Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
38%
 38%  [ 12 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
6%
 6%  [ 2 ]
Gezellig voor een avondje uit.
16%
 16%  [ 5 ]
Leuke stad.
38%
 38%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 31

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2018 20:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ga je weer met die vergelijking... dat gaat niet op omdat in Zeeland relatief veel meer gepensioneerden zijn. En we weten allebei dat het percentage bijstandstrekkers in Rotterdam twee keer zo hoog ligt als in Zeeland.

Kijk nou gewoon even naar dit staatje, dat is een veel eerlijker staatje:

Met je 'economic powerhouse'...

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2018 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ja joh, prop een provincie vol met bejaarden en de werkloosheid vliegt met procenten onderuit.

T is heel simpel Cliff. In Zuid-Holland zijn 1,8m mensen die bijdragen aan dit land, in Zeeland zijn dat er 180.000. Wie is er nu het economic powerhouse?

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2018 22:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En maar doorzaniken over gepensioneerden.

Doe iets aan je onbenut arbeidspotentieel, dan ben je misschien een economic powerhouse. Zolang Zuid-Holland dat niet voor elkaar krijgt... blijven ze (na Groningen en Flevoland) het grootste aandeel klaplopers houden van Nederland.

In absolute cijfers doen ze dat sowieso al.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2018 22:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

In absolute cijfers is Zuid-Holland over koploper, Cliff... we zijn nou eenmaal ruim de bevolkingsrijkste provincie. Goed voor 21% van het BBP van Nederland. Zeeland komt op een schamele 2%.

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zullen we het ook over de absolute cijfers van uitkeringstrekkers hebben dan? Alleen Rotterdam heeft er al meer dan inwoners van Zeeland vrees ik.

Je kunt beter naar de relatieve cijfers kijken, en dan met name het onbenut arbeidspotentieel.

Als je naar absolute cijfers wilt kijken dan is Eritrea ook een groter economisch powerhouse dan Rotterdam... Embarassed

Feit blijft gewoon dat je in Zuid Holland een hoop mensen hebt die van uitkeringen leven terwijl er werk genoeg is.

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
T is heel simpel Cliff. In Zuid-Holland zijn 1,8m mensen die bijdragen aan dit land, in Zeeland zijn dat er 180.000. Wie is er nu het economic powerhouse?

Economic Powerhouse? Een overbevolkte ongezonde polder zal je bedoelen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Je kunt beter naar de relatieve cijfers kijken, en dan met name het onbenut arbeidspotentieel.

Is een maatstaf, maar zeker niet de enige. Zoals ik al zei: hoe vergrijsder een bevolking is, hoe schaarser werknemers worden.

Quote:
Feit blijft gewoon dat je in Zuid Holland een hoop mensen hebt die van uitkeringen leven terwijl er werk genoeg is.

Ik ontken nergens dat grote steden een behoorlijke onderklasse aantrekken en voortbrengen, Cliff. Niet zo vreemd als 60% van de woningvoorraad bestaat uit staats-bouw.

Als Zuid-Holland verkouden is, is Nederland ziek. Als Zeeland op sterven ligt, merken we er niks van...

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Is een maatstaf, maar zeker niet de enige. Zoals ik al zei: hoe vergrijsder een bevolking is, hoe schaarser werknemers worden.

Ja, jij zou het gepensioneerden nog kwalijk nemen dat ze niet werken...

Quote:
Ik ontken nergens dat grote steden een behoorlijke onderklasse aantrekken en voortbrengen, Cliff.

Je kan het onderklasse noemen... maar feit blijft gewoon dat vooral Rotterdam een ernstig bijstandsprobleem heeft. En vanuit die positie zou ik niet te hard roepen dat je een economic powerhouse bent... je krijgt je eigen beroepsbevolking niet eens aan het werk.

Als de rest van Nederland de bijstandspercentages zou hebben die Rotterdam heeft, dan gingen we failliet.

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja, jij zou het gepensioneerden nog kwalijk nemen dat ze niet werken...

Nee hoor, ik geef alleen wat context die jij blijkt te missen.

