Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Wonen de grootste crimineleen in Den Haag? Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wonen de grootste crimineleen in Den Haag?
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2018 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog
   
 


.


http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php

_________________
Saddam Hussein: "Het maakt een leeuw niet uit als een aap in een boom hem uitlacht,"

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2018 22:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Is op zich niet slecht, immers hoe duurder de benzine, hoe sterker het gebruik van vervuilende, lawaaierige en gevaarlijke gemotoriseerde vervoermiddelen ontmoedigd wordt.

Maar in hoeverre het feit dat de kerosine juist spotgoedkoop gehouden wordt 'n kwalijke zaak is, dat is 'n andere vraag; denk zo dat dit internationaal geworteld is, zodat Nederland daar op eigen houtje weinig tegen zal kunnen ondernemen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2018 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
Blens
   
 


Het milieu-evangelie wordt van stal gehaald, werkelijk?

Als dat werkelijk een issue zou zijn dan moet je een liter brandstof meteen 5 euro maken. Maar dat is het probleem niet. Het is een schimmig spel van accijnzen, winsten, aandelen en zwendel.

Op één liter brandstof wordt 61% accijnzen en belasting ingehouden. Als ik mij niet vergis is dat zelfs exclusief BTW.

_________________
Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 4:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Blens schreef:
Het is een schimmig spel van accijnzen, winsten, aandelen en zwendel.
Op één liter brandstof wordt 61% accijnzen en belasting ingehouden. Als ik mij niet vergis is dat zelfs exclusief BTW.

Al die autowegen en het onderhoud ervan moeten toch ergens van betaald kunnen worden.
Maar dan wel zodanig dat de autobezitters er veel meer aan bijdragen dan degenen die er nooit gebruik van maken.
En laat er dan ook nog 'n paar centjes bovenop komen om het onnodige verbruik tegen te gaan.
Wanneer dit 'n paar euro zou zijn dan zou de economische positie van het land te veel beschadigd worden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 8:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Natubico schreef:
Is op zich niet slecht, immers hoe duurder de benzine, hoe sterker het gebruik van vervuilende, lawaaierige en gevaarlijke gemotoriseerde vervoermiddelen ontmoedigd wordt.

Daar geloof ik niks van. Er wordt meer gereden en het aantal auto's stijgt.

Quote:
Al die autowegen en het onderhoud ervan moeten toch ergens van betaald kunnen worden.

Als alle wegenbelasting daadwerkelijk naar de aanleg en het onderhoud van de wegen zou gaan dan hadden onze wegen gouden randjes.

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Tedje van Es schreef:

Daar geloof ik niks van. Er wordt meer gereden en het aantal auto's stijgt.

Er komt ook constant nieuw volk bij. En hoeveel meer zou er gereden worden zonder ontmoediging?

Quote:
Als alle wegenbelasting daadwerkelijk naar de aanleg en het onderhoud van de wegen zou gaan dan hadden onze wegen gouden randjes.

Heb 't 'ns vluchtig bekeken en kwam tot het volgrnde sommetje:
Kosten rijkswegen per jaar 2,7 mld
Kosten provinciale wwegen p.j. 1,2 mld
Kosten gemeentelijke wegen gemiddeld (naar ruwe schatting) ca. 10 mln per gemeente, maal 380 is 3,8 mld
Tezamen 7,7 mld
Opbrengst wegenbelasting: 5,7 mld
Zou dus toch nog wel iets bij moeten.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


De ANWB heeft toch andere cijfers. En daar komt natuurlijk ook nog de BPM bij.

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje
   
 


Blens schreef:
Het milieu-evangelie wordt van stal gehaald, werkelijk?

Als dat werkelijk een issue zou zijn dan moet je een liter brandstof meteen 5 euro maken. Maar dat is het probleem niet. Het is een schimmig spel van accijnzen, winsten, aandelen en zwendel.

Op één liter brandstof wordt 61% accijnzen en belasting ingehouden. Als ik mij niet vergis is dat zelfs exclusief BTW.


Woeker op woeker dus. Hoezo geen roverheid?

_________________
Mijn -isme is realisme.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2018 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Tedje van Es schreef:
De ANWB heeft toch andere cijfers. En daar komt natuurlijk ook nog de BPM bij.

De ANWB is toch 'n belangenorganisatie?
(Maar wil die cijfers wel 'ns even kunnen bekijken via 'n linkje)

(BPM leverde in 2016 1,6 mld op, maar die betreft dus de milieuvervuiling van motorvoertuigen en niet de wegen; om het milieu al bij al 'n beetje leefbaar te houden moet de overheid weer andere kosten maken, dus laten we de BMP hier toch maar buiten beschouwing).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje
   
 


De roverheid als tollenaar en woekeraar over elementaire goederen als energie:

https://tinyurl.com/zf8xrc7

_________________
Mijn -isme is realisme.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Blens
   
 


De sleepnetwet is daarom vooral in het belang van de ficus! Het gaat letterlijk om miljarden.

_________________
Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan
   
 


Blens schreef:
De sleepnetwet is daarom vooral in het belang van de ficus! Het gaat letterlijk om miljarden.


Fiscus zal je bedoelen.
Een ficus is een plant, en die groeit alleen binnen in huis. Very Happy
Normaal ga ik niet in op spelvouten, maar ik vond dit wel aardig.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 8:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Ik heb bij de Belastingdienst in Utrecht een keer een uitgebreide presentatie gegeven van een IT-systeem. Toen vond ik het al erg grappig dat er overal in het kantoor ficussen stonden, maar toen ik daarop wees kwam ik weer tot de conclusie dat mensen die bij de belastingdienst werken geen humor hebben.

Dat schijnt ook gewoon een eis te zijn op de CV als je daar wilt solliciteren. Stress-bestendig, goed met cijfers en geen humor.

_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening van de meerderheid
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Natubico schreef:
De ANWB is toch 'n belangenorganisatie?
(Maar wil die cijfers wel 'ns even kunnen bekijken via 'n linkje)

https://www.anwb.nl/binaries/content/assets/anwb/pdf/auto/nieuws-en-tips/nl1827288-v5-inkomsten-en-uitgaven-voor-de-overheid-verbonden-aan-het-w....pdf

(BPM leverde in 2016 1,6 mld op, maar die betreft dus de milieuvervuiling van motorvoertuigen en niet de wegen[/quote]
De bpm is geen milieuheffing, het is een luxe-belasting voor personenauto's ("luxe" auto's dus geen vrachtauto's). Het was van oorsprong een extra btw tarief (het heette bvb = bijzonder verbruiksbelasting)

De overheid gebruikt het nu om bepaalde milieuvriendelijkere auto's lager te belasten, maar dat is in feite misbruiken; de milieuvriendelijkere auto is evengoed het zelfde luxe artikel dan zijn minder milieuvriendelijke evenknie.


Laatst aangepast door Tedje van Es op Ma Mei 14, 2018 7:50, in totaal 1 keer bewerkt

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Even terzijde naar aanleiding van de titel van dit topic:

Bij nadere lezing van de inhoud blijkt die bedoeld te zijn met betrekking tot het landsbestuur.
Er moet echter op gewezen worden dat bij lange na niet alle leden daarvan in Den Haag woonachtig zijn.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog
   
 


.
Scherp opgemerkt.
Een foutje sluipt er gauw in.

_________________
Saddam Hussein: "Het maakt een leeuw niet uit als een aap in een boom hem uitlacht,"

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste
   
 


Een foutje sluipt er binnen een dagje gauw in......
Foutje herstellen voor verslaafde betalende gekke Henkies zal jaren langer duren .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 4:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Natubico schreef:
(BPM leverde in 2016 1,6 mld op, maar die betreft dus de milieuvervuiling van motorvoertuigen en niet de wegen

Tedje van Es schreef:
De bpm is geen milieuheffing, het is een luxe-belasting voor personenauto's ("luxe" auto's dus geen vrachtauto's). Het was van oorsprong een extra btw tarief (het heette bvb = bijzonder verbruiksbelasting)
De overheid gebruikt het nu om bepaalde milieuvriendelijkere auto's lager te belasten, maar dat is in feite misbruiken; de milieuvriendelijkere auto is evengoed het zelfde luxe artikel dan zijn minder milieuvriendelijke evenknie.

De facto is 't dus toch 'n milieubelasting.
En ja de zorg van de overheid voor het milieu, daar wordt (voor zover uit vluchtige inzage voorshands blijkt) met geen woord over gerept in van het ANWB-rapport dat stelt dat de inkomsten van de overheid zo'n 6 mld hoger zijn dan de uitgaven (voor aanleg en onderhoud wegen).

Maar dan; dat milieu is echt niet de enige extra post van overheidsuitgaven ter zake van het gemotoriseerde verkeer.
Wat te denken van Politie?
Enig idee hoeveel manuren van deze overheidsdienst gemiddeld per dag opgeëist worden door het gemotoriseerde verkeer? En hoeveel dat alles nog 'ns extra kost aan verreden benzine?
Dacht niet dat de inkomsten uit bekeuringen de kosten van al die bezigheden ook maar in de verste verte dekken.
Bovendien leveren lang niet alle bemoeienissen van de politie met het verkeer inkomsten uit bekeuringen op; te denken valt hierbij aan assistentie bij ongevallen.
Denk ook aan het voordeel dat autobezitters hebben van politiecontrole en -acties ter zake van autodiefstal.
Verder nog de controle op allerlei veiligheidsaspecten, zoals APK, alcoholgebruik en snelheidslimiet, welke iedere gemotoriseerde rijder ten goede komen en lang niet altijd inkomsten uit bekeuringen opleveren..
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Natubico schreef:
De facto is 't dus toch 'n milieubelasting.

Dus nep, BPM is geen milieubelasting.

Quote:
Wat te denken van Politie?
Enig idee hoeveel manuren van deze overheidsdienst gemiddeld per dag opgeëist worden door het gemotoriseerde verkeer?

Wat een nonsens argument!

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 0:07 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Tedje van Es schreef:
Dus nep, BPM is geen milieubelasting.

In elk geval kost de uitstoot van gemotoriseerde voertuigen de overheid flinke kapitalen.
Denk alleen al 'ns aan al die toestanden die nodig zijn om de uitstoot van fijnstof in stadscentra tot een acceptabel niveau terug te dringen. Dat kost nogal wat manuren en (controle-)materieel.
Verder draagt genoemde uitstoot in hoge mate bij aan de noodzaak om op allerlei manieren en dan vooral ook met kostbare subsidies het nationale totaal aan uitstoot beneden de internationaal afgesproken bovengrens te dringen.
Wanneer dus bijvoorbeeld de bouw van windparken met enorme bedragen aan subsidie mogelijk gemaakt wordt, dan is de noodzaak daartoe in belangrijke mate mede veroorzaakt door het gemotoriseerde verkeer.

Quote:
Wat te denken van Politie? Enig idee hoeveel manuren van deze overheidsdienst gemiddeld per dag opgeëist worden door het gemotoriseerde verkeer?

Tedje van Es schreef:
Wat een nonsens argument!

Kom, kom, we weten toch wel dat zo'n (dis-)kwalificatie ook gemotiveerd dient te worden?
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Natubico schreef:
Wanneer dus bijvoorbeeld de bouw van windparken met enorme bedragen aan subsidie mogelijk gemaakt wordt, dan is de noodzaak daartoe in belangrijke mate mede veroorzaakt door het gemotoriseerde verkeer.

Dan roep je daar maar een belasting voor in het leven. Een andere belasting daarvoor gebruiken is en blijft nep.

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 1:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Tedje van Es schreef:
Natubico schreef:
Wanneer dus bijvoorbeeld de bouw van windparken met enorme bedragen aan subsidie mogelijk gemaakt wordt, dan is de noodzaak daartoe in belangrijke mate mede veroorzaakt door het gemotoriseerde verkeer.

Dan roep je daar maar een belasting voor in het leven. Een andere belasting daarvoor gebruiken is en blijft nep.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Belasting_van_personenauto%27s_en_motorrijwielen

Citaat:
"Midden jaren tweeduizend zocht de Nederlandse overheid naar een andere manier van belasten van de auto, mede onder druk van het Europees Parlement om belastingen in verschillende landen gelijk te trekken. Ook toenemende luchtvervuiling in met name de binnensteden en zorgen over de CO2-uitstoot speelden een belangrijke rol. Uiteindelijk is de BPM sinds 2013 een belasting geworden die vrijwel geheel gebaseerd is op de CO2-uitstoot"

De automobilist mag niet mopperen.
't Had ook zo kunnen gaan dat de BPM gewoon als luxe-belasting gehandhaafd bleef, terwijl er rond 2013 nog 'n nieuwe specifieke milieubelasting bij had gekomen.

Overigens is 't wel zo dat 't niet helemaal eerlijk lijkt dat motorrijtuigen belast worden voor hun aandeel in de CO2-uitstoot, maar twee andere grote CO2-uitstoters niet.
Zag net dat de CO2-compensatie bij vliegreizen vrijwillig is; dacht eerlijk gezegd dat er 'n milieuheffing op zat, maar die is er dus niet door gekomen. Nou betaalt dan 1 op de 800 vliegreizigers vrijwillig 'n extra bedrag. Mooi toch? Shock

En die andere grote uitstoter is de consument van veeteelt-producten (die de veetelers door het aankopen van vlees en zuivel uitlokt om door te gaan met z'n activiteiten).
'n Milieuheffing op deze producten zou de consumptie ervan ongetwijfeld ontmoedigen en dan en passant ook nog de kosten van gezondheidszorg terugdringen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Natubico schreef:
Citaat:
"Midden jaren tweeduizend zocht de Nederlandse overheid naar een andere manier van belasten van de auto, mede onder druk van het Europees Parlement om belastingen in verschillende landen gelijk te trekken. Ook toenemende luchtvervuiling in met name de binnensteden en zorgen over de CO2-uitstoot speelden een belangrijke rol. Uiteindelijk is de BPM sinds 2013 een belasting geworden die vrijwel geheel gebaseerd is op de CO2-uitstoot"


Perfect! Wat jij hier citeert bewijst mijn gelijk dat de BPM (de luxe belasting) wordt misbruikt voor milieupolitiek.
Ik heb geen probleem met milieubelasting maar wel met het verbuigen van belastingen.

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Tedje van Es schreef:
Perfect! Wat jij hier citeert bewijst mijn gelijk dat de BPM (de luxe belasting) wordt misbruikt voor milieupolitiek.
Ik heb geen probleem met milieubelasting maar wel met het verbuigen van belastingen.

Formeel is er niets verbogen aan de BPM; 't was en blijft de belasting op personenauto's en motorvoertuigen.
Alleen het motief voor de heffing is gewijzigd; wás belasting op luxe, werd belasting op milieuvervuiling.
Denk niet dat iemand liever gehad zou hebben dat de BPM bleef wat ze was en er nog 'n nieuwe milieubelasting op de genoemde voertuigen aan toegevoegd werd.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Natubico schreef:
Formeel is er niets verbogen aan de BPM; 't was en blijft de belasting op personenauto's en motorvoertuigen.

Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat de BPM een luxe belasting op (personen) motorvoertuigen is. Als je die belasting niet meer heft op een milieuvriendelijke personenauto dan blijft die personenauto evengoed een luxe artikel.

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wonen de grootste crimineleen in Den Haag?
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 1 van 3  
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
  
  
 Plaats nieuw bericht  Plaats reactie  



Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.