Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Dubbel paspoort en loyaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Als ik goed geïnformeerd ben zijn Russen nog steeds onze vijand en heeft de VS de mogelijkheid ingebouwd om hun staatsburgers met geweld te bevrijden als ze door het Internationale Gerechtshof in Den Haag worden vastgehouden. Dat zijn toch wel bedenkelijk zaken waardoor ik geen Rus of Amerikaan in onze politiek wil.

En er verandert niets aan dit verhaal of iemand nu 1 of 10 nationaliteiten heeft... zo jammer dat je dat niet wilt zien.

Kuzu met alleen de Nederlandse nationaliteit is geen millimeter anders dan Kuzu met twee nationaliteiten. Helemaal niets.... maar dat wil er bij jou gewoon niet in.

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Mensen met twee of meerdere paspoorten eten wel van twee of meerdere wallen. Op die momenten zijn ze wel anders, tonen een andere paspoort en spreken dan ook een andere taal. Dat kunnen de bezitters van slechts het Nederlands paspoort niet. Dat is dan weer iets wat er bij jou niet in wil.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
En er verandert niets aan dit verhaal of iemand nu 1 of 10 nationaliteiten heeft... zo jammer dat je dat niet wilt zien.

En jouw punt is? Iemand met 2, 3, of 10 paspoorten komt niet in de politiek dus is er ook geen probleem.
Ik wil in de politiek mensen die uitsluitend en alleen Nederlands staatsburger zijn. Dat is wel zo helder. Ik wil geen kans op vertroebeling vanwege dubbele nationaliteiten. Wat is daar eigenlijk zo moeilijk aan om te begrijpen?

Quote:
Kuzu met alleen de Nederlandse nationaliteit is geen millimeter anders dan Kuzu met twee nationaliteiten. Helemaal niets.... maar dat wil er bij jou gewoon niet in.

Ja hoor, daar is de Turk weer!
Ik heb je al tig keer gezegd dat Kuzu nooit in de 2e kamer zou zijn gekomen. Want wat er bij jou gewoonweg niet in schijnt te gaan is dat als iemand geboren wordt met 2 paspoorten en van kleins af aan weet dat hij geen politicus kan worden, dat ook nooit gaat worden.
Hij zou nooit op z'n 18e zijn Turkse paspoort in hebben geleverd om via de politiek landverrader te worden. Zoiets gebeurt alleen in spionagethrillers.

Als Kuzu met alleen een Nederlands paspoort geboren zou zijn dan zou hij een heel andere Kuzu zijn geworden; de keuze van ouders voor 1 of 2 paspoorten zegt iets over hun loyaliteit en dus ook over de wijze waarop ze hun kind opvoeden.

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

torentje schreef:
Mensen met twee of meerdere paspoorten eten wel van twee of meerdere wallen. Op die momenten zijn ze wel anders, tonen een andere paspoort en spreken dan ook een andere taal. Dat kunnen de bezitters van slechts het Nederlands paspoort niet.

Oh, dus Nederlanders met één paspoort spreken één taal? Apart wel. Waarom leren ze geen tweede taal, krijgen ze dan automatisch een tweede paspoort?

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En jouw punt is? Iemand met 2, 3, of 10 paspoorten komt niet in de politiek dus is er ook geen probleem.

Natuurlijk wel. Hoeveel Marokkanen en Turken zijn er inmiddels wel niet met alleen het Nederlands paspoort? Een hoop! En jij bent ervan overtuigd dat deze allemaal volledig loyaal zijn aan Nederland?

Echt....

Quote:
Ik wil in de politiek mensen die uitsluitend en alleen Nederlands staatsburger zijn. Dat is wel zo helder. Ik wil geen kans op vertroebeling vanwege dubbele nationaliteiten. Wat is daar eigenlijk zo moeilijk aan om te begrijpen?

Omdat loyaliteit en paspoort twee totaal verschillende zaken zijn. Ze kunnen gerelateerd zijn, maar dat hoeft niet zo te zijn.

En dat laatste wil er bij jou gewoon niet in.

Er zijn echt mensen met een etnische herkomst die geheel anders is dan de Nederlandse. Ze hebben echter alleen het Nederlands paspoort. Ze zijn echter totaal niet loyaal aan Nederland, bv. vanwege hun religie (Islam).

Klopt hè?

Dan is er een groep die twee nationaliteiten heeft, maar absoluut wél loyaal is aan Nederland. Ze hebben bv. een tweede nationaliteit gekregen vanwege een huwelijk of geboorte. Ze zijn echter niet minder loyaal aan Nederland dan welke enkele nationaliteit houder ook...

Klopt ook hè?

Maar goed, je wilt het niet zien Tedje. Zoals Moppersmurf al enige tijd terecht zei: je geeft je fouten gewoon niet toe.

Quote:
als iemand geboren wordt met 2 paspoorten en van kleins af aan weet dat hij geen politicus kan worden, dat ook nooit gaat worden.

En dat baseer je op.....?

Quote:
Hij zou nooit op z'n 18e zijn Turkse paspoort in hebben geleverd om via de politiek landverrader te worden. Zoiets gebeurt alleen in spionagethrillers.

Waar gaat dit over?

Quote:
Als Kuzu met alleen een Nederlands paspoort geboren zou zijn dan zou hij een heel andere Kuzu zijn geworden;

Natuurlijk joh! Dan was het een brave ggggggristelijke inborst geweest. MUHAHAHHAHAA!

Kom nou toch, dit verhaal gelooft toch niemand meer?

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje heeft geen dubbele nationaliteit en toch is ie als Limburger niet loyaal aan de Nederlandse Koning Laughing

Toch zit er wel iets psychologisch in. Een tweede nationaliteit is altijd een soort achtervang: "als het hier te erg wordt, ga ik terug naar Turkije, Marokko".

Ik ben het met Tedje eens dat mensen met dubbele nationaliteit niet lid van de TK moeten kunnen worden, al helemaal geen minister en niet in rijksdienst moeten kunnen treden.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 7:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

torentje schreef:
@ Cliff,
Mensen met twee of meerdere paspoorten eten wel van twee of meerdere wallen. Op die momenten zijn ze wel anders, tonen een andere paspoort en spreken dan ook een andere taal. Dat kunnen de bezitters van slechts het Nederlands paspoort niet. Dat is dan weer iets wat er bij jou niet in wil.

En wat voegt het toe aan deze discussie?
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 7:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Ik zou zeggen: Geen Nederlands paspoort voor Turken en Marokkanen.

Voilà.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 7:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Wat heeft de EU hiermee te maken? Het enige wat jij en Cliff willen is een uitzonderingspositie; jullie willen polderen omdat het jullie persoonlijk raakt.
Het gaat om de dubbele nationaliteit, niet om het land. Ik wil geen Rus, Amerikaan, Zweed, Oekraïner, Saoediër, Deen, Brit, Duitser, Fransman, Spanjaard, Italiaan, Hongaar, Roemeen, Senegalees, Zuid Afrikaan, Chileen, Turk of Marokkaan in de regering, En ook geen Mexicaan, Canadees, Afghaan, Australiër, Fin, Congolees, Venezolaan, Albanees of Oostenrijker,

Dat is mij bekend maar geen reactie op:

Cliff schreef:
Ik daag je uit om ook maar één probleemgeval te vinden bij mensen die twee paspoorten hebben uit verschillende EU landen.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 7:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Wat heeft de EU hiermee te maken? Het enige wat jij en Cliff willen is een uitzonderingspositie; jullie willen polderen omdat het jullie persoonlijk raakt.
Het gaat om de dubbele nationaliteit, niet om het land. Ik wil geen Rus, Amerikaan, Zweed, Oekraïner, Saoediër, Deen, Brit, Duitser, Fransman, Spanjaard, Italiaan, Hongaar, Roemeen, Senegalees, Zuid Afrikaan, Chileen, Turk of Marokkaan in de regering, En ook geen Mexicaan, Canadees, Afghaan, Australiër, Fin, Congolees, Venezolaan, Albanees of Oostenrijker,

Cliff schreef:
Ik daag je uit om ook maar één probleemgeval te vinden bij mensen die twee paspoorten hebben uit verschillende EU landen.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Tedje heeft geen dubbele nationaliteit en toch is ie als Limburger niet loyaal aan de Nederlandse Koning Laughing

Ja en? Je mag tegen de monarchie zijn. In de 2e Kamer zitten partijen die tegen de monarchie zijn.

Quote:
Ik ben het met Tedje eens dat mensen met dubbele nationaliteit niet lid van de TK moeten kunnen worden, al helemaal geen minister en niet in rijksdienst moeten kunnen treden.

Dank je wel!

Cliox schreef:
Cliff schreef:

Die vraag is een dooddoenertje. Het doet niet ter zake of er ooit iets gebeurd is. Het gaat erom dat het niet ondenkbaar is dat er iets zou kunnen gaan gebeuren omdat het nou eenmaal een feit is dat ieder land van zijn onderdaan loyaliteit eist en ik wil in de regering meen mensen hebben zitten die uit hoofde van hun nationaliteit loyaal moeten zijn aan een ander land.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Als dat een feit is, is het kinderlijk eenvoudig om een probleemgeval te vinden bij mensen die twee paspoorten hebben uit verschillende EU landen. Kom maar op met die voorbeelden!
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Als dat een feit is, is het kinderlijk eenvoudig om een probleemgeval te vinden bij mensen die twee paspoorten hebben uit verschillende EU landen. Kom maar op met die voorbeelden!

Ik kan hier, in navolging van jullie, nu flauw gaan roepen dat alle Italianen corrupt zijn en het dus niet wenselijk is dat we Italianen in Den Haag hebben zitten, maar dat doe ik niet.
Ik hou het inhoudelijk: Jullie vraag is totaal niet relevant. Het punt waar het om draait is dat een land loyaliteit van zijn staatsburgers eist, dus in het geval van een conflict met zo'n land kan dat tot grote problemen leiden.

Feit is ook dat wij te sloom geweest zijn geweest en in de vaart der volkeren met een alsmaar kleiner wordende wereld geen paal en perk aan bepaalde zaken hebben gesteld waardoor het dubbele paspoort kon ontstaan. Dat hadden we destijds heel anders moeten aanpakken dan hadden nu niet zo'n problemen gehad (niet alleen op het gebied van loyaliteit).

Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Sep 12, 2018 15:23, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliox,
Is wel van belang, want iedereen met slechts het Nederlands paspoort. kan als er naar gevraagd wordt nooit het paspoort tonen waarmee alle deuren opengaan en men onvoorwaardelijke steun krijgt.
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2018 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ik kan hier, in navolging van jullie, nu flauw gaan roepen dat alle Italianen corrupt zijn en het dus niet wenselijk is dat we Italianen in Den Haag hebben zitten, maar dat doe ik niet.
Ik hou het inhoudelijk: Jullie vraag is totaal niet relevant. Het punt waar het om draait is dat een land loyaliteit van zijn staatsburgers eist, dus in het geval van een conflict met zo'n land kan dat tot grote problemen leiden.

Loyaliteit zit niet verbonden aan het paspoort.
En wat te denken van de invloeden van de islam?
De islam ligt ten grondslag aan de drijfveren en 'partijkleur' van DENK.

Quote:
Feit is ook dat wij te sloom geweest zijn geweest en in de vaart der volkeren met een alsmaar kleiner wordende wereld geen paal en perk aan bepaalde zaken hebben gesteld waardoor het dubbele paspoort kon ontstaan. Dat hadden we destijds heel anders moeten aanpakken dan hadden nu niet zo'n problemen gehad (niet alleen op het gebied van loyaliteit).

Welke problemen?
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2018 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Loyaliteit zit niet verbonden aan het paspoort.

Natuurlijk wel! Ieder land eist loyaliteit van z'n staatsburgers. Zelfs ons laffe polderlandje doet dat.

Quote:
En wat te denken van de invloeden van de islam?

En wat te denken van de invloed van de christenen?

Quote:
De islam ligt ten grondslag aan de drijfveren en 'partijkleur' van DENK.

En wat is de grondslag van de CU en de SGP?

Quote:
Welke problemen?

Wat zou je zeggen van de mislukte integratie en de segregatie?

Edit 17-09-2018:

https://www.youtube.com/watch?v=Tkt_mmJE26Q

Johan Derksen over de loyaliteit van Marokkaanse voetballers. En voor het geval je meteen roept dat het (alweer) Marokkanen zijn luister dan even vanaf 2 minuten; Zwitserland komt ter sprake waar men geen spelers met dubbele paspoorten meer wil hebben (het voorbeeld gaat over een Kroaat).

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2018 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Natuurlijk wel! Ieder land eist loyaliteit van z'n staatsburgers. Zelfs ons laffe polderlandje doet dat.

Dure denkfout. Loyaliteit komt van binnenuit. De opvoeding ligt er ten grondslag aan. Ik heb je de voorbeelden genoemd.

Quote:
En wat te denken van de invloed van de christenen?

Nederland is van oorsprong een christenland.

Quote:
Johan Derksen over de loyaliteit van Marokkaanse voetballers. En voor het geval je meteen roept dat het (alweer) Marokkanen zijn luister dan even vanaf 2 minuten; Zwitserland komt ter sprake waar men geen spelers met dubbele paspoorten meer wil hebben (het voorbeeld gaat over een Kroaat).

Het Marokkanen-probleem in Nederland is mij bekend. Maatwerkprobleem wat een maatwerkoplossing behoeft. Een verbod op een dubbel paspoort is een schijnmaatregel als dat politici als Kuzu alsnog toegang verschaft tot de politiek. Het is ook nog eens contraproductief omdat men de illusie heeft dat het probleem is opgelost.
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Dure denkfout. Loyaliteit komt van binnenuit. De opvoeding ligt er ten grondslag aan. Ik heb je de voorbeelden genoemd.

Loyaliteit krijg je in je opvoeding mee en als jouw ouders jou een dubbel paspoort geven dan kun je je de uitkomst daarvan uitrekenen.

Quote:
Nederland is van oorsprong een christenland.

En jouw punt is? Ik heb het over nationaliteit, jij haalt er steeds religie bij.

Quote:
Een verbod op een dubbel paspoort is een schijnmaatregel als dat politici als Kuzu alsnog toegang verschaft tot de politiek.

Nee hoor. Ik zeg het nu nog maar eens (ik heb het al 50 keer gezegd):
Als Kuzu door zijn ouders met alleen een NL paspoort zou zijn opgevoed dan zou hij niet zo zijn geworden als dat hij nu is.
En als je alleen maar het NL paspoort mag hebben om in de politiek te kunnen dan zou Kuzu nooit de politiek in zijn gegaan.

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Loyaliteit krijg je in je opvoeding mee

En als die opvoeding Islamitisch is, heb je een probleem... of je nou één paspoort hebt of 100.

Quote:
en als jouw ouders jou een dubbel paspoort geven dan kun je je de uitkomst daarvan uitrekenen.

1. Je ouders geven je geen dubbel paspoort
2. Zie eerste antwoord: de opvoeding (en loyaliteit) staat totaal los van het dubbele paspoort.

Simpel voorbeeld: Mohammed wordt geboren, krijgt maar één paspoort van zijn ouders, wordt opgevoed met het idee dat vrouwen de keuken niet uit mogen en homo's ziek zijn. En dat in Marokko alles beter was...

Conclusie Tedje: Mohammed is loyaal aan Nederland, want één paspoort

Dan hebben we ook nog Ali, die opgroeit in een Turks gezin, twee paspoorten heeft, ouders zijn anti Erdogan en afvallige moslims. Ze runnen een groentezaak die Ali graag voortzet.

Conclusie Tedje: Ali is niet loyaal aan Nederland, want twee paspoorten.

Quote:
En jouw punt is? Ik heb het over nationaliteit, jij haalt er steeds religie bij.

Omdat jij weigert in te zien dat het loyaliteitsprobleem niet aan een nationaliteit hangt, maar aan een religie. Dat maakt jouw oplossing ook een schijnoplossing.

Quote:
Als Kuzu door zijn ouders met alleen een NL paspoort zou zijn opgevoed dan zou hij niet zo zijn geworden als dat hij nu is.

Tuurlijk, dan was het een zeer loyale Nederlander geweest.

Quote:
En als je alleen maar het NL paspoort mag hebben om in de politiek te kunnen dan zou Kuzu nooit de politiek in zijn gegaan.

Ah, Sylvana Simons heeft één paspoort en sloot zich aan bij Denk Laughing

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Loyaliteit krijg je in je opvoeding mee en als jouw ouders jou een dubbel paspoort geven dan kun je je de uitkomst daarvan uitrekenen.

Nog een keer, loyaliteit zit niet verbonden aan het paspoort. Mijn familie en ik zijn daar het levend voorbeeld van:
Cliox heeft twee nationaliteiten, Nederlands opgevoed (Italiaanse cultuur meekregen), loyaal aan Nederland.
Gino (en zijn ouders hebben) heeft één paspoort, Italiaans opgevoed, loyaal aan Italië.

Vervang Gino maar door Tunahan, Farid en Selçuk. Met één paspoort zijn zij net zo loyaal aan hun geboorteland dan nu. Het is dus een schijnoplossing. Het gevaar van een schijnoplossing is dat het een oplossing insinueert.

Quote:

Omdat dat hun grootste drijfveer is. DENK komt voornamelijk op voor jongeren van islamitische afkomst. Dat is ook hun doelgroep.

Quote:

Nee hoor. Ik zeg het nu nog maar eens (ik heb het al 50 keer gezegd):

Denkfout. Deze mensen zijn niet geïntegreerd, met of zonder Turks paspoort. Hun leefomgeving wordt er niet minder Turks op als ze het paspoort inleveren.

Quote:

Tuurlijk wel. Dat had hij met groot plezier gedaan. Net zoals ik dat ook zou doen.
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Afschaffen dubbele nationaliteit is natuurlijk niet DE oplossing, maar het heeft wel een groot psychologisch effect.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 7:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Inderdaad. En dat psychologische effect kan voor een enorme terugslag zorgen.

Ik vind mijn oplossing, het afpakken van de Nederlandse nationaliteit bij een veroordeling, vele malen beter. Je raakt dan alleen de personen die problemen vormen en ik denk dat het psychologisch effect nog wel wat groter zal zijn. Maar wel op de juiste groep.

Als we een boot vol draaideur-Marokkanen naar Marokko uitzetten zal dat een enorm effect hebben op die gemeenschap. Bye, bye... zwaai, zwaai!

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Da's dan weer lastig Cliff. Da's ongelijke straf in gelijke gevallen. Als Marokkaan een moord pleegt, pak je m zn Nederlanderschap af en schop je m t land uit. Als een Nederlander een moord pleegt, stop je m 20 jaar in de gevangenis.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Waarom is dat ongelijk behandelen? Je kunt simpel in de wet stellen dat je van iedereen zijn Nederlanderschap afpakt in geval van een misdrijf. Echter, de mensenrechten stellen dat je iemand niet statenloos mag maken. Dat houdt dan in dat je bij iemand met één nationaliteit dat niet kunt doen.

Maar dat maakt de wet nog steeds voor iedereen volkomen gelijk.

Daarbij kun je het koppelen aan de regen dat als iemand in Nederland een misdrijf pleegt en niet de Nederlandse nationaliteit heeft, dat hij/zij sowieso het land uitgezet wordt.

Is allemaal niet zo moeilijk, en telt echt voor iedereen. Er is dus geen ongelijkheid in zo'n wet.

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2018 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Afschaffen dubbele nationaliteit is natuurlijk niet DE oplossing, maar het heeft wel een groot psychologisch effect.

Wat ook contraproductief kan zijn. Meer verzet als gevolg van nog meer verharding uit de extreem linkse hoek. Hoe je het ook wendt of keert, als het antwoord op de vraag of na de invoering van de maatregel het probleem hebt opgelost 'nee' is, is het geen goede maatregel. Het grootste gevaar schuilt in de schijn dat het probleem opgelost is en niet onderkent wordt. Dat is levensgevaarlijk.

Daarbij wordt voorbij gegaan aan de invloeden van de islam. In moskeeën werd opgeroepen om DENK te stemmen om de onlosmakelijk verbonden idealen te verwezenlijken. Hen het paspoort afnemen brengt helemaal niets. Je zal met rigoureuze maatregelen moeten komen, om aan te pakken wat Tedje van Es als probleem definieert.
Dubbel paspoort en loyaliteit
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie