Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » De Navo spendeert miljarden aan desinformatie over Rusland. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Alles wat Rusland doet is immers goed, en elk kritisch tegengeluid is een leugen, nepnieuws of propaganda van de MSM.

Retro schreef:
Een aantal gebruikers hier willen nou eenmaal alleen dingen horen die aansluiten op hun wereldbeeld.

Wat hoor ik hier toch, een echokamer?

Tja, het zijn jullie stellingen en niet de mijne...mooi staaltje projectie. Wink

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tja, Carlos...het is nu eenmaal zo. Ik waardeer uw bijdragen, maar wat ik vervelend vind is de ongelofelijke starheid in het denken die u en anderen hier consequent aan de dag leggen, precies wat ik hierboven verwoorddde en wat anderen kennelijk ook opvalt.
Ik ga er verder ook maar niet over in discussie, want dat is zinloos.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:

Niks westerse propaganda. Die is er wel vanuit de Europese Unie en de Navo, dat is waar. Maar dit is gewoon het verhaal van een zakenman die aan de bel trekt omdat er onfrisse dingen gebeuren in Rusland.

Ik heb het hele programma niet gezien Moppersmurf (door tijdgebrek even wat stukjes bekeken, omdat je zo aandrong) , maar als dit klopt moet er gewoon iets aan gedaan worden. Toen Putin het stokje overnam in Rusland was eigenlijk een van de eerste dingen die hij oppakte de invloed van de oligarchen teniet doen, omdat die het land bijna de afgrond ingeholpen helpen. Mogelijk hebben ze nu te maken met reststukjes van die periode.

Overigens ga ik die andere Zembla uitzending wel even bekijken (over gas), omdat me dat heel erg interesseert Exclamation

EDIT: was geen uitzending maar een geschreven stuk, maar niet minder interessant. Zo even globaal berekend haalt ons land inmiddels een kwart van het benodigde aardgas uit Rusland en dat zal alleen maar verder toenemen.

Laatst aangepast door Real op Vr Mei 11, 2018 20:59, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
Tja, Carlos...het is nu eenmaal zo. Ik waardeer uw bijdragen, maar wat ik vervelend vind is de ongelofelijke starheid in het denken die u en anderen hier consequent aan de dag leggen, precies wat ik hierboven verwoorddde en wat anderen kennelijk ook opvalt.

Goed dat je het wel even meldt Lampje Exclamation

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 23:05 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Lampje schreef:

Excuseer mij als ik fout zit maar ik geloof dat ik u nooit heb kunnen betrappen op een kritische geluid
ten aanzien van de oorlogsmisdaden van de VS en andere westerse mogendheden met miljoenen liters
oorlogsbloed aan hun handen.

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Boosoog schreef:
Lampje schreef:

Excuseer mij als ik fout zit maar ik geloof dat ik u nooit heb kunnen betrappen op een kritische geluid
ten aanzien van de oorlogsmisdaden van de VS en andere westerse mogendheden met miljoenen liters
oorlogsbloed aan hun handen.

Dan moet je eens een keer beter lezen.

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Waar ik dus nooit met mijn pet bij heb gekund is het volgende:

Wat bezielt (vooral leiders van landen) te heersen over andere landen? Ik heb het niet alleen over de huidige drang van de Amerikanen, maar wat terug kijkend hebben we dat gezien bij veel meer landen: europese landen die kolonieen hadden, de duitsers en japanners, de perzen, de romeinen, de russen, Napoleon, de mongolen en noem maar op.

Wat is dat toch?

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Retro

Misschien een idee om Il principe te gaan lezen?
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zo, ik was twee weken op vakantie...

Maar eh... is er nu al iets bekend over Skripal? Heeft hij of Yulia al iets gezegd?

Of is het helemaal stil nu...

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:

Ik snap niet waarom je hier zo enthousiast van wordt.

@3.50 wordt de voornaamste bron van het verhaal, Bill Browder, de vraag gesteld hoe hij zoveel geld kon verdienen in Rusland zonder vieze handen te krijgen. Het antwoord is zo opmerkelijk dat ik het hier even volledig uittyp... misschien kun jij dit toelichten voor me Moppersmurf:

'We kochten aandelen in Russische bedrijven. Meestal waren dat zeer corrupte bedrijven. We verdienden door te bestuderen hoe de corruptie in zijn werk ging'.

Hier haak ik even af... waar zit het verdienmodel in 'het bestuderen van corruptie'?

Is het niet zo dat wanneer je aandelen koopt in een corrupt bedrijf, je profiteert van die corruptie?

De volgende zin zou verduidelijking kunnen brengen:

'Dat publiceerden we via internationale en Russische media. Zo dwongen we ze niet meer corrupt te handelen'.

Mopper, kun je mij toelichten waar het verdienmodel van die Bill Browder nu precies in zit? Corrupte bedrijven kopen, bestuderen en dan de studie 'verkopen aan de media'?

Ik vind het een niet al te sterk verhaal...

Vervolgens doet Zembla alsof het vreemd/niet terecht is dat de politie onderzoek gaat doen naar zo'n bedrijf. Dan denk ik 'Halloooooo'.... een organisatie die aandelen koopt in corrupte bedrijven en daar heel veel geld aan verdiend... moet je dat dan met rust laten ofzo? Lijkt me zeer zinnig om daar een inval te doen en te kijken wat er allemaal gebeurt.

Dan volgt er een betoog dat de politie documenten in beslag nam die 'de sleutels van de auto waren'.... zodat er geen zaken meer in Rusland gedaan konden worden. Ook hier denk ik dan weer dat dat volkomen logisch is... wanneer je een bestuurder van zo'n auto verdenkt van het plegen van een misdrijf, neem je dan de auto niet in beslag? Ja toch? Een (buitenlands) bedrijf wat structureel aandelen koopt in corrupte bedrijven en daar heel veel geld aan verdiend... is het vreemd dat je van dat buitenlandse bedrijf de 'sleutels' in beslag neem tijdens een onderzoek?

Nee.

Het verhaal gaar dan verder... ineens zou een veroordeelde moordenaar eigenaar zijn van alle corrupte bedrijven. Worden hier bewijzen voor gegeven door Bill Browder? Nee... het wordt gewoon als feit geponeerd. Ik zie geen bewijzen van Zembla.

Maar goed, laten we maar aannemen dat het klopt. Bill Browder beweert dat de door hem opgekochte corrupte bedrijven wél allemaal netjes hun belasting hadden betaald, en dat de nieuwe eigenaar (de veroordeelde moordenaar) probeerde via een belastingterugvraag 230 miljoen euro te vangen.

Muah.... zou kunnen toch? Wederom zie ik geen bewijzen, maar theoretisch zou het kunnen. En ze kregen het geld ook nog terug vreemd genoeg...

Op @8.22 ga ik even over mijn nek en is voor mij één van de duidelijkste indicaties dat dit geen objectieve journalistiek betreft. Ineens wordt de kinderen van de 'klokkenluider' Magnitsky die deze hele zaak aanhangig maakt bij de politie genoemd. En niet één keer, maar twee keer.

Ik moet eerst horen dat de klokkenluider Magnitsky zijn kinderen naar school bracht alvorens de politie zijn huiszoeking deed, en daarna horen dat dit ook de laatste keer was dat Magnitsky zijn kinderen ooit gezien heeft.

Vanwaar dit emotionele 'kinderen' betoog? Moet ik kompassie krijgen voor de kinderen van de klokkenluider? Ach gut, de arme kinderen... do not forget about the children. Sorry, maar hier haak ik dus qua objectiviteit volledig af. Die kinderen van Magnitsky hebben met dit hele verhaal inhoudelijk geen zak te maken en worden slechts genoemd voor verhoogde emotionele waarde.

@8.46 de dramatische stem met extra lange pauze voor extra emotioneel effect.

10 punten aftrek voor Zembla. (en overigens vraag ik me af waarom de kinderen hun vader niet zouden kunnen bezoeken in een gevangenis, maar dat terzijde)

Goed, we gaan verder.... laten we het inhoudelijk houden. Al gaat Zembla nog even door over de vreselijke martelingen die de klokkenluider moest ondergaan voor maanden lang (oh, en zijn kinderen mochten hem uiteraard nog steeds niet bezoeken want de dramatische Zembla voiceover gaf toch echt aan dat bij zijn arrestatie de laatste keer was dat hij zijn kinderen zou zien)

De klokkenluider viel 20 kg af, had verschrikkelijke pijn, een cel van -10, geen ramen in zijn cel, alvleesklier ontsteking, galstenen........ en ik zit hier maar te wachten op bewijzen voor deze hele documentaire. Maar nee, minutenlang moet men doorgaan over de martelingen van de klokkenkuider... hoe erg ook - inhoudelijk heeft het geen reet meer te maken met het hele verhaal wat verteld wordt.

Op @10.50 begint iemand zelfs te janken... maar ik wil door met de feiten.

Op @12.51 zie ik Senator John McCain beweren dat Rusland geen gevangenen mag mishandelen. Ik ben het helemaal met John McCain eens... maar... gezien Guantanamo Bay vind ik het toch een beetje wrang dat dit moet komen van een hoge Amerikaanse politicus die zelfs bijna president van de VS was. De VS martelt al ruim 10 jaar gevangen in Guantanamo Bay zonder enig proces. En ja, dat is een ander onderwerp... maar als Amnesty International hier Rusland op de vingers tikt vind ik het vele malen meer terecht dan dat Senator John McCain dit doet. Het is niet zijn zaak. Die man stinkt nog naar de schaliegas uit Oost-Oekraïne.

Op @15.00 komt Timmermans ter sprake... daar ga ik verder geen uitspraak over doen. Timmermans is een leugenaar en opperbaas bij de EU. Ik ben helemaal klaar met die man. Verder voegt het aan het verhaal ook niet veel toe.

Op @19.00 komt er een nieuwe klokkenluider in beeld die beweert dat er corruptie plaatsvindt bij de Russische belastingdienst. Voor mij geen nieuws. Maar... ik zien nog steeds geen bewijzen.

Op @20.00 een journalist die beweert vanuit een anonieme bron bij de veiligheidsdiensten (hebben we dat niet eerder gehoord) dat de nieuwe klokkenluider geen natuurlijke dood gestorven is maar vermoord is. Wederom geen bewijzen.

OP @21.13 hoor ik 'een onafhankelijk onderzoeker vindt sporen van een giftige plant in de maag van de klokkenluider'. Oh... wie is die onafhankelijk onderzoeker, waar vind ik dat onderzoek? Ik heb even gegoogled en vond een vergiftiging van twee oude mensen die ziek werden, maar na 8 dagen ziekenhuis weer gezond rondliepen. Hoeveel heeft deze jongere klokkenluider ingenomen? En hoe? En waarom ging hij niet kotsen zoals bij andere vergiftigingen met deze plant?

De plant blijkt bovendien gewoon een Nederlandse tuinplant te zijn: https://www.baldur-nederland.nl/onion/content/plant--und-verzorgingstips/ziergeh%C3%B6lze/gele-geurende-jasmijn

De documentaire gaat echter gewoon verder en zegt dat Russische en Chinese geheime diensten de plant gebruiken om mensen te vermoorden. Oh ja, wie dan nog meer? Waar zijn de bewijzen?

En dan... uit het niets.... op @21.30 zegt de journalist dat ze het natuurlijk niet zeker weten want de politie heeft de maaginhoud van de overleden klokkenluider weggegooid. HUH? Hoe weten ze dan dat die giftige plant er wél in zat? En wat moet ik met deze vage theorie waarvan Zembla dus nu zelf aangeeft dat het misschien helemaal niet waar is?

Nieuwe twist: de Britse geheime dienst houdt alles geheim. Met welk doel? Met wel belang? @22.20 wederom de journaliste die vanuit anonieme bronnen beweert dat de Britse geheime dienst de confrontatie met Rusland niet aan wil gaan.

Een uiterst dubieus standpunt... in 2006 werd Litvinenko vermoord en de Britten gaven Rusland de schuld. In 2018 wordt Skripal vergiftigd en wederom geven de Britten de Russen de schuld. Maar bij deze ene klokkenluider zou GB de Russen niet de confrontatie aan durven gaan???? Waarom hier niet en bij de andere twee zaken wel? Er wordt gezegd dat de belangen te groot waren, maar waarom gold dat niet voor Litvinenko en Skripal? En al die andere zaken waar GB en Rusland op ramkoers liggen (Krim, Sochi, anti-homowetgeving, MH17, etc.)

Een ongeloofwaardig verhaal.

Vanaf @23.00 gaat het weer over Frans Timmermans. Zembla komt nu zelf ook tot de conclusie dat Timmermans niet betrouwbaar is. Die conclusie deel ik volledig.

Op @26.00 gaat het over het witwassen van die 230 miljoen... maar ik mis nog steeds de bewijzen.

Op @27.50 komt ook de connectie met Trump aan de orde...

Zover ik zie, allemaal speculatie. Leuke theorieën maar ik zie geen bewijzen.

@31.40 zie ik het interview met Natalia, die duidelijk aangeeft niet voor de Russische overheid te werken. Vervolgens hoor ik de voice-over van Zembla zeggen dat Natalia duidelijk een informant is die voor de Russische overheid werkt. Ehm... wat wil Zembla hier?

Pas op @32.50 in een documentaire van 35 minuten komt Skripal ter sprake. Maar goed, ik zie weer geen bewijzen.

Omtzigt beweert nog even dat de wet niet tegen Rusland gericht is. Mooi, dan verwacht ik dus op basis van de Magnitsky-wet sancties tegen de VS, ze doen immers aantoonbaar exact hetzelfde. Maar we weten allemaal dat dat nooit gaat gebeuren...

Heb ik iets gemist Mopper? Was dit inhoudelijk genoeg?

Ik zie eigenlijk niets in de Zembla documentaire wat schokkend is. Daarbij heeft het een hoog conspirancy gehalte.

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Maar eh... is er nu al iets bekend over Skripal? Heeft hij of Yulia al iets gezegd?

Het laatste wat ik er over heb gehoord is dat een aantal Russische ondernemers brood zagen in de Novichok hype, en verschillende producten op de markt hebben gebracht onder die naam.

Zoals deze Novichok bakolie:

Er is ook al een wodkamerk onder de naam Novichok...uiteraard.

Gegarandeerd dat je minstens drie uur vooruit kunt maar de kans is groot dat je daarna ergens op een bankje in coma achtige toestand wordt teruggevonden en in het ziekenhuis moet worden opgenomen.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Zo, ik was twee weken op vakantie...

U was op vakantie in Rusland, meen ik ?
En ? Nog last gehad van demonstranten die het steeds verder aan banden leggen van internet (nu weer Instagram) door de overheid aan de kaak stelden ?
Of waren die gezellige Omons er op tijd bij om dit tuig tijdig op te pakken?
Of was het allemaal weer fake nieuws ?

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
U was op vakantie in Rusland, meen ik ?

Dat meent u verkeerd.

Ik was eerst 4 dagen in Rusland, daarna een week in Nederland, daarna 4 dagen in Duitsland en vervolgens twee weken op Mauritius. Maar dank voor uw persoonlijke interesse.

Quote:
En ? Nog last gehad van demonstranten die het steeds verder aan banden leggen van internet (nu weer Instagram) door de overheid aan de kaak stelden ?

Nee. Ik zag in St. Petersburg een grote menigte pro-Poetin demonstranten. Dat heeft u zeker niet gezien op uw NOS journaal Smile

Wat ik van mijn familie daar begreep is dat er sinds de staatsgreep (februari 2014) er dagelijks pro-Poetin Russen en Oekraïners aandacht vragen voor de situatie in Oekraïne. Ofwel.... al zo'n 4 jaar zijn er dagelijks demonstraties tegen de regering in Kiev. En dat in Moskou en in St. Petersburg.

Ook dat hoort men vast niet op het NOS, maar ik heb er speciaal nog een fotootje van gemaakt:

Kun je nagaan, die mensen staan daar al 4 jaar lang dag in dag uit. En ja, het is geen beste foto want helaas heb ik mij geconcentreerd op de voor jullie leesbare tekst in het Engels, maar er stonden er een behoorlijk aantal.

Ook speciaal voor jullie heb ik de 'lege' supermarkten gefotografeerd:

De schappen liggen vol hoor.... met allemaal fruit uit Zuid-Europa en Azië. Europa is die markt helemaal kwijt, de prijzen zijn laag (75 roebel = 1 euro dus reken maar even na)

En voor diegenen die een beetje Cyrillisch lezen... de grote supermarktketen Stockmann had de 'Gekke Poetin-uitverkoop'...

Als dat geen Omon inval wordt het Lampje? Of op zijn minst strafkamp? Want wie durft het aan om een 'gekke-Poetin-uitverkoop' te gaan houden in een strenge dictatuur als Rusland en een Poetin die geen enkele kritiek duldt toch?

Ik moet nog zien dat Albert Heijn de 'gekke-Rutte-dagen' organiseert en op alles korting geeft... kijken hoe Nederland reageert als hun leider door een grote supermarktketen in de zeik genomen wordt.

In Rusland geen enkel probleem dus. Al begreep ik wel dat Stockmann eigenlijk een Finse warenhuisketen is... maar die zijn dus groot in Rusland. Geen idee hoe dat met de sancties zit. Europees fruit heb ik er echter niet gezien.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Ik snap niet waarom je hier zo enthousiast van wordt.

Ik ben niet enthousiast, ik heb vragen. Die vragen worden door Zembla niet beantwoord, maar ook niet door jou: je stelt er vanwege je pro-Russische houding gewoon weer nieuwe vragen tegenover, om twijfel te zaaien. Daar heb ik helemaal niks aan.

Vervolgens ga je er op los dat het allemaal complottheorieën zijn en dat er geen bewijzen zijn.

Cliff schreef:
Mopper, kun je mij toelichten waar het verdienmodel van die Bill Browder nu precies in zit? Corrupte bedrijven kopen, bestuderen en dan de studie 'verkopen aan de media'?

Ik vind het een niet al te sterk verhaal...

Zembla blijft hier duidelijk in gebreke.

Cliff schreef:
De klokkenluider viel 20 kg af, had verschrikkelijke pijn, een cel van -10, geen ramen in zijn cel, alvleesklier ontsteking, galstenen........ en ik zit hier maar te wachten op bewijzen voor deze hele documentaire.

@ 10.04 is er een shot van een dagboek dat Magnitsky bijgehouden heeft.

Cliff schreef:
Heb ik iets gemist Mopper? Was dit inhoudelijk genoeg?

Zeker. Alleen heb ik er geen zak aan. Het enige dat je aangetoond hebt is dat deze documentaire van Zembla aan alle kanten rammelt. Maar dat wist ik al.

Ik denk dat we er méér aan hebben als we zouden weten waarom Frans Timmermans in 2011 al een toezegging doet aan de Magnitsky-wet, terwijl die wet nu in 2018 nog steeds niet ondertekend is.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff maakt in zijn reactie op mijn opmerking de klassieke denkfout: in plaats van in te gaan op mijn opmerking over het aan banden leggen van internet door de Russische overheid en de protesten daartegen, komt hij met allerlei voorbeelden aanzetten die moeten onderstrepen dat het gewoon goed gaat in Rusland.
Alsof het één alleen maar zou kunnen bestaan zonder het ander, en alsof ik de goede dingen zit te ontkennen. Je kunt nog met 100 voorbeelden aankomen, feit blijft dan nog steeds dat de Russische overheid kritische noten op internet aan banden legt, en dat daar steeds meer mensen tegen in verzet komen.
Als de Nederlandse overheid zoiets zou doen zou het commentaar over "nep-democratie etc." niet van de lucht zijn. Maar alles wat in Rusland gebeurt is goed, en wee degene die daar kritische kanttekeningen bij plaatst.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 21:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
je stelt er vanwege je pro-Russische houding gewoon weer nieuwe vragen tegenover, om twijfel te zaaien. Daar heb ik helemaal niks aan.

Op de persoon.

Quote:
Vervolgens ga je er op los dat het allemaal complottheorieën zijn en dat er geen bewijzen zijn.

Ik stel niet dat het 'allemaal' complottheoriën zijn. Ik vraag gewoon naar iets meer onderbouwing.

Quote:
Zembla blijft hier duidelijk in gebreke.

Nou, dan zijn we het eens... en niet alleen daar. Ik wil een duidelijk verhaal met bewijzen, dat mis ik gewoon/

Quote:
@ 10.04 is er een shot van een dagboek dat Magnitsky bijgehouden heeft.

Ik zeg ook niet dat het gelogen is... ik vind alleen dat er veel te veel tijd aan de ellende van de klokkenluider besteed wordt die je in een half-uur durende documentaire zou moeten besteden aan het neerleggen van feiten. Dat de beste man zijn arme kinderen nooit meer gezien heeft geloof ik gerust, maar hij heeft zijn vrouw, broer en huiskat Koshka ook niet meer gezien. Is het relevant? Nee, het speelt in op emotie. Ik wil feiten.

Quote:
Zeker. Alleen heb ik er geen zak aan. Het enige dat je aangetoond hebt is dat deze documentaire van Zembla aan alle kanten rammelt. Maar dat wist ik al.

Er zijn echt wel punten die ik aanneem. Corruptie viert hoogtij in Rusland, maar daarin zijn ze niet alleen. Zoals je misschien weet heb ik geruime tijd in Zuid-Italië vertoefd en dat is één op één vergelijkbaar met Rusland. Zelfs destijds Berlusconi en Poetin waren van hetzelfde laken een pak.

Er is echter een obsessie ontstaan voor Rusland waarbij alles onder een vergrootglas gelegd wordt. Zaken die in de EU, VS of Nederland exact zo gebeuren en het daglicht eigenlijk niet kunnen verdragen krijgen geen aandacht, maar als het in Rusland gebeurt is het direct nieuws.

Ik leg dat graag bloot. Als Zembla een Magnitsky-wet als onderwerp heeft en het gaat over eerlijke rechtsprocessen en de bescherming van klokkenluiders, prima... maar kijk even naar onszelf en onze bondgenoten. Klokkenluiders als Assange worden op de Interpol-arrestatielijst gezet voor het kapot gaan van een condoom tijdens consesuele seks. Vervolgens zit de man jarenlang vast op een ambassade in Londen. Klokkenluider Edward Snowden is notabene gevlucht naar.... Rusland. Zelf hebben we nog iets met de klokkenluider van de bouwfraude gehad...

Tja, ik zal er wel weer teveel bijhalen maar ik zie in Rusland geen zaken gebeuren die hier ook niet gebeuren... desondanks worden er vele media-uurtjes gevuld met alles wat slecht is aan Rusland.

En laten we wel wezen, er worden inmiddels ook tal van zaken aan Rusland toegeschreven waarvoor ieder bewijs ontbreekt (hacken mailbox Clinton, beïnvloeden van tal van verkiezingen, Skripal zaak, etc.)

Dus een klein beetje skeptisch kijken naar zo'n Zembla documentaire waarbij vanalles gesuggereerd wordt maar niets bewezen... lijkt me meer dan gezond.

Quote:
Ik denk dat we er méér aan hebben als we zouden weten waarom Frans Timmermans in 2011 al een toezegging doet aan de Magnitsky-wet, terwijl die wet nu in 2018 nog steeds niet ondertekend is.

Gokje: in Nederland kon hij dit standpunt vrij gemakkelijk verdedigen. In de EU wordt dat lastiger omdat er tal van lidstaten zijn die zich hier niet in kunnen vinden. Reken er ook maar op dat er tal van lidstaten in de EU zijn die het helemaal niet fijn vinden dat de relatie met Rusland om zeep wordt gebracht voor allerlei wazige redenen.... bedenk dat veel van die landen afhankelijk zijn van Rusland voor bv. energie en export.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:

Hoort wie het zegt! ROFL
BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Vandaag is de langste brug van Europa open gegaan, tussen de Krim en het vasteland van Rusland;

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 6:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat gaat de economie van de Krim helpen...

Nog even en ze kunnen in de Oekraïne een muur gaan bouwen zodat hun inwoners niet vluchten naar de Krim Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Oekraïense parlementsleden willen ook niet dat hun eigen burgers naar het WK voetbal kijken volgende maand, dat is namelijk 'Russische propaganda'. Ze zouden zelfs de uitzendingen van de wedstrijden willen verbieden las ik ergens.

https://112.international/politics/ukrainian-mps-offer-to-ban-broadcasting-of-fifa-world-cup-in-russia-28479.html

Wat een stel rancuneuze idioten. Laughing

Je zou er maar een associatieverdrag mee hebben....o wacht.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik herinner me nog een discussie met iemand die het wel OK vond dat er een staatsgreep in Kiev plaatsvond omdat de president toch gevlucht was... Zulke mensen zijn pas tevreden als de president ter plekke wordt neergeschoten, en daarna gebruiken ze nog steeds exact hetzelfde argument: de president was dood dus tja, ze moeten iets doen... dan maar een staatsgreep.

Overigens is de Oekraïne natuurlijk een hele dure grap voor de EU om Rusland dwars te zitten... wij schieten er geen reet mee op. 'Fuck the EU' zei de VS destijds... ze hebben hun zin al twee keer gekregen: met miljoenen vluchtelingen uit Syrië die richting de EU trokken en het associatieverdrag met het corrupte en failliete Oekraïne.

Een heel duur bondgenootschap met de VS... alles om ze maar te volgen in het om zeep brengen van de relatie met de Oosterbuur.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zoals te verwachten viel hebben de Amerikanen weer wat te mekkeren en veroordelen ze de nieuwe brug over de Straat van Kersj. Het antwoord van de Russen luidt simpelweg, bemoei je lekker met je eigen zaken.

Deze brug is in twee jaar tijd ontworpen, gebouwd en voltooid. Er komt nog een tweede rijbaan naast die in 2019 open zal gaan.

Wanneer heeft de VS eigenlijk voor het laatst een infrastructuur project van enige omvang voltooid? Rond de tijd dat Disneyland werd gebouwd? Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Wanneer heeft de VS eigenlijk voor het laatst een infrastructuur project van enige omvang voltooid? Rond de tijd dat Disneyland werd gebouwd? Laughing

Het is nog veel erger in de VS dan je denkt...

Sinds 1980 is er 122 miljard dollar uitgegeven aan schade door storm[1]. Bedenk dat onze gehele Deltawerken destijds 680-900 miljoen euro hebben gekost. [2].

Toch is er in de VS geen basis voor een goede investering in waterwerken. Waarom niet? Omdat belastinggeld niet uitgegeven mag worden aan dat soort zaken, de bevolking vindt dat niet goed.

Nu de grap... diezelfde bevolking legt via de verzekeringspremies 122 miljard dollar op tafel om de schade te vergoeden. Want hoe je het ook went of keert, de schade wordt óf door de overheid, óf door de verzekeringsmaatschappijen hersteld.

Dus betalen moet je sowieso.

Zie hier een keerzijde van het kapitalisme: het is een kortzichtig adhoc systeem wat lange termijn investeringen in bv. veiligheid onmogelijk maakt.

Wil je het nog gekker hebben? De VS geeft jaarlijks 600 miljard dollar uit aan 'defensie', ofwel hun eigen veiligheid...

Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien dat hier iets grondig mis is.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Haha Cliff, let even op de omvang van de VS. Nederland is net zo groot als New Hampshire en Vermont bij elkaar. Nederland heeft een kustlijn van 523km, de VS van ruim 19.000 kilometer.

Cliff schreef:
Toch is er in de VS geen basis voor een goede investering in waterwerken. Waarom niet? Omdat belastinggeld niet uitgegeven mag worden aan dat soort zaken, de bevolking vindt dat niet goed.

Ik denk twee redenen:
- Andere staten die niets met waterwerken te maken hebben zijn inderdaad niet bereid om er geld aan uit te geven
- Zelfde reden waarom je ziet dat Amerikanen slecht in onderhoud zijn: combinatie van public poverty en private wealth met een overvloed aan ruimte. Als iets vervallen is, schuiven ze gewoon een stuk op, ruimte in overvloed. Zelfs Zeeland is 7x zo dichtbevolkt als de VS.

Quote:
Zie hier een keerzijde van het kapitalisme: het is een kortzichtig adhoc systeem wat lange termijn investeringen in bv. veiligheid onmogelijk maakt.

Is denk ik vooral een kenmerk van een enorme omvang van het federale grondgebied, gecombineerd met veel zeggenschap van de staten over het federale budget. Vergelijk: wij willen ook niet meebetalen aan X in Griekenland of Italie.

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 7:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha Cliff, let even op de omvang van de VS. Nederland is net zo groot als New Hampshire en Vermont bij elkaar. Nederland heeft een kustlijn van 523km, de VS van ruim 19.000 kilometer.

Geen argument... slechts een klein deel van de gehele kustlijn heeft te maken met overstroming.

Quote:
- Andere staten die niets met waterwerken te maken hebben zijn inderdaad niet bereid om er geld aan uit te geven

Exact wat ik zeg.

Quote:
- Zelfde reden waarom je ziet dat Amerikanen slecht in onderhoud zijn: combinatie van public poverty en private wealth met een overvloed aan ruimte. Als iets vervallen is, schuiven ze gewoon een stuk op, ruimte in overvloed.

Nah, ook dit zeg ik min of meer. Wat de motieven ook zijn: Amerikanen weigeren belastinggeld uit te geven aan dit soort zaken.

[quote[Vergelijk: wij willen ook niet meebetalen aan X in Griekenland of Italie.[/quote]

Uhhhhh... wij betalen miljoenen mee aan dat soort landen. Ga je nu toch stellen dat dat allemaal niet democratisch gebeurt? Jij hebt immers zelf gestemd op een partij die miljoenen die kant op schuift.

Weerwoord forum index » Buitenland