Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 230, 231, 232 ... 236, 237, 238  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2018 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Geloven moet je dan ook in de kerk doen. Maar het is wel vreemd dat jij wel dat kleine beetje afval en dat kleine beetje rook van de rokers ziet, maar de hele grote hoop afval en de enorme rookpluimen van de niet-rokers niet ziet.
Wat jij doet is polariseren en de radicale moslims in het zadel helpen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2018 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Opmerking: roken stinkt en veroorzaakt overlast.
Typische roker reactie: ja maar... auto's veroorzaken ook rook

Feit: twee derde van het zwerfvuil bestaat uit peuken
Typische roker reactie: Ja maar... er is nog veel meer afval

Tot slot kunnen we daar de Torentje-reactie aan toevoegen: je helpt radicale moslims in het zadel.

Die logica wil je niets eens beginnen te begrijpen.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2018 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Jij vergeet een reactie te geven op het argument dat er verslavende stoffen in de tabakswaren zitten, waardoor rokers moeilijk kunnen stoppen met roken.
Daar profiteren dan weer loverboys van.
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2018 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij vergeet dat logica ook echt logisch moet zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2018 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

torentje schreef:
@ Cliff,
Lijkt mij stug, dat jij in een koud vochtig klimaat vanaf een afstand kan ruiken of iemand heeft gerookt. Jij zal wel flink overdrijven of opscheppen over je speurneus.
,

Ik kan het beamen. Als roker kun jij je niet voorstellen hoe smerig het ruikt. Datzelfde geldt voor een auto waarin gerookt is. Ranzig. Mijn vrouw heefd laatst in een auto gezeten die van een ex-roker was. Dat ruik je, en hoe. En als je het niet ruikt zie je het wel aan de bruine aanslag op tanden en vingers.
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2018 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Yep, of van die mensen met wat lang grijs haar op hun voorhoofd waar dan zo'n bruine nicotinevlek in zit... zie in snorren en baarden ook wel eens terug.

BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2018 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Cliox schreef:
torentje schreef:
@ Cliff,
Lijkt mij stug, dat jij in een koud vochtig klimaat vanaf een afstand kan ruiken of iemand heeft gerookt. Jij zal wel flink overdrijven of opscheppen over je speurneus.
,

Ik kan het beamen. Als roker kun jij je niet voorstellen hoe smerig het ruikt. Datzelfde geldt voor een auto waarin gerookt is. Ranzig. Mijn vrouw heefd laatst in een auto gezeten die van een ex-roker was. Dat ruik je, en hoe. En als je het niet ruikt zie je het wel aan de bruine aanslag op tanden en vingers.
Dan zou dat toch al tijden geleden na wetenschappelijk onderzoek zijn aangetoond dat rokers een verminderd reukvermogen hebben?
BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2018 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is ook zo, de link heb ik je al gegeven.

Blijkbaar veroorzaakt roken ook dementie.

BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2018 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Dementie wordt veroorzaakt door ongezonde voeding. Ik heb in mijn jeugd veel ongezonde voeding moeten nuttigen, dus dat zal dan wel de oorzaak zijn van mijn verminderd geheugen.
Er zijn dus diverse oorzaken waardoor mijn reukvermogen en geheugen mogelijk minder is. In ieder geval ik rook aan de rokers die ik heb ontmoet niks.
BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2018 21:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar jij rookt zelf, dus dan klopt dat toch ook?

BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2018 6:08 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Toch heb ik de meeste last van de ongezonde voeding die ik gedwongen werd te eten in mijn peuter-en kleuterjaren. Verminderd geheugen en verminderd zicht en minder lengte en dan mogelijk een verminderd reukvermogen door het roken.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Hoe je het ook wendt of keert, gezond is roken niet. Verder hoop ik dat de overheid het roken snel aan banden legt want heb last van de smerige hobby van anderen.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliox schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, gezond is roken niet. Verder hoop ik dat de overheid het roken snel aan banden legt want heb last van de smerige hobby van anderen.

Een verbod op roken in de openbare ruimte waar verder niemand er last van heeft is de eerste steen van een dictatuur.
De anti-rook lobby heeft van hun overtuigingen een religie gemaakt. Ze zijn volkomen doorgeschoten.
Daar kan ik als voorheen zeer straffe roker (1 pakje shag gedraaid van 50 vloeitjes+1 doosje sigaren en een batterij pijpen per dag) over meepraten.
Als men wil ophouden met roken moet men gewoon stoppen. Mede door het onophoudelijke gezeur van anti rokersbrigades lukt dat stoppen tegenwoordig steeds moeilijker.
Ik als kettingroker had er 20 jaar geleden weinig moeite mee.
Het zou mooi zijn als men net zo fanatiek tegen het gebruik van drugs was in de deugende mensclub als tegen roken.

BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 14:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben het voor de verandering volledig eens met de heer Poendert.
De anti rooklobby is totaal doorgeschoten. Over de overlast van zatlappen die ieder weekend mensen van hun fiets trappen of vernielingen plegen hoor je ze niet. Nee, liever zeiken over zogenaamde overlast door mensen die graag een sigaretje roken. Het wordt steeds gekker.

BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Cliox schreef:
Men heeft veel meer overlast van de radicale mooie niet-rokende langere mannen. Die willen namelijk dat iedereen de genoemden niet storen als zij willen spreken met een mooie jongere kortere vrouw. Daarbij de hobby's van de eerstgenoemden zijn veel schadelijker dan die van de weinige rokers. Willen namelijk ook plaats om hun vuile lucht uitstotende auto's te kunnen parkeren en brede wegen om overal heen te kunnen reizen en volkeren dat hen voorziet van brandstof en eten en drinken.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:

en verbod op roken in de openbare ruimte waar verder niemand er last van heeft is de eerste steen van een dictatuur.

Dat is een misvatting. Tenzij in open ruimtes alleen rokers komen. Op terrassen waar mensen eten en kinderen spelen, hebben mensen wel last.

Quote:
De anti-rook lobby heeft van hun overtuigingen een religie gemaakt. Ze zijn volkomen doorgeschoten.
Daar kan ik als voorheen zeer straffe roker (1 pakje shag gedraaid van 50 vloeitjes+1 doosje sigaren en een batterij pijpen per dag) over meepraten.
Als men wil ophouden met roken moet men gewoon stoppen. Mede door het onophoudelijke gezeur van anti rokersbrigades lukt dat stoppen tegenwoordig steeds moeilijker.
Ik als kettingroker had er 20 jaar geleden weinig moeite mee.
Het zou mooi zijn als men net zo fanatiek tegen het gebruik van drugs was in de deugende mensclub als tegen roken.

Ik ben nergens fanatiek tegen maar wil simpelweg geen last hebben van andermans hobby / verslaving. En dan ben ik zeer schappelijk dat als ik ergens op terras zit en een biertje drinkt mij dat niet stoort.
Als je ziet dat een ander een bord eten krijgt voorgezet kun je ook 10 minuten wachten met dat gifstaafje of even een meter verderop gaan zitten, zodat de ander van zijn eten kan genieten. Het onbeschofte gedrag van rokers bewijst dat een anti-rookbeleid broodnodig is. Rokers zien niet in dat zij slachtoffer zijn van eigen hufterig gedrag.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

torentje schreef:
Cliox schreef:
Men heeft veel meer overlast van de radicale mooie niet-rokende langere mannen. Die willen namelijk dat iedereen de genoemden niet storen als zij willen spreken met een mooie jongere kortere vrouw. Daarbij de hobby's van de eerstgenoemden zijn veel schadelijker dan die van de weinige rokers. Willen namelijk ook plaats om hun vuile lucht uitstotende auto's te kunnen parkeren en brede wegen om overal heen te kunnen reizen en volkeren dat hen voorziet van brandstof en eten en drinken.

Je stapt voorbij aan het moraal: simpelweg fatsoen hebben zou het probleem volledig verbannen zonder tussenkomst van de overheid. Fatsoen. C'est tout.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
De anti rooklobby is totaal doorgeschoten. Over de overlast van zatlappen die ieder weekend mensen van hun fiets trappen of vernielingen plegen hoor je ze niet. Nee, liever zeiken over zogenaamde overlast door mensen die graag een sigaretje roken. Het wordt steeds gekker.

Insinueer jij dat als een zatlap een persoon van zijn fiets trapt of de spiegel van mijn auto trapt, ik ernaast te juichen van blijdschap of dergelijk gedrag niet in de ergste mate afkeur afkeur? Beetje een suffe reactie om eerlijk te zijn. De overlast die wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld hangjongeren komt vaak genoeg ter sprake en wordt keihard aangepakt. Kijk maar wat destijds is gebeurd in Poelenburg. Overlast is aanpakken. Of het nu roken is of overlast van hangjongeren.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliox,
Simpel fatsoen, respect en tolerantie?? Leer dat eerst maar eens aan de vele mooie langere sportende niet-rokende oudere mannen.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Het onbeduidende beetje sigarettenrook dat in de buitenlucht verwaait staat in geen verhouding tot
de miljarden malen ergere vervuiling door het gemotoriseerde verkeer.
Dat gaat men natuurlijk niet aan banden leggen want daar is groot geld mee gemoeid en het zou funest zijn voor de economie.
Veel makkelijker is het om burgers te pesten door symbool politiek te bedrijven middels het verbieden van het roken in de open lucht.
De waanzin regeert in Nederland.

.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

torentje schreef:
@ Cliox,
Simpel fatsoen, respect en tolerantie?? Leer dat eerst maar eens aan de vele mooie langere sportende niet-rokende oudere mannen.

Ach, chagrijnen vindt je overal, zowel de wel- als niet-rokers.
Sta je bij een sluis te kijken, is het genieten geblazen hoe Hollanders elkaar voor vuile vis uitmaken.
Op de fiets kan je genieten van scheld kanonnades want gut o gut.. Wat hebben Nederlanders toch een kort lontje. Je denkt dat het veel te heet is om je ergens druk over te maken, maar nee..
Het ploft voor je er erg in hebt.

Dus waar heb je het over? Fatsoen? Respect? Tolerantie?
Dat kunnen ze beter uit de Dikke Vandalen schrappen. Very Happy

Chagrijnen zijn het Mijnheer Sonneberg, allemaal! Rolling Eyes

Overigens is er in een stad bij een winkelcentrum ook al eens een onderzoek naar het fatsoen van rokers gedaan. Aan alles was gedacht, afvalbakken, luxe grote asbakken. Een zitje in de open lucht.
Nou geef ik je te raden..
90% van de peuken was netjes in de asbakken gedeponeerd.
Maar 10% NIET!
1 op de 10 rokers is dus willens en wetens een hufter!
Er was zelfs een yuppentrut die in een winkel werkte, die een peuk recht voor de ogen van de poetsploeg op de grond mikte. Ze maakten er een opmerking over... "Daar zijn jullie toch voor!" Als antwoord.

Laatst aangepast door Ryan op Za Aug 04, 2018 20:26, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Lampje schreef:

Insinueer jij dat als een zatlap een persoon van zijn fiets trapt of de spiegel van mijn auto trapt, ik ernaast te juichen van blijdschap of dergelijk gedrag niet in de ergste mate afkeur afkeur? Beetje een suffe reactie om eerlijk te zijn. De overlast die wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld hangjongeren komt vaak genoeg ter sprake en wordt keihard aangepakt. Kijk maar wat destijds is gebeurd in Poelenburg. Overlast is aanpakken. Of het nu roken is of overlast van hangjongeren.

Als ik een eenvoudige vergelijking trek tussen twee soorten overlast die qua maatregelen om dit te beteugelen totaal niet in verhouding staan tot elkaar, betekent dit niet dat ik iets insinueer. Het antwoord op uw vraag is dus NEE.
Ik geef er alleen mee aan dat de overtrokken maatregelen tegen de "overlast" van roken niet in verhouding staat tot het aanpakken van overlast zoals ik in het voorbeeld aanhaalde.

BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Ryan,
1 op de 10 rokers zal wel een hufter zijn. Maar je mag niet vergeten dat er ook mannen zijn die veinzen dat ze een verstokte roker zijn, en zich als roker hufterig gedragen.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

torentje schreef:
@ Cliox,

Ik hoef dat niemand te leren maar wil er geen last van hebben. Van mijn part rook je een slof sigaretten per dag.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Boosoog schreef:
.
Het onbeduidende beetje sigarettenrook dat in de buitenlucht verwaait staat in geen verhouding tot
de miljarden malen ergere vervuiling door het gemotoriseerde verkeer.

Dat is prima maar staat geheel los van elkaar. Zo mag ik ook geen rol pepermunt jatten omdat er ergere dingen gebeuren. Drogredenen.

Quote:
Dat gaat men natuurlijk niet aan banden leggen want daar is groot geld mee gemoeid en het zou funest zijn voor de economie.

Je moet minstens 20 jaar onder steen hebben geslapen, om dit te beweren.

Quote:
Veel makkelijker is het om burgers te pesten door symbool politiek te bedrijven middels het verbieden van het roken in de open lucht.

De waanzin regeert in Nederland. Verbieden van roken op terrassen is een gevolg van onfatsoen. Je mag roken waar en hoeveel je wil, onder dien verstande dat ik er geen last van heb.

Quote:
De waanzin regeert in Nederland.

Mee eens, jij bent verslaafd en het is mijn probleem. En als ik niet wil dat het mijn probleem is, is een verbod symboolpolitiek. Deze knotsgekke idioterie moet je maar eens loslaten op andere verslavingen en fetisjen. Pas dan zie je hoe idioot het is.
Discussie rookverbod horeca (2)
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg