Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oekraïne Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 136, 137, 138, 139  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2017 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heet van de naald: Niet ver van de oostelijke frontlijn staat momenteel in de Oekraïne een groot munutiedepot in brand.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/27861905/__Aanval_op_munitiedepot__.html
Video
https://www.ukrinform.de/rubric-sonstiges/2198326-video-brand-in-munitionslager-in-balaklija.html

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2017 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BREAKING: Voormalig Russisch Kamerlid en Putin criticus is dood geschoten in het centrum van Kiev.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2017 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier wat beelden:

De man in kwestie, Denis Voronenkov, was inderdaad een uitgesproken criticus van het Kremlin. Hij is afgelopen najaar geëmigreerd naar Kiev en kreeg daar de Oekraïense nationaliteit.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit het regime in Kiev bijzonder goed uit komt. Kunnen ze weer lekker Putin de schuld in de schoenen schuiven. Sterker nog, daar zijn ze al mee begonnen.

Het kan ook een ordinaire afrekening zijn in het criminele circuit, daar lijkt het namelijk een beetje op.

Komen we het ooit te weten? Doet het er toe?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2017 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ach de NAVO liquideert ook bij tijd en wijle een ambtenaar ''die teveel weet''

Google eens op: ''nato inspector brussel found dead'' en je schikt je een ongeluk.

Onze meanstream-media werd verboden hierover te berichten, een andere verklaring is er niet voor
hun massale stilzwijgen.

http://www.zerohedge.com/news/2016-12-26/mystery-surrounds-nato-auditor-generals-suspicious-death

Hij deed onderzoek naar financieringsbronnen van ISIS.... en was waarschijnlijk te dicht in de buurt van
Obama/Kerry uitgekomen...

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2017 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Hier wat beelden:

Raar gedag van die man in de witte jas/spijkerbroek. Ligt wat op de grond te rollen, staat dan ineens op en loopt weg. Of is het iemand met een kogelvrij vest aan? Dat zou wel een verklaring zijn... als je beschoten wordt met een kogelvrij vest aan lig je wel even te rollen. Je houdt er op zijn minst een paar gekneusde ribben aan over.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Bedankt hè!

#6april2016

In memoriam...

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zal het hier ook nog maar eens aanhalen: de referenda op de Krim van 1991 en 1994.

Hier een interessant artikel:
http://culturedarm.com/the-crimean-referendums-of-1991-and-1994/

So when the interim Ukrainian government today talks about the Crimean parliaments lack of legislative power when it comes to appointing a Prime Minister, and when it comes to calling a referendum there is an argument that this power was taken from Crimeans by Kiev in an underhand, undemocratic, if not entirely illegitimate manner back in 1995.

Het is niet anders. In 1991 en 1994 gaf de Krim een hele duidelijke stem, via een referendum, zonder invloed van Poetin, zonder militaire dwang. Het antwoord was: wij willen niet bij Oekraïne horen.

In het westen wil men graag het idee opdringen dat Rusland met militair geweld de Krim geannexeerd heeft, tegen de wens van de Krim-bewoners in. Dit beeld is verre van de realiteit.

Het enige wat echt belangrijk is om te weten zijn de volgende feiten:
1. De Krim was een autonome republiek'
2. De Krim wilde na de val van de Sovjet Unie niet bij Oekraïne horen (referendum 1991, uitslag volkomen duidelijk)
3. De Krim bleef zich verzetten tegen inlijving door Oekraïne (referendum 1994, uitslag volkomen duidelijk)
4. De Oekraïne legde in 1995 toch haar wil op aan de Krim door de functie van president van de Krim af te schaffen bron.
5. Toen de burgeroorlog in 2014 ontstond na de afzetting van Janoekovitsj, zag de Krim alsnog de kans om zelfstandig te worden via het organiseren van een referendum. Ditmaal met steun van Rusland, waardoor de Krim ook een burgeroorlog ontliep (zie Oost-Oekraïne)

En dat zijn de feiten. Iedereen die begint over de 'militaire annexatie van de Krim door Rusland' hoef je eigenlijk maak één ding te vragen: wat willen de Krimbewoners eigenlijk zelf denk je? De bewijzen daarvoor zijn namelijk overweldigend aanwezig.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het was weer gezellig in Oekraïne afgelopen weekend, tijdens de topper in de hoogste voetbalklasse tussen Dynamo Kiev en Shaktar Donetsk.

Leuk hé? Dit jaar het Songfestival in Oekraïne (zonder Rusland naar ik heb begrepen) en volgend jaar de Champions League finale in dit stadion. Say no to racism...maar niet als het over Oekraïne gaat blijkbaar.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En u denkt dat je in Rusland of waar ook ter wereld dit soort malloten niet in stadions hebt zitten ? En wat is nu eigenlijk uw boodschap ? Dat we het Songfestival maar moeten verplaatsen omdat er een stelletje hersenloze stumperds voetbalwedstrijden verzieken ?
Het WK volgend jaar is in Rusland. Weet u het nog, die gezellige Russische hooligans op het laatste EK ? Het WK dan ook maar niet in Rusland houden ?

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nu u het zegt, ik heb in een Nederlands stadion inderdaad nog nooit een hooligan zien zitten in een KKK outfit met daarop een swastika getekend. Ik denk dat je dat ook niet hoeft te proberen hier.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
En u denkt dat je in Rusland of waar ook ter wereld dit soort malloten niet in stadions hebt zitten ?

Valt me op dat u altijd direct Oekraïne verdedigt Smile

Maar nee, dit soort idioten worden uit de Nederlandse stadions geweerd. Zeker met hakenkruizen.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik verdedig niemand. Mijn punt is alleen dat Carlos hier een paar idioten ten tonele voert om die in verband te brengen met het songfestival.
Waarop ik reageer dat dit soort malloten overal voorkomt. Herinnert u zich niet die horde Russische hooligans op het EK ? Ik ga dan toch ook niet roepen dat het volgende WK dan maar niet in Rusland gehouden moet worden?
En inderdaad, hooligans met hakenkruizen maken in onze stadions geen kans. Ik mag hopen dat dit tuig is opgepakt, de foto's van Carlos geven hierover geen duidelijkheid. Als ze niet zijn opgepakt is dat zeer kwalijk.
Maar gelooft u nu oprecht dat dit elders niet gebeurt? Volgens mij grossiert Rusland ook in het nodige neonazi tuig, hoor. Zegt mij allemaal niets, gajes heb je nu eenmaal overal en ik zie niet in, om weer naar het onderwerp terug te keren, wat het songfestival hier mee te maken heeft. Dan kunnen we alles wel schrappen of boycotten, want overal is er wel wat.
Ik neem aan dat Carlos ook niet met vakantie gaat naar Turkije uit principe ? En ook niet naar de VS waar die witmutsen van de KKK ook rondlopen, buiten de stadions zelfs ?
Hou toch op met dat hypocriete en selectieve gejank.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Mijn punt is alleen dat Carlos hier een paar idioten ten tonele voert om die in verband te brengen met het songfestival. Waarop ik reageer dat dit soort malloten overal voorkomt. Herinnert u zich niet die horde Russische hooligans op het EK ?

Ach, als ik zo vrij mag zijn om even uw eigen woorden te parafraseren:

Ik begrijp overigens dat het onderwerp u maar matig bevalt, is terechte kritiek op Oekraïne zo pijnlijk ? Want anders slaat u geen zijweg in naar hordes Russische hooligans op het EK: niet het eerste waar ik aan denk als het gaat over neo-nazi's in Oekraïne.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Lampje schreef:
Mijn punt is alleen dat Carlos hier een paar idioten ten tonele voert om die in verband te brengen met het songfestival. Waarop ik reageer dat dit soort malloten overal voorkomt. Herinnert u zich niet die horde Russische hooligans op het EK ?

Ach, als ik zo vrij mag zijn om even uw eigen woorden te parafraseren:

Ik begrijp overigens dat het onderwerp u maar matig bevalt, is terechte kritiek op Oekraïne zo pijnlijk ? Want anders slaat u geen zijweg in naar hordes Russische hooligans op het EK: niet het eerste waar ik aan denk als het gaat over neo-nazi's in Oekraïne.

Natuurlijk mag u zo vrij zijn. Alleen kunt u nu gaan zitten jij-bakken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de gedachte achter het plaatsen van deze foto's in relatie tot het songfestival. Want wilt u nu zeggen dat we nu het songfestival niet in Oekraine moeten organiseren ?
Dan vraag ik u op mijn beurt of we dan ook het WK volgend jaar moeten schrappen in Rusland, en vervolgens om deze lijn door te trekken: niet meer op vakantie naar bv Turkije of de VS ?
Het gaat erom dat u iets plaatst en daar een kennelijke conclusie aan lijkt te willen verbinden. De logische gevolgtrekking van deze conclusie is dat we dan overal wel aan de gang kunnen blijven. Ik val u daar niet op aan, maar probeer een discussie met u te voeren. Maar het lijkt wel of dat niet mag of zo.
Dus gaat u nu graag even in op wat ik in mijn reactie op uw foto's heb gezegd.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Want wilt u nu zeggen dat we nu het songfestival niet in Oekraine moeten organiseren ?

Lijkt mij inderdaad beter van niet. Een land dat andere inzendingen de toegang tot het festival ontzegt op politieke gronden zou de organisatie ontnomen mogen worden wat mij betreft.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Lampje schreef:
Want wilt u nu zeggen dat we nu het songfestival niet in Oekraine moeten organiseren ?

Lijkt mij inderdaad beter van niet. Een land dat andere inzendingen de toegang tot het festival ontzegt op politieke gronden zou de organisatie ontnomen mogen worden wat mij betreft.

Dit is wel een valide argument om het inderdaad niet in Oekraine te organiseren. Sowieso onhandig, want een land dat een stevig conflict heeft met een ander land - dat ook mee doet aan het festival - moet even niks van dat alles organiseren, daar komt alleen maar gedoe van.
Dus dit argument van u kan ik zeker volgen, maar dat is wat anders dan die hooligan-foto's.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Herinnert u zich niet die horde Russische hooligans op het EK ?

IS toch iets anders. Hooligans komen het meest uit England volgens mij, en ook zij mogen een EK of WK organiseren.

Het gaat voornamelijk om het openlijk steunen van nazisme, iets wat in de Oekraïne heel normaal is.

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2017 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Vandaag is het al weer drie jaar geleden dat het Pogrom van Odessa plaatsvond. Tenminste 48 anti-coup demonstranten kwamen om het leven toen een gebouw waarin zij zich hadden verschanst in brand werd gestoken door aanhangers van het fascisme in Kiev. Bij een aantal slachtoffers zijn ook kogelwonden aangetroffen. Veel Russische vrijwilligers die actief zijn in de Donbas regio noemen 'Odessa' de aanleiding wat hen heeft doen besluiten om de wapenen op te nemen tegen het Oekraïense bewind.

We zijn nu drie jaar later en er is nog steeds niemand vervolgd voor deze misdaad. De politie was destijds aanwezig maar had de opdracht om zich afzijdig te houden van het gebeuren, en het westen houdt de daders van deze moordpartij de hand boven het hoofd.

In Amsterdam vond gisteren ook een kleine manifestatie plaats om dit bloedbad te herdenken.

BerichtGeplaatst: Di Jun 27, 2017 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

'Oekraïne getroffen door de grootste cyberaanval uit haar geschiedenis'

http://www.zerohedge.com/news/2017-06-27/

Niet alleen Oekraïne trouwens, meerdere landen in Europa zijn vandaag aangevallen, waaronder een containeroverslagbedrijf in Rotterdam. Ook bedrijven in Rusland zijn doelwit geworden van gijzelsoftware. Het nieuwe virus is een afgeleide van 'WannaCry' en heet 'Petya'.

Eén keer raden wie hiervan de schuld gaat krijgen..

BerichtGeplaatst: Di Jun 27, 2017 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Luxemburg? Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jul 04, 2017 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Interessant..

'Oekraïense softwarefirma verdacht van wereldwijde cyberaanval'

https://www.rt.com/news/395305-ukrainian-firm-servers-seized-cyber-attack/

Ik las van de week nog op Nederlandse media dat 'de Russen' erachter zaten. Hoe kan dat nou toch? Rolling Eyes

Overigens zijn die Oekraïners niet bijster slim, aangezien Oekraïne zelf het zwaarst getroffen land was van deze aanval. Maar wel als eerste met het vingertje wijzen naar een ander, daar zijn ze dan weer heel goed in.

Ik hoop dat de Nederlandse regering de schade van deze aanval gaat verhalen op Oekraïne, maar reken daar maar niet op.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 05, 2017 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als je het niet meer weet: steek het op Rusland.

Dat is het credo van de huidige politiek.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 05, 2017 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En zo bericht de Nederlandse media erover:

http://www.nu.nl/internet/4816077/politie-oekraine-neemt-servers-in-beslag-petya-virus.html

Er was gisteren blijkbaar een tweede aanval, die direct in de kiem werd gesmoord. Vervolgens werden er servers in beslag genomen die verantwoordelijk zouden zijn voor de verspreiding van het virus. Het gaat om een softwaremaker MeDoc, die eerder dit jaar updates heeft uitgebracht waarin volgens cybercrime experts een achterdeurtje in zat.

Het is natuurlijk niet eenvoudig om te achterhalen wie of wat er nu precies achter schuil gaat, ik zou als eerste denken aan de NSA/CIA. Verder lijkt het wel te kloppen dat het een gerichte aanval was op infrastructuur door een virus dat zich 'vermomd' als gijzelingssoftware.

Volgens mij zijn bepaalde landen bezig met het uittesten van cyberwapens, daar lijkt het in ieder geval op.

Overigens is het ook het vermelden waard dat op dezelfde dag dat de cyberaanval plaatsvond er een hoge pief van de Oekraïense veiligheidsdienst werd opgeblazen met een autobom, wellicht ook niet geheel toevallig.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lol, Michael Saakashvili is zijn Oekraïense staatsburgerschap kwijt en nu feitelijk stateloos.

https://www.youtube.com/watch?v=72UmhjG7KNM

Dan maar asiel aanvragen in Rusland..? Razz

Weerwoord forum index » Buitenland