Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Dubbel paspoort en loyaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 36, 37, 38  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2018 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nah, prima toch... dan is het jouw wens...

Zo is alles toch een beetje in proporties gezet.

En.. ga je stemmen op een partij die van jouw wens werkelijkheid gaat maken? Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2018 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Kuzu hebben we al 8x doorgezaagd. Ik blijf me niet herhalen.

Deed je dat maar eens!
Verder sla ik daar de spijker mee op zijn kop. Als Kuzu morgen zijn paspoort moet inleveren is hij net zo loyaal aan Erdogan als vandaag. Cliff en ik leveren ons paspoort vandaag in om ons werk te mogen blijven uitvoeren zonder dat het iets verandert aan onze loyaliteit. Dus nogmaals, papier kun je verscheuren, bloed niet.

Quote:
En ook dit hebben we al 8x doorgezaagd omdat jij de zaak steeds omdraait en per definitie uit gaat van slechte bedoelingen terwijl ik zeg dat iemand het dubbele paspoort inlevert OMDAT hij loyaal aan Nederland is.

Je hebt dus 8 keer bijzonder slecht gelezen. Ik ga niet uit van slechte bedoelingen. Zo geloof ik niet dat het de ambitie is van Kuzu om de regering te ontwrichten of dood en verderf te zaaien maar heeft hij een andere en afwijkende opvatting van dingen. En hanteert hij afwijkende normen en waarden. Opvoeding, leefstijl en leefomgeving liggen er ten grondslag aan. Dat los je niet op door deze mensen hun (dubbel) paspoort in te laten leveren.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2018 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

En nogmaals, waarom verliezen Nederlanders meteen hun paspoort als ze een tweede nationaliteit aannemen?
Terwijl buitenlanders wel 2 nationaliteiten mogen hebben en 2 x mogen stemmen in 2 landen voor de landelijke verkiezingen?

Waarom is het levensgevaarlijk als Kuzu zijn Turkse paspoort moet inleveren?
Hij kan in ieder geval niet meer door Turkije onder druk gezet worden.

We hebben het over een loyaliteitsprobleem. Het inleveren van het paspoort suggereert dat het loyaliteitsprobleem opgelost is. Een halfbakken oplossing waardoor het probleem niet meer de juiste aandacht krijgt.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2018 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliff schreef:
Ja. Als jij je zin begint met 'het is een feit dat ...' en vervolgens komt er een mening van jou uit, dan vraag ik dus inderdaad om aan te tonen dat het ook daadwerkelijk een feit is en niet slechts jouw mening....

O, je wilt ontkennen dat er veel dubbele paspoorters zijn die niet loyaal aan Nederland zijn, maar roept zelf dat Turken en Marokkanen (islamieten) massaal niet loyaal zijn aan Nederland.
Van de 1,3 miljoen dubbele paspoorters in ons land is de helft Turks of Marokkaans.
Het aantal niet loyale dubbele paspoorters is dus aanzienlijk, dat is geen mening maar een feit.

Quote:
Want ik durf de bewering wel aan dat in die 25% die één nationaliteit heeft er totaal geen enkel verschil zit in loyaliteit. Ze hangen exact dezelfde religie en cultuur aan als die overige 75% met een dubbele nationaliteit.

Dus moeten we niks maar doen. Het is heel simpel: ik wens geen politicus met een Turks, Marokkaans, Amerikaans, Brits, Frans, Russisch, Zuid Afrikaans, Oostenrijks, Zweeds, Pools, Hongaars, Italiaans, Duits, Belgisch, Spaans of wat voor een dubbel paspoort dan ook. Ik wil politici die maar één paspoort hebben: het Nederlands.

En dus vind je het prima als zij hun tweede paspoort inleveren. Want dan is het loyaliteitsprobleem opgelost.
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2018 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
En dus vind je het prima als zij hun tweede paspoort inleveren. Want dan is het loyaliteitsprobleem opgelost.

Ja, mensen die het paspoort vrijwillig inleveren zijn loyaal. Dat zijn geen mensen die hun paspoort inleveren om vervolgens landverraad te gaan plegen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2018 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth, je hebt hier niet op gereageerd:

Stel dat er een conflict is tussen Nederland en Zimbabwe... jij hebt geen Zimbabwaans paspoort, maar denk je niet dat het enigszins meespeelt dat je daar gewoond hebt? Dat je op basis van ervaringen uit het verleden misschien andere beslissingen maakt dan een Nederlander?

Ik begrijp de vraag niet helemaal maar ik weet wel dat Nederland niets heeft gedaan voor Nederlandse boeren die aldaar van hun boerderij zijn gedonderd. Ze wilden niet inmengen in interne politiek....wat ze wel gedaan hebben toen Zimbabwe Rhodesie heette en ze de vijand hebben gesteund. Blikjes met makreel uit Nederland werd gevonden in de rugzakken van gedode terroristen. Door de boycot zijn deze blikken dus niet in het land zelf aangeschaft maar zijn rechtstreeks in Mozambique naar de training kampen gestuurd.

Verder heb je mijn vraag niet beantwoord:
Jou stelling dat het makkelijker is om iemand met een dubbel paspoort, het Nederlandse af te pakken en te deporteren.
Mijn observatie:
Dat dit nooit, ooit, never gebeurd.
Nog gekker, de Jihadisten (met dubbel paspoort die nooit, never is ingetrokken) willen terug naar Nederland.
Er is zelfs een gekkie die actief kinderen uit het kalifaat wil terughalen?
Waarom zijn hun Nederlandse paspoorten niet meteen ingetrokken????

De regering moet kinderen van Nederlandse jihadisten hier actief heen halen, vindt Kinderombudsman Margrite Kalverboer: ‘Niets doen is onacceptabel en in strijd met het Kinderrechtenverdrag.’

Dus een Nederlander die in het buitenland een tweede paspoort wilt hebben is op het zelfde moment het NL paspoort kwijt.
Een Nederlander die zich aanmeld bij een buitenlandse krijgsmacht is ook zijn NL paspoort kwijt.

Dus er bestaan twee wetten in Nederland en mensen met een dubbel paspoort worden anders behandeld dan de geboren Nederlanders!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2018 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:

Ja, mensen die het paspoort vrijwillig inleveren zijn loyaal. Dat zijn geen mensen die hun paspoort inleveren om vervolgens landverraad te gaan plegen.

Kuzu zwoer trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Kuzu zwoer dat hij de plichten die zijn ambt oplegt getrouw zal vervuld. Het gaat zich hier niet om intrinsieke intenties maar over de interpretatie daarvan. Iemand die Turks is opgevoed in een Turkse omgeving zal die Turkse inborst nooit geheel kunnen afsluiten. Hoe loyaal iemand ook denkt aan Nederland te zijn. Papier kun je verscheuren, bloed niet. Het loyaliteitsprobleem los je niet op door mensen het tweede paspoort in te laten leveren.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2018 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dubbele paspoorten, dubbele problemen.

In Turkije en in Griekenland moet je de dienstplicht voldoen.
In de VS moet je belasting betalen over je wereld inkomen.
Ook al woon je er niet. En je bent automatisch een Amerikaanse staatsburger als een van je ouders Amerikaan is.
Ook al ben je er niet geboren en hebt er nooit gewoond.

https://americansoverseas.org/nl/kenniscentrum/us-belastingen-en-verplichtingen/ik-heb-een-dubbele-nationaliteit-moet-ik-nog-steeds-belastingaangifte-doen/

https://americansoverseas.org/nl/kenniscentrum/us-belastingen-en-verplichtingen/ik-ben-niet-geboren-in-de-vs-en-ik-heb-er-nooit-gewoond-gewerkt-en-ben-er-nooit-geweest-betekent-dat-dat-ik-nog-steeds-belastingaangifte-moet-doen/

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2018 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Leuk maar daar hebben we het niet over. Hier hebben we andere afspraken gemaakt met elkaar. Dat het niet idealiter is ben ik verder volledig eens. Maar zelfs binnen deze afspraken kun je werken aan het oplossen van loyaliteitsproblemen. Het loyaliteitsprobleem komt voort uit het integratieprobleem. Turken in Nederland hebben eigen wijken, gemeenschappen, scholen en kunnen hun geloof uitdragen, zonder zich maar ook een beetje aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden.

