Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Giro in Middelburg en Vlissingen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2018 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wielerwedstrijden worden doorgaans op de openbare weg verreden, en niet op een circuit.

Geen idee waar jij je nou weer druk over maakt Natubico, maar de Amstel Gold Race is een mooi visitekaartje voor onze regio hier in het zuiden. Ook goed voor het toerisme dus. Wink

BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2018 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Wielerwedstrijden worden doorgaans op de openbare weg verreden, en niet op een circuit.

Dat is juist, maar het opeisen van de openbare weg voor het uitoefenen van de hobby van 'n relatief klein percentage der bevolking, waar in strijd met de wet vergunning voor verleend pleegt te worden is nog maar pas geleden uitgebreid besproken onder het item "Ter overdenking" en dan vanaf deze pagina ( te beginnen met de post Geplaatst: Di Mrt 27, 2018 11:57).

carlos schreef:
......... maar de Amstel Gold Race is een mooi visitekaartje voor onze regio hier in het zuiden. Ook goed voor het toerisme dus. Wink

Toerisme?
't Verhuren van je ziel en zaligheid aan wildvreemden om zelf je handen niet uit de mouwen te hoeven steken.
En dan de nadelen ervan: bah.
https://www.plusonline.nl/op-vakantie/de-schaduwkant-van-het-toerisme

Citaat:
Met dank aan de absurd lage vliegprijzen en goedkope Airbnb-kamers wordt Amsterdam, dat nog geen miljoen inwoners telt, elk jaar overspoeld met meer dan 17 miljoen buitenlandse bezoekers. Voor mijn plezier kom ik niet meer in de grachtengordel. Het is er te druk, op veel plekken vies en er zijn steeds meer winkels en restaurants die op toeristen zijn gericht. En belangrijker is nog dat Amsterdammers die in dat gebied wonen zich er steeds minder thuis voelen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2018 7:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wordt dit hét beeld van de Giro 2018?

Twee supporters rennen met een grote 'inhaler' langs Froome op de flanken van de Finestre om hem te herinneren aan het feit dat hij onder ernstige verdenking staat.

Ik heb er met verbazing naar zitten kijken hoe Froome meer dan 80km solo reed en sneller was dan groepen renners daarachter. Bergop, bergaf en op het vlakke. Als liefhebber van deze sport zeg ik: dit is niet geloofwaardig.

Natuurlijk ben ik ook teleurgesteld dat Tom Dumoulin verloren heeft, maar dat heeft er eigenlijk niks mee te maken. Ook heb ik geen hekel aan Froome, maar het is nu eenmaal zo dat hij tijdens zijn laatste grote ronde betrapt is met te hoge bloedwaardes en alleen al om die reden eigenlijk nooit had mogen starten in deze Giro.

Vandaag nog een bergetappe, Dumoulin staat 40 seconden achter. Het kan nog steeds, tenzij Froome weer 'bovenmenselijk' goed blijkt te zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2018 14:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Ik heb er met verbazing naar zitten kijken hoe Froome meer dan 80km solo reed en sneller was dan groepen renners daarachter. Bergop, bergaf en op het vlakke. Als liefhebber van deze sport zeg ik: dit is niet geloofwaardig.

Dacht anders dat 't al wel vaker is voorgekomen dat 'n renner ontsnapt en ondanks verwoede pogingen van 'n hele meute achtervolgers alleen weg blijft tot aan de finish.
Goed afschermwerk van ploeggenoten speelt hier ook 'n belangrijke rol bij.
(Zie bijvoorbeeld de zege van Terpstra in de ronde van Vlaanderen dit jaar).
-
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2018 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Het kan nog steeds, tenzij Froome weer 'bovenmenselijk' goed blijkt te zijn.

Zoals Dumoulin die bij het wereldkampioenschap tijdrijden in tegenstelling tot vrijwel alle andere deelnemers niet van fiets wisselde bij het begin van de beklimming en toch won?
-
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2018 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Joh wat suggereer je nou allemaal? Ik kan er geen touw aan vastknopen.

De Giro is trouwens al voorbij; Froome heeft gewonnen.

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2018 2:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
De Giro is trouwens al voorbij; Froome heeft gewonnen.

Nou ja, ze hebben de laatste etappe wel meer dan half moeten neutraliseren; anders zou de nummer twee heus nog wel toegeslagen hebben. Razz
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2018 6:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wielrennen heeft voor mij een beetje afgedaan na de talloze dopingszaken. Soms vind ik het best nog mooi om naar te kijken, maar de kans dat de sporthelden waar je naar zit te kijken zich volgespoten hebben met verboden prestatieverhogende middelen is aanzienlijk.

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2018 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Wielrennen heeft voor mij een beetje afgedaan na de talloze dopingszaken. Soms vind ik het best nog mooi om naar te kijken, maar de kans dat de sporthelden waar je naar zit te kijken zich volgespoten hebben met verboden prestatieverhogende middelen is aanzienlijk.

Doping is inderdaad iets waar meteen de gedachten naar uitgaan bij wielrennen; maar we mogen niet vergeten dat de wielersport in dit opzicht nogal sterk benadeeld schijnt te worden.
Neem bijvoorbeeld voetbal; ook daar kan de fysieke prestatiegrens flink verlegd worden door het gebruik van stimulerende middelen. En dat zal ongetwijfeld ook wel op grote schaal gebeuren, want in die sport gaat 't in de professionele sector om nog heel wat meer duiten dan in het wielrennen. En toch, toch hoor je daar nooit iets over doping; sterker nog, je hoort nooit iets over dopingcontrole. Die zal dan ook wel helemaal niet plaatsvinden; zelfs niet na de finale van 'n internationaal toernooi.
Ook bij schaatsen hoor je trouwens nooit iets over doping; bij atletiek hoogst zelden.

