Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » De EU maakt meer kapot dan u lief is Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2018 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Die NGO's toch... En hoeveel Nederlands belastinggeld zou daarmee gemoeid zijn geweest?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2018 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is inderdaad een goede vraag. Laten we de CIA eens onder de loep nemen. Filmpje:
https://youtu.be/ZYKhXefObKQ?t=5m19s

Voor meer informatie:

http://www.wrongkindofgreen.org/2012/04/17/how-the-cia-operates-through-non-governmental-agencies/

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Iemand dit gezien?

Nou, wie pro-EU is... kom er maar in.

Meer info:
Martin Selmayr: binnen een paar minuten van adjunct tot secretaris-generaal

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2018 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De kosten van het Europees Parlement lopen flink op. Waar het budget een aantal jaar geleden bestond uit 1,5 miljard euro, is de verwachting dat binnenkort de grens van 2 miljard euro bereikt wordt.

Bijna de helft van de kosten gaat naar salaris van de Europarlementariërs. Zij krijgen zo’n 8.500 euro bruto per maand en 4.000 euro onkostenvergoeding. Ook hebben zij een optie op een gratis auto met chauffeur.

https://wnl.tv/2018/03/13/europees-parlement-kost-bijna-twee-miljard-euro-goede-beslissingen-maken-geen-auto-chauffeur/

Ik herinner me een tijd waarin er geen EU parlement in Brussel was. Waarin lidstaten een decentrale regering hadden die heel veel beslissingen zelf konden nemen. En nee, voordat er een wijsneus begint over twee wereldoorlogen (wat overigens de enige 2 perioden waren waarin een poging gedaan werd de Europese macht te centraliseren)... ik heb het dus niet over 14-18 en 40-45. Ik heb het over de halve eeuw daarna... de periode zeg maar tot 2005 waarin het volk aangaf geen EU grondwet te willen.

Die periode. Wat was daar eigenlijk mis mee?

En voordat ook die drogreden weer naar voren komt: een vrijhandelsverdrag impliceert geen gecentraliseerde regering.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2018 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De EU is een vrijhaven voor graaiende politici en dito ambtenaren.

Quote:
En voordat ook die drogreden weer naar voren komt: een vrijhandelsverdrag impliceert geen gecentraliseerde regering.

Juist!

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2018 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2228908-brussel-komt-met-plan-van-aanpak-voor-nepnieuws.html

Het moet toch niet gekker gaan worden met die Brusselse dictators! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2018 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Inderdaad Tedje.

Had het Nederlandse parlement niet onlangs bij meerderheid besloten dat de EU moet stoppen met die onzin? Uiteraard aan dovenmansoren gericht. En Nederland (lees: Ollongren) zal er vast wel weer stiekem in meegaan.

Intussen worden mensen die kritisch zijn over de aanval op Syrië van twitter en Facebook afgegooid, onder het voorwendsel dat ze Russische bots zouden zijn. En dit allemaal onder druk van de politiek, die nagenoeg de oorlog hebben verklaard aan de vrijheid van meningsuiting.

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2018 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2228908-brussel-komt-met-plan-van-aanpak-voor-nepnieuws.html

Het moet toch niet gekker gaan worden met die Brusselse dictators! Evil or Very Mad

Zouden ze hieruit hun inspiratie hebben opgehaald?

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2018 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Happy EU dag gewenst aan alle weerwoorders! Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2018 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Heerlijk! Very Happy

Farage heeft 100% gelijk en ik zou een kaarsje op willen gaan steken als hiermee bewaarheid zou worden dat de Brexit het begin van het einde van de EU is.

BerichtGeplaatst: Do Jun 07, 2018 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Passage uit 'n ander topic:

Quote:
Het huwelijk is ingesteld om juist vrouwen en kinderen te beschermen als de man wegloopt met alimentatie. Al hoewel ook vaak mannen slachtoffer worden van belachelijke eisen en vaak alles verliest.

Quote:
Exact. Reden genoeg dus om daar vooraf een middagje over te brainstormen, alles op papier te zetten en het bij de notaris dumpen. Vervolgens nooit meer aan denken en lekker samen verder leven. Het is eigenlijk gewoon een extra vangnetje... precies zoals jij schrijft ter voorkoming van een vechtscheiding..

't Heeft er alle schijn van dat iets dergelijks ook had moeten gebeuren voordat de lidstaten tot het Europese verbond toetraden.
Wanneer in een zo groot mogelijke mate vooraf zou zijn vastgelegd onder welke voorwaarden lid-staten uit kunnen treden, dan zou Engeland nu niet opgescheept zitten met 'n soort wurgsituatie waarin de andere partij welhaast de meest irreële voorwaarden kan stellen aan een Brexit.

Trouwens wanneer de lidstaten verstandig zijn, dan gaan ze gezamenlijk eisen dat deze aangelegenheid alsnog tot in detail op 'n acceptabele manier geregeld zal worden, zodat ze niet meer het gevoel hoeven te hebben lid te zijn van 'n vereniging waarvan ze het lidmaatschap maar beter niet meer kunnen opzeggen, omdat ze dan in 'n waar doemscenario terecht gaan komen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

MeToo en Berlaymont ?

https://nos.nl/artikel/2235725-pixar-oprichter-lasseter-stapt-op-na-grensoverschrijdend-gedrag.html

Citaat:
Werknemers betichtten Lasseter er onder meer van dat hij hen ongewenst omhelsde en op andere manieren grenzen overschreed.

Doet onwillekeurig de gedachten uitgaan in de richting van 'n Europees top-politicus, die je ook alsmaar collega's en gasten ziet aanraken tot oraal aan toe.
Krijg dan vaak de indruk dat die anderen dat eigenlijk niet zo prettig vinden , maar er maar niet te moeilijk over doen omdat 't 'n hoog/hoger geplaatst iemand betreft.

https://politiek.tpo.nl/2017/09/13/fotos-jean-claude-juncker-kust-en-betast-frans-timmermans-weer/

https://www.geenstijl.nl/4907042/video_jeanclaude_juncker_straa/
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2018 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er zijn interessante ontwikkelingen gaande momenteel in Europa;

Italië en Oostenrijk zijn van kleur veranderd en willen een soortgelijk beleid als Orban inzake gelukszoekers. De positie van Merkel wankelt nu nadrukkelijk, AFD klopt op de poorten. In Groot-Brittannië zit May ook in de moeilijkheden maar dat heeft eigenlijk weer meer met Brexit te maken.

En dat terwijl onze premier een visieloos flutverhaal houdt in het Europese Parlement en andermaal stupide voetbalvergelijkingen maakt over verkiezingen die gewonnen moeten worden.

AfD - Beatrix von Storch: "Merkel, der laufende Meter 60 muss weg!"
https://www.youtube.com/watch?v=cTfya830TF0

We staan op een keerpunt.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2018 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is toch werkelijk niet te geloven...

Uiteindelijk lijkt het echt zover te komen dat we aan steeds heviger wordende internetcensuur onderworpen raken. Ik herinner me nog de discussie over zoekresultaten in Google die in China weggefilterd werden. De ene na de andere politieke hotemetoot moest vertellen dat censuur niet bij een vrije democratie hoort.

Tien jaar later doet de EU exact hetzelfde. Het legt meer en meer de basis tot censuur, zoals de 'nepnieuws'-commissie, de uploadbeperking en de 'link-tax'.

Ik hoop dat meer en meer burgers uiteindelijk in opstand komen tegen deze overheids'betutteling' die een steeds dwangmatiger karakter krijgt.

Fuck Brussel.

Weerwoord forum index » Europese Zaken