Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
40%
 40%  [ 12 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
3%
 3%  [ 1 ]
Gezellig voor een avondje uit.
16%
 16%  [ 5 ]
Leuke stad.
40%
 40%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 30

BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2018 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De wijk IJburg bestaat 15 jaar en dat vieren we gezellig samen. Het halalbuffet is er gesubsidieerd. Het overige eten om uit te delen moeten de bezoekers zelf meenemen en drankjes zijn ter plaatse te koop. Niet-halal is er dus niet gesubsidieerd. Wie worden er hier gediscrimineerd?

BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2018 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Amsterdam is helemaal geen Nederlandse stad. Het is verkocht aan de multiculturele leugen.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2018 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Voor arrogantie kun je in Rotterdam ook gewoon terecht hoor.

Weinig van te merken.

BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2018 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat, je wilt zeggen dat ze daar niet neerkijken op de mensen in de provincie of mensen met een dialect?

BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2018 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Wat, je wilt zeggen dat ze daar niet neerkijken op de mensen in de provincie of mensen met een dialect?

Niet allemaal. Slechts een kleine minderheid, denk ik.
In Amsterdam horen ze direct waar ik vandaan kom. Nooit het gevoel gehad dat ik daar minderwaardig ben. Het is zoals je jezelf opstelt: veel provincialen gaan al met een minderwaardigheidscomplex richting de grote stad.

BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2018 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik wil niet veel zeggen maar Amsterdams is een dialect en ik spreek een officiƫle taal.
En Amsterdams is ook nog eens een erg ordinair dialect. Echt kamp. Ze moeten dus maar gauw hun grote mond houden, taalkundig gezien stellen ze ook helemaal ook niks voor.

BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2018 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Amsterdams hoor je alleen nog in Almere, Tedje. In Amsterdam-centrum en de wijken daar omheen hoor je voornamelijk Engels.

BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2018 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Vandaag is Femke Halsema officieel benoemd tot burgemeester van onze mooie hoofdstad. Een prachtige inauguratie die live op AT5 was te volgen en waar ook in de landelijke media uitgebreid bij stil werd gestaan. Zoals het hoort bij de benoeming van iemand op zo'n belangrijke post. Naar verluidt waren er niet alleen Amsterdammers op de been om de installatie te aanschouwen, maar ook boeren.
Vanaf deze plaats wens ik mevrouw Halsema veel succes en mijn felicitaties gaan uit naar haar, en naar alle Amsterdammers.
(Mede namens de heer Van Es)

BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2018 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

moppersmurf schreef:
Het is zoals je jezelf opstelt: veel provincialen gaan al met een minderwaardigheidscomplex richting de grote stad.

Voila.

BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2018 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

'Voila'?

Ik denk dat Moppersmurf die wijsheid van Facebook heeft Laughing

Met andere woorden: geloof er geen fuck van. Ik spreek dialectloos Nederlands overigens, althans, niemand kan mij 'lokaliseren'. Als ik mensen wijs maak dat ik uit Amsterdam kom geloven ze het ook.

Nu ken ik wel wat mensen die vanuit Rotterdam of Amsterdam gedetacheerd zijn in Zeeland... misschien dat dat mijn beeld wat gevormd heeft. Stuk voor stuk behoorlijk arrogant volk.

Inmiddels begrijp ik overigens weer iets beter waarom de Randstedeling neerkijkt op de provincie. In de Randstad hebben middelgrote steden vaak veel minder voorzieningen dan in de provincie. Dit omdat er altijd wel een grote stad in de buurt is die al heel veel voorzieningen heeft. In de provincie is dat niet het geval, dus daar hebben kleinere steden veel meer voorzieningen dan in de Randstad.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2018 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Amsterdams hoor je alleen nog in Almere, Tedje. In Amsterdam-centrum en de wijken daar omheen hoor je voornamelijk Engels.

Haha! Dus Amsterdammers praten alleen maar Engels?

Lampje schreef:
Vandaag is Femke Halsema officieel benoemd tot burgemeester van onze mooie hoofdstad....

Prima, het zal me een zorg wezen. Maar ik snap nog steeds niet waarom dat al wekenlang dagelijks landelijk nieuws is. (Ik snap het natuurlijk wel.)

Cliff schreef:
Met andere woorden: geloof er geen fuck van. Ik spreek dialectloos Nederlands overigens, althans, niemand kan mij 'lokaliseren'.

Dan horen ze in Amsterdam duidelijk dat jij niet uit Amsterdam komt en vragen dus waar je vandaan komt. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2018 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Halsema kan gelijk aan de bak, vandaag twee schietpartijen in Amsterdam. Incidenten onze hoofdstad onwaardig. Het lijkt Brabant wel; daar maken motorbendes en drugsbendes de dienst uit en bij een wandeling in de Brabantse bossen breek je je nek over de gedumpte vaten met drugsafval. En die boeren daar doen er geen moer aan.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2018 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
Haha! Dus Amsterdammers praten alleen maar Engels?

Ligt eraan, met wie je omgaat. In de kringen waar ik verkeer spreekt men ABN, geen Amsterdams. Van al de mensen, die ik in die 8 jaar tijd heb leren kennen is er maar Ć©Ć©n die nog echt lekker ouwerwets Amsterdams praat. De laatste der Mohikanen.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 19:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Inmiddels begrijp ik overigens weer iets beter waarom de Randstedeling neerkijkt op de provincie. In de Randstad hebben middelgrote steden vaak veel minder voorzieningen dan in de provincie. Dit omdat er altijd wel een grote stad in de buurt is die al heel veel voorzieningen heeft. In de provincie is dat niet het geval, dus daar hebben kleinere steden veel meer voorzieningen dan in de Randstad.

Haha, straks kom je weer met het "geweldige" voorzieningenniveau in Vlissingen en Middelburg aan... Slaapsteden in een verder slaperige en bejaarde provincie, zelfs in Zoetermeer is meer leven.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 0:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Vandaag is Femke Halsema officieel benoemd tot burgemeester van onze mooie hoofdstad. Een prachtige inauguratie die live op AT5 was te volgen en waar ook in de landelijke media uitgebreid bij stil werd gestaan. Zoals het hoort bij de benoeming van iemand op zo'n belangrijke post. Naar verluidt waren er niet alleen Amsterdammers op de been om de installatie te aanschouwen, maar ook boeren.
Vanaf deze plaats wens ik mevrouw Halsema veel succes en mijn felicitaties gaan uit naar haar, en naar alle Amsterdammers.
(Mede namens de heer Van Es)

Volgende week stapt ze misschien weer op omdat ze toch eigenlijk liever iets anders wil gaan doen. Razz
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 4:54 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Moppersmurf schreef:
Quote:
Het is zoals je jezelf opstelt: veel provincialen gaan al met een minderwaardigheidscomplex richting de grote stad.
Een minderwaardigheidscomplex? Nee. Wel de aanvankelijke schroom tegenover zoveel grootspraak, hoogmoed en zelfingenomenheid welke zoveel randstedelingen kenmerkt. Na de eerste fase maakt zich een gevoel van woede meester: wie denken ze GVD wel dat ze zijn? Dan krijg je door dat er niets meer achter die tonnen gebakken lucht zit dan bekrompenheid. Belachelijk maken of schouders ophalen is het enige wat rest.

Let wel er zijn uitzonderingen: ruimdenkende en geestrijke randstedelingen bestaan. Ze zijn alleen zeldzaam.
,
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik moest een verplichte wiskunde cursus volgen. Bij de groep was 1 Amsterdammer, ene Jaap, die had met afstand de grootste bek en verbeterde onophoudelijk de leraar.
Na maanden moesten we een examen doen. Van de 15 personen was hij de enige die was gezakt.
Een Typische Amsterdammer. In het begin geloofde ik hem ook nog.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik moest vroeger verplicht naar de kerk. De Veluwse predikant oreerde vanaf de kansel dat verdraagzaamheid jegens anderen gewenst was. Zijn zoon, ene Joop, werd echter opgepakt omdat hij op zondagmiddag aangemoedigd door zijn vader stokken door de wielen stak van mensen die op de Dag des Heren een eindje aan het fietsen waren.
Een typische hypocriete Veluwer. In het begin geloofde ik hem ook nog.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 0:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha, straks kom je weer met het "geweldige" voorzieningenniveau in Vlissingen en Middelburg aan... Slaapsteden in een verder slaperige en bejaarde provincie, zelfs in Zoetermeer is meer leven.

Ligt eraan hoe je 'leven' definieert. Ben wel benieuwd wat Zoetermeer, anders dan randstadproblematiek, meer heeft dan Middelburg/Vlissingen.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 0:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Willem schreef:
Een minderwaardigheidscomplex? Nee. Wel de aanvankelijke schroom tegenover zoveel grootspraak, hoogmoed en zelfingenomenheid welke zoveel randstedelingen kenmerkt. Na de eerste fase maakt zich een gevoel van woede meester: wie denken ze GVD wel dat ze zijn? Dan krijg je door dat er niets meer achter die tonnen gebakken lucht zit dan bekrompenheid. Belachelijk maken of schouders ophalen is het enige wat rest.

Let wel er zijn uitzonderingen: ruimdenkende en geestrijke randstedelingen bestaan. Ze zijn alleen zeldzaam.
,

Helemaal mee eens.

Soms lijkt het zelfs dat het zich minderwaardig voelende volk vanuit de provincie naar de Randstad trekt, om vanuit de overbetaalde stedelijke woning de provincie maar niets te vinden...

Belachelijk maken of schouders ophalen is inderdaad het enige wat rest.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 0:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Ik moest vroeger verplicht naar de kerk.

Dat verklaart een hoop.

Maar even serieus: je hebt toch wel door dat de rest van Nederland een hekel heeft aan Amsterdammers? Dat zit echt niet alleen in Rotterdam ofzo... Zodra iemand in Amsterdam gaat wonen voelt hij/zij zich direct multicultureel wereldburger in een wereldstad van ongekende tolerantie. Ze denken vaak ook dat hun IQ direct met 10-20 punten is toegenomen.

Terwijl Amsterdam echt niets voorstelt, en een Amsterdammer al helemaal niet. Gebakken lucht, dikke nek. Zelfs in Vlaanderen moeten ze er niets van hebben.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Dat verklaart een hoop.

O ja ? Wat dan ?

Quote:
Maar even serieus: je hebt toch wel door dat de rest van Nederland een hekel heeft aan Amsterdammers?

Nee hoor. Ik ken talloze boeren die echt geen hekel aan Amsterdam hebben. Alleen hier op Weerwoord zit men elkaar dusdanig op te naaien dat het lijkt alsog heel Nederland een hekel heeft aan Amsterdammers. Maar dat is echt niet zo. Mijn neef Bertus woont in Meppel, en gisteren zei hij nog ongevraagd dat hij Amsterdan zo'n fijne stad vond. Hetzelfde geldt voor mijn nicht Carola uit Veenendaal. Om maar gewoon wat mensen te noemen.
Quote:
Zodra iemand in Amsterdam gaat wonen voelt hij/zij zich direct multicultureel wereldburger in een wereldstad van ongekende tolerantie. Ze denken vaak ook dat hun IQ direct met 10-20 punten is toegenomen.
Nooit iets van gemerkt, echt niet. Kunt u daar voorbeelden van noemen ? Wie stelt bewijst, aldus uw eigen credo.
Quote:
Terwijl Amsterdam echt niets voorstelt, en een Amsterdammer al helemaal niet. Gebakken lucht, dikke nek. Zelfs in Vlaanderen moeten ze er niets van hebben.
Allemaal provinciale kift vanuit een minderwaardigheidscomplex. Jezelf minder voelen en dat projecteren op anderen die je vervolgens verwijt dat ze zich superieur achten....terwijl dat niet zo is. Alle Amsterdammers die ik ken - en dat zijn er zeer vele - zijn de bescheidenheid zelve met een grote compassie met de boeren van buiten de stad. Het raakt hen als ze dit soort kift zoals de uwe lezen.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb geen speciale hekel aan Amsterdammers, zeker aan de echte oude niet. Maar ze hebben wel altijd de grootste bek en daarmee domineren ze een gezelschap en besluitvorming.
Ik voer eens met een echte Amsterdammer. Een reusachtige kerel en die nam mij mee naar zijn ouderlijk-huis ergens in de Jordaan tijdens een verlof. Zijn moeder, een weduwe was kolenboer, ook een zeer imposant persoon die geen enkele moeite had met de zakken kolen.
Later zijn ze verhuisd naar Purmerend. Toen liep Amsterdam al leeg richting omliggende dorpen/stadjes.
Driekwart van de huidige Amsterdammers zijn voormalige figuren uit de provincie die de Jordaan, de Pijp en de grachtengordel hebben overgenomen en zich nu alleen in naam Amsterdammer mogen noemen.
Ik heb de indruk dat de zaken zoals rederijen, havenwerken/werkers en speciale creatieve industrieƫn uit Amsterdam zijn vertrokken en hun plaats is ingenomen door asiel-advocaten, handelaren in muggezifterijen, en bijstandtrekkende beunhazen, naast Bakfiets-Juppen en blaaskaken.
Maar ik ben tot mijn grote geluk al jaren niet meer in Amsterdam geweest, en dat wil ik zo houden.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik heb de indruk dat de zaken zoals rederijen, havenwerken/werkers en speciale creatieve industrieƫn uit Amsterdam zijn vertrokken en hun plaats is ingenomen door asiel-advocaten, handelaren in muggezifterijen, en bijstandtrekkende beunhazen, naast Bakfiets-Juppen en blaaskaken.

Die indruk is volstrekt onjuist. De door u genoemde groepen die vertrokken zouden zijn zitten er nog steeds. Verder ken ik heel veel Amsterdammers, maar geen enkele handelaar in muggezifterijen. Asieladvocaten zitten overal, bijstandstrekkers ook, en blaaskaken al helemaal.
Quote:
Maar ik ben tot mijn grote geluk al jaren niet meer in Amsterdam geweest, en dat wil ik zo houden.

O, nu begrijp ik beter waarom uw indruk niet klopt. U komt helemaal niet in Amsterdam, u weet er dus niets van. Dan ben ik wel beieuwd hoe u dan toch aan die rare vooroordelen komt. Uit de media ? Ik dacht van u begrepen te hebben dat die niet deugden, die zijn links immers.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Halsema kan gelijk aan de bak, vandaag twee schietpartijen in Amsterdam. Incidenten onze hoofdstad onwaardig. Het lijkt Brabant wel; daar maken motorbendes en drugsbendes de dienst uit en bij een wandeling in de Brabantse bossen breek je je nek over de gedumpte vaten met drugsafval. En die boeren daar doen er geen moer aan.

Ach, je bent nog nooit in Brabant geweest blijkbaar.
Er zijn bossen, waar Hollandse campinggasten steevast in verloren lopen.

Want mensen uit de Randstad missen de basiskennis navigatie, die je als Brabants kind al met de paplepel naar binnen krijgt. Smile

Als je in een bos verloren gelopen bent, kan het al helpen om gewoon even stil te zijn, en goed te luisteren.
Tja, is moeilijk voor een Hollander.

Dat er hele grote gebieden zijn, met veel te weinig toezicht, is een regelrecht gevolg van het oprichten van de Nationale Politie. Dat is allemaal in de grote steden geconcentreerd.
En van achter een computerschermpje op een bureau in de stad, heb je geen zicht op wat er in het veld gebeurd. En criminelen weten dat ook.

Verder is het zo, dat de bouw van bedrijfsterreinen en megastallen bij de plaatselijke bevolking een doorn in het oog is, maar de gemeentes gaan maar door met het verlenen van vergunningen, omdat die (VVD invloed) nog steeds getriggerd zijn op het creƫren van banen.
Tja, er staan veel bedrijfshallen leeg, en de politie kan het nauwelijks aan om dat allemaal een beetje in kaart te brengen. Dankzij het fenomeen Nationale Politie.

Als burger op het platteland kan je de politie bellen, ook anoniem, maar als je dat doet, krijg je een of andere Miep aan de lijn (langzaam nummer, niet eens 112) die niet weet waar je het over hebt.

Zo belde ik eens over een rugzak, die onbeheerd bij ons gemeentehuis op de stoep stond. De ambtenaren waren al naar huis. Nadat ik vertelde, dat ik elf een cursus veiligheid had gehad, en dat een onbeheerde rugzak een mogelijke dreiging van een eventuele bom was, vroeg ze me of ik dan even in die rugzak wilde kijken. Ja daaaaag!

Ik bedoel maar...
Maar praat maar eens met stemverheffing tegen een BOA, dan moet je eens kijken hoe vlug 4 van die klabakken achter je hakken staan. Sad

Nee, het is hier langzamerhand een Wild Zuiden aan het worden.
Veel criminelen komen trouwens uit de Randstad.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Amsterdam
  Weerwoord forum index » Binnenland