Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Waarom mag Iran geen kernwapens maken en de VS wel.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Waarom mag Iran geen kernwapens maken en de VS wel.
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben tegen kernwapens. Maar waarom mag bv Frankrijk wel kernwapens maken en N-Korea niet.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Omdat Noord Korea en Iran knettergek zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben tegen alle kernwapens. Maar ik vraag me af of men in Iran gekker is dan sommigen in bv de VS. Nederland of China.
En voornoemde "sommigen"komen onherroepelijk een keer aan de macht. In elk land of samenleving.
Ik kijk soms op "Joop" een extreem-linkse site. Als je leest wat voor kwaadaardige figuren daar soms commentaren leveren, zou je bang worden voor de wereldvrede.
Ook POL-POT begon redelijk vredelievend. En ook hier in NL nam links na de oude Drees een verkeerde afslag.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Omdat Noord Korea en Iran knettergek zijn.

Degene die ene kernwapen inzet is eigenlijk pas echt knettergek.

Daarom zou je ze eigenlijk niet moeten willen hebben...

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2018 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Ik ben tegen alle kernwapens. Maar ik vraag me af of men in Iran gekker is dan sommigen in bv de VS. Nederland of China.
En voornoemde "sommigen"komen onherroepelijk een keer aan de macht. In elk land of samenleving.
Ik kijk soms op "Joop" een extreem-linkse site. Als je leest wat voor kwaadaardige figuren daar soms commentaren leveren, zou je bang worden voor de wereldvrede.
Ook POL-POT begon redelijk vredelievend. En ook hier in NL nam links na de oude Drees een verkeerde afslag.

Gaat het nu om de vraag waarom Iran geen kernwapens en de VS wel kernwapens mogen hebben, of gaat het erom "links" in dit draadje voor uw zoveelste keer af te zeiken ?
In plaats van deze zeer terechte vraag van u (waarom Iran niet en de VS wel) op een volwassen manier te n bespreken, brengt u hem zelf om zeep door er iets bij te slepen wat er niks mee te maken heeft. En als u zich zorgen maakt over wat sommige figuren aan commentaar leveren, dan deel ik dat, maar ik zie dat op rechts net zo goed gebeuren als op links. Ook op dit forum.
Dus zeg het maar: gaan we hier serieus in op uw vraag, of is het de bedoeling om middels deze draad iets anders af te zeiken ?
Pol Pot begon overigens helemaal niet vredelievend. Op de allereerste dag van zijn machtsovername werden de steden al ontvolkt en de mensen naar het platteland gedeporteerd. Maar dat terzijde.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het gaat erom dat vredesbesprekingen altijd vanuit rechts worden gestart. Reagan, Trump, enz. En vrede wordt altijd vanuit links gefrustreerd.
Hoeveel oorlogen heeft Obama eigenlijk opgestart? Op de Middenlandse zee varen aparte schepen met deugende figuren (bv de Aquarius) die voor de kusten van Afrika jonge mannen oppikken om in Europa de uitkeringen en criminaliteit in te duiken, of veroordeeld tot eeuwig pauperschap.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat hebben die schepen hier mee te maken, meneer Poendert ? Lees uw openingsstelling nog even door. (wat een zeer terechte vraag is)
U vraagt welke oorlogen Obama is gestart. Kunt u hem misschien zelf beantwoorden ?
De rechtse Bush is wel een oorlog gestart (Irak) en de "linkse" Jimmy Carter was de grondlegger van de Camp David akkoorden in het Midden-Oosten.
Ik vind dat u een simplificatie geeft van de wereldpolitiek door deze in een links-rechts discussie te trekken.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 1:52 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:
de "linkse" Jimmy Carter was de grondlegger van de Camp David akkoorden in het Midden-Oosten

Ahummm Lampje, Carter was een van de slechtste presidenten en nu ingehaald door Obama.
Ben je vergeten dat Carter helemaal niets deed tegen de gijzeling van de Amerikaanse ambassade in Teheran?
Die duurde 444 dagen tot dat Ronald Reagan president werd.
Carter, die terrorisme in Afrika steunde en zelfs Robert Mugabe uitnodigde in het Witte Huis.

https://www.nysun.com/opinion/carters-role-in-zimbabwe/58232/

Messrs. Carter and Young would only countenance a settlement in which Mr. Mugabe, a Marxist who had repeatedly made clear his intention to turn Zimbabwe into a one-party state, played a leading role. Mr. Young, displaying the willful naiveté that came to characterize Mr. Carter's mindset, told the London Times that Mr. Mugabe was a "very gentle man" whom he "can't imagine … ever pulling the trigger on a gun to kill anyone."

Mr. Mugabe already had pulled the trigger on many innocent people, though. And not long after taking power in 1980, he killed about 25,000 people belonging to a minority tribe, the Ndebele. In spite of this, in 1989, Mr. Carter launched his "Project Africa" in Zimbabwe, a program aimed at helping African countries maintain food sustainability.

En Obama, zijn er eigenlijk in Nederland kritische boeken over Minister Presidenten?

https://www.amazon.com/Worst-President-History-Legacy-Barack/dp/0692310916

Ik heb dit boek en moet die nog gaan lezen maar ik weet dat onze Nobel Peace Price winnaar, dit gekregen heeft op Linkse Politieke Besluiten en niet omdat Obama zo peace full was.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Elisabeth schreef:

Ben je vergeten dat Carter helemaal niets deed tegen de gijzeling van de Amerikaanse ambassade in Teheran?

Nee, dat ben ik niet vergeten. Ik reageerde echter alleen op de opmerking van de heer Poendert dat vredesbesprekingen alleen vanuit de rechtse hoek komen. Dat vind ik een simplificatie van de werkelijkheid en refereerde daarbij aan de akkoorden van Camp David, waarin Carter een belangrijke rol speelde.
Quote:
Carter, die terrorisme in Afrika steunde en zelfs Robert Mugabe uitnodigde in het Witte Huis.

Deze lijn doortrekkend neem ik aan dat u ook niet erg gecharmeerd bent van de toenadering van Trump tot de dictator Kim Jong Un.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie