Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Tegenwoordig wordt er in NL dagelijks wel iemand vermoordt.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Tegenwoordig wordt er in NL dagelijks wel iemand vermoordt.
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2018 8:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er gaat de laatste jaren geen dag voorbij of er wordt in NL wel iemand, of zelfs meerdere mensen vermoordt.
Een situatie die 50 jaar geleden onvoorstelbaar leek.
"Leve" de multicul en het politiek correct wegkijken.
Als ik ervan overtuigd was dat onze rechters onpartijdig waren, zou ik zeggen , voer de doodstraf weer in en verban daarnaast alle bewezen foute agressieve figuren en groepen uit dit land.
Met agressieve figuren bedoel ik niet de mensen die wel eens op een motor rijden.

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2018 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Er gaat de laatste jaren geen dag voorbij of er wordt in NL wel iemand, of zelfs meerdere mensen vermoordt.

Volgens mij is dit iets van alle tijden. Alleen is er nu veel meer aandacht voor, mede omdat nieuws zich veel sneller verspreidt en we dus ook veel sneller en vaker kennis kunnen nemen van dit soort nieuws. Bovendien is de bevolking in 50 jaar natuurlijk ook behoorlijk toegenomen, daarmee neemt in absolute zin uiteraard ook het aantal misdrijven toe. Relatief gezien denk ik echter dat er niet of weinig verschil is met 50 jaar geleden.
Quote:

Het is zonder twijfel waar dat een groot deel van de geweldsdelicten wordt begaan door mensen van niet-Nederlandse origine. Maar wie kijken er eigenlijk weg ? Ik neem aan dat u alles bedoelt wat in uw ogen "links" is ?
Quote:
Als ik ervan overtuigd was dat onze rechters onpartijdig waren, zou ik zeggen , voer de doodstraf weer in en verban daarnaast alle bewezen foute agressieve figuren en groepen uit dit land.

Waar wilt u die figuren heen sturen als het autochtone Nederlanders zijn ? En "foute agressieve figuren" is een nogal breed begrip. Gaat het bijvoorbeeld ook om mensen die hun buren bedreigen en intimideren en in brievenbussen staan te pissen ?
Quote:
Met agressieve figuren bedoel ik niet de mensen die wel eens op een motor rijden.

Nee, dat snap ik. Ook niet om mensen die wel eens in een auto zitten. Vanwaar deze wat vreemde toevoeging ?

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2018 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Schokkend: in Nederland vijf keer zoveel criminaliteit als aan burgers wordt wijsgemaakt
'Kwetsbare wijken dreigen in handen van georganiseerde misdaad te vallen'
13-01-2017, 10:08 Tags: misdaad, Politie. TPO.NL.2017.
Het kabinet en minister van Justitie Ard van der Steur (VVD) spiegelen de burgers een veel rooskleuriger beeld voor van de criminaliteit in Nederland dan in werkelijkheid het geval is. De werkelijke criminaliteit in Nederland is zelfs vijf keer groter dan uit de officiële cijfers blijkt.
Maar door capaciteitsgebrek bij de opsporingsdiensten en daling van de aangiftebereidheid bij burgers en bedrijven, geven de cijfers niet weer wat de werkelijke omvang is van de misdaad. Dat schrijft Trouw op basis van een geheim rapport dat is opgesteld door de top van het OM en de politie voor het nieuwe kabinet na de verkiezingen in maart.
Duizelingwekkende aantallen
Terwijl minister Van der Steur (VVD) steeds benadrukt dat Nederland zoveel veiliger is geworden en de criminaliteit is afgenomen, zijn de werkelijke aantallen misdrijven duizelingwekkend: in 2015 werden ongeveer 4,5 miljoen delicten gepleegd, terwijl Van der Steur zich baseerde op ‘officiële cijfers’ van ‘slechts’ 960.000 delicten.
Opvallend genoeg gaat het dan ook over ernstige delicten die te maken hebben met drugs en vuurwapens. Het rapport stelt dat ‘de politie slechts een fractie van deze criminaliteit in beeld heeft’.
Aangifte zinloos
Dat die burger volkomen terecht geen enkel vertrouwen meer heeft in de politie blijkt wel uit de eveneens in het rapport gepubliceerde cijfers over de effectiviteit van aangiftes: met maarliefst 70 procent van de aangiftes die via internet worden gedaan gebeurt helemaal niets. Van de overige aangiftes verdwijnt 57 procent uiteindelijk in de prullenbak. Slechts een minderheid van de aangiftes leidt dus tot strafvervolging.

Veel leesplezier.

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2018 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nu haalt u er iets anders bij, wat u baseert op TPO. Kunt u een link geven naar het betreffende artikel, dan kan ik dat lezen. Want TPO ken ik als niet de meest betrouwbare bron, maar ik wil ook niet op voorhand ontkennen dat ze gelijk hebben. Dus graag even een linkje.
Kunt u verder ingaan op mijn vragen ?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2018 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Wat mij het meeste zorgen baart is:

De capaciteit bij politie en OM is inmiddels op een dusdanig laag niveau gekomen dat criminelen handelen alsof ze niet meer gepakt kunnen worden en dat burgers het vertrouwen in de rechtstaat verliezen. Dat zijn de belangrijkste conclusies van het rapport. Het rapport rept van ‘een dreigende onoverbrugbare achterstand van politie en OM’.

En als de straatschoffies worden gepakt staan ze na 24 uur weer buiten. En de mensen zitten met de ellende. En je kunt ze financieel niet aanpakken want kale kip, plukken en zo. En wee je gebeente als je voor eigen rechter speelt. Dan weet je waarmee politie en justitie zich wel bezighouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2018 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Hoewel je tegen kogels niet veel begint kost een bijl bij de Action slechts 4 euro. Wel even zelf slijpen en strategisch ophangen. Ik hou van bijlen. Cool

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2018 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

https://www.ad.nl/binnenland/brandbrief-ministerie-verdraait-misdaadcijfers~aa825f71/

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2018 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Poendert schreef:
.

wat een nonsens bericht? waar haal jij je cijfers??

Quote:
Het moordcijfer in Nederland is voor het eerst in jaren gestegen. Uit de Moordatlas van Eric Slot blijkt dat er in 2017 159 moorden zijn gepleegd. In 2016 waren het er 111. 'Een forse toename, dat had ik nooit verwacht', aldus onderzoeker Slot, die de cijfers bijhoudt voor de website Moordatlas.nl.

In 2001 werden er nog 264 moorden gepleegd. Vanaf 2003 nam het aantal snel af. Afgelopen jaar is er voor het eerst weer een 'flinke' stijging te zien. Een verklaring hiervoor is er niet, aldus Slot.

een jaar bestaat uit 365 dagen dus moeten we een minimum van 365 moorden hebbe. in 2017 nog niet eens de helft dus, evengoed te veel maar goed.

Anyhoe, toch fijn dat je de multicul weer even kan benoemen he??!
BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2018 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Je hebt gelijk, in 2017 bleef de wijzer steken rond de 160 moorden. Best wel veel, toch?

Gemiddeld wordt er om de twee dagen iemand vermoord. Zo beter?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2018 23:39 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, er staat er hier een met een bijl te zwaaien. Very Happy

Ik zou toch maar eens na gaan denken.
Een bijl is zwaar, en is gemakkelijk te ontwijken.
Een tomahawk is dan al wat beter. Cool

Ooit aan een stevige wandelstok gedacht?
Met zo'n mooie zware knop?
Valt niet zo op, je kan er mee wandelen.
BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2018 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/brandbrief-ministerie-verdraait-misdaadcijfers~aa825f71/

En met deze vervalste statistieken heb je als Ministerie toch maar een mooi vals alibi om op het gevangeniswezen te kunnen bezuinigen, nietwaar?

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

40 jaar geleden was NL een stuk veiliger dan nu. Zelfs in nu levensgevaarlijke landen, zoals Syrie, Venuzuela, of
Houston kon men s,avonds veilig over straat wandelen. Men werd er hooguit aangeschoten door een meisje van plezier.

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Zelfs in nu levensgevaarlijke landen, zoals Syrie, Venuzuela, of Houston

Laughing

We have a problem...

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Heeft Houston zich afgescheiden van de VS en de onafhankelijkheid uitgeroepen ? Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar zelfs dan: hoe komt Houston in vredesnaam in een rijtje met Syrië en Venezuela? Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 18:58 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Maar zelfs dan: hoe komt Houston in vredesnaam in een rijtje met Syrië en Venezuela? Laughing

Ik mocht vroeger graag s,avonds door de Mexicaanse wijk van Houston wandelen, dat lijkt me nu voor een blanke niet zo leuk. Voor een neger trouwens ook niet..
In Boston steeg het moordcijfer liefst 67 procent. Ook in Houston, Atlanta en Phoenix nam het aantal moorden aanzienlijk toe.
We zijn er met zijn allen niet op vooruit gegaan. Maar je went schijnbaar overal aan.
Vrede op aarde.

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

In plaatsen als Caracas ben je je leven ook niet meer veilig, mede met dank aan het wanbeleid van de volstrekt incapabele president Maduro. Plaatsen als Johannesburg zijn al decennia lang volstrekte no go areas.
Daar staat tegenover dat het ook anders kan: moordhoofdstad nummer 1 van weleer Medellin (Colombia) is thans een heel stuk veiliger. In de miljoenensteden in Japan is criminaliteit zelfs een relatief onbekend verschijnsel.
Armoede, drugs en wanbeleid zijn vaak de grote boosdoeners. En uiteraard ook ethnische conflicten. Eens in de zoveel tijd breekt in Britse steden de pleuris uit, evenals in de Franse banlieus. Kansloosheid als gevolg van mislukte integratie.
Maar wat is hiermee precies uw punt, Poendert ?

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Tweehonderd moordslachtoffers per jaar

Tussen 1940 en 1970 lag het aantal moorden gemiddeld rond 40 per jaar. Daarna steeg het aantal tot ongeveer 200 per jaar
aan het eind van de jaren negentig. Dit aantal neemt de laatste tien jaar niet of nauwelijks meer toe.

Er is dus duidelijk een causaal verband tussen de enorme stijging van het moorden en de buitensporige toename van het aantal allochtonen vanaf 1970.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2005/11/kans-op-moord-verdrievoudigd

.

.
BerichtGeplaatst: Zo Aug 12, 2018 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

[quote="Lampje"]In plaatsen als Caracas ben je je leven ook niet meer veilig, mede met dank aan het wanbeleid van de volstrekt incapabele president Maduro. Plaatsen als Johannesburg zijn al decennia lang volstrekte no go areas.
Daar staat tegenover dat het ook anders kan: moordhoofdstad nummer 1 van weleer Medellin (Colombia) is thans een heel stuk veiliger. In de miljoenensteden in Japan is criminaliteit zelfs een relatief onbekend verschijnsel.
Armoede, drugs en wanbeleid zijn vaak de grote boosdoeners. En uiteraard ook ethnische conflicten. Eens in de zoveel tijd breekt in Britse steden de pleuris uit, evenals in de Franse banlieus. Kansloosheid als gevolg van mislukte integratie.
Maar wat is hiermee precies uw punt, Poendert ?[/quote

Intergratie mislukt hoofdzakelijk omdat mensen met een verschillend geestelijk niveau in dezelfde regio,s/landen gaan wonen. Het slimmere soort krijgt op den duur de best betaalde baantjes en dat brengt jaloezie teweeg. Gevolg criminaliteit begaan door de geestelijk achter gebleven groepen.
Een voorbeeld zijn de zwarten in de VS. Deze mensen komen door hun gebrek aan hersens aan de onderkant van de maatschappij terecht, terwijl de handel in die wijken is overgenomen door Koreanen enz. De gevolgen kan men bekijken in de gevangenissen.
Daarnaast is het grootste deel opgevoed door alleen een werkende moeder, de vader is onverantwoord aan de boemel. Ook vaders waar men tegenop kan kijken zijn blijkbaar nodig.
Ik schreef zwarten, maar die wonen er nauwelijks in de VS. Het zijn bijna allemaal bruine halfbloeden.
In de VS kan een zwarte met beduidend slechtere cijfers naar een universiteit dan een blanke, een Koreaan krijgt zelfs minpunten bij inschrijving. Ook zoiets helpt de zwarte niet echt, misplaatste anti-discriminatie.
Ik zal het eens opzoeken.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 12, 2018 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Intergratie mislukt hoofdzakelijk omdat mensen met een verschillend geestelijk niveau in dezelfde regio,s/landen gaan wonen.

Dat ben ik niet met u eens. Integratie mislukt omdat mensen met totaal verschillende culturen en daarmee aanverwante andere gewoontes, gebruiken en opvattingen, bij elkaar worden gezet. Dat leidt tot irritaties en onbegrip. Dat onbegrip versus de andere groep leidt ook tot grotere vebondenheid met de "eigen"groep. En die voelt zich vervolgens snel achtergesteld ten opzichte van de andere groep.
Quote:
Het slimmere soort krijgt op den duur de best betaalde baantjes en dat brengt jaloezie teweeg. Gevolg criminaliteit begaan door de geestelijk achter gebleven groepen.

Nee, want wat u de "slimmere soort" noemt heeft ook commentaar als de andere groep goede banen krijgt, zij pikken dan onze banen in is de gedachte. Ofwel als ze werken is het niet goed, werken ze niet is het ook niet goed. Omgekeerd onstaat bij de te integreren groep inderdaad wel snel het idee achtergesteld te worden. Maar feitelijk is dat ook vaak zo: zie de Franse banlieus. Vol met migranten die volstrekt kansloos zijn op de arbeidsmarkt. Maar dat is nog niet eens het werkelijke probleem. Het werkelijke probleem zit hem in de onoverbrugbare culturele verschillen zoals ik al eerder zei. Men voelt zich nu eenmaal verbonden aan de eigen soort en men zet men zich daarbij van nature af tegen de andere soort.

BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2018 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Lamp. De slimmere meer werkwillige groep krijgt altijd de beste baantjes. Daarom komen de beste auto,s of raketten ook uit het slimmere deel van het mensdom. Een Kikuju of iemand uit Jemen zal nooit een puik presterende maaimachine uitvinden. Dat is jammer voor die mensen maar een feit.
Daarnaast speelt een afstompende religie een rol.
Een agressieveling die volgens zichzelf de goede religie aanhangt kan prima functioneren als slavenhouder. Als die slavernij wegvalt stort zo,n economie ineen bij gebrek aan hersens. Hij zal nooit accepteren dat een voormalige slaaf met volgens hem de foute religie, beter presteert als zijn eigen club. Hij vind dat hij via zijn vroomheid recht heeft op de welstand die anderen met doorzetten verwierven.
Daarom zal Israel als land van melk en honing, ook nooit worden geaccepteerd door zijn buren, die nog steeds jaloers tussen de doornstruiken wonen door hun eigen gebrek aan hersens en werklust.
Het grootste gevaar voor het achtergebleven mensdom is het pamperen door het deugende deel uit het wel geslaagde deel van de populatie. Deugend zorgt men dat de Jan Salie,s nooit uit hun leunstoel komen.

Als men mensen via positieve discriminatie lang genoeg treitert komt er een omslag of een beschaving stort ineen door gebrek aan goede mensen aan het roer. Zie de achterbuurten van Parijs, het massaal misbruiken van christelijke meisjes in delen van Engeland, loverboys, enz
Een voorbeeld is Amsterdam. Als die stad niet meer wordt onderhouden door de rest van het land verandert het langzaam in een ruine. Ik vraag me af hoeveel personen daar via uitkeringen en gesjoemel overleven. `Misschien dat Halsema wel haar hersens gebruikt`.
En hoeveel van de rest via echte doener baantjes, zoals een orgelbouwer of een vuilnisman.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie