Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Kabinet wil betere lessen goed burgerschap. Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik kwam erachter, mogelijk te laat, dat op de school waar mijn nazaten zaten, de leerkrachten in de overtuiging leefden dat meisjes zich later vooral druk moesten maken met "Pannenkoeken bakken"
Toe wij onze kinderen probeerden op een andere school te plaatsen, bleek dat er tussen de plaatselijke scholen een overeenkomst bestond om geen kinderen van andere scholen op hun scholen te plaatsen.
De enige school die zich niet bij dat verbond hadden aangesloten was de "Zwartekousenschool". Dus dat werd daarom de school voor onze kinderen.
Een verademing. We hoefden geen eindeloze vergaderingen meer bij te wonen die waren bijeengeroepen door de moeders van Anita of Merlijn die ervan overtuigd waren dat hun pupillen te laag werden ingeschaald door de
feministische juffrouwen, er werd mij niet meer gevraagd om s,avonds de school dakgoot schoon te maken of een andere,veiliger kindvriendelijke schommel te plaatsen, enz
Mijn kinderen leefden daarna zichtbaar op. Ze kregen nu een draai om hun oren als ze niet luisterden, leerden elke week een psalmversje uit hun hoofd (prima om te wennen aan een vervolgopleiding) en gingen met schoolreisje inclusief lunchpakketjes naar een naburige zandverstuiving, in de plaats van naar de Ardennen/Berlijn.
Een verademing. We hadden dat jaren eerder moeten doen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Een soort islamitisch onderwijs dus, maar dan gereformeerd.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Tja, waarom kost een cappuccino in Italië 80 cent en in Nederland 3,50 euro?

Geen vergelijking Cliff, hier kost een dag menu €7,-- inclusief een drankje, dessert en koffie na.
België is een buurland en dan is het verschil van €15000,- wel heel groot.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Tja, waarom kost een cappuccino in Italië 80 cent en in Nederland 3,50 euro?

Omdat wij onderhand meer mensen hebben die van andermans arbeid vreten dan dat we mensen hebben die arbeid verrichten.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 14:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Juist Tedje, je legt de vinger op de zere plek.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ons onderwijs (en onze cappuccino) is duur omdat we veel uitkeringstrekkers hebben?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Managers, deskundigen, bestuurders, enzovoorts zijn ook trekkers.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, laten we alle managers, bestuurders, deskundigen ontslaan. Lijkt me een prima voorstel. Vervolgens gaan we allemaal niet stemmen en vanaf de bank op Weerwoord posten dat het niet goed gaat met Nederland.

Toppie.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Door jouw betoog worden de door mij benoemde groepen geen haar beter; we barsten in dit land van de uitvreters die alleen maar duur l*llen over hoe andere mensen moeten werken.
Ouwehoeren over hoe andere mensen moeten werken is niet werken, dat is potverteren op de samenleving en vele malen erger en duurder dan die steuntrekkers.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb voor de lol al eens voorgesteld om bv alle burgermeesters te schrappen, daarna alle managers, enz, enz. Daarna blijft NL gewoon doordraaien.
Pas als we alle metselaars, boeren, vepleegsters, vuilnismannen, en huisvrouwen schrappen stort alles in.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Zoals in het Cambodja onder Pol Pot bedoelt u ? Want die bracht dit experiment in praktijk.
Wat gaan we doen met al uw geschrapte managers, burgemeesters, enzovoorts ?

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 8:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Zoals in het Cambodja onder Pol Pot bedoelt u ? Want die bracht dit experiment in praktijk.

Die managers verhuren we aan de boeren in de polder, daar krijgen ze allemaal een schop en moeten ze de klei omspitten. Goed voor het milieu en het scheelt een gang naar de sportschool, want achter de schop kweekt spierballen en heeft niemand last van vervetting.

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:

Dat zou niet gek zijn, ik weet wel een paar managers, bestuurders en politici die opgeknoopt kunnen worden. Very Happy

Quote:

Die moeten gewoon gaan werken (metselaar, loodgieter, verpleger, enzovoorts).

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Ons onderwijs (en onze cappuccino) is duur omdat we veel uitkeringstrekkers hebben?

Kijk eens naar je loonstrookje, hoeveel je moet betalen voor sociale lasten!
Ik heb een keer een kok officieel in dienst gehad. Kreeg een rekening van het GAK wat ik aan hen moest betalen.
Er zat ook een bijdrage bij voor kinderopvang. Gebeld want noch ik noch de kok had kinderen.
Dit was een collectieve bijdrage.
Gelukkig heb ik de kok binnen de 3 maanden kunnen ontslaan, anders had ik de prijs van bier moeten verhogen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:

Die managers verhuren we aan de boeren in de polder, daar krijgen ze allemaal een schop en moeten ze de klei omspitten. Goed voor het milieu en het scheelt een gang naar de sportschool, want achter de schop kweekt spierballen en heeft niemand last van vervetting.

Wie zijn dan die "we" waar u het over heeft, oftewel de mensen die die managers aan de boeren gaan verhuren ?

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:
Lampje schreef:

Wie zijn dan die "we" waar u het over heeft, oftewel de mensen die die managers aan de boeren gaan verhuren ?

Die managers moeten zich op eigen initiatief bij boeren melden. Daar kunnen ze zich nuttig maken tegen een vergoeding tot er een plekje op een vuilniswagen vrijkomt, zodat ze ook wat nuttigs kunnen doen.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die arbeid automatiseer ik binnenkort weg. De IT-ers hebben de macht EN de toekomst.

De tractoren rijden straks onbemand over de landbouwgronden. Het vee wordt automatisch gevoerd. De vuilnis wordt opgehaald door zelfrijdende vrachtwagens.

Hetzelfde geldt voor accountants, notarissen en de financiële sector. Ik stuur ze allemaal naar huis en vervang ze door robots.

Poendert... niemand werkt straks meer.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

De ene keer klaag je, dat meer vrouwen meer moeten gaan werken - en nu dat je meewerkt om alle werk overbodig te maken .
Want, ik stuur ze allemaal naar huis en vervangt ze door robots - niemand werkt straks meer Question

Waarschijnlijk, is iedereen dan 24uur/dag bezig zijn hele huishouding op Facebook te flikkeren .
De enigste die nog toekomst hebben zijn psychiaters en gekkenhuizen .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Wo Jun 13, 2018 15:42, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Yep.

Mannen en vrouwen dienen een gelijke arbeidsparticipatie na te streven:

Opvallend is dat Nederland slecht scoort in vergelijking met andere Europese landen als het gaat om verschillen in het aantal gewerkte uren. In Europa ligt dat gemiddelde voor mannen op 39 uur en voor vrouwen op 35 uur. In Nederland is dat respectievelijk 37 en 29 uur.

https://nos.nl/artikel/2155813-moeder-of-niet-jonge-vrouw-werkt-minder-dan-man.html

Verder is het natuurlijk zo dat als we gaan automatiseren, we niet kijken naar geslacht. Gewoon iedereen wordt werkloos Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:
Poendert schreef:
Lampje schreef:

Die managers moeten zich op eigen initiatief bij boeren melden. Daar kunnen ze zich nuttig maken tegen een vergoeding tot er een plekje op een vuilniswagen vrijkomt, zodat ze ook wat nuttigs kunnen doen.

Maar wat nou als ze zich NIET op eigen initiatief melden ? Die kans acht ik namelijk aannemelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
Verder is het natuurlijk zo dat als we gaan automatiseren, we niet kijken naar geslacht. Gewoon iedereen wordt werkloos

Mooi, robotiseer dan eerst zowel het mannen als vrouwenvoetbal, scheelt bergen aan steekpenningen, corruptie en burgerlijke achterlijkheid - weer rente bij ING, en lagere consumenten prijzen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kabinet wil betere lessen goed burgerschap.
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg