Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » 'Poging tot militaire coup in Turkije' Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De vraag is echter wat meer realistisch is qua werkelijkheid die je kunt verwachten: zoals t de afgelopen 20 jaar was, of zoals t de 20 jaar daarvoor was. Ik denk t laatste.

Ja, omdat jij een typisch gevalletje ik-denk-in-de-koude-oorlog bent. Overigens is de koude oorlog al 26 jaar voorbij.

Wat Carlos zegt is trouwens inderdaad treffend: het verschil hoe er gekeken wordt naar een coup in Kiev en een coup in Istanbul is weer veelzeggend.

Moreel failliet van het westen!

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Over de door geweld afgezette Oekrainse President had het Westen dan ''ook'' moeten reageren met:
''Wij zijn tegen de opstand en steunen de democratische gekozen president in de Oekraine...''.

Temeer daar deze president, als Nationaal Islamist Erdohan, geen ISIS- en Al Nuzra terreur-steunpunt was
en daardoor de opleving van de huidige terreur in Europa creeerde...!

In dit Turkse geval wijst alles, maar dan ook alles op een nep-opstand, bedoelt om Erdohans eeuwige
''totalitaire presidentschap'' in te luiden..

Het doet in alles lijken op de nog steeds onopgehelderde wrede aanslag op VredesKoerden in Istanbul
op het moment dat Erdohans positie wankelde... Ook daar wijst alles -gezien vergelijkbare ervaringen
uit het verleden- op een geregistreerd wrang en medogeloos toneelstuk.

Stalin en Hitler maakten ook van die werkwijze gebruik.
Een paar medestanders (generaals en officieren) binnen enkele ''twijfelachtige'' regimenten benaderen
andere officieren ''om mee te doen'', die hun soldaten eveneens erbij betrekken..

Wat zij niet weten is dat het een hopeloos slecht plan is, bedoeld om te mislukken.

De ''twijfelachtige'' regimenten worden ontmanteld, de officieren opgehangen en de leider
eist ''grotere'' zo niet ''absolute macht''.

De EU en NAVO staan achter de ''democratisch'' gekozen Erdohan en diens ''rechtstaat''.

De ''democratisch'' gekozen Hitler zou zich hier zeer wel in kunnen vinden...

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 14:21 Plaats reactie Reageer met quote
Hertogvanbrabant

Joost Bakker schreef:
Over de door geweld afgezette Oekrainse President had het Westen dan ook moeten reageren met:
''Wij zijn tegen de opstand en steunen de democratische gekozen president in de Oekraine...''.

Idea

Niemand leek 2013 de omverwerping van de democratisch gekozen president van de Oekraïne - Janukovic - te hebben veroordeeld, behalve Rusland. Er wordt met twee maten gemeten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 14:24 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Cliff schreef:
Quote:
Moreel failliet van het westen!

Dat zeggen Islamieten over de hele wereld ook al een paar tientallen jaren.
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het geeft aan dat die eveneens moreel verdorven en ontaarde Islamieten hun gelijken vinden in
Merkel, Juncker, Obama en al dat ander tuig...

Laatst aangepast door Joost Bakker op Za Jul 16, 2016 14:40, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

De Britten blijven naar alle waarschijnlijkheid juist heel dicht bij de EU, Joost.
Er worden alleen maar een paar scherpe kantjes afgeveild van die verhouding met de EU.

Vergis je niet in de 'grote politiek'.
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je spreekt jezelf tegen... eerder liep je evenals de PvdAlaaah blaag Timmermans maar
te hoop tegen die enorme gevaarlijke Brexit en nu riedel je weer wat over
''het grote geheel'' en ''dat het wel meevalt''.

Wel, daar kun je nu nog geen enkele uitspraak over doen Mr. Grote Geheel... (die meer dan 50
doodgereden kinderen door een Moslim-migrant horen daar zeker ook bij, allemaal voorzien,
iedereen blij en tevreden, valt wel mee bla bla bla).

De Islamieten (die Gerard blijkbaar als betrouwbare bronnen aanhaalt om zijn gelijk te ondersteunen)
zijn zelf even moreel verdorven en ontaard als Merkel, Juncker, Obama, Timmermans en al dat ander tuig...

Laatst aangepast door Joost Bakker op Za Jul 16, 2016 14:47, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gerard R. schreef:
Er worden alleen maar een paar scherpe kantjes afgeveild van die verhouding met de EU.

Is dat de nieuwe naam voor Brexit in het pro-EU-kamp?

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Die Welt vandaag (Nederlandse media zwijgen):
''Fast 3000 Richter in der Türkei abgesetzt10 Richter wurden verhaftet,
nach 140 Mitgliedern des Kassationshofs wird gefahndet.

Erdogan nennt den Putsch ein "Geschenk Gottes".

Erdohan ontmanteld (stap 2) na deze door hem (ben ik van overtuigd) georganiseerde nep-Putch (stap 1)
direct de hele rechterlijk macht!!!.

Vergelijk:
Erdohan bombardeert (stap 1) na de door hem (ben ik van overtuigd) georganiseerde nep-Koerdische
aanslag op Vredes-Koerden (stap 1) gehele Koerdische woonwijken... bijna 2500 burgerslachtoffers.

In beide gevallen bestaat er geen verband tussen de vergeldingsslachtoffers en de aanslagen.
Alles van tevoren bedacht en gepland, Koerden moesten dood en rechters afgezet... hoe?
Organiseer aanslagen en onrust en wrijf het hen in....
De EU, de NAVO en Timmermans/Rutte staan als een ware ''as van het kwaad'' zelfs ''volledig'' achter je...

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Brexit is een feit.
Theresa May wilde het niet, maar gaat het wel doen.
Echter, de afstand tot de EU zal zo klein mogelijk blijven.
Dat is krachtig genoeg.

Joost Bakker:
Quote:
Je spreekt jezelf tegen...

Helemaal niet. Je babbelt maar wat. Ga maar lezen.
Ik vind, dat je dit niet met referenda moet doen.
Ik moet een beetje lachen om Brexit.
En ik denk, dat de Britten de rekening wel gepresenteerd zullen krijgen.
De EU ook een beetje. Maar Britten en EU zullen nauw samenwerken.

Quote:
Wel, daar kun je nu nog geen enkele uitspraak over doen Mr. Grote Geheel... (die meer dan 50
doodgereden kinderen door een Moslim-migrant horen daar zeker ook bij, allemaal voorzien,
iedereen blij en tevreden, valt wel mee bla bla bla).

Moet ik hier wat mee? Het is afschuwelijk. Inderdaad bla bla bla. Hou 's op..

Quote:
De Islamieten (die Gerard blijkbaar als betrouwbare bronnen aanhaalt om zijn gelijk te ondersteunen)

Al tientallen jaren roepen ze dat, dus het verbaast me dat Cliff dat
hanteerde.

Quote:
zijn zelf even moreel verdorven en ontaard als Merkel, Juncker, Obama, Timmermans en al dat ander tuig...

Te gemakkelijk, Joost.

Wink
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je onderbouwt weer eens niks met feiten... aan dit soort verbloemende PvdAlaaaah achtige nepdiscussies
doe ik niet mee.

Mijn gedachte gaan voor de zoveelste keer uit naar ''weer'', ditmaal ''50'' vermoorde kinderen
door een Moslimimmigrant.

Deze hadden zonder de PvdAlaaah, Win Kok, Hollande, Timmermans, Merkel en al die andere valse
populisten nooit uberhaupt de grens naar Europa mogen passeren.
Wat doen ze hierin godsnaam, behalve PvdA stemmen? Welke gek hield de poort open?

Zij zijn schuldig aan grenzeloze naïviteit, wegkijken en vooral ''dom'' en toonbaar ''levensgevaarlijk'' populisme.

Eerst was iedereen met gegronde twijfels zelf een ''populist'' of ''een gevaar'' of zoals de valse Aboutaleb
zei ''een Hitler''..

Nu zegt de Franse minister Vals ''we moeten hier maar aan wennen''.

Ik had liever mijn gelijk niet gekregen... maar alles was te voorzien.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Gerard R. schreef:

Aan islampleitbezorging dan ook geen gebrek.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Joost Bakker schreef:
Quote:
Ik had liever mijn gelijk niet gekregen... maar alles was te voorzien.

Bla bla..
Ik kan het nog aanvullen: het zal meer gebeuren, het is niet te voorkomen.
En het zal ook van extreem-rechts of iets anders komen in de toekomst.
En misschien ontaardt het wel in een burgeroorlog, zoals Intel b.v. in Frankrijk
heeft gewaarschuwd.

Ik schreef al het woord 'afschuwelijk', maar dat lees jij niet eens meer....
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Blensk schreef:
Gerard R. schreef:

Aan islampleitbezorging dan ook geen gebrek.

Niet van mij hoor. (Zolang je verder maar van onschuldigen afblijft.)

Ja, ik zal het maar even schrijven, anders krijg je dát weer. Rolling Eyes Idea

Ik vond Breivik trouwens ook een horror en ik ben niet alleen, heren.
Dáár zijn er ook veel meer van en die knnen een keer heel boos worden..
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Welkom in de serie "Hij deed het ook..."

Breivlek... ja die wordt meestal van stal gehaald in dit soort discussies. Geinig want uitzonderingen bevestigen de regel!

Nogmaals: Aan islampleitbezorging geen gebrek, z doorzichtig!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Dat had je maar gedacht. Je tijgt overigens maar wat aan hoor. Wink
Let maar 's op als de een de ander in de haren vliegt en andersom.
Dan houd het gebabbel vanzelf op, Blensk.

Het is n al 'afschuwelijk' (zie mijn eerdere opmerkingen).
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=491469#491469
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja, omdat jij een typisch gevalletje ik-denk-in-de-koude-oorlog bent. Overigens is de koude oorlog al 26 jaar voorbij.

Haha niet zo zuur Cliff. Denk er maar eens over na. Wij zijn niks gewend en een deel begint bij t minste of geringste te krijsen dat er burgeroorlog komt of dat WW3 nu toch echt gaat uitbreken. Terwijl in de jaren 70 Spanje, Griekenland en Portugal nog door mulitaire junta's werden bestuurd. En Turkije regelmatig militaire coups heeft gekend.

Quote:
Wat Carlos zegt is trouwens inderdaad treffend: het verschil hoe er gekeken wordt naar een coup in Kiev en een coup in Istanbul is weer veelzeggend.

Ik denk niet dat je een militaire coup kunt vergelijken met burgerlijk verzet tegen een president die niet doet wat het volk wil. Misschien hadden ze in Oekraine gewoon een referendum moeten organiseren, Cliff...

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
En Turkije regelmatig militaire coups heeft gekend.

Ja vroeger, maar niet in deze tijd van sociale media en 24/7 verslaggeving. Het was (is) wel redelijk opzienbarend wat er in Turkije gebeurde vannacht. Niet voor niets besteed de NOS er al de hele dag extra journaals aan.

Royy schreef:
Zijn we, en mijn generatie specifiek, de afgelopen pakweg 20 jaar (na de val van de Muur) niet gewend geraakt aan een relatief stabiele politieke omgeving?

Niet mee eens Royy. We hebben de laatste jaren niets anders meer dan oorlog, terreur en financieel-economische malaise. Stabiliteit is ver te zoeken. En het wordt er ook niet beter op vooralsnog.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Ja vroeger, maar niet in deze tijd van sociale media en 24/7 verslaggeving. Het was (is) wel redelijk opzienbarend wat er in Turkije gebeurde vannacht. Niet voor niets besteed de NOS er al de hele dag extra journaals aan.

Tja, t is zomer he, dus weinig ander nieuws. Turkije is een tot op t bot verdeeld land, met een traditie van coups.

Quote:
Niet mee eens Royy. We hebben de laatste jaren niets anders meer dan oorlog, terreur en financieel-economische malaise. Stabiliteit is ver te zoeken. En het wordt er ook niet beter op vooralsnog.

Allemaal ver weg, carlos.

We hebben juist de laatste 20 jaar een enorme politieke stabiliteit gezien in Europa. Geen grote vijand die kruiskoppen op ons gericht heeft, vrijheid en democratie in Oost-Europa, succesvolle democratische ontwikkelingen in Portugal, Spanje en Griekenland. En ook in Turkije was t relatief rustig.

Wat we de afgelopen paar jaar zien is grote buurman Rusland die opnieuw zn tanden laat zien, diverse terroristische aanslagen, en nu Turkije. Dat gecombineerd met politieke ontwikkelingen in de VS (Trump) en Europa (Wilders, Le Pen, Brexit) maakt dat we in heel wat politiek roerige tijden zijn beland dan pakweg 10 jaar geleden.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Allemaal ver weg, carlos.

Was dat maar waar!

Royy schreef:
Tja, t is zomer he, dus weinig ander nieuws.

Nou ik kan me vergissen hoor, maar ik dacht toch dat er aan nieuws geen gebrek was de laatste weken en maanden. Een couppoging in Turkije is hoe je het ook wendt of keert groot nieuws, met potentieel verstrekkende gevolgen. Ook voor ons.

Royy schreef:
Misschien hadden ze in Oekraine gewoon een referendum moeten organiseren, Cliff...

Precies. Net zoals op de Krim..

Laatst aangepast door carlos op Za Jul 16, 2016 18:59, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De EU en de NAVO staan schaamteloos en kritiekloos: Achter Erdohan en diens zg. Turkse ''rechtstaat''

http://www.volkskrant.nl/buitenland/politici-van-turkse-afkomst-coup-in-scene-gezet-door-erdogan~a4340855/
Walgelijk.

Volgens het Amsterdamse VVD-raadslid Dilan Yesilgöz is de kans groot dat de Turkse president
Erdogan de couppoging zelf in scène heeft gezet.
Door het leger de schuld te geven kan Erdogan zijn claim als eeuwig totalitair President
waarmaken, aldus Yesilgöz.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Staatsgreep Turkije is mislukt. Erdohan ontslaat meer dan 3000 rechters. Turkije wil doodstraf weer invoeren om nieuwe staatsgreep te voorkomen en kabinet Rutte staat vierkant achter het bewind van deze smeerlap. Wil Rutte ook bloed aan zijn handen hebben?http://www.telegraaf.nl/binnenland/26227749/__Kabinet_steunt_Turkse_regering__.html

.
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Joost Bakker schreef:
De EU en de NAVO staan schaamteloos en kritiekloos: Achter Erdohan en diens zg. Turkse ''rechtstaat''

http://www.volkskrant.nl/buitenland/politici-van-turkse-afkomst-coup-in-scene-gezet-door-erdogan~a4340855/
Walgelijk.

Volgens het Amsterdamse VVD-raadslid Dilan Yesilgöz is de kans groot dat de Turkse president
Erdogan de couppoging zelf in scène heeft gezet.
Door het leger de schuld te geven kan Erdogan zijn claim als eeuwig totalitair President
waarmaken, aldus Yesilgöz.

http://www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/2016/04/298551-298551/

.
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Rechts Nederland blijft natuurlijk rechts Turkije steunen. Rechts wil namelijk over de wereld regeren. Zoals blijkt, mogen hun vieze vriendjes daarbij geweld gebruiken. Paar mensen meer of minder telt niet voor rechts.
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Het kabinet is een fusie tussen links en rechts.
Beide partijen herbergen hypocriete smeerlappen.

.
'Poging tot militaire coup in Turkije'
  Weerwoord forum index » Buitenland