Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Is onderwijs slinks volkomen wereldvreemd politiek correct? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2017 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

In het land waar niets moet en alles mag kan dat natuurlijk niet.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2017 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Worden tegenwoordig via onderwijs pseudo-halve-weetjes tot wetenschappelijke waarheden verheven. Het lijkt mij wel.
Bijvoorbeeld. Oneindige klaagzangen over de verschrikkelijke uitwerkingen van Asbest op de mens.
Nu had ik een kennis die in asbest handelde. Deze man verklaarde dat er wel een gevaarlijk soort asbest bestond. Het blauwe asbest dat heel sporadisch werd gebruikt is een gevaar. De andere soorten zijn nagenoeg ongevaarlijk. Dus enige voorzichtigheid bij asbest opruimen is geboden, maar de idioten koste en angst zijn onzin. Dus een kern van waarheid zit in de angst voor asbest maar het meeste is aangepraat en onzin.
Het eierschandaal hetzelfde. Enige voorzichtigheid is geboden, het hoort uiteraard niet in de voedselketen.
Maar het middel wordt al decennia op de nek van onze huisdieren gedruppeld tegen teken en vlooien en er is nog nooit een hond aan doodgegaan. Opgeblazen hype.
Net hoor ik dat onze overvloedige veengebieden schadelijk zijn voor het milieu. Nederland weer onder water?
Onze linkse vrienden zien kans een klein deelweetje op te blazen tot een gevaarlijk wetenschappelijk feit.
Ja teveel suiker kan gevaarlijk zijn, maar een schepje in de koffie is lekker en gezond.

Ik las dat rond juni de helft van de Nederlanders hoog is opgeleid. Moeten we daar blij mee zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2017 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Worden tegenwoordig via onderwijs pseudo-halve-weetjes tot wetenschappelijke waarheden verheven. Het lijkt mij wel.
Bijvoorbeeld. Oneindige klaagzangen over de verschrikkelijke uitwerkingen van Asbest op de mens.
Nu had ik een kennis die in asbest handelde. Deze man verklaarde dat er wel een gevaarlijk soort asbest bestond. Het blauwe asbest dat heel sporadisch werd gebruikt is een gevaar. De andere soorten zijn nagenoeg ongevaarlijk. Dus enige voorzichtigheid bij asbest opruimen is geboden, maar de idioten koste en angst zijn onzin. Dus een kern van waarheid zit in de angst voor asbest maar het meeste is aangepraat en onzin.
Het eierschandaal hetzelfde. Enige voorzichtigheid is geboden, het hoort uiteraard niet in de voedselketen.
Maar het middel wordt al decennia op de nek van onze huisdieren gedruppeld tegen teken en vlooien en er is nog nooit een hond aan doodgegaan. Opgeblazen hype.
Net hoor ik dat onze overvloedige veengebieden schadelijk zijn voor het milieu. Nederland weer onder water?
Onze linkse vrienden zien kans een klein deelweetje op te blazen tot een gevaarlijk wetenschappelijk feit.
Ja teveel suiker kan gevaarlijk zijn, maar een schepje in de koffie is lekker en gezond.

Ik las dat rond juni de helft van de Nederlanders hoog is opgeleid. Moeten we daar blij mee zijn.

Tja, en zo sputter je maar door. Wat je zegt slaat ook nergens op.

Neem nu dat spul tegen ongedierte op kat of hond.
Je brengt het op de huid, in de nek.
Het lijkt zo gemakkelijk, maar o wee.. Een kat kan zich in rage bochten wringen.
Een van onze katten was zo lenig, dat ze toch bij haar nek kon komen, en begon te likken.
Voor ik het eenmaal in de gaten had, had ze al het schuim op de lippen staan.
Ze was er helemaal door van streek.
Dus kom niet aankakken met een verhaal dat het allemaal niet zo veel voor stelt!
Het is wel degelijk troep!

Voor vlooien en teken werkt een fijne kam ook!!!
Je hebt er wel wat handigheid voor nodig.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2017 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan had u dus die kat een kraag om moeten doen.
Ik wijs bv op het gegeven dat vooral in de groene hoek weetjes worden gebruikt om een gegeven te verdraaien.
Voorbeeld. Gletsjers smelten in bv de Hoge Tatra. Maar er wordt niet bij verteld dat in de Kaukasus de gletsjers juist groeien.
Maar nog gevaarlijker. Zonder CO2 is geen leven mogelijk en de huidige toename van CO2 heeft al gezorgd voor een krimp van droge gebieden ter grote van de oppervlakte van de VS, dat is 14% wereldwijd.
Nu zag ik een programma waarin werd beweerd dat onze veengebieden ook CO2 uitstoten als nieuws. Dat vermelde prof Tinbergen al 100 jaar geleden.
Als men beweerd dat in brood een vergif zit liegt men niet, maar dat zit ook in perziken. Niets wat wij eten of gebruiken is zonder vergif verworven, of groeit in een oerwoud zonder gif. Het zit altijd al in zeevis, sla en cantharellen. Uw gegalviniseerde vergiet bevat zink.
En gaat de tegenstander van zogenaamde kinderarbeid die ouders een vergoeding betalen voor hun gederfde inkomsten. Of laat de goedmens die familie doodgaan van de honger?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2017 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2017 22:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wanneer was de laatste hongersnood in Afrika waarvan droogte de oorzaak was? 15-20 jaar geleden?
Ik zet dat gebrek! aan droogte-hongersnoden op het conto van de toegenomen CO2, waardoor de vergroening toenam. Maar dat voordeel zal de mens wel binnen enkele jaren weer wegfokken en veroorlogen.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2017 23:14 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Loetje schreef:

Ik zie daar een weerwoorder in de rij staan Very Happy

De tweede van links Embarassed

BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lees ik net dat de test-scores op de universiteiten in de VS zijn bijgesteld (vergelijkbaar met NL?)
Aziaten worden 50 punten in mindering gebracht op hun resultaten.
Blankes blijven gelijk.
Afro-Afrikanen krijgen een toeslag van 230 punten.
En Hispani,s krijgen er 185 punten bij.
Als welgeslaagde Afrikaan/Spanjaard zou je een minderwaardigheidscomplex krijgen.
Moeten we straks in Ned ook een mindering bij vrouwen instellen. Of bij mannen? Of voor mensen met 1 been.

20 jaar geleden werden tijdens een cursus van mijzelf ook al de wiskunde uitslagen/en andere naar beneden bijgesteld. Anders zakte de helft.

BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:

Niet alle asbest wordt gezien als schadelijk. Asbest wordt onderverdeeld in 3 risico's:

Risico Klasse 1 = laag risico
Risico klasse 2 = normaal risico
Risico klasse 3 = hoog risico

De risicoklasse wordt bepaald door variabelen: het aantal vezels die vrij kunnen komen bij het saneren zijn maatgevend. Daarnaast geven de hechtgebondenheid en bevestiging van asbesttoepassingen de doorslag voor de klassenbepaling.

Verder kent asbest inderdaad twee hoofdgroepen. Blauwe asbest valt onder de amfiboolachtige samen met bruin, geel, en groen. Dit wordt gezien als de gevaarlijke soort. Het verschil tussen blauwe asbest (crocidoliet) en andersoortig is dat de spiralen een krul hebben en daardoor in longblaasjes blijven hangen. Dat laat onverlet dat alle asbestvezels de intrinsieke eigenschap hebben dat de vezels zo lang en dun zijn dat zij in de longblaasjes kunnen terechtkomen.

Je verhaal betreft een halve waarheid. Een pseudo-half-weetje dar tot wetenschappelijke waarheid is verheven.

Quote:

Dat is het niet. In een ander topic schreef ik het onderstaande:

Een paar leuke feiten:

- Fipronil kan lever en nieren beschadigen.
- Fipronil zit in producten die katten beschermen tegen vlooien en teken.
- Chronisch nierfalen is een veel voorkomende ziekte bij katten.....

Lees de Safety Data Sheet (op basis van het casnummer) van het product:

http://www.rayfull.com/UploadFiles/PDF/2013691034283.pdf

Mogelijk dat niet alles bekend is dus daarom het volgende: LD50 betekent Lethal Dose for 50% of subjects. Het is een cijfer dat de hoeveelheid van een stof die bij 50% van de populatie acuut tot de dood leidt weergeeft. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen de manier waarop een stof het lichaam binnendringt. Huid en via de spijsvertering.

Acute oral LD50 (rat) : 97mg/kg
Acute dermal LD50(rat) : >2000mg/kg

Als ik naar bovenstaande getallen kijk zie ik een stof waarvan relatief weinig nodig is (slechts 97 milligram op 1 kilo voedsel) om acuut overlijden als gevolg te hebben. Bij een rat. Let wel: hier wordt alleen gesproken over acuut overlijden. Geen invaliditeit als gevolg van schade aan organen. Die waardes zijn stukken lager.

Ook staat het volgende in de Safety Data Sheet: Handling and Storage
Handling: Keep out of reach of children. Avoid contact with eyes, skin and clothing. Wear
long sleeved overalls and gloves while handling. After handling and before eating, drinking
or smoking, wash hands, arms and face thoroughly with soap and water.

Kortom, ben je in contact geweest met Fipronil, handen wassen. O en grondig en met zeep en water! De hoeveelheid die een mens binnenkrijgt doordat huidcontact is geweest is nihil. Te vergelijken met de hoeveelheid die in de eieren zit, misschien zelfs minder. Er wordt aangegeven dat je dat absoluut moet vermijden om blootstelling aan gezondheidsrisico's te voorkomen.

O en begrijp me niet verkeerd, ik beweer niet dat iedereen die het binnen heeft gekregen door het eten van een ei nu gezondheidsschade heeft opgelopen en een pijnlijke dood zal ondergaan maar ik begrijp prima dat het binnenkrijgen van Fipronil moet worden voorkomen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Als ik naar bovenstaande getallen kijk zie ik een stof waarvan relatief weinig nodig is (slechts 97 milligram op 1 kilo voedsel) om acuut overlijden als gevolg te hebben. Bij een rat.

En het hoogst gemeten gehalte in een Fipronil ei was 0,05 mg... op een ei van 55 gram. Ofwel: 0,9 mg per kilo.

Een rat zal dus nogal wat eieren moeten eten voordat hij het loodje legt... zo'n 1940 eieren. Dan komt hij op de dosis van 97 milligram uit.

Al denk ik dat een rat die 1940 eieren achter elkaar opeet een ander probleem heeft.

BerichtGeplaatst: Do Sep 07, 2017 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik beweer nergens dat we allerlei vreemde stoffen in onze omgeving of eten moeten toelaten.
Maar nu wordt dat overdreven.Een verdienmodel.
In een naastgelegen stad stond een asbest verwerkende fabriek Ik ken persoonlijk tientallen personen die op die fabriek werkten. Daarvan is het gros stokoud geworden.
Eieren werden in de Romeinse tijd door de beton gemengd. Beton die in tegenstelling met de huidige mortel na 2000 jaar nog steeds niet in elkaar zakt. Tegenwoordig is de beton met 50 jaar aan reparatie toe.
Waarom nu niet.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2017 6:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:
Als ik naar bovenstaande getallen kijk zie ik een stof waarvan relatief weinig nodig is (slechts 97 milligram op 1 kilo voedsel) om acuut overlijden als gevolg te hebben. Bij een rat.

En het hoogst gemeten gehalte in een Fipronil ei was 0,05 mg... op een ei van 55 gram. Ofwel: 0,9 mg per kilo.

Een rat zal dus nogal wat eieren moeten eten voordat hij het loodje legt... zo'n 1940 eieren. Dan komt hij op de dosis van 97 milligram uit.

Al denk ik dat een rat die 1940 eieren achter elkaar opeet een ander probleem heeft.

We voeren niet de discussie of een mens bij het eten van een ei acuut met de benen omhoog ligt maar over het bagatelliseren van de schadelijkheid van het product. Dan wordt door velen mogelijk ten onrechte gedaan. Onderstaand een citaat van mijzelf ten aanzien van de vergiftiging;

Intoxicatie (lees: vergiftiging) is de toestand die ontstaat na het in- of opnemen van een voldoende hoeveelheid van een vergif om symptomen te veroorzaken. De dosis die nodig is om schade toe te brengen aan het lichaam (de werking van organen te verstoren), bepaalt de toxiciteit. Intoxicatie kent twee varianten, acute intoxicatie en chronische intoxicatie. Omdat de dosis fipronil laag is zal er bij het eten van eieren geen sprake zijn van een acute intoxicatie maar van een chronische intoxicatie. Er treden pas klachten op als de opname de uitscheiding voldoende overtreft om boven de symptoomdrempel te komen.

Bij acute vergiftiging ontstaan direct klachten. Je krijgt in een korte tijd een hoge dosis die de werking van de organen ernstig verstoort. Denk hierbij aan een overdosis drugs of een dodelijke injectie. Het binnenkrijgen van fipronil betreft een potentiŽle chronische vergiftiging als gevolg van lange opname van kleinere hoeveelheden van een vergif. Dit is te vergelijken met de wijzen waarop nicotine en alcohol (de laatstgenoemde kan bij een grote hoeveelheid in een korte periode een acuut effect hebben) effect hebben op het lichaam. Zolang je de symptoomdrempel niet overschrijdt merk je er niets van. Heb je de grens overschreden ontstaan langzaam maar zeker klachten die je pas opmerkt op het moment dat het je doen en laten ernstig verstoort. Denk aan het longvolume dat langzaam terugloopt of aderen die dichtslippen. Als je het opmerkt ben je vaak (te) laat en is het kwaad geschied.

Je hoeft dus niet direct ziek te zijn maar kunt het wel worden als je fipronil structureel binnenkrijgt.
BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2017 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een goede zaak dat de productie van bv asbest en het schoonmaken van stallen met Fipromil wordt gestopt. En de daders streng gestraft.
Desnoods wordt een verplichting tot verwijdering van niet direct gevaarlijke stoffen ingesteld, maar pas nadat de laatste slachtkippen en dergelijke zijn afgeleverd. Nu worden door betrokken boeren enorme economische belangen geleden. Velen gaan failliet door een maatregel die uit politiek oogpunt is genomen.
Asbest hype hetzelfde laken een pak. Allen zandwegen en fietspaden minstens 25 km rond bv Harderwijk en Kampen (en landelijk rond alle asbest verwerkende industrieŽn) zijn tot minstens een meter diep rondom verhard met asbest. Deze wegen en paden lieten en laten in de zomer enorme tientallen meters hoge stofwolken zien, waarmee de hele omgeving werd bestoven.
Het is naar mijn mening een goede zaak dat verwerking van dit soort gezondheid beperkende zaken wordt beperkt. Maar van dit soort zaken wordt binnen de kortste keren door de graaibrigade een verdienmodel gemaakt.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2017 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moeten boeren dat niet aan de voorkant controleren? En daarnaast: met wie doe je zaken? Goedkoop is duurkoop, blijkt maar weer.
BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2017 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliox schreef:
Moeten boeren dat niet aan de voorkant controleren? En daarnaast: met wie doe je zaken? Goedkoop is duurkoop, blijkt maar weer.

Waarom de boeren? Alle natuurfietspaden en openbare zandwegen werden al van voor de oorlog verhard met asbest afval. Als bij iemand een asbestplaat brak ging hij daarna dienst doen als bestrating. Als er een wagen met vracht over een willekeurige zandweg bij droogte reed, stoven de bomen tot 100 meter in de omtrek wit.
Wij komen nooit weer van ons asbeststof af.
Zelfs de plekken waar asbest uit de grond werd gegraven hebben geen verhoogd kanker risico.
Het asbestspook is bewust overdreven voor persoonlijk gewin.
Mijn zoon erfde een kist met asbest geologie. Die heb ik wel vernietigd.

