Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Hoe wonen asielzoekers?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Hoe wonen asielzoekers?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Van onze correspondent

BRUSSEL - Hoe woont, denkt en leeft een asielzoeker? Op die vraag wil een asielzoekerscentrum aan de Vlaamse kust antwoord geven door kamers te verhuren aan toeristen. De prijs is laag, 19 euro per persoon met volpension, maar daarvoor moet de toerist zich wel mengen onder de asielzoekers, het avondeten wordt gebruikt in dezelfde zaal als waar de asielzoekers eten. Plaats van handeling: het asielzoekerscentrum Zon en Zee in Westende, een voormalig vakantieoord.

En daar zit hem nou net de kneep. De Belgische regering heeft het vervallen oord gevorderd als opvangplaats voor asielzoekers en de omwonenden proberen daar via de rechter onderuit te komen door te eisen dat het gebouw weer zijn oorspronkelijke bestemming krijgt. Omwonenden vrezen dat door het complex nu open te stellen voor gewone toeristen de angel uit hun verweer wordt gehaald. Volgens de directie van het centrum bevordert het nieuwe plan de integratie en zullen de toeristen die er verblijven hun vooroordelen jegens vluchtelingen zien verminderen.

"If all of us acted in unison as I act individually, there would be no wars and no poverty. I have made myself personally responsible for the fate of every human being who has come my way" Anaïs Nin
Hoe wonen asielzoekers?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dit vind ik nu echt een geweldig voorbeeld van creatief denken.
Een verplicht verblijf van 10 dagen voor alle Weerwoorders die hun mond vol hebben over asielzoekers, maar er zelf nog nooit een ontmoet hebben, laat staan een centrum hebben bezocht, lijkt me zeer op z'n plaats. :} :}
"If all of us acted in unison as I act individually, there would be no wars and no poverty. I have made myself personally responsible for the fate of every human being who has come my way" Anaïs Nin
Hoe wonen asielzoekers?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik denk dat het zo niet werkt en dat er weinig gebruik van wordt gemaakt. Zijn er in Belgie plaatsen te over? of is dat een ontmoedigingsbeleid en vluchten de asielzoekers dan naar Nederland.
Hoe wonen asielzoekers?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Vierentwintig uur lijkt me al voldoende om in elk geval een beetje het verschil te leren tussen asielzoekers, illegalen, allochtonen en de verschillende generaties buitenlanders.

Dan hebben we nog cursussen voor het bijbrengen van opvallende identiteit- en cultuurverschillen tussen hier al jaren wonende Chinezen, Molukkers, Hongaren, Indonesiërs en Nederlandse Surinamers... en ter afronding natuurlijk de lessen in 'herken de uiterlijke kenmerken en de talen van uw landgenoten'!

Voor alle lessen is bij gebleken economische stagnatie subsidie aan te vragen!

Ontwikkelingshulp is een kwestie van beschaving!
Hoe wonen asielzoekers?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik denk dat het zo niet werkt en dat er weinig gebruik van wordt gemaakt. Zijn er in Belgie plaatsen te over? of is dat een ontmoedigingsbeleid en vluchten de asielzoekers dan naar Nederland.

...en het bovenstaande een geweldig voorbeeld van starheid in het denkvermogen..
Hoe wonen asielzoekers?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Vierentwintig uur lijkt me al voldoende om in elk geval een beetje het verschil te leren tussen asielzoekers, illegalen, allochtonen en de verschillende generaties buitenlanders.

Dan hebben we nog cursussen voor het bijbrengen van opvallende identiteit- en cultuurverschillen tussen hier al jaren wonende Chinezen, Molukkers, Hongaren, Indonesiërs en Nederlandse Surinamers... en ter afronding natuurlijk de lessen in 'herken de uiterlijke kenmerken en de talen van uw landgenoten'!

Voor alle lessen is bij gebleken economische stagnatie subsidie aan te vragen!

Jammer Rob, jij bent helaas iemand voor wie 10 dagen niet genoeg is. Je krijgt er vijf bij (is vast wel subsidie voor te vinden )
Het is wel duidelijk dat je nog nooit een asiezoekerscentrum van binnen hebt bekeken..

Hoe wonen asielzoekers?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Aan CT. Ik denk niet dat het heeft te maken met starheid van mijn denkvermogen. Ik denk dat het juist iets heeft te maken met de creativiteit van de Belgen.
Ik je link geef je aan dat een ieder hier kan komen die het nodig heeft, maar je weet net zo goed als ik dat er veel economische gelukzoekers zijn gekomen. De mensen die het echt nodig hebben, hebben het geld niet om hier te komen.
Het citaat van Blokker geeft ongeveer de situatie aan, wat er in Nederland leeft.

weer links
Hoe wonen asielzoekers?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wij beschikken over het beste asielzoekerscentrum van Nederland, Curare...

In Krimpen wilde ik nog zeggen!

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door robT op 07 Augustus 2002 om 23:13 uur]
Hoe wonen asielzoekers?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2002 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Aan CT. Ik denk niet dat het heeft te maken met starheid van mijn denkvermogen. Ik denk dat het juist iets heeft te maken met de creativiteit van de Belgen.

Het een of het ander rus, ik denk het laatste

Al geboekt Rob..?
Hoe wonen asielzoekers?
  Weerwoord forum index » Actualiteiten