Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Rusland investeert miljard euro aan anti-westerse propaganda Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 195, 196, 197  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Rusland investeert miljard euro aan anti-westerse propaganda
BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2010 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Guardian: Russia Today lanceert advertentie campagne in VK, ambitieus project van Moskou om wereld opinie te beinvloeden

- door Luke Harding uit Moskou

Ze verschijnen in kranten en op posters langs hoofdwegen in Engeland. Een montage van Barack Obama's hoofd en dat van Iran's Ahmadinejad. De slogan: "van wie komt de grootste nucleaire dreiging ?"

Voor veel mensen is het antwoord duidelijk - tenslotte is het niet Obama die heeft geroepen dat Israel "van de kaart moet verdwijnen".

Maar voor het Kremlin is de Obama-poster de laatste stap in een ambitieuze poging om een nieuw wereldwijd post-Sovjet propaganda-imperium te vestigen.

Twee decennia na de teloorgang van Pravda, het engelstalige TV-kanaal van het Kremlin, lanceert Russia Today haar eerste grote advertentiecampagne in het VK.
Bijgenaamd "Noord-Korea TV" door haar critici, geeft het kanaal via satelliet en kabel een schaamteloze pro-Poetin visie op de wereld, en zegt het de "bevooroordeelde" westerse visie van BBC en CNN te willen corrigeren.

Volgend jaar zal de Russische regering $1,4 miljard uitgeven aan internationale propaganda - meer dan de bestrijding van werkloosheid.
In januari zal RT een spaanstalige versie lanceren gericht op latijns amerika, een regio van groeiend belang voor de geopolitieke belangen van het Kremlin, RT zend reeds uit in Arabisch.

HEt Kremlin heeft ook het budget voor haar belangrijkste staatsmedia verdrievoudigt, ondanks de diepe economische crisis.
En dan zijn er de boze bloggers - een duister leger van russische nationalisten die actief zijn op westerse nieuws-sites, zoals ook de commentaar-sectie van de Guardian. Iedereen die Rusland's leiders durft te bekritiseren, of durft te wijzen op de gebreken van het land, wordt onmiddelijk uitgemaakt voor CIA spion of erger.

"Ze (het Kremlin) beginnen zich te realiseren dat informatie belangrijk is en de controle over informatie op internationaal niveau nog belangrijker is" zegt Evgeny Morocov van Georgetown Universiteit voor de studie van diplomatie.
Morozov, die een boek schrijft over hoe authoritaire regimes het internet gebruiken voor hun doeleinden, zei dat het Kremlin een agressievere methode gebruikt na de oorlog met Georgie vorig jaar.

Morozov schat Russia Today niet hoog in - hij wijst erop dat het een voorkeur heeft voor randfiguren en complot theoretici.
"Voor mij is het een comedy kanaal, je kijkt ernaar en ziet hoe geforceerd de pogingen van Rusland zijn om buitenlandse opinie te beinvloeden". "Rusland is nu gemigreerd naar Pravda 2.0"

Insiders prijzen de professionaliteit van de staf van RT. Er zitten diverse britse journalisten en nieuwslezers bij. "De mensen zijn best getalenteerd" zegt een voormalige werknemer, "maar niemand heeft een illusie waar het om draait. er is een enorm gebrek aan objectiviteit. het is net de noord-koreaanse televisie".

Laatst aangepast door Racer op Za Jan 23, 2010 11:36, in totaal 6 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2010 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik denk dat beide vertegenwoordigers elkaar een hand kunnen geven, beide zijn immers moslim.

Barack Hoessein Obama doet zijn naam eer aan, niet voor niets hebben de christenen wereldwijd zeer veel te duchten van de islam, en luister nog eens goed naar het filmpje : http://www.youtube.com/watch_popup?v=tCAffMSWSzY#t=28 volgens mij zegt Barack Hoessein dat hij moslim is.

Quote:

A salem aleikum.... The ... have lived in a Muslim-majority country - I know, because I am one of them.... etc....

Quote:

As the holy Quaran tell's us......

Quote:

"we will conveigh our deep appreciation for the islamic faith"

Quote:

Etc........ Confused

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: Rusland investeert miljard euro aan anti-westerse propag
BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2010 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Racer schreef:

Morozov schat Russia Today niet hoog in - hij wijst erop dat het een voorkeur heeft voor randfiguren en complot theoretici.

Een van de redenen dat RT zo geliefd is door weerwoorders, zou ik willen toevoegen Wink

Laatst aangepast door Racer op Za Jan 23, 2010 12:26, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2010 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is net Fox news zullen we maar zeggen.

Je hebt Fox, Al Jazeera en Russia Today. Allemaal nieuwszenders met een duidelijke eigen visie op de wereld. En zo moet je daar ook naar kijken.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Het is net Fox news zullen we maar zeggen.

Je hebt Fox, Al Jazeera en Russia Today. Allemaal nieuwszenders met een duidelijke eigen visie op de wereld. En zo moet je daar ook naar kijken.

Er is wel wat meer over te zeggen dan dat natuurlijk.

Russia Today staat op de loonlijst van Moskou, Fox News voert de oppositie tegen Washington aan.
Russia Today is opgericht om de westerse opinie te beinvloeden ten gunste van Rusland, Amerika beinvloed de rest van de wereld voornamelijk met anti-oorlog films waarin amerikaanse soldaten en CIA personeel worden voorgesteld als criminelen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Meer valt er inderdaad niet over te zeggen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 22:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jawel: Amerikaanse media is geen haartje objectiever dan media uit welk ander land ook.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Dat bedoelde ik ook...Smile

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2010 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Ik vind Russia Today een goede zender. Tijdens de Georgië-oorlog kwam ik daar terecht.
Achteraf bleek dat Rusia Today een correcte weergave gaf van de gebeurtenissen.

Quote:
Certainly, RT's advertising campaign is provocatively contrarian – casting doubt, for example, on climate change in the week of the Copenhagen summit

Op het gebied van de verandering van het klimaat en de vogelgriep hadden ze ook gewoon gelijk.
Beide onderwerpen zijn inmiddels zwendel gebleken.

De rollen zijn omgedraaid; in het westen liegen de media er op los voor de waarheid moet je bij de Pravda zijn en natuurlijk Russia Today Cool
Wel vind ik het jammer dat de lay out van de site van Russia Today veranderd is, het is rommeliger geworden en onrustiger, helaas. Amerikaanse kolder die er door slipte neem ik aan.

http://english.pravda. ru/
http://rt.com/

BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2010 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

"Rusland heeft geen toekomst": presentatie in 19 slides

Business Insider: Het is gedaan met Rusland

Het concept van BRIC naties (Brazilie, Rusland, India en China) als investerings thema is een geweldig succes geweest, zowel voor beleggers als de bedenker van Goldman Sachs.

Maar laten we eerlijk zijn, er is duidelijk een vreemde eend in de bijt -- Rusland.

De bevolking sterft letterlijk uit, de politieke ontwikkelingen van het land gaan achteruit, en per saldo is elk succes wat we zagen van dit land gebaseerd op niets meer dan profiteren van hoge energieprijzen.

Dus, Goldman, tijd om Rusland uit de BRIC te schoppen.

De presentatie:

Business Insider schreef:
De russische bevolking sterft snel uit
Een derde van de dorpen is verlaten
Geen toekomst door abortus en slechte gezondheid
Dit zal economische groei enorm bemoeilijken
Zakenmensen vluchten bij bosjes
zakenmannen die tegenstribbelen gaan naar de gevangenis en sterven
Rusland had gewoon geluk vanwege haar grondstoffen reserves
Bijvoorbeeld, sinds 2001 is gas enorm in waarde gestegen, om in 2009 te crashen.
De Russische economie stortte meteen in.
Ondertussen deden Brazilie, India en China het goed

BerichtGeplaatst: Wo Feb 10, 2010 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Hamas hoofdman op bezoek in Rusland

Moskou - Hamas leider Khaled Meshaal beschuldigde de Verenigde Staten van het ondermijnen van pogingen tot palestijnse eenheid en zei dan hij geen kans zag voor vrede in het midden-oosten met het huidige leiderschap van Israel.

Meshaal wordt in het westen met de nek aangekeken vanwege de weigering om Israel te erkennen - een positie die hij bevestigde - maar gebruikte een gastvrij Rusland als platform om Washington en Israel's hardliners te beschuldigen van een gebrek aan vooruitgang.

Hamas wil "zo snel mogelijk" een verzoenings overeenkomst met palestijnse president Abbas, vertelde Meshaal na een nieuws conferentie na een ontmoeting met de russische minister van buitenlandse zaken Sergei Lavror, die hem uitnodigde naar Moskou.

Tijd dus voor Washington om de tsjetsjeense rebellenleider Doku Umarov uit te nodigen voor een staatsbezoek...

BerichtGeplaatst: Do Feb 11, 2010 1:11 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Racer schreef:

Lees voor de aardigheid ook even de commentaren van lezers, die schetsen een heel ander beeld Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Feb 11, 2010 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

George Bush schreef:
Lees voor de aardigheid ook even de commentaren van lezers

Typisch reaguurders gemopper zonder veel inhoud.

Een steeds terugkomende bewering vond ik wel grappig, namelijk dat de bevolking van Rusland helemaal niet uitsterft omdat ze het afgelopen jaar gegroeid is.
De bevolking is in 2009 inderdaad gegroeid, voor het eerst sinds 1995.
Medvdev en co. gingen gelijk de vlag uithangen, echter Anatoly Vishnevsky van het demografisch instituut in Moskou geeft een heel ander beeld. Hij zegt dat de groei van 2009 een uitzonderingsgeval is, en binnenkort zal de ontvolking weer keihard doorgaan.

"Ondanks de verbeteringen - die ik niet ontken - nadert het land de rand van de demografische afgrond".

Hier vind je het verhaal van Vishnevsky.

(Met dank aan Google translation)

De enige manier om de ontvolking van Rusland te stoppen is een radicale mentaliteits verandering.
Russische vrouwen moeten stoppen met hun abortus hobby en de mannen met hun alcholverslaving.

BerichtGeplaatst: Do Feb 11, 2010 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
franciscus001

Er valt niet te ontkennen dat Rusland opnieuw een steeds grotere speler wordt. Maar het verschil tussen rijk en arm is (net als in de VS) erg groot te noemen. Ieder land propagandeert via zijn eigen media. Hier ondermijnt de media onze overheid, dus we kunnen op dat gebied nog veel leren van Poetin en consorten. Ik ben idem voor een beperking van de persvrijheid in Nederland en het oprichten van een staatsmedium die onafhankelijk politiek nieuws naar buiten brengt.

Ik begrijp dat sommigen hier moeite mee zullen hebben, maar onze media is zó door en door verrot, dat een andere oplossing zich niet meer aandient. Dan moet je als overheid een andere koers durven varen.
BerichtGeplaatst: Do Feb 11, 2010 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
JanCC

Racer schreef:
De bevolking [van Rusland, JC] is in 2009 inderdaad gegroeid, voor het eerst sinds 1995.
Medvdev en co. gingen gelijk de vlag uithangen, echter Anatoly Vishnevsky van het demografisch instituut in Moskou geeft een heel ander beeld. Hij zegt dat de groei van 2009 een uitzonderingsgeval is, en binnenkort zal de ontvolking weer keihard doorgaan.

"Ondanks de verbeteringen - die ik niet ontken - nadert het land de rand van de demografische afgrond".

Mijn commentaar:
    Ondanks de hapering in 2009 – die ik niet ontken – is de demografische ontwikkeling van Rusland hoopgevend.
    Het vervult daarmee, met diverse andere (vooral oost- en Zuid-) Europese landen en Japan, een voortrekkersrol in deze wereld, die broodnodig navolging verdient.

Voor wat cijfers, zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Population_decline

Waarom nodig? Zie, bijvoorbeeld:
http://en.wikipedia.org/wiki/IAP_statement_on_population_growth
Citaat hieruit:
Quote:
the population growth [of the world] was contributing to a loss of biodiversity, deforestation and loss of topsoil, and shortages of water and fuel. The academics noted that the complex relationships between population size and various environmental effects were not fully understood, but that "there is no doubt that the threat to the ecosystem is linked to population size and resource use". They were aware of the problems with increasing greenhouse emissions and other environmental threats, and found these linked to the population growth.
BerichtGeplaatst: Do Feb 11, 2010 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Helemaal mee eens JanCC!

Het zou een zegen zijn voor de wereld als de andere grote spelers, VS en China, dezelfde trend zouden vertonen als Rusland. Voor iedere Amerikaan kun je qua verbruik denk ik 5 chinezen wegzetten (dit is een gokje hoor, men heeft vast nauwkeurige cijfers over de ecologische voetafdruk).

Hoe minder mensen, hoe beter het zal gaan op deze wereld.

BerichtGeplaatst: Do Feb 11, 2010 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
robT

Weg met de mensen?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 0:11 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Nee, vooruit met geboortebeperking! Wink
BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 0:40 Plaats reactie Reageer met quote
JanCC

Toch wel een goede slogan van de Club van Tien Miljoen:
    Meer Mens met minder mensen
BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
franciscus001

Nogal hypothetisch. We zien juist het tegenovergestelde.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

JanCC schreef:

Mijn commentaar:
    Ondanks de hapering in 2009 – die ik niet ontken – is de demografische ontwikkeling van Rusland hoopgevend.
    Het vervult daarmee, met diverse andere (vooral oost- en Zuid-) Europese landen en Japan, een voortrekkersrol in deze wereld, die broodnodig navolging verdient.

Voor milieu activisten is deze ontwikkeling waarschijnlijk hoopvol ja.

Voor de toekomst van Rusland als natie en economie is het echter rampzalig, en daar ging het hier natuurlijk om.

De regering van Rusland denkt er duidelijk anders over dan Cliff, ze zitten danig in hun maag met deze ontwikkeling. Zoals Poetin zei: "Het meest acute probleem van dit land is het demografische probleem". Hij beseft heel goed dat hij zijn droom van Rusland als wereldmacht wel kan vergeten zonder een stabiele bevolking.

De afgelopen jaren zijn er tal van initiatieven gelanceerd om het proces te stoppen, er worden zelfs al medailles en premies uitgereikt aan moeders die veel kinderen ter wereld brengen, zoals vroeger in Hitler Duitsland.

En er is een verschil tussen gecontroleerde afname en de steile afname in Rusland waar 90% van de dorpen op het platteland veranderd zijn in ghost towns:

"In deze tijd hoeft bevolkings afname op zich geen reden voor akuut economisch alarm te zijn. Italie, Duitsland en Japan zijn voorbeelden van samenlevingen waar de bevolking slinkt en die verbetering van de welvaart kunnen verwachten. Ontvolking met russische karakteristieken gevoed door een explosieve toename van ziekte en sterfgevallen heeft veel ernstigere economische implicaties, het is niet alleen slecht voor het huidige welbevinden, maar stelt harde beperkingen aan toekomstige economische productiviteit en groei."

Patricio Marquez van de Wereldbank zegt: "De bevolkings afname van Rusland is zonder precedent in geindustrialiseerde naties. (..) Rusland is een gigantisch land met lange grenzen. Sommige grensregio's worden ontvolkt. Wie gaat die grenzen beschermen?"

BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Exclamation

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Zo Feb 14, 2010 18:35, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Liz schreef:
Nee, vooruit met geboortebeperking! Wink

Nou, ik wens sommige mensen wel eens weg hoor.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Gerard R. schreef:

Nou, ik wens sommige mensen wel eens weg hoor.
]

Ik besef dat het wel nooit gerealiseerd zal worden, maar als het aan mij lag werd voedselhulp in de derde wereld gekoppeld aan sterilisatie.Gewoon een eenvoudige medische ingreep en dan naar huis met voedselbonnen voor 1 jaar. Zoals het nu gaat is het dweilen met de kraan open.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Racer
Quote:
Ik besef dat het wel nooit gerealiseerd zal worden, maar als het aan mij lag werd voedselhulp in de derde wereld gekoppeld aan sterilisatie.Gewoon een eenvoudige medische ingreep en dan naar huis met voedselbonnen voor 1 jaar. Zoals het nu gaat is het dweilen met de kraan open.

Wacht maar tot wij arm zijn..
Komen de Chinezen hier doen wat jij zegt..
Rusland investeert miljard euro aan anti-westerse propaganda
  Weerwoord forum index » Buitenland