BerichtGeplaatst: Za Sep 09, 2017 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Omdat iedereen verantwoordelijk voor de producten die hij aanbiedt. Zo moeilijk is dat niet.
BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het wordt tijd ons verwekelijkte onderwijssysteem te splitsen in twee takken.
1 ste De ene tak produceert architecten, zeelui, chirurgen, boeren, lassers, verpleegkundigen en ingenieurs, enz.
2 de, De andere tak produceert het Anne Fleur Dekkerstype, dus sociologen, frobelaartjes met een knotje en beschermdames, naast beschermvrouwen van asielcentrums, enz.
Deze twee richtingen moeten in verschillende steden worden gedoceerd, zodat vermenging nagenoeg onmogelijk wordt. Anders zal de eerste categorie(de doeners) onherroepelijk de verliezer zijn van (de praters).

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2017 20:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik zou er nog een derde tak aan toe willen voegen: het Poendert-type, dus de tak van fantasten, zwetsers, verzuurde kletsmajoors en andersoortige figuren uit de familie der raaskal-achtigen.
Ook graag apart zetten, want gestoorde malloten verhouden zich slecht tot gewone mensen.
U kunt direct directeur van die derde tak worden trouwens.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2017 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Het wordt tijd ons verwekelijkte onderwijssysteem te splitsen in twee takken.

Joods !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik bekeek vandaag een vakblad dat handelde over personen wereldwijd die verkondigden dat ze de reincarnatie van verschillende geestelijke leiders waren. De ene was Jezus, er kwamen Kaliefen, Boedha,s, Ghandi,s en anderen in voor.
Daar viel het mij op bijna 95% van hun volgers tot het vrouwelijk geslacht behoorden. Zijn vrouwen meer beÔnvloedbaar dan mannen?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 7:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Welk vakblad was dat ? Ik wil het betreffende arikel graag lezen, interessant.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik las dat blad in een wachtkamer van een ziekenhuis. De overdaad aan omringend vrouwelijk schoon zag ik zelf op foto,s van de desbetreffende heilige optochten.
Die overvloedige vrouwelijke aanwezigheid, rondzwermend om de zaligheid viel mij jaren geleden ook al op toen wij per ongeluk in hetzelfde lokaal als "Louw de Palingboer" belandden. Het barstte daar van de "Engelen"
In Fatima zag ik ook alleen maar dames door de regen over de heilige stenen kruipen. Soms ietwat beschermd door de parapluie van hun droevige gade. Wat een trieste zaak.
Zijn onze dames meer beÔnvloedbaar door macht en religie.
Dat laatste moet onderzocht via onze leerinstellingen.
Maar wie krijgt dat onpartijdig voor elkaar, omstuwd als men daar is door horden AnneFleurs en geile bekeerde Haarknotjes.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 21:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U weet niet meer hoe dat blad heette begrijp ik ? Terwijl u het dezelfde dag nog had gelezen ? Pas maar op dat ze u niet dement verklaren.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
U weet niet meer hoe dat blad heette begrijp ik ? Terwijl u het dezelfde dag nog had gelezen ? Pas maar op dat ze u niet dement verklaren.

Ik meen "Geographic Magazine," maar het nummer kan ik mij niet herinneren..
Maar heeft u wel in de gaten dat weer kans heeft gezien het onderwerp te omzeilen. Blijkbaar een geliefde strategie van u. Waarom beperkt u zich niet tot het onderwerp? Te moeilijk voor u?
Het onderwerp uitgekristalliseerd was. "Zijn de gemiddelde dames makkelijker te winnen voor de mooie religieuze praatjes van oplichters, dan de heren." Verdiep u zich daar eens in, of is dat sexistisch?

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poen....Zijn vrouwen meer beÔnvloedbaar dan mannen?

Vrouwen meer.....
Het aantal werkende vrouwen is de afgelopen 10 jaar sterker toegenomen dan het aantal werkende mannen. In het tweede kwartaal van 2015 telde de werkzame beroepsbevolking ruim 3,8 miljoen vrouwen tegen 3,4 miljoen in 2005. Er waren 4,5 miljoen mannen aan het werk tegen 4,4 miljoen tien jaar geleden.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2015/34/meer-werkende-vrouwen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Is onderwijs slinks volkomen wereldvreemd politiek correct?
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg