Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 174, 175, 176  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
carlos schreef:

Quizvraag: wat valt op?

Er valt vooral op dat Trump op geen enkele manier ook maar iets van zijn verkiezingsbeloftes waar probeert te maken. Waar blijven die importheffingen op Chinees spul?

Hier een passage uit een wat objectiever artikel in plaats van wat wij doorgaans in die MeningsSturende Media krijgen voorgekauwd:

Krijgt Trump echt weinig gedaan in Washington?

De illegale immigratie uit Mexico is met 70% gedaald

Trump heeft wel degelijk al enkele belangrijke campagnebeloftes uitgevoerd. Zo slaagt hij er in om belangrijke benoemingen te doen in federale rechtbanken, met als klap op de vuurpijl de benoeming van Neil Gorsuch in het Amerikaanse Hooggerechtshof, een benoeming waarmee Trump zijn stempel voor de volgende 30-40 jaar drukt op belangrijke juridische beslissingen. Koolmijnen gaan opnieuw open. De werkloosheidscijfers zijn in minstens zestien jaar niet meer zo laag geweest, maar Trump nuanceert zelf door te zeggen dat veel werklozen het zoeken naar een job hebben opgegeven en niet in de cijfers voorkomen, zoals hij tijdens de campagne reeds zei. Ook zijn er al meer dan 1 miljoen jobs bijgekomen in de VS sinds januari. De beurs heeft een recordhoogte bereikt en het consumentenvertrouwen staat hoog. Er worden ook veel reguleringen geschrapt. De VS produceren ook enorm veel energie, die ze nu exporteren naar overal ter wereld. De illegale immigratie uit Mexico is met 70% gedaald. Stuk voor stuk overwinningen voor de nieuwe administratie.

https://doorbraak.be/dog-eat-dog-in-washington-trump/

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Carlos verspreidt weer 'ns nep-nieuws).

Waar heb je het eigenlijk over?

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 13:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Trump is een jaar president.

Natubico schreef:
Welnee, eind januari pas.
Presidenten worden in dat land altijd op 20 Januari geinstalleerd.
De verkiezingen zijn veelal in November.
(Carlos verspreidt weer 'ns nep-nieuws).

Oeps, gequoteerde post was niet van Carlos. Sorry.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Gaat weer nergens over dus. Trump is trouwens weldegelijk een jaar president, want zodra je gekozen bent heet je officieel "president elect" en heb je dus feitelijk al de titel, alleen je bent het pas echt na de inauguratie.

Dit speciaal voor de muggenzifters onder ons.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump en Putin hebben weldegelijk wat woorden gewisseld;

Ik heb nog steeds de indruk dat Trump dolgraag zou willen samenwerken met Putin, maar hij 'mag' niet. Beetje vreemde situatie eigenlijk, nietwaar?

Want terwijl de twee het prima met elkaar lijken te vinden loopt de vijandigheid elders alleen maar verder op. Amerika heeft voor het weekend gedreigd medewerkers van RT op te zullen pakken aanstaande maandag, waarna Rusland aankondigde tegenmaatregelen te zullen treffen.

RT America moet zich voor maandag registreren als buitenlandse entiteit, onder een wet die speciaal werd aangenomen binnen de context van WOII om nazi-propaganda in Amerika tegen te gaan.

Nog nooit is er een buitenlandse televisiezender verplicht om dit te doen.

Morgen komt Rusland waarschijnlijk met tegenmaatregelen: het ligt voor de hand dat een zender als CNN aan banden wordt gelegd in Rusland, of zelfs helemaal het land wordt uitgeschopt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Gaat weer nergens over dus. Trump is trouwens weldegelijk een jaar president, want zodra je gekozen bent heet je officieel "president elect" en heb je dus feitelijk al de titel, alleen je bent het pas echt na de inauguratie. Dit speciaal voor de muggenzifters onder ons.

Dus als iemand Carlos 'n gouden horloge verkoopt en die blijkt naderhand niet van echt goud te zijn dan doet hij daar niet moeilijk over omdat hij geen muggenzifter is?
-
BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jezus wat ben jij een zeikerd.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee, hij geeft gewoon gelijk.
De muggenzifter bent u....wie maakte er ook alweer zo'n drama over de KGB die geen miljoenen moorden op zijn kerfstok had omdat ze eerst NKVD heetten ?

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zucht...stelletje kinderen hier.

https://nos.nl/artikel/2201787-een-jaar-trump-amerikanen-delen-rapportcijfers-uit.html

I rest my case.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Jezus wat ben jij een zeikerd.

Wat heeft die er nou weer mee te maken?
(Die heeft waarschijnlijk geeneens bestaan; 'n romanfiguur naar het voorbeeld van Khrishna)

carlos schreef:
Zucht...stelletje kinderen hier.

"Kinderen en dronkaards spreken de waarheid", Carlos..

carlos schreef:
https://nos.nl/artikel/2201787-een-jaar-trump-amerikanen-delen-rapportcijfers-uit.html.

Nepnieuws van de NOS dus.
-
BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 22:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

https://www.nu.nl/buitenland/5002862/trump-gelooft-poetins-ontkenning-van-inmenging-in-verkiezingen-vs.html

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier nog een paar tweets van Trump over zijn werkrelatie met Putin:

Met with President Putin of Russia who was at #APEC meetings. Good discussions on Syria. Hope for his help to solve, along with China the dangerous North Korea crisis. Progress being made.

When will all the haters and fools out there realize that having a good relationship with Russia is a good thing, not a bad thing. There always playing politics - bad for our country. I want to solve North Korea, Syria, Ukraine, terrorism, and Russia can greatly help!

Does the Fake News Media remember when Crooked Hillary Clinton, as Secretary of State, was begging Russia to be our friend with the misspelled reset button? Obama tried also, but he had zero chemistry with Putin.

Even los van de vraag of het grammaticaal allemaal wel klopt, had ik het zelf niet beter kunnen verwoorden. Smile

Het lijkt er trouwens op dat de grote Azi Trip van Trump een groot succes was. Hij krijgt daar meer respect dan in eigen land, wat denk ik ook wel iets zegt over de staat waarin Amerika momenteel verkeert.

Hier het Amerikaanse volkslied op het Plein van de Hemelse Vrede:

https://www.youtube.com/watch?v=NiRNZyyN5FU

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Vandaag is weer anders dan gisteren. Waar meneer Trump eerst nog met hel en verdoemenis dreigde als de "kleine raketman" Kim Jong Un niet zou inbinden, sluit hij nu een vriendschap met de Noordkoreaanse leider niet uit.
Ook wil hij bemiddelen in het conflict tussen Vietnam en China over de zeggenschap in de kustwateren daar, want "ik ben erg goed in bemiddelen."
Dat laatste doet me een beetje denken aan mijn buurjongen van zeven, die graag in de spits van zijn elftal wil spelen, "want daar ben ik goed in."
Wat een kinderlijke, rare kwibus in die Trump toch.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 6:31 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Vandaag is weer anders dan gisteren. Waar meneer Trump eerst nog met hel en verdoemenis dreigde als de "kleine raketman" Kim Jong Un niet zou inbinden, sluit hij nu een vriendschap met de Noordkoreaanse leider niet uit.

Hoeft niet in tegenspraak te zijn; hel en verdoemenis bij niet inbinden; mogelijke vriendschap bij wel inbinden.

Lampje schreef:
Ook wil hij bemiddelen in het conflict tussen Vietnam en China over de zeggenschap in de kustwateren daar, want "ik ben erg goed in bemiddelen."
Dat laatste doet me een beetje denken aan mijn buurjongen van zeven, die graag in de spits van zijn elftal wil spelen, "want daar ben ik goed in."
Wat een kinderlijke, rare kwibus in die Trump toch.

Weet niet in welk verband en tegen wie dit gezegd werd, maar 't komt wel vaker voor dat iemand zichzelf expressis verbis op de borst klopt, waarbij er dan wel van uitgegaan wordt dat de toehoorders ook wel weten dat dit meer als scherts bedoeld is.
-
Re: APEC 2017
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 7:39 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:

Hij krijgt daar meer respect dan in eigen land, wat denk ik ook wel iets zegt over de staat waarin Amerika momenteel verkeert.

Ja, het land is in verval. Weimar 2.0

Trouwens die Trump heeft soms wel erg boerse en proleteske trekjes. Had hij z'n jas niet even kunnen dichtknopen? En wat is dat voor macho-gedoe om in de vrieskou zonder sjaal rond te lopen.

Bij de dames is het niet veel beter. Die Melania ging naar mijn mening de fout is met haar hollywood-designer-hype outfit.

Komt madam met een hippie-jurk aankakken onder het motto "zie mij eens"

Dan heeft die Xi Jing Ping het beter voor elkaar:

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Haha, wat is dit nou weer?

'Duterte zingt in opdracht van Trump'

https://www.youtube.com/watch?v=TvYHKtt4KAg

Die Duterte is toch wel een vreemde vogel dus dit verbaast me ook weer niet.

Trump viel wel op daar trouwens, tussen al die kleine Aziaten (en Medvedev).

Zo te zien kunnen die twee het uitstekend met elkaar vinden.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ze hebben zelfs hetzelfde overhemd aangetrokken...

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Lampje schreef:
Wat reageert u toch altijd als door een wesp gestoken als Rusland wordt bekritiseerd. Hoezo zijn Navalny en Kasparov "clowns?" Omdat ze kritiek hebben op uw boven elke kritiek verheven held Poetin ?

Weet niet of ik hier nu serieus op moet antwoorden, het lijkt meer dat je loopt te trollen op Weerwoord. Misschien kun je de vraag ook anders stellen als je een serieus antwoord wilt, want die laatste zin is bijzonder storend.

Laat ik u het dan anders vragen: waarom betitelt u Navalny en Kasparov als clowns ?
Daar moet u een reden voor hebben. En als dat een andere is dan mijn aanname dat u hen clowns noemt omdat het u niet bevalt dat het critici zijn van Poetin, dan verneem ik graag wat de reden dan wl is.

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die reden is vrij simpel: ze hebben geen enkele democratische steun van het volk. Het zijn mensen die voortdurend de westerse media opzoeken en ook door het westen naar voren worden geschoven als 'serieuze oppositie'.

Dat zijn ze simpelweg niet. Dat maakt ze clowns van de westerse media.

Stel dat het tegenovergestelde hier gebeurt, of in de VS. Dat iemand die nog geen 5% van de stemmen krijgt (bv. Gert-Jan Segers van de ChristenUnie) continu in de buitenlandse media verschijnt als serieuze oppositie van Mark Rutte. En die Gert-Jan Segers praat met CNN en RT, en doet alsof hij ook echt een serieuze kans maakt om een bedreiging te zijn voor Rutte.

Ben je dan een clown of niet?

Volgens mij beslist het volk over wie ze kiezen als leider, niet de buitenlandse media. En nogmaals, het staat gewoon buiten kijf dat zowel Poetin (winst 2013) als zijn partij Verenigd Rusland (winst 2016) het meest populair zijn in Rusland en dus democratisch gezien het grootste recht hebben op de macht.

En koop de tissues alvast maar in: volgend jaar wordt Poetin weer tot president gekozen. En koop de tissues groot in, want in 2020 wordt Trump ook herkozen Laughing

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Deze foto heeft ook tot nogal wat reacties geleid op social media:

Trump staat er redelijk bescheten bij. Op andere foto's is te zien dat hij niet helemaal begrijpt wat de bedoeling was, vandaar dit gezicht. Verder valt op dat Medvedev als enige niet meedoet aan deze flauwekul. Verder heb ik ergens gelezen dat de fotograaf die deze weinig flatteuze foto online zette nog een appeltje te schillen had met Trump, maar ik weet niet of dat waar is.

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

George Bush schreef:
Trouwens die Trump heeft soms wel erg boerse en proleteske trekjes. Had hij z'n jas niet even kunnen dichtknopen? En wat is dat voor macho-gedoe om in de vrieskou zonder sjaal rond te lopen.
Bij de dames is het niet veel beter. Die Melania ging naar mijn mening de fout is met haar hollywood-designer-hype outfit.Komt madam met een hippie-jurk aankakken onder het motto "zie mij eens"

Hippie-jurk? Man dat is 'n jurk met nota bene 'n Chinees motief.

En dan de rest van dat gekanker. Wat dee jij zelf toen je in 2005 China bezocht? Juist ja, je drukte je voor 'n persconferentie en liet de hele rest stikken achter je gesloten deur.
Is dat lomp of niet?

http://nl.gbtimes.com/nieuws/geschiedenis-van-amerikaanse-presidentsbezoeken-aan-china

In november 2005 volgde een reis om met president Hu Jintao te praten, maar velen herinneren zich nog dat Bush op dit moment probeerde te ontsnappen aan een persconferentie met behulp van een gesloten deur.

-
Re: ASEAN 2017 Phillippijnen
BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Verder valt op dat Medvedev als enige niet meedoet aan deze flauwekul.

Is ook een lastige houding met een holster onder je oksel... Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2017 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Bitterkoekje Hillary fantaseert openlijk over hoe ze eventueel president kan worden op een andere planeet...

"Just sad" lijkt me een goede samenvatting.

Misschien kan ze president worden in Zimbabwe? Daar staat nog een vacature vrij geloof ik.

Alhoewel, dat kun je de Zimbabwanen ook niet aandoen. Razz

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2017 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, blijf maar lekker op Earth 2. Ik weet niet waar het ligt, maar ik hoop heel ver weg.

Weerwoord forum index » Buitenland