Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat hangt af van wat je onder 'actief deelnemen' verstaat:

Na maanden van onrust rondom een mogelijke terugkeer van Alfa Romeo is het vandaag eindelijk tijd om aan alle speculatie een einde te maken. We hoeven niet langer te twijfelen, want het is gewoonweg zo: het legendarische Alfa Romeo komt na 30 jaar absentie weer terug naar de Formule 1 als het Alfa Romeo Sauber F1 Team.

https://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-romeo-in-2018-terug-in-de-formule-1-104507

Dat wordt de wegenwacht ook terug in de Formule 1 Rolling Eyes Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ferrari plakt een Alfa Romeo label op de Sauber en sluit een samenwerkingsverband. Verder is er evenveel Alfa Romeo aan als mijn Renault. He-le-maal niets.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb de eerste race alweer gemist van dit jaar.

In alle ernst, ik hoop dat Verstappen progressie boekt dit jaar maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren. Hooguit wat minder uitval, maar qua resultaten zal het andermaal knokken worden voor plek 5, achter de vier snellere bolides. Hij zou in mijn ogen zo snel mogelijk naar Mercedes of Ferrari moeten gaan om echt door te breken en wereldkampioen te kunnen worden, want dat is toch wat hij wil neem ik aan.

Die Bottas is toch maar een koekenbakker, dus ik neem aan dat ze hem daar wel willen. Wink

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Zo te lezen heb je niet alleen de eerste race gemist maar ook de testsessies. Laughing
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Klopt, ik volg het eigenlijk totaal niet. Wink

Maar als ik toevallig op een zondagmiddag in de gelegenheid ben om te kijken, dan kijk ik wel eens. Zeker de eerste paar races, want dan is het meestal nog enigszins spannend om de punten.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ferrari plakt een Alfa Romeo label op de Sauber en sluit een samenwerkingsverband. Verder is er evenveel Alfa Romeo aan als mijn Renault. He-le-maal niets.

Exact wat ik zei: het is maar wat je onder actief deelnemen verstaat.

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2018 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het plaatje wat je toont is een promotiemodel. Zegt al genoeg. Verder doet Alfa Romeo helemaal niets aan de motor. Ferrari verschaft korting in ruil voor promotiestickers, proteges te huisvesten en data. Onbegrijpelijk dat je hier prat op gaat en doet alsof fabrikanten massaal toetreden.

Bovendien overweegt Ferrari een eigen raceklasse en krijgen zij financiële steun van Amazon. Storm in een glas water of is een splinterraceklasse dichterbij dan het ooit was? Indien Ferrari uit de Formule 1 stapt en een eigen klasse start is de Formule 1 de alleenheerschappij kwijt. Het kan sneller afbrokkelen dan ik voorspeld heb.

https://www.formule1.nl/nieuws/ferrari-heeft-vergaande-plannen-voor-alternatieve-formule-1/
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
doet alsof fabrikanten massaal toetreden.

Dat doe ik niet.

Ik zie alleen dat meer merken hun naam verbinden aan de F1. Er is dit jaar weer een team Renault. Alfa Romeo en Aston Martin zijn in naam weer toegetreden tot de F1.

Dat Ferrari, Fiat, Lancia en Alfa Romeo (en Chrysler) allemaal gelieerd zijn is wat geneuzel op de achtergrond.

'Zeeuws Meisje' is ook nooit een product geweest uit Zeeland, maar een product van Unilever. Toch denkt iedereen bij 'Zeeuws Meisje' aan Zeeland.

Het is allemaal marketing Cliox... of er bij Team Renault ook echt met een Renault motor gereden wordt zal iedereen worst wezen. Als er 'Renault' met grote letters op die auto staat, associëren mensen de auto met het merk Renault.

Quote:
Het kan sneller afbrokkelen dan ik voorspeld heb.

F1 blijft. Bestaat al te lang en is een te groot fenomeen met teveel marketingwaarde.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 8:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoewel de startrij gisteren perfect verdeeld werd tussen rij 1 Mercedes, rij 2 Ferrari en rij 3 Red Bull is er toch iets bijzonders aan de hand. De eerste 6 rijders kwalificeren zich allemaal binnen 0,7 seconden van de pole.

Er is ook niet veel te zeggen over wie er gaat winnen morgen. Dat maakt F1 weer een stuk leuker om naar te kijken dan enkele jaren geleden, toen het Mercedes van start tot finish was.

Hopelijk gaat het ook nog regenen vanmiddag... dan hebben we helemaal spektakel!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2018 14:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er is veel kritiek op 'Max' viel me op na de race in Azerbeidzjan. Gisteren eindelijk weer eens wat gepresteerd, werd tijd ook.

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Hoge bomen. Wind.
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Dat doe ik niet.

Ik zie alleen dat meer merken hun naam verbinden aan de F1. Er is dit jaar weer een team Renault. Alfa Romeo en Aston Martin zijn in naam weer toegetreden tot de F1.

Dat Ferrari, Fiat, Lancia en Alfa Romeo (en Chrysler) allemaal gelieerd zijn is wat geneuzel op de achtergrond.

'Zeeuws Meisje' is ook nooit een product geweest uit Zeeland, maar een product van Unilever. Toch denkt iedereen bij 'Zeeuws Meisje' aan Zeeland.

Het is allemaal marketing Cliox... of er bij Team Renault ook echt met een Renault motor gereden wordt zal iedereen worst wezen. Als er 'Renault' met grote letters op die auto staat, associëren mensen de auto met het merk Renault.

Ik snap dat het marketing is maar ik kan er niets mee in de discussie dat de animo voor deelname afneemt.

Quote:
F1 blijft. Bestaat al te lang en is een te groot fenomeen met teveel marketingwaarde.

Voorlopig wel. Tenzij Ferrari en Amazon doorzetten. Wink
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik snap dat het marketing is maar ik kan er niets mee in de discussie dat de animo voor deelname afneemt.

Niet zo moeilijk hoor: Aston Martin en Alfa Romeo hebben nu, in tegenstelling tot voorgaande jaren, met grote letters/logos de auto's van respectievelijk Red Bull en Sauber versierd.

Dat maakt ze deelnemer aan de F1. En niet alleen met logo's overigens...

Jij houdt vast aan de enge definitie dat ze geen motoren leveren... prima, jouw definitie. Niemand boeit het verder. Alfa en Aston doen gewoon mee in de F1. Al leveren ze slechts het wegenwachtabonnement (Alfa)... Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Hoge bomen. Wind.

Hij veroorzaakt teveel crashes de laatste tijd, dat helpt ook niet. Bij de laatste race ging het weliswaar goed, maar hij zat weer ergens achterop dus het scheelde weinig of hij had een nieuwe DNF achter zijn naam gehad.

Ik snap dat zijn talent niet ter discussie staat, maar hij is zijn krediet wel een beetje aan het verspelen zo.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2018 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Bij wie verspeelt hij zijn krediet? Max is soms wat ongeduldig en moet leren rust te bewaren. Denken vanuit een kampioenschap in plaats van vanuit een dagsucces. Wel ben ik van mening dat de reacties op Max overtrokken zijn. Neem nu de situatie dat hij en Danny elkaar van de baan rijden: ik zou keihard roepen 'so what'? Red Bull en de rijders vechten niet om het kampioenschap, rijden voortdurend bij elkaar in de buurt en zijn vrij om te vechten voor positie. Dat ze elkaar een keer raken, als ze elkaar 3 keer treffen, zij dan maar zo. Lewis en Nico hadden exact hetzelfde waarbij Lewis offensief was en Nico toegaf totdat het een keer klaar was en Nico besloot niet meer in te schikken. Het heeft hem een kampioenschap opgeleverd. Je moet ook bereid zijn om te knokken. En laten we eerlijk zijn, rondom Max is altijd wat te beleven. Hij heeft een hoog amusementsgehalte.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2018 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Niet zo moeilijk hoor: Aston Martin en Alfa Romeo hebben nu, in tegenstelling tot voorgaande jaren, met grote letters/logos de auto's van respectievelijk Red Bull en Sauber versierd.

Maar dan nog steeds nemen ze niet actief deel. Liberty Media is niet voor niets bezig met een vereenvoudiging van de techniek. Zij willen de Formule 1 toegankelijker maken in de hoop dat fabrikanten toetreden.

Quote:
Dat maakt ze deelnemer aan de F1. En niet alleen met logo's overigens...

Een sponsor is geen deelnemer. Als Heineken vanaf morgen naamsponsor is van McLaren en de McLaren op haar beurt van mijn part de auto's groen verft, heeft Heineken nog steeds geen eigen raceteam. Datzelfde geldt voor Aston Martin. Zij zijn naamsponsor en kijken of er mogelijkheden bestaan om de samenwerking te intensiveren. Ik heb ergens eens gelezen dat Cosworth in het partnership zou zitten als motorleverancier die vermoedelijk wordt voorzien van Aston Martin-label. Romantische ideeën maar ik geloof meer in een toekomstige samenwerking met Honda. Vanaf 2020.

Quote:
Jij houdt vast aan de enge definitie dat ze geen motoren leveren... prima, jouw definitie. Niemand boeit het verder. Alfa en Aston doen gewoon mee in de F1. Al leveren ze slechts het wegenwachtabonnement (Alfa)... Very Happy

Dan doe je niet mee maar sponsor je.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2018 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Een sponsor brengt geld en kennis in, en dus participeert...

BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2018 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Daar gaan we weer..

Cliox schreef:
Bij wie verspeelt hij zijn krediet?

Ik zou zeggen, lees de commentaren van (internationale) F1 fans eens door;

https://www.youtube.com/watch?v=RGWuPTxVN8k

Ik snap dat je dit als fan niet wilt horen, maar hij crasht te vaak dit seizoen.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2018 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, Max maakt dit seizoen duidelijk meer fouten en maakt zijn supertalent niet waar.

Ricciardo pakt de pole in Monaco. Max was vaak in de kwalificatie net ietsje sneller als Ricciardo. Dit had Max zijn eerste Pole kunnen worden, maar hij maakte gewoon weer teveel fouten. En een stratencircuit is onverbiddelijk.

Achteraan starten in Monaco... het zal me echt verbazen als Max deze GP uitrijdt.

Mijn gok: hij rijdt hem er in een inhaalactie vanaf... ergens in de buurt van ronde 13.

Wie Live wil kijken met Nederlands commentaar:
http://cyfo-live.com/cyfo1.php

Wie andere streams wil bekijken:
https://www.totalsportek.com/motorsports/

BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2018 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Mijn gok: hij rijdt hem er in een inhaalactie vanaf... ergens in de buurt van ronde 13.

Niet dus, Max reed het vrij professioneel uit... hoewel... hij lag er wel bijna af in het gevecht om de 10e plaats ofzo, maar finishte toch als 9de.

Zijn team Red Bull had het er ook niet op en verzocht hem op de boordradio om vooral alleen een 'clean overtake' te doen...

Maar wel weer een mooie uitslag: 1 Red Bull, 2 Ferrari, 3 Mercedes....

BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2018 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jammer van gisteren, anders had hij gewoon zelf kunnen winnen vandaag. Een zege in de Grote Prijs van Monte Carlo, daar droomt iedere coureur van. Laten we hopen dat hij volgend jaar nog een kans krijgt om voor de eerste plaats te gaan.

Ik vermoed dat Ricciardo in ieder geval een overstap zal maken na dit seizoen, hoogstwaarschijnlijk naar Ferrari.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Een sponsor brengt geld en kennis in, en dus participeert...

Daar ben ik het hartstochtelijk mee oneens. Een sponsor participeert niet maar financiert. Linksom of rechtsom is de Formule 1 afhankelijk van actieve deelname, niet van sponsoren.
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:

Ik zou zeggen, lees de commentaren van (internationale) F1 fans eens door;

Dat zijn de mensen die dadelijk weer op de banken staan als Max wint en hem een Senna-status toedichten.
Die gelegenheid fans boeien me niet zo en zijn al helemaal geen graadmeter om krediet vast te stellen die Max heeft.

Quote:
Ik snap dat je dit als fan niet wilt horen, maar hij crasht te vaak dit seizoen.

Valt reuze mee. Monaco VT3 en China. Mensen maken het erger dan het is.
Ik beweer niet dat dit zijn beste seizoen is maar dat hij krediet verliest is onwaar.
Mercedes gaf vandaag nog te kennen dat de deuren wagenwijd openstaan en dicht de Nederlander toe de meest getalenteerde rijder te zijn van het huidige F1-veld.

Dus gewoon onwaar wat je roept.
BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nou volgens mij is Verstappen dit seizoen bijna iedere GP wel gecrasht of anderszins in botsing gekomen met iets of iemand, dus ik denk niet dat ik een onwaarheid verkondigd heb.

https://www.youtube.com/watch?v=S-i6NoKJSXI

Australië, Bahrein, China, Azerbaijan, Spanje en Monaco.

Hoeveel races zijn er al geweest dit seizoen? Smile

Geloof het of niet, ik hoop ook dat hij ooit wereldkampioen wordt maar op deze manier gaat dat een beetje lastig worden. Ricciardo doet het in alle opzichten beter, veel stabieler vooral.

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 7:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Alleen China was de schuld van Max. Dus wat ik zeg, mensen maken het erger wat het is. Dat neem ik hen niet kwalijk maar de media die het onwijs opblaast en bij tijd en wijlen verkeerd citeert.

En verder hadden wij het natuurlijk over dat hij krediet verliest. En nogmaals:
Mercedes (beste team, huidige maatstaf) gaf vandaag nog te kennen dat de deuren wagenwijd openstaan en dicht de Nederlander toe de meest getalenteerde rijder te zijn van het huidige F1-veld.
Formule 1
  Weerwoord forum index » Sport