Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 232, 233, 234 ... 241, 242, 243  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2018 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zet gewoon je koptelefoontje op, Cliff. Very Happy
Je kunt je op een terras ook storen aan hard getetter van de buren, omdat jij rust wilt hebben. En zo is er altijd wel iemand te vinden die zich aan andermans gedrag ergert.

Je mag binnen nergens meer roken. Prima helemaal mee eens. Maar een verbod om buiten te roken vind ik belachelijk.

BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2018 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar dat is het punt hè... jij vindt wél dat iemand oordopjes in moet doen, maar niet dat hij zijn sigaret hoeft te doven...

Prima, maar jouw mening. Iemand anders ziet dat weer andersom: die hebben graag muziek rond zich en geen rook.

En dat is het probleem een beetje. Welke overlast tolereren we, en welke niet.

Zoals ik al eerder zei: de roker heeft het hier zelf naar gemaakt door nooit rekening te willen houden en het recht tot roken op te eisen. Pas daarna kwamen de restrictieve maatregelen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Maar dat is het punt hè... jij vindt wél dat iemand oordopjes in moet doen, maar niet dat hij zijn sigaret hoeft te doven...

Die roker is al buiten gaan zitten, maar dat schijnt voor sommigen niet genoeg te zijn.

Quote:
Prima, maar jouw mening. Iemand anders ziet dat weer andersom: die hebben graag muziek rond zich en geen rook.

Dat heb ik ook, desondanks draai ik mijn muziek niet keihard op een terras en heb ik geen last van die roker die op het terras zit. Ik ben niet zo'n zeikerd.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Aug 10, 2018 15:47, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je mist het punt. Maar dat had ik wel verwacht.

Probeer je eigen norm eens niet tot algemene norm te verheffen? Of is dat te moeilijk?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O, jouw norm is wel geldend? Jullie rookfoben moeten eens niet zo zeuren.
De roker rookt tegenwoordig buiten, laat hem daar gewoon z'n gang gaan. Ik zit liever naast een roker dan naast zo'n zeurder.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Tedje van Es,
Spaar je de moeite bij die niet-rokersclubjes, het zijn geen boeren en die gunnen boeren geen fijne tijd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Tedje van Es schreef:
O, jouw norm is wel geldend? Jullie rookfoben moeten eens niet zo zeuren.
De roker rookt tegenwoordig buiten, laat hem daar gewoon z'n gang gaan. Ik zit liever naast een roker dan naast zo'n zeurder.

Toen ik heel lang geleden op de lagere school zat rookte een van de leraren in de klas.
Merk Dr. Dushkind. Ik genoot als kind van de heerlijke geur van die sigaret.
Als je moeite hebt met alle echte en vermeende kleine ongemakken is een hutje op Rottumeroog de ultieme leefomgeving.

.
BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2018 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
O, jouw norm is wel geldend?

Zucht... nee, dat schrijf ik toch niet.

Ik probeer juist aan te geven dat verschillende mensen verschillende normen hebben over wat wel of niet overlast is.

Maar nee, dat wil er bij jou duidelijk niet in. Wat jij als overlast ervaart is de norm, de rest moet niet zeuren.

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Boosoog schreef:
Boosoog schreef:
Lulkoek. Vervuiling is vervuiling.

Cliox schreef:
Maar we hebben het over roken in dit topic.

Met de insteek dat roken de gezondheid van anderen bedreigt.
Niet zo vreemd dus dat ik de uitstoot van gemotoriseerd verkeer als groter risico aanhaal.
Heb jij trouwens een auto of ander motorvoertuig? Dump dat ding voordat je weer over een beetje tabaksrook
gaat drammen; dan heb je recht van spreken.

Een A-label. Verder is de auto (bij mij) noodzaak, roken is dat niet.
Los van het feit dat ik voornemens ben om korter bij huis te werken sta ik niet met een draaiende motor naast het terras waar jij zit te eten en mijn uitlaat gericht op je smoel.

Dit zou een prima payback zijn voor mensen die op terras een sigaret opsteken:

https://www.youtube.com/watch?v=A9vLNbFMPr4
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliox,
Een auto heeft bredere wegen nodig als een fiets. Maakt meer fijnstof en herrie als een fiets. De automobilisten veroorzaken dus meer overlast aan tragere weggebruikers. Denk aan astmapatiënten die niet gelukkig zijn met fijnstof. Denk aan mensen met goede oren die waanzinnig worden van de herrie die auto's produceren. En toch heb jij meer overlast van de weinige rokers die er nog zijn? Dat is gewoon te bizar voor woorden.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Maar nee, dat wil er bij jou duidelijk niet in. Wat jij als overlast ervaart is de norm, de rest moet niet zeuren.

Je lijkt wel een islamiet. Die drammen ook steeds verder door en willen stap voor stap steeds meer naar hun hand zetten.

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Grappig, dat vind ik van jou ook. Maar dat zal je wel compleet ontgaan.

Een minaret met speaker... wat zeur je nou Tedje? Er zijn toch ook kerkklokken? Waarom is een minaret overlast en een kerkklok niet?

Ach, vergeet het maar... dit dringt allemaal totaal niet tot je door....

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Cliox schreef:

Dit zou een prima payback zijn voor mensen die op terras een sigaret opsteken:

https://www.youtube.com/watch?v=A9vLNbFMPr4

Nu ben je toch elk gevoel voor verhoudingen kwijt.
Ik zie net zo min rokende mensen op een terras die moedwillig de rook richting andermans smoel richten, als automobilisten die dat
bewust met hun uitlaatgassen doen.
Je scoort wederom geen punt.

.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Tedje van Es schreef:
Cliff schreef:

Je lijkt wel een islamiet. Die drammen ook steeds verder door en willen stap voor stap steeds meer naar hun hand zetten.

Probeer eens een AFA figuur te bekeren: dat lukt je niet.
Fanatici houden nu eenmaal vast aan hun idee-fixe
Zo ook de mensen met een rokers fobie.

.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Die roker is al buiten gaan zitten, maar dat schijnt voor sommigen niet genoeg te zijn.

Last hebben van sigarettenrook heeft niets te maken met buiten of binnen. Rekening houden met anderen lijkt mij toch niet teveel gevraagd? Vanzelfsprekend is de veroorzaker van overlast degene die rekening houd met de ander. Verder gaat de vraag niet verder dan rookvrij kunnen eten. Kennelijk is de overheid nodig om dit te bewerkstelligen. Jammer.

Quote:
Dat heb ik ook, desondanks draai ik mijn muziek niet keihard op een terras en heb ik geen last van die roker die op het terras zit. Ik ben niet zo'n zeikerd.

Ik ook niet. Zo zeik ik ook niet als mensen met een dubbel paspoort politiek bedrijven. Maar je hebt nu eenmaal mensen die overal over zeiken en zeuren.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Boosoog schreef:

Nu ben je toch elk gevoel voor verhoudingen kwijt.
Ik zie net zo min rokende mensen op een terras die moedwillig de rook richting andermans smoel richten, als automobilisten die dat
bewust met hun uitlaatgassen doen.
Je scoort wederom geen punt.

Wat een onzin.
Als ik last heb van sigarettenrook betekent dat de rook ook mijn kant uitkomt.
Je moet stekeblind zijn wil je dat niet zien als roker.

Als rokers bovenwinds een sigaret opsteken zal je mij niet horen.
Ik ben niet tegen roken maar wil geen overlast hebben.
Zo ben jij er vast en zeker niet op tegen dat ik autorijd maar sta ik met een draaiende motor naast een terras waar jij zit te eten en komen mijn uitlaatgassen jouw kant uit, zal je er wat van vinden. Dat is bij mij niet anders.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Ik ben er niet op tegen dat jij auto rijdt; kan er wel last van hebben tenzij jij een slurf aan je uitlaat hangt die tot bovenwinds reikt.
Evenmin als de roker op een terras bij machte is om te bepalen waar de rook heen waait kun jij voorkomen dat de uitstoot van je auto
alle kanten op gaat.
Een rijdende of stationair lopende motor maakt geen verschil.

.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliox,
Ik heb goede oren en wil geen overlast hebben van automobilisten die dag en nacht herrie produceren met hun motoren en auto's, want ik wordt daar waanzinnig van. Ga jij nu ergens anders rijden met alle automobilisten?
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Boosoog schreef:
.
Ik ben er niet op tegen dat jij auto rijdt; kan er wel last van hebben tenzij jij een slurf aan je uitlaat hangt die tot bovenwinds reikt.
Evenmin als de roker op een terras bij machte is om te bepalen waar de rook heen waait kun jij voorkomen dat de uitstoot van je auto
alle kanten op gaat.

Nog een keer: ik ben er niet op tegen dat jij een sigaret rookt maar wil geen last hebben van sigarettenrook als ik eet. Als ik dat wel heb en de roker het niet opmerkt vind ik dat ook dat niet erg maar een roker er dan op wordt gewezen kan hij best een meter verderop gaan staan of zitten. Of zijn sigaret uitmaken en 10 minuten wachten met roken. Zo laat ik mijn motor ook niet draaien voor een vol terras en als ik dat wel doe geef ik mensen geen grote mond als zij aangeven last te hebben van uitlaatgassen maar zet ik mijn auto verderop, zodat zij geen last hebben of de motor uit. Rekening houden met elkaar is niet zo héél moeilijk waarbij ik opmerk dat de veroorzaker van overlast rekening moet houden met de ander. Zo vraag ik mijn buren ook niet om te verhuizen als zij last hebben van mijn muziek maar houd ik rekening met mijn buren en zet ik de koptelefoon op als ik de muziek hard wil aanzetten.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

torentje schreef:
@ Cliox,
Ik heb goede oren en wil geen overlast hebben van automobilisten die dag en nacht herrie produceren met hun motoren en auto's, want ik wordt daar waanzinnig van. Ga jij nu ergens anders rijden met alle automobilisten?

Mijn auto zal jij niet horen. Het overlastniveau is even hoog als de sigarettenrook van mijn buren die ik dagelijks ruik. Raampje dicht en weg overlast.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliox,
Dacht jij dat ik geloof, dat automobilisten aardige mensen zijn? Ze maken iedereen die lopen of fietsen wil waanzinnig met hun herrie-producerende motoren en auto's. Automobilisten zijn niet meer of minder dan Jappen.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Beste mensen, autorijden is uitermate nuttig in de samenleving. Zonder autorijden ligt de gehele economie op zijn gat. Niemand gaat naar zijn werk, goederen gaan niet van A naar B, etc.

Roken is echter iets wat men voor genot doet. Dat is van een totaal andere orde dan autorijden. Dit zijn echt appels met peren.

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Waarom geeft men dan niet iedereen gratis een auto en voor het gehele leven gratis benzine? Boeren kunnen zich namelijk niet verplaatsen per auto zodat ze de vele vlugge loopse automobilisten zouden kunnen ontwijken.
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2018 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Cliox schreef:
Boosoog schreef:
.
alle kanten op gaat.

Nog een keer: ik ben er niet op tegen dat jij een sigaret rookt maar wil geen last hebben van sigarettenrook als ik eet. Als ik dat wel heb en de roker het niet opmerkt vind ik dat ook dat niet erg maar een roker er dan op wordt gewezen kan hij best een meter verderop gaan staan of zitten. Of zijn sigaret uitmaken en 10 minuten wachten met roken. Zo laat ik mijn motor ook niet draaien voor een vol terras en als ik dat wel doe geef ik mensen geen grote mond als zij aangeven last te hebben van uitlaatgassen maar zet ik mijn auto verderop, zodat zij geen last hebben of de motor uit. Rekening houden met elkaar is niet zo héél moeilijk waarbij ik opmerk dat de veroorzaker van overlast rekening moet houden met de ander. Zo vraag ik mijn buren ook niet om te verhuizen als zij last hebben van mijn muziek maar houd ik rekening met mijn buren en zet ik de koptelefoon op als ik de muziek hard wil aanzetten.

Ga eens serieus in op deze opmerking "Evenmin als de roker op een terras bij machte is om te bepalen waar de rook heen waait kun jij voorkomen dat de uitstoot van je auto alle kanten op gaat.
Een rijdende of stationair lopende motor maakt geen verschil."

En nu niet kinderachtig doen alsof mensen op een terras geen hinder ondervinden van uitlaatgassen van rijdende auto,s die mede veroorzaker zijn van smog.
Je mag dan in Maastricht in een bevoorrechte positie verkeren met betrekking tot het autovrij zijn van het gebied rond de terrassen; dat gaat niet op voor de meeste plaatsen in Nederland.
Als je voortgaat met persisteren in je gelijk is een discussie in deze bij voorbaat zinloos.

.
BerichtGeplaatst: Zo Aug 12, 2018 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Boosoog schreef:

Ga eens serieus in op deze opmerking "Evenmin als de roker op een terras bij machte is om te bepalen waar de rook heen waait kun jij voorkomen dat de uitstoot van je auto alle kanten op gaat.
Een rijdende of stationair lopende motor maakt geen verschil."

Het is klinkklare onzin wat je schrijft. Een roker heeft geen invloed op waar de rook heen waait maar wel of er rook is. Los daarvan ziet een roker natuurlijk waar de rook heengaat en kan best even wachten als mensen in de directe nabijheid hun eten krijgen geserveerd. En al helemaal als daar expliciet om wordt gevraagd. Overlast zit dus in de invloedssfeer van de roker.

In mijn jonge jaren had ik een sportuitlaat onder mijn Alfa Romeo 33. Buren spraken mij aan dat zij wakker werden als ik 's ochtends wegreed en vonden dat hinderlijk. Ik heb mijn sportuitlaat als de wiedeweerga laten vervangen. Een roker zou zeggen dat er wel meer geluidsbronnen zijn waarvan zij dan weer wakker worden en zij geen invloed hebben op het geluid wat de sportuitlaat produceert. Compleet de plank misgeslagen.

Met mijn auto kom ik verder niet in binnensteden in de buurt van terrassen. Mijn voorbeeld was dan ook hypothetisch. En dat steeds vaker binnensteden autovrij worden gemaakt vind ik prima. Autorijden is bij mij een noodzakelijk kwaad en geen keuze op basis van genot.

Quote:
En nu niet kinderachtig doen alsof mensen op een terras geen hinder ondervinden van uitlaatgassen van rijdende auto,s die mede veroorzaker zijn van smog.

Je mag dan in Maastricht in een bevoorrechte positie verkeren met betrekking tot het autovrij zijn van het gebied rond de terrassen; dat gaat niet op voor de meeste plaatsen in Nederland.
Als je voortgaat met persisteren in je gelijk is een discussie in deze bij voorbaat zinloos.

Ik heb het niet over Maastricht gehad.
En verder is het appels met peren vergelijken. Als ik de muziek hard heb aanstaan en mijn buren vragen of het stiller mag, verwijs ik toch ook niet naar de industriële geluiden die de omwoners regelmatig uit hun slaap halen en houden? Allemaal drogredenen.

Dat is inherent aan rokers. Spreek je hen aan over de overlast van roken wordt altijd naar anderen gewezen en zijn er altijd dingen die veel erger zijn. Het besef komt niet dus de overlastbeperking is niet zelfregulerend waardoor het een noodzakelijk kwaad is dat de overheid ingrijpt. In plaats van het te snappen gaat de roker vrolijk door met het veroorzaken van overlast. Is het niet in het restaurant, dan maar daarbuiten. Alsof het verschil maakt of mensen nu binnen of buiten last hebben. Rokers zijn slachtoffer van hun eigen gedrag.
Discussie rookverbod horeca (2)
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg