Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Gay-parade met kogels en traangas verjaagd... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2018 23:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Lampje
Maar nogmaals, waarom werden deze mensen dan wel opgepakt ?

Moet wel. want Russen zijn gek om geen hekken te bouwen rond gevaarlijke plekken.
Het is niet als in Nederland waar koning gezinde’n gewoon mogen door feesten zonder Alexanders ingrijpen, want de kosten van kapotte ramen kunnen enorm uit de klauwen lopen….
Verder, leerde ik 'hoe langer het verhaal, hoe minder waar' niet mij te beoordelen als het Rusland betreft Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Buckingham Palace:

Met hekken...

Winter Paleis:

Zonder hekken...

Ik herinner me nog een aantal jaren geleden dat ik van St. Petersburg naar Londen vloog.... wat is Londen dan een lelijke stad geworden. Vergelijk bovenstaande paleizen eens... of pak even het Hermitage versus the National Gallery.... of de St. Pauls Cathedral versus de verlosser op het bloed... het is gewoon geen vergelijk.

St. Paul's

Verlosser op het bloed

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik begrijp dat Lampje het te druk heeft om Poendert weer achterna te zitten...

BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Vergelijk bovenstaande paleizen eens... of pak even het Hermitage versus the National Gallery.... of de St. Pauls Cathedral versus de verlosser op het bloed... het is gewoon geen vergelijk.

Toch ook wel 'n kwestie van smaakverschillen.
Vind zelf het Russiche paleis hierboven inderdaad wel aantrekkelijker om te zien dan het Engelse.
Maar vind dan wel de St Pauls weer esthetischer qua architectuur dan de Verlosser, met name ook omdat de laatstgenoemde nogal oriéntaals van karakter is en derhalve meer appelleert aan de Oosterse smaak dan aan de Westerse, terwijl 't geheel verder 'n ietwat kermis-achtige indruk geeft.
-
BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Buckingham Palace: Met hekken
Winter Paleis: Zonder hekken

St. Paul's
Verlosser op het bloed

Je vergelijkt appels met peren, Cliff.

In Buckinham Palace woont de Britse koninklijke familie, het Winterpaleis in St. Petersburg is een museum. Rond Buckingham Palace moet dus een hek staan.
St. Paul is geënt op de architectuur van Rome (Katholiek), dat heel iets anders is dan de architectuur van de Oosters orthodoxe kerk (Bizantijns).

Afgezien daarvan zijn die Russische gebouwen niet de verdienste van het huidige Rusland maar komen ze voort uit de roemruchte geschiedenis van dat land waarbij de monarchie en de orthodoxe "clerus" (al dan niet terecht) uitgemoord werden.

Quote:
.... wat is Londen dan een lelijke stad geworden.

Inderdaad, mede door toedoen van de moderne Russische miljardairs die daar wonen en één van de oorzaken zijn dat de stad (financieel) onbewoonbaar voor de gewone Brit is geworden.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
In Buckinham Palace woont de Britse koninklijke familie, het Winterpaleis in St. Petersburg is een museum. Rond Buckingham Palace moet dus een hek staan.

Tja, maar het geldt ook voor de andere monumenten. Zelfs voor de kerken.

Quote:
St. Paul is geënt op de architectuur van Rome (Katholiek), dat heel iets anders is dan de architectuur van de Oosters orthodoxe kerk (Bizantijns).

Dat weet ik toch ook wel.

Quote:
Afgezien daarvan zijn die Russische gebouwen niet de verdienste van het huidige Rusland maar komen ze voort uit de roemruchte geschiedenis van dat land waarbij de monarchie en de orthodoxe "clerus" (al dan niet terecht) uitgemoord werden.

uhmm... mijn vader zei altijd over iedere kerk: "'tis allemaal gestolen'". En ik moet hem daar gelijk in geven. Dat geldt ook voor de Engelse kerken en paleizen, uiteindelijk is het allemaal bekostigd met geld wat niet altijd onder nette omstandigheden werd afgestaan.

Quote:
Inderdaad, mede door toedoen van de moderne Russische miljardairs die daar wonen en één van de oorzaken zijn dat de stad (financieel) onbewoonbaar voor de gewone Brit is geworden.

Oh jee, ik ruik ook hier weer een ernstige Russofobie...

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Tja, maar het geldt ook voor de andere monumenten. Zelfs voor de kerken.

Walt bedoel je? Volgens mij staat om St. Paul's geen hek. Maar het ging me om jouw vergelijking tussen Buckingham Palace(met hek en het Winterpaleis zonder hek.

Quote:
Dat weet ik toch ook wel.

Dus vergeleek je appels met peren.

Quote:
uhmm... mijn vader zei altijd over iedere kerk: "'tis allemaal gestolen'". En ik moet hem daar gelijk in geven. Dat geldt ook voor de Engelse kerken en paleizen, uiteindelijk is het allemaal bekostigd met geld wat niet altijd onder nette omstandigheden werd afgestaan.

En je punt is? Ik gaf enkel aan wat het verschil is tussen de historische gebouwen van Rusland en (in dit geval) Engeland.
Trouwens, Poetin en zijn vazallen jatten momenteel alles van de Russiche bevolking. Er is dus niet veel veranderd...

Quote:
Oh jee, ik ruik ook hier weer een ernstige Russofobie...

Nee hoor, het is gewoon een feit dat de stad voor de gewone Brit onbetaalbaar is geworden, mede door toedoen van allemaal die miljonairs waarvan een aanzienlijk deel uit Russen bestaat.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
En terwijl in Amsterdam de Canal Parade uitbundig werd gevierd (niet direct mijn vermaak, maar ieder zijn vrijheid), .........

Niemand is vrij om z'n hobby op de openbare weg (inclusief de openbare vaarwateren) uit te oefenen, wanneer het verkeer daardoor gehinderd wordt.
Indien daar vergunning voor verleend wordt gebeurt dat zonder wettelijke basis.
Kan tenminste zelf zo gauw niets vinden in de wet dat beschouwd kan worden als een toekenning van de bevoegdheid aan B&W om straten af te sluiten ten behoeve van optochten, sportwedstrijden, muziekuitvoeringen en dat soort recreatieve of particulier economische activiteiten.

Nogmaals, waarom gaan die homo's hun feestjes niet in bijvoorbeeld het RAI-complex vieren?
Dat zou echt enorm veel hinder en ergernis schelen voor de maatschappij als geheel.
-

Laatst aangepast door Natubico op Wo Aug 08, 2018 12:57, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Zo is 't met demonstraties trouwens hetzelfde; eenieder heeft het recht om te demonstreren ja, maar niet om aldoende de verkeersregels te overtreden.
B&W heeft niet de wettelijke bevoegdheid om daar desondanks vergunning voor te verlenen.
Wie dus demonstreren wil mag dat, maar binnen de grenzen van de wet (inclusief de verkeersregels).
Derhalve geen luidkeels gescandeer, omdat daar de openbare orde mee verstoord wordt en geen breeduit gemarcheer over de rijweg.
Stilletjes achter mekaar met 'n bord over het trottoir dus; dan kan 't en is ook geen vergunning nodig.
-
BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Nogmaals, waarom gaan die homo's hun feestjes niet in bijvoorbeeld het RAI-complex vieren?

Omdat het nou juist de bedoeling is dat iedereen het in alle openbaarheid kan zien.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Natubico schreef:

Omdat het nou juist de bedoeling is dat iedereen het in alle openbaarheid kan zien.

Ook exhibitionisme dient in een daartoe geschikte locatie botgevierd te worden en niet op de openbare weg.
-
BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Persoonlijk zie ik in het homo zijn net zoiets als een bult of een horrelvoet. Je wordt er mee geboren, het brengt je geen echte schade toe, maar je zit er mooi mee in je maag. Je zult nooit de maraton winnen dus gooi het maar op dammen of dart .
Bijkomend voordeel is het dat de homo in deze wereld, zich langs de homokant niet voortplant. Goed tegen de overbevolking. Maar het lijkt me wel een gesmeer, wat eigenlijk hetero van hetzelfde laken een pak is, maar wat ik persoonlijk een stuk leuker vind
Daarnaast lijkt het en vind ik dat het gender en homo gezeur, richting hun speciale voorrechten vervelende vormen aanneemt.
Het homo gebrek is blijkbaar het homo of gender zijn . Leg je daar bij neer, hou erover op. Ik wil ook niet dagelijks het geklaag van mensen met maar 1 been aanhoren, hoewel ik soms medelijden met hen heb.
Er zijn in Nederland duizenden mensen die stekeblind of stokdoof zijn, sommigen zijn zelfs zwart. Die varen ook niet half in hun blotekont door de Amsterdamse grachten.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 15:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Volgens mij staat om St. Paul's geen hek.

Oh absoluut. En ook nog anti-terreur poortjes.

Quote:
Maar het ging me om jouw vergelijking tussen Buckingham Palace(met hek en het Winterpaleis zonder hek.

Laat ik het breder trekken: in Rusland zitten er meestal geen hekken om paleizen en andere gebouwen, in Engeland (en Nederland) wel.

Quote:
En je punt is?

Jij leek iets te willen zeggen over de financiering van dit alles. Mijn conclusie: alle financiering, van alle ouder kerken en paleizen, is uiterst discutabel tot stand gekomen.

Quote:
Poetin en zijn vazallen jatten momenteel alles van de Russiche bevolking.

Zoals?

Quote:
Nee hoor, het is gewoon een feit dat de stad voor de gewone Brit onbetaalbaar is geworden, mede door toedoen van allemaal die miljonairs waarvan een aanzienlijk deel uit Russen bestaat.

Geloof ik niet. Centrum van New York of Amsterdam is bv. ook onbetaalbaar geworden en heeft niets met Russen te maken.

Het heeft voornamelijk met de vierkantemeterprijs in het centrum van een metropool te maken. Die ligt enorm hoog. En ja, dat komt door vraag en aanbod, maar inmiddels globale vraag en aanbod. Alleen wijzen naar Russen is denk ik te kort door de bocht. Als er geen enkele Rus geïnteresseerd zou zijn in Londen dan denk ik dat de vierkante meterprijs nog steeds skyhigh is, simpelweg omdat dat voor elke wereldstad zo geldt.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2018 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poedert misvatting .
Bijkomend voordeel is het dat de homo in deze wereld, zich langs de homokant niet voortplant. Goed tegen de overbevolking

In deze draad sla je plank weer mis, een nadeel van homo stellen is dat zij ook kinderwensen hebben. In arme landen zoeken homo's eerst nog rijpende vrouwen die voor geld eitjes willen laten afzuigen, homo's betalen uitzendbureaus voor draagmoeders deeltijd werk, om ingeplante kunstmatige bevruchte eitjes 9 maanden te dragen en af te ronden met recht op kinderen voor homovolk !
M.A.W homo's laten zich beslist niet onbetuigd aan overbevolking op Gods speeltje .
Wij zeggen altijd "U vraagt, en wij draaien".
BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2018 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Ook exhibitionisme dient in een daartoe geschikte locatie botgevierd te worden en niet op de openbare weg.

Haha! Jij bent me er eentje! Very Happy
De openbare weg is bij uitstek de plek om exhibitionisme te botvieren.

BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2018 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Poetin en zijn vazallen jatten momenteel alles van de Russiche bevolking.

Zoals?

BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2018 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Natubico schreef:

Haha! Jij bent me er eentje! Very Happy
De openbare weg is bij uitstek de plek om exhibitionisme te botvieren.

O maar in 'n stadion of 'n zalencomplex kunnen er ook heel wat toeschouwers aanwezig zijn.
Daar is 't dan niet meer zo dat menigeen er tegen z'n zin mee geconfronteerd wordt en wie weet is dat ook helemaal niet de opzet.
-
BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Zoals?

Moet ik opsommen wat de corrupte club van Poetin allemaal van de Russen jat?

Natubico schreef:
O maar in 'n stadion of 'n zalencomplex kunnen er ook heel wat toeschouwers aanwezig zijn.
Daar is 't dan niet meer zo dat menigeen er tegen z'n zin mee geconfronteerd wordt en wie weet is dat ook helemaal niet de opzet.

Jij hebt duidelijk geen idee van de bedoeling van de Gay Pride.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Moet ik opsommen wat de corrupte club van Poetin allemaal van de Russen jat?

Muah, alles hoeft niet. Noem eens 3-5 dingen. Ben wel benieuwd.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

1) Democratie 2) Bodemschatten 3) Pensioenen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 23:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Muhahhahaha meen je dit serieus?

1. De democratie in Rusland is sterker dan ooit. De meerderheid van de Russen wil Poetin, dit is nu eenmaal de democratie in Rusland Tedje

Punt twee en drie zijn gewoon lachwekkend: het is juist Poetin die de pensioenen verhoogd heeft en dat werd juist betaald door de grondstoffen die Rusland rijk is niet aan een paar rijke Oligarchen te doen toekomen, maar aan de staat.

Je antwoord is werkelijk te grappig voor woorden, sorry. Slaat helemaal nergens op Laughing

Kijk anders even bij de pensioenen:

Leg dat even naast de Nederlandse pensioenen de afgelopen 15 jaar... zijn die ook 20 keer zo hoog geworden?

Snap werkelijk niet waar je het vandaan haalt... heeft de NOS je dit verteld?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 23:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:

Ze kunnen bedoelen wat ze willen, maar ze moeten er toch maar voor zorgen dat ze derden geen hinder en schade toebrengen.
-
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Muhahhahaha meen je dit serieus?

1. De democratie in Rusland is sterker dan ooit. De meerderheid van de Russen wil Poetin, dit is nu eenmaal de democratie in Rusland Tedje

Nou, ik zie het toch een beetje anders: Nadat het corrupte en verstikkende communisme in Rusland afgeschaft werd is er een soort van vrijheid en democratie gekomen en dat is inderdaad een verbetering, Maar uiteindelijk heeft de gewone Rus geen donder democratisch in te brengen. Die hebben het op democratisch gebied slechter dan wij het hier hebben.
Poetin is gewoon een omhooggevallen corrupte KGBer.

Natubico schreef:
Ze kunnen bedoelen wat ze willen, maar ze moeten er toch maar voor zorgen dat ze derden geen hinder en schade toebrengen.

Je snapt het dus echt niet. En wie wordt er waar schade toegebracht?

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Nou, ik zie het toch een beetje anders: Nadat het corrupte en verstikkende communisme in Rusland afgeschaft werd is er een soort van vrijheid en democratie gekomen en dat is inderdaad een verbetering, Maar uiteindelijk heeft de gewone Rus geen donder democratisch in te brengen. Die hebben het op democratisch gebied slechter dan wij het hier hebben.

Waarom denk je dat toch?

Zelfs Amerikaanse onderzoeken wijzen uit dat de meerderheid van de Russen op Poetin stemt. Bij zijn laatste verkiezing kreeg hij 61% van de stemmen, dat betekent ook dat vele stemmen naar anderen zijn gegaan.

Ook zijn partij Verenigd Rusland krijgt gewoon de meeste stemmen.

Ik snap niet waarom mensen toch het idee blijven houden dat de meerderheid NIET achter Poetin zou staan. Is dat nou die westerse media-brainwash die werkt? En zo ja, achter wie staat de meerderheid in Rusland dan wel vraag ik me af. Wie zou dan de beoogde leider zijn in Rusland waar het volk wél achter staat... Navalny? Kasparov? Dat zijn echt westerse dagdromen.

Dan je tweede punt. Na de val van het communisme en het cowboy kapitalisme wat 9 jaar lang (1990-1999) huishield kwam de gemiddelde Rus in ernstige financiële problemen. De devaluatie van de roebel in 1999 was één van die enorme problemen waarbij mensen al hun spaargeld kwijtraakte.

Tegelijkertijd was er een heel klein groepje machtige mensen (voornamelijk Joodse, maar dat zal wel toeval zijn toch?) die alle natuurlijke bronnen in handen kregen: olie, gas, goud, diamanten, etc.... allemaal private bedrijven die binnen zeer korte tijd miljarden waard waren. Heel veel van dat geld vloeide rechtstreeks naar het buitenland.

Toen Poetin van de zwaar dronken en demente Jeltsin het stokje overnam, was het eerste wat hij deed deze olichargen aanpakken. En dat is in Rusland niet zo moeilijk, want iedereen (zeker in de jaren 90) ontdook massaal alle belastingen. Dus alle bedrijven zaten fout. Dat geeft de overheid een stok om mee te slaan en daar is gretig gebruik van gemaakt. Wegens belastingfraude werden veel olichargen vervolgd en hun bedrijven werden weer staatseigendom.

Uiteraard heeft corruptie hier ook een rol gespeeld. Daarin gaat Poetin zeker niet vrijuit, en ook hij zal er zeker financieel niet op achteruit gegaan zijn. Maar feit blijft wel dat een enorm deel van de private miljarden richting de staat ging en uitstekend geïnvesteerd werd in Rusland zelf. En haar bevolking, want kijk het staatje hierboven nog eens na. Dat liegt er gewoon niet om. Reserves werden opgebouwd, schulden werden afgelost, lonen, uitkeringen en pensioenen gingen fors omhoog.

Niet voor niets is Poetin ook 15 jaar later nog steeds populair omdat hij Rusland afpakte van een kleine superrijke elite en teruggaf aan de Russen.

Quote:
Poetin is gewoon een omhooggevallen corrupte KGBer.

Ik zou met toch een beetje verdiepen in hoe het werkelijk zit. Je opmerking dat Poetin pensioenen, democratie en bodemschatten van de Russen heeft gestolen is echt totale onzin...

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Natubico schreef:
Tedje van Es schreef:

-

Of zich als gewone mensen te gedragen door buitensporige feesten tot hun parochie zaaltje te beperken.

.
Gay-parade met kogels en traangas verjaagd...
  Weerwoord forum index » Actualiteiten