Daarom is het dopingverhaal niet de reden waarom ook dezerzijds inmiddels wat meer afstand is genomen van het wielrennen. Uiteindelijk moet iedere deelnemer maar voor zichzelf beslissen hoe zwaar de wissel is die hij op z'n toekomstige gezondheid trekt door dat spul te gebruiken; in die zin is de winnaar dan vaak tot op zekere hoogte degene die in dit opzicht het meeste risico heeft genomen/durven nemen.

De redenen waarom dezerzijds inmiddels in principe ook het wielrennen niet meer gevolgd wordt zijn echter:

1) Sinds bekend is dat er in principe in elk racekarretje 'n motortje ingebouwd kan zitten weet je als volger nooit meer echt waar je aan toe bent. Het verschil met doping is dat deze ook wel om wat voor redenen dan ook bij bepaalde renners in bepaalde wedstrijden door de vingers gezien kan worden, maar dat dit dan altijd nog nadelig is voor de gezondheid van de gebruiker, zodat er toch 'n flink nadeel aan verbonden is. Dit laatste is echter niet het geval wanneer het gebruik van 'n motortje door de vingers gezien wordt.

2) Na 'n discussie op dit forum over asociaal gedrag werd dezerzijds geconcludeerd dat 't al bij al toch eigenlijk niet kan dat voor de hobby van 'n beperkt percentage der bevolking openbare wegen en straten worden afgesloten.

3) Niet lang daarna diende zich ook nog de gedachte aan dat 't eigenlijk ook met wielrennen alweer zo is dat mensen zich tot het uiterste inspannen om met behulp van onnatuurlijke middelen maar zo hard mogelijk vooruit te gaan, terwijl 't de mens van nature gegeven is om zich al lopend of zwemmend met 'n snelheid van ca. 5 tot maximaal ca 35 km/u te verplaatsen. Hoe harder hij derhalve gaat, des te meer hij zich in strijd met de natuur gedraagt. Bovendien is 't ook nog 'ns knap gevaarlijk om zo hard te gaan op dat karretje en gevaar is in wezen onverenigbaar met het karakter van sport en spel.

Maar doordat de berichtgeving over ook deze sport nog altijd vaak op de voorpagina's prijkt, terwijl je eigenlijk alleen komt voor het 'grote-mensen-nieuws', gebeurt 't nog altijd dat je aandacht toch ook weer naar die sport toe getrokken wordt. Tegen de tijd dat de Tour dan weer in volle gang is ga je op 'n gegeven moment, ook 'n beetje uit nostalgie, dan toch maar weer schuifelend naar de beelden kijken.
Kijken of 't dit jaar, met behulp van de nieuw gevonden motieven, wél gaat lukken om die verleiding te weerstaan.

-
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2018 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Maar doordat de berichtgeving over ook deze sport nog altijd vaak op de voorpagina's prijkt, terwijl je eigenlijk alleen komt voor het 'grote-mensen-nieuws', gebeurt 't nog altijd dat je aandacht toch ook weer naar die sport toe getrokken wordt. Tegen de tijd dat de Tour dan weer in volle gang is ga je op 'n gegeven moment, ook 'n beetje uit nostalgie, dan toch maar weer schuifelend naar de beelden kijken.
Kijken of 't dit jaar, met behulp van de nieuw gevonden motieven, wél gaat lukken om die verleiding te weerstaan.

Nou we wachten het met spanning af..

Ik ben benieuwd of Froome wordt toegelaten tot de Tour trouwens, ik vermoed eigenlijk van niet. Tenzij er voor die tijd nog een uitspraak of labotest komt waaruit onomstotelijk blijkt dat hij onschuldig is aan dopinggebruik tijdens de voorbije Ronde van Spanje.

Indien de Fransen een gelegenheid krijgen om een Brit of Amerikaan een spaak tussen het wiel te steken dan zullen ze dat niet nalaten, zo zijn ze dan ook wel weer.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2018 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Ik ben benieuwd of Froome wordt toegelaten tot de Tour trouwens, ik vermoed eigenlijk van niet. Tenzij er voor die tijd nog een uitspraak of labotest komt waaruit onomstotelijk blijkt dat hij onschuldig is aan dopinggebruik tijdens de voorbije Ronde van Spanje.
Indien de Fransen een gelegenheid krijgen om een Brit of Amerikaan een spaak tussen het wiel te steken dan zullen ze dat niet nalaten, zo zijn ze dan ook wel weer.

Daar hadden c.q. hebben meer Zuid-Europide renners naar zich laat aanzien inderdaad aanmerk(s)elijk minder voor te vrezen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eddy_Merckx#Doping
-
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2018 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De Fransen vinden het helemaal niet leuk wanneer Angelsaksen hun nationale trots jaar na jaar domineren. Eerst Greg Lemond en Lance Armstrong, daarna Bradley Wiggins en nu dus Chris Froome.

De laatste Franse overwinning in het eindklassement dateert al weer van meer dan dertig jaar geleden.

Of Zuid-Europeanen worden bevoordeeld zou ik niet durven zeggen, ik weet wel dat Fransen vooral heel veel van zichzelf houden. Smile

Weerwoord forum index » Sport