Quote:

Je kan het onderklasse noemen... maar feit blijft gewoon dat vooral Rotterdam een ernstig bijstandsprobleem heeft. En vanuit die positie zou ik niet te hard roepen dat je een economic powerhouse bent... je krijgt je eigen beroepsbevolking niet eens aan het werk.

Als de rest van Nederland de bijstandspercentages zou hebben die Rotterdam heeft, dan gingen we failliet.[/quote]

Ja daag, Cliff. Hoe meten we hoe we geld verdienen? Juistem, BBP. Het BBP per hoofd in Rotterdam (Rijnmond) ligt 50% hoger dan in Zeeland. En dat met een minder actieve bevolking... moet je nagaan hoe hoog dat zou stijgen als we die uitkeringstrekkers ook aan het werk zetten...

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2017/19/de-economieen-van-amsterdam-en-rotterdam-vergeleken

pagina 5.

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Vaak is 't zo dat bijstandsklanten niet echt in staat zijn om in het gewone arbeidsgebeuren mee te draaien. Drugsverslaafd, trauma's, grote problemen in de persoonlijke sfeer en dergelijke oorzaken meer zijn hier dan debet aan.
Ook kan 't zijn dat bepaalde bijstandsklanten misschien wel 'n doodgewoon baantje zouden kúnnen bekleden, maar in feite 'n uit maatschappelijk oogpunt bezien veel belangrijker taak hebben. Per slot van rekening is 'n maatschappij nog heel wat mer dan enkel 'n verzameling bedrijven en verder allemaal werkpaarden die ervoor bestemd zijn om die bedrijven draaiende te houden; men denke in dit verband ook aan artistiekelingen, filosofen, vrijwilligerswerkers, studenten, een zo meer.
Dezen verrichten trouwens vaak ook zaken die van nationaal belang zijn.
Maar feit is dat de omstandigheden in grootstedelijke gebieden over het algemeen beter geschikt zijn voor de uitoefening van dat soort taken dan het platteland of nogal provinciale steden.
Ook zijn er voor de eerstgenoemde categorie van de facto (al dan niet tijdelijk) arbeidsongeschikten doorgaans veel meer voorzieningen in verstedelijkt gebied dan in de provincie, waardoor er vanzelf concentratie van de erop aangewezenen ontstaat in grote steden.
Dezen vervullen aldus tevens 'n taak ten behoeve van de provincie.

Vandaar dus dat bijvoorbeeld iemand uit Zeeland niet al te hard met de vinger moet drukken op bepaalde verschillen in cijfers tussen genoemde provincie en Zuid- of Noord-Holland.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 9:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Dat kan verschillende oorzaken hebben.

Primaire oorzaak is en blijft dat veel mensen niet fulltime willen werken. Heb jij een fulltime baan Natubico?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
moet je nagaan hoe hoog dat zou stijgen als we die uitkeringstrekkers ook aan het werk zetten...

Exact mijn punt! Doe er wat aan!

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Primaire oorzaak is en blijft dat veel mensen niet fulltime willen werken.

Die zullen er zeker ook wel tussen zitten. Bijvoorbeeld quasi-vluchtelingen die hier juist naar toe komen omdat ze zonder te werken alles krijgen wat ze nodig hebben.
Ondertussen trekken ze hier dan van alles naar zich toe dat van nature bestemd is voor autochtonen.
Daardoor wordt die hun welzijn vaak dermate aangetast dat ze niet langer in staat zijn om hun baan nog naar behoren uit te oefenen, of zijn ze al bij voorbaat kansloos om er een te bemachtigen.
-
BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je wilt mijn vraag zeker niet beantwoorden?

BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2018 4:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

't Gaat hier niet over de persoon van deelnemers (tenzij ze er zelf over beginnen).
Hoeveel staat er momenteel op jouw bankrekening Cliff? Razz
-
BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2018 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Prima, de vraag ontwijken is hem beantwoorden...

Ik wilde het gewoon even weten omdat ik nog nooit een veganist/vruchtariër tegengekomen was met een fulltime baan.

BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2018 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Prima, de vraag ontwijken is hem beantwoorden...
Ik wilde het gewoon even weten omdat ik nog nooit een veganist/vruchtariër tegengekomen was met een fulltime baan.

Toch is dezerzijds al eerder verwezen naar deze lijst van bekende vegans.
(Maar mogelijk maakt vlees eten 'n beetje vergeetachtig).
Dacht in elk geval zo dat er nogal wat beroemdheden op die lijst voorkomen die echt wel full-time met hun vak bezig zijn (geweest).
Zou overigens niet kunnen zeggen of er ook vruchtariërs tussen zitten, maar weet wel dat er zijn die echt grote websites over Fruitarianism runnen en dat lijkt zeker wel 'n full-time job.

O ja, Steven Jobs is lang vruchtariër geweest; maar later is hij er weer mee opgehouden en was hij naar eigen zeggen "weer net zo'n garbage bag als iedereen". https://nl.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs#Trivia
-
BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik eet nauwelijks vlees...

Maar goed, ik weet genoeg. Vruchtariërs hebben onvoldoende energie voor een 40 urige werkweek. Hou me aanbevolen als je iemand kent met een fulltime baan die vruchtariër is.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Natubico schreef:
Cliff schreef:

't Gaat hier niet over de persoon van deelnemers (tenzij ze er zelf over beginnen).
Hoeveel staat er momenteel op jouw bankrekening Cliff? Razz
-
Volgens mij meer als van boeren en ik vermoed dat ook hij een van de velen is die boeren geen fijne tijd gunt.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 1:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Maar goed, ik weet genoeg. Vruchtariërs hebben onvoldoende energie voor een 40 urige werkweek. Hou me aanbevolen als je iemand kent met een fulltime baan die vruchtariër is.

Denk zo dat Jobs in de tijd dat hij Apple oprichtte nog wel meer dan 40 uur per weer in de weer was.
Verder is ;t inderdaad goed denkbaar dat de meeste vruchtariërs geen 9 tot 5-loonslaven zijn , maar zelfstandigen zoals internetondernemers, auteurs, en medici.

Overigens is de mens volgens velen niet geschapen om te werken, maar om als eter van enkel de vruchten die de natuur hem voor de voeten laat vallen of die alom afgeplukt kunnen worden een paradijselijk leven te leiden zonder zich uit de naad te hoeven schoffelen.
-
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
9 tot 5-loonslaven zijn

Yep, zo is het cirkeltje weer rond. Leven van een uitkering en de mensen die dat ophoesten uitmaken voor loonslaven. Complimenti!

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In loondienst ben je wel slaafs belastingplichtig voor o.a. de handje ophouders.

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Hoezo, loonslaven betalen toch zelf premie voor tijdelijke WW periode vergoedingen ?

Ambtenaren die premie vrij - jarenlang zelfs bij leven, wachtgeld of afvloeiingsregelingen in 't handje opstrijken, dat zijn bovenlaag profiteurs, waar je terecht tegen mag zeiken .

Weetje : de redenen dat Amsterdam de hoogste bedragen uitgeeft aan vroegpensioenen, wachtgelden, afvloeiingsregelingen, af/omkoopsommen, zwijggeld, fraude.. etc. is de unieke hoofdstad positie, waar de landelijke overheid alle misstanden blindelings van vergoeden .
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Natubico schreef:
9 tot 5-loonslaven zijn

Yep, zo is het cirkeltje weer rond. Leven van een uitkering en de mensen die dat ophoesten uitmaken voor loonslaven. Complimenti!

De mensen die dat ophoesten doen er in politiek opzicht vaak alles aan om te verhinderen dat de arbeid 'n beetje gelijkelijk verdeeld wordt. Daardoor blijft 'n select clubje tweeverdieners zo'n beetje alles naar zich toe schrapen, terwijl de overheid hen nog 'n extra bonus toestopt in de vorm van gesubsidieerde kinderopvang. Intussen krijgen hele horden minder assertieven en/of meer kritisch ingestelden nog geen eens de kans om halve dagen te werken.
-
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 22:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natuurlijk, het ligt aan anderen en niet aan jezelf.

Weerwoord forum index » Binnenland