Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Schande!!! herdenking Auswitch zonder bevrijders(Russen). Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Het is nog veel ziekelijker dat de Amerikanen de nazi's in het zadel hebben geholpen:

http://www.theguardian.com/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
ddj74

ik weet niet of dit inmiddels off-of on-topic is, maar feit is dat bij de herdenking wel degelijk Russische veteranen uit waren genodigd, maar Poetin niet. Een staatshoofd uitnodigen van een land dat een tijd geleden een ander, souverein land heeft binnengevallen, lijkt mij ook niet passend, al wil ik ook niet beweren dat de morele standaards van de internationale politiek altijd even consistent zijn (hint: Saoedi-Arabie)
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

ddj74 schreef:
ik weet niet of dit inmiddels off-of on-topic is, maar feit is dat bij de herdenking wel degelijk Russische veteranen uit waren genodigd, maar Poetin niet.

Waar haal je vandaan dat Poetin niet uitgenodigd was? Ik kan dat nergens vinden.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En waaruit blijkt dat hij wél uitgenodigd is?

Een 'deskundige' van de NPO zei gisteren in de uitzending dat Putin "vast wel" een uitnodiging had gekregen en dat de tegenovergestelde bewering wat hem betreft een leugen was. Voorts suggereerde hij dat Putin's afwezigheid een antwoord was op de sancties en dat hij hem in feite maar een lomperik vond om daarvoor deze herdenking te gebruiken. Met andere woorden, de objectiviteit was weer ver te zoeken bij de Nederlandse Propaganda Omroep.

Putin is normaliter nooit te beroerd om de confrontatie met collega staatshoofden en regeringsleiders aan te gaan, ook als de omstandigheden voor hem niet al te gunstig zijn. Zie de G20 top in Brisbane van vorige maand.

Ik waag dan ook te betwijfelen of hij daadwerkelijk is uitgenodigd en botweg weigerde te komen, naar een herdenking die ook voor de Russen van grote symbolische waarde is.

Wat deed Putin dan wel gisteren? Nou dit:

President Vladimir Putin and Russia's chief rabbi Berl Lazar light the candles at the ceremony commemorating the Holocaust victims (RT)

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
ddj74

Ik heb zoeven mijn bronnen gecheckt (Spiegel-FAZ), en ik vrees dat mijn interpretatie foutief was,..ik zat er dus naast. Poetin heeft zelf besloten niet te gaan,...

note to self niet de krant lezen als je tegelijkertijd aan het koken bent,... Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
En waaruit blijkt dat hij wél uitgenodigd is?

Omdat het voor de hand ligt dat hij uitgenodigd was. En daarmee bedoel ik niet vorige maand maar lang van tevoren. Dergelijke ceremonies worden lang van tevoren gepland, je belt niet eventjes 2 weken van te voren op om een afspraak te maken.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Volgens de directeur van het Auschwitz-museum zijn er geen persoonlijke invitaties verzonden, maar zijn landen via de ambassade gevraagd om de ceremonie bij te wonen, lees ik nu. Dus niet naar Putin en ook niet naar Poroshenko, persoonlijk.

Waarschijnlijk zal er echt wel iets spelen op de achtergrond, maar het is net zo waarschijnlijk ook een hoop poeha om niks. Ieder land probeert dit natuurlijk op een voor hen zo gunstig mogelijke manier te 'spinnen', zo gaat dat nu eenmaal.

Quote:
The Polish foreign ministry told Reuters that it did not issue invitations to the event, and that anyone who wanted to attend would be welcome.

Dmitry Peskov, Mr Putin's spokesman, confirmed that Mr Putin will not be attending the ceremony, but denied that it was connected with any kind of diplomatic snub.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/vladimir-putin/11342981/Vladimir-Putin-to-miss-Holocaust-memorial-ceremony-at-Auschwitz.html

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

ddj74 schreef:
Ik heb zoeven mijn bronnen gecheckt (Spiegel-FAZ),

FAZ en Spiegel zijn geen bronnen, het zijn propagandakanalen. Lügenpresse!!!

Ik heb gegoogled: "Putin invitation Auschwitz" en krijg dit van Reuters

Quote:
Host country Poland - one of the most vociferous critics of Moscow over the Ukraine crisis - did not send a full diplomatic invitation to Putin, wary of the domestic political consequences of inviting the Russian leader, according to sources briefed on arrangements for the Jan. 27 event.

http://www.reuters.com/article/2015/01/12/us-auschwitz-anniversary-putin-idUSKBN0KL1U620150112

Google: Putin invitation Auschwitz

Laatst aangepast door George Bush op Wo Jan 28, 2015 19:46, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
ddj74

...niemand krijgt een persoonlijke uitnodiging voor de Auschwitz-herdenking,..het is geen kinderfeestje. Het staat ieder staatshoofd vrij te komen,...
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Volgens de directeur van het Auschwitz-museum zijn er geen persoonlijke invitaties verzonden, maar zijn landen via de ambassade gevraagd om de ceremonie bij te wonen, lees ik nu. Dus niet naar Putin en ook niet naar Poroshenko, persoonlijk.

Als je een dergelijke algemene uitnodiging verstuurt dan verwacht je toch dat het staatshoofd komt, of niet?
Die andere hotemetoten waren er toch ook?
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
ddj74

George Bush schreef:
ddj74 schreef:

Quote:
Host country Poland - one of the most vociferous critics of Moscow over the Ukraine crisis - did not send a full diplomatic invitation to Putin, wary of the domestic political consequences of inviting the Russian leader, according to sources briefed on arrangements for the Jan. 27 event.

http://www.reuters.com/article/2015/01/12/us-auschwitz-anniversary-putin-idUSKBN0KL1U620150112

Dit "argument" kan ik ook tegen bovenstaande richten,...is Reuters dan geen Lügenpresse? Kortom, als we alles Lügenpresse noemen, dan is er nauwelijks meer enige discussie mogelijk. FAZ en Spiegel zijn ongetwijfeld niet altijd objectief, maar het is ook geen ´Bild´ of Telegraaf. Wees subtiel, generaliseer niet aub, als alles Lügenpresse is, dan is uiteindelijk niets meer Lügenpresse,...
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje van Es schreef:
Die andere hotemetoten waren er toch ook?

Lang niet allemaal hoor, Obama was er bijvoorbeeld ook niet bij.

Putin is vijf jaar geleden wel geweest en heeft er destijds ook een toespraak gehouden. Misschien dat hij het inderdaad deze keer niet nodig vond om weer te gaan, en misschien kwam het hem inderdaad ook beter uit om deze keer te skippen. Wie zal het zeggen..

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jenever can tell.... Wink
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

ddj74 schreef:
note to self niet de krant lezen als je tegelijkertijd aan het koken bent,... Rolling Eyes

Note to you: Rusland is geen ander land binnengevallen...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

ddj74 schreef:
George Bush schreef:
ddj74 schreef:

Quote:

Dit "argument" kan ik ook tegen bovenstaande richten,...is Reuters dan geen Lügenpresse? Kortom, als we alles Lügenpresse noemen, dan is er nauwelijks meer enige discussie mogelijk. FAZ en Spiegel zijn ongetwijfeld niet altijd objectief, maar het is ook geen ´Bild´ of Telegraaf. Wees subtiel, generaliseer niet aub, als alles Lügenpresse is, dan is uiteindelijk niets meer Lügenpresse,...

Daar ben ik het met voorzichtigheid mee eens.
De crosscheck is een nuttige activiteit.
Ik doe het voortdurend kan ik meedelen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 22:59 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

osker schreef:
Rusland heeft zichzelf buitenspel gezet. Het zou een schande zijn als nabestaanden van MH17 slachtoffers Russen mooi weer zouden zien spelen in het westen.

Wat een ongenuanceerde bullshit weer.
Bovendien is de kans groot dat Kiev de MH17 uit de lucht heeft geschoten.
En zelfs al zouden de seperatisten dit op hun geweten hebben dan is de Nederlandse overheid inclusief trutje Rutte medeverantwoordelijk.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2015 23:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er is een feestje tussen twee belanghebbenden, te weten de bevrijden(concentratiekamp Joden) en de bevrijders van die mensen,(de Russen).
De rest inclusief de hotemetoten, heeft er weinig te zoeken, die zaten in die tijd achter de kachel thuis.
Nu is dat feest gekaapt door de Hotemetoten, rinkelend van de medailles en eigendunk,
Bij Godsgratie, mogen nog een aantal overlevenden opdraven ter decoratie en om de Hotemetoten toe te juichen. De Russen zijn vakkundig buiten de deur gehouden omdat Poetin waarschijnlijk en naar verwachting niet gepland had mee te juichen.
BerichtGeplaatst: Do Jan 29, 2015 6:47 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

De Amerikanen wisten begin 1942 al dat er plannen waren voor de Holocaust:

http://www.cbsnews.com/news/us-knew-about-holocaust-sooner

Er is inmiddels al veel meer over te vinden, met het verstrijken der jaren druppelt de waarheid langzaam maar zeker naar buiten, wat Amerika tot in lengte van jaren uiterst chantabel heeft gemaakt.

Laatst aangepast door kiekiek op Do Jan 29, 2015 7:00, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Jan 29, 2015 6:52 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

kiekiek schreef:
De Amerikanen wisten begin 1942 al dat er plannen waren voor de Holocaust:

http://www.cbsnews.com/news/us-knew-about-holocaust-sooner

Bewijzen??

BerichtGeplaatst: Do Jan 29, 2015 7:08 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Google & Search George Bush, heb je weer een missie Very Happy
BerichtGeplaatst: Do Jan 29, 2015 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Sterker nog, het volgende weten de Russen ook wel....

De hele EU dictatuur is ontworpen door de NAZI- Jurist en chef strateeg Walter Hallstein op
23 januari 1939!!! voor een nieuwe rechtsorde in door Duitsland geannexeerde landen.

Deze Walter Hallstein was tevens lobbyist van de Chemie bedrijven Bayer en IG farben die niet alleen
de hofleveranciers van de gaskamers waren, maar ook de grondslagen voor de EU
hielpen opstellen ten behoeve van patentrecht en machtsuitoefening over de chemie in
heel Europa (van de Franse kust tot aan Burlgarije)....

18 jaar later legde deze man als Vestigings President van de Brusselse EU de fundamenten
van de huidige ondemocratische lobbyisten smeerlapperij die het nu is.

En niet eenmaal werd er tegen zijn indiensttreding geprotesteerd.

https://www.youtube.com/watch?v=WuhbyHE8mDg

BerichtGeplaatst: Do Jan 29, 2015 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

ddj74 schreef:
...niemand krijgt een persoonlijke uitnodiging voor de Auschwitz-herdenking,..het is geen kinderfeestje. Het staat ieder staatshoofd vrij te komen,...

Waar haal jij die gekkigheid vandaan, uit de NAVO-media-pot of zo?
Hier drie voorbeelden met herdenkingen MET uitnodigingen.

Uitnodiging Oekr. President.
http://www.nd.nl/artikelen/2014/mei/28/porosjenko-uitgenodigd-voor-d-day-herdenking

Uitnodiging Obama
http://vorige.nrc.nl/buitenland/article2263446.ece

Geen uitnodiging, Queen blijft weg...
http://www.hln.be/hln/nl/947/Royalty/article/detail/869129/2009/05/28/Queen-niet-naar-herdenking-D-Day-wegens-niet-uitgenodigd.dhtml

BerichtGeplaatst: Do Jan 29, 2015 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
ddj74

...het is natuurlijk allemaal Lügenpresse en NAVO-propaganda,.maar toch:

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/kz-auschwitz-joachim-gauck-spricht-im-bundestag-a-1015156.html
BerichtGeplaatst: Do Jan 29, 2015 14:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Poendert schreef:
Er is een feestje tussen twee belanghebbenden, te weten de bevrijden(concentratiekamp Joden) en de bevrijders van die mensen,(de Russen).
De rest inclusief de hotemetoten, heeft er weinig te zoeken, die zaten in die tijd achter de kachel thuis.
Nu is dat feest gekaapt door de Hotemetoten, rinkelend van de medailles en eigendunk,
Bij Godsgratie, mogen nog een aantal overlevenden opdraven ter decoratie en om de Hotemetoten toe te juichen. De Russen zijn vakkundig buiten de deur gehouden omdat Poetin waarschijnlijk en naar verwachting niet gepland had mee te juichen.

Hoe kan men in vredesnaam een bevrijdingsfeest vieren, en dan de bevrijders niet uitnodigen. Ook dit festijn is gekaapt door de onbeschaamde goedmensenclub.
BerichtGeplaatst: Do Jan 29, 2015 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Triestigheid troef, maar fouten worden gemaakt (vaak door steeds jongere mensen,
die nu aan het roer staan).
Daar hoef je geen Gutmenschen en Über-kreten bij te halen.

Weerwoord forum index » Buitenland