rusland ook. Beide landen maken zich zeer grote zorgen over het vooruitzicht dat Amerika mogelijk Noord-Korea gaat aanvallen. Gisteravond las ik dat China en Rusland gezamenlijk schepen sturen om de USS Carl Vinson te volgen op zee.

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-16/caught-tape-putin-moves-military-forces-north-korean-border

Hier wat beelden:

Ik denk dat het wat voorbarig om er vanuit te gaan dat het gevaar al geweken is wat Noord-Korea betreft. Mike Pence heeft zojuist andermaal laten weten dat het geduld van de Amerikanen met Noord-Korea op is.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 28, 2017 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

“Zelfs als leiders vastbesloten zijn een conflict te vermijden, kan toch oorlog ontstaan”,
schrijft de Amerikaanse hoogleraar Graham Allison in het tijdschrift The National Interest.

“Als de oorlogsmachinerie eenmaal in beweging is, kunnen misverstanden, misrekeningen en
verwikkelingen leiden tot een escalatie die veel verder gaat dan wat wie dan ook oorspronkelijk van plan was.”

De VS heeft afgelopen 25 jaar (sinds Bush SR) zo veel mogelijkheden op vrede bewust kapot
gemaakt dat ik voorzie dat WO III niet meer te voorkomen is..

Het motto van de VS luidt, verdien aan alle genocidale corrupte dictators in deze wereld en voorkom
waar mogelijk dat er vrede ontstaat.... !!!!

Misdadig Saudie Arabie mocht onder Obama (evenals zijn voorgangers) voor 100 miljard aan oorlogstuig
aanschaffen... onderwijl een op Stalinistische schaal hongersnood in Yemen veroorzakend...

Kunnen ze de Taliban weer mee ondersteunen... (ook dat doen ze nog steeds, al houdt het Westen
de lippen stijf dicht).

BerichtGeplaatst: Zo Apr 30, 2017 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

'Rusland na terrorisme grootste dreiging voor Nederland'"

Quote:
De pogingen van Rusland om Nederland, Europa en de NAVO te destabiliseren zijn zo ernstig dat ze na terrorisme gelden als het grootste veiligheidsrisico voor het Westen.
Dat zegt directeur van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) generaal-majoor Onno Eichelsheim

Hopelijk worden rusland-symphatisanten in nederland goed in de gaten gehouden door de NSA en de BVD Wink"

http://www.nu.nl/binnenland/4643643/rusland-terrorisme-grootste-dreiging-nederland.html

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2017 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Types, als door USA-bedwelmde extremisten aangehaald, (MIVD en Clingedeal NAVO-extremisten) vormen de grootste bedreiging voor de wereldvrede...

Meestal zijn ze te linken aan de wapenindustrie of bereiden ze zich voor op extra
''pensioeninkomen...''...

De VS was, is en blijft de grootste bedreiging voor de wereldvrede met name
een nucleaire oorlog in Europa komt steeds dichterbij.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2017 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Racer schreef:

Quote:
De pogingen van Rusland om Nederland, Europa en de NAVO te destabiliseren zijn zo ernstig dat ze na terrorisme gelden als het grootste veiligheidsrisico voor het Westen.
Dat zegt directeur van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) generaal-majoor Onno Eichelsheim

Hopelijk worden rusland-symphatisanten in nederland goed in de gaten gehouden door de NSA en de BVD Wink"

http://www.nu.nl/binnenland/4643643/rusland-terrorisme-grootste-dreiging-nederland.html

Mensen die dergelijke nonsens klakkeloos geloven zullen wel nooit leren om voor zichzelf te denken.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2017 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dus wanneer je anders dent dan u denk je niet zelf....

BerichtGeplaatst: Wo Mei 03, 2017 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Boosoog schreef:
Racer schreef:

Quote:

Mensen die dergelijke nonsens klakkeloos geloven zullen wel nooit leren om voor zichzelf te denken.

Ik vindt de door continu overheids-media-propaganda (lijkt de DDR wel) aangetaste
Westerse burgermensch steeds decadenter, ontaard en ontworteld overkomen.

Gedrild en tot eenheidsworst gedegradeerde klapvee-hondjes vertonen steeds meer trekjes
met de Hitler-Jugend van weleer.

Bereid om de eigen ondergang te helpen bewerkstelligen, al wordt dat evenals in 1939 natuurlijk
in alle toonaarden verzwegen.

Misschien goed om daar eens op 4 mei bij stil te staan.

Weerwoord forum index » Buitenland