En daar gaat het mis. Mensen alleen het dubbel paspoort laten inleveren, als zij die al bezitten, lost het probleem niet op. Integendeel zelfs. Het insinueert een oplossing waardoor het probleem op den duur niet meer wordt erkend. Dit soort schijnoplossingen zijn levensgevaarlijk. Als je het loyaliteitsprobleem wil oplossen zul je het collectief moeten onderkennen, de vinger op de pijnlijke plek drukken en het gericht oplossen.
BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
En daar gaat het mis. Mensen alleen het dubbel paspoort laten inleveren, als zij die al bezitten, lost het probleem niet op.

Als Kuzu alleen het NL paspoort had mogen hebben dan was hij nooit de politiek in gegaan. Dat had van jongs af aan al vastgestaan.

Maar goed, jij je zin. Dan mag je alleen de politiek in als je de vierde generatie Nederlander met maar alleen een Nederlands paspoort bent.

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2039520/intrekken-nederlanderschap-jihadisten-onjuist

SCHIPHOL - Het is onjuist en ook niet nodig om het Nederlanderschap in te trekken van jihadisten met een dubbele nationaliteit die zich in het buitenland aansloten bij een terreurorganisatie. Het is onder meer discriminerend en in strijd met internationale regels, zo betoogden twee advocaten voor de bestuursrechter in Den Haag, in het justitiecomplex op Schiphol.

Discriminerend?

De advocaten Florimond Wassenaar en Pauline Kruik wezen op tal van juridische haken en ogen aan deze zware maatregel. Zo worden mensen met een dubbele nationaliteit benadeeld ten opzichte van mensen met één nationaliteit.

Van hen kan het Nederlanderschap niet worden afgenomen, omdat ze anders statenloos worden, terwijl ze mogelijk net zo’n groot gevaar vormen.

Kan iemand mij deze conclusie uitleggen!

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik niet.

Wanneer je iemand met een dubbele nationaliteit er één ontneemt, wordt hij/zij niet statenloos.

Waardeloos betoog van deze advocaten. Gaan ze niet ver mee komen. (overigens kan ik het artikel zelf niet lezen)

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 0:04 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Vreemd want als je op de link klikt kun je het lezen.

Maar hier een nieuwe link.

http://nieuws.tpo.nl/2018/05/15/advocaten-intrekken-nederlanderschap-jihadisten-dubbel-paspoort-is-superzielig-en-discriminatie/

Advocaten: intrekken Nederlanderschap jihadisten dubbel paspoort is superzielig en discriminatie

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 6:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zou mij verbazen als de rechter hierin meegaat.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Mij helaas niet. Veel rechters zijn nogal volksvreemd en staan absoluut niet midden in de samenleving.

Off topic: Het zou mij ook niet verbazen als Volkert van der Graaf onder zijn meldplicht uit mag komen, ookal hoorde dat expliciet tot de voorwaarden voor zijn vervroegde invrijheidsstelling.
https://www.nu.nl/binnenland/5264936/volkert-van-graaf-spant-kort-geding-mogen-emigreren.html

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2018 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het blijkt dat meer dan 70% van de Nederlandse Turken die gisteren gestemd hebben op Erdogan gestemd hebben. Dat zegt mij heel veel over de loyaliteit van Turkse Nederlanders. NL paspoort inleveren!

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2018 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Dat staat nog los van de Turkse hordes die daarna de straat op zij gegaan.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2018 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Schijnbaar hebben weinig mensen in de gaten hoe de islam ook Nederland verovert, vergelijk het met eerst bommen op Rotterdam werpen, om vervolgens te overheersen - (heden penis bommen cultuur) .
Als meer mensen zich even hard verdiepen in zaken die de eigen toekomst aangaat in plaats van achterlijk niks betekenend voetbalspel, zou heel wat beter zijn voor de toekomst van slimme meiden, als in naam van idioot drugsverslaafd krankzinnige pedofiel profeet Allah islamitisch folkkonijn te worden .
Sla eens een potje voetbal over en kijk 10 minuten....vrolijke Turkse invloedssfeer .
https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/439368/Nieuwsuur.html

Felicitaties uit Amsterdam.
Zondag werd de winst van Erdogan massaal gevierd in onder meer Rotterdam, Amsterdam, Arnhem, Zaandam en Deventer, terwijl ook uit andere steden meldingen komen van feestende Turken. In Nederland konden ongeveer een kwart miljoen Turkse Nederlanders stemmen. Ruim 70 procent zou op Erdogan hebben gestemd
- Verwondert over de passie die Nederlanders met Turkse roots voor ’hun’ land hebben. „Ik dacht: wow, we wonen hier, en het gaat helemaal los over een ander land. De jongeren zijn hier geboren. En die waren nota bene oververtegenwoordigd.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Jun 25, 2018 11:55, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2018 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Alle Nederlandse Turken die gestemd hebben moeten opzouten. Die hebben hier niets te zoeken.

Ik snap sowieso niet dat wij hier buitenlandse verkiezingen toelaten. De elite en de Haagse politici kankeren allemaal op Wilders maar faciliteren wel de verkiezing van een islam-fascist.
Wie wil stemmen gaat dat maar in dat land doen en hoeft dan meteen niet meer terug te komen.

BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2018 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een paspoort weggeven om de vijfde colonne in het leger te kunnen laten infiltreren? Moet ik nog meer zeggen over van het padje af zijn?

'Duits leger wil buitenlandse soldaten inhuren in ruil voor paspoort'

Om het nijpende personeelstekort het hoofd te bieden, denkt het Duitse leger na over het toelaten van buitenlanders. Die zouden, als zij bereid zijn hun leven op het spel te zetten voor de Duitse driekleur, ook recht hebben op een Duits paspoort. Dat meldt de Augsburger Allgemeine.

Lees verder

BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Mij niet. Islamisering is een blinde vlek in Nederland. Nederland weigert in te zien dat deze fors toeneemt en geweld met zich meebrengt. De Turken die de winst van Erdogan vierden is het zoveelste voorbeeld van een falende multiculturele samenleving. Als je deze onderkent ben je zogenaamd racist. Een bewust verkeerde stempel die past bij het veroveren van het westen.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Een paspoort weggeven om de vijfde colonne in het leger te kunnen laten infiltreren? Moet ik nog meer zeggen over van het padje af zijn?

'Duits leger wil buitenlandse soldaten inhuren in ruil voor paspoort'

Om het nijpende personeelstekort het hoofd te bieden, denkt het Duitse leger na over het toelaten van buitenlanders. Die zouden, als zij bereid zijn hun leven op het spel te zetten voor de Duitse driekleur, ook recht hebben op een Duits paspoort. Dat meldt de Augsburger Allgemeine.

Lees verder

Duitsland is sowieso een gevaarlijk land.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Alle Nederlandse Turken die gestemd hebben moeten opzouten. Die hebben hier niets te zoeken.

Ik snap sowieso niet dat wij hier buitenlandse verkiezingen toelaten. De elite en de Haagse politici kankeren allemaal op Wilders maar faciliteren wel de verkiezing van een islam-fascist.
Wie wil stemmen gaat dat maar in dat land doen en hoeft dan meteen niet meer terug te komen.

Ik snap niet dat de Turken die op Erdogan stemmen überhaupt in een democratisch land willen verblijven. Blijkbaar hechten zij veel meer waarde aan een dictatoriaal bestuursvorm en sluit ik mij aan bij Tedje dat je deze mensen moet helpen. Dus het Nederland paspoort afnemen en een enkeltje naar hun Turkse paradijs.
BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2018 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Cliox schreef:
Mij niet.

Je loopt achter de muziek aan: de uitspraak is inmiddels geweest. De advocaten zijn niet in het gelijk gesteld.

ik dus wel: de rechter ging hier niet in mee.

Kon het me ook al niet voorstellen.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 05, 2018 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik kon het mij wel prima voorstellen omdat het recht lang niet altijd zegeviert.
Dubbel paspoort en loyaliteit
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie