Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Asielzoekers in Nederland en EU (samengevoegd topic) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 188, 189, 190 ... 194, 195, 196  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2018 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Duitsland is al voor 1/8 deel omgevolkt. Wir schaffen das!
Record number of migrants living in Germany
https://www.westmonster.com/record-number-of-migrants-living-in-germany/

De autochtonen daar drinken te veel bier.
Die Islamo's gebruiken helemaal geen alcohol en walsen daardoor zó over die zwalkende sixpacks heen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2018 7:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2227684-asielzoekers-lang-in-de-bijstand.html

Hoorde ik de politiek destijds niet roepen dat we deze mensen nodig hebben om banen in te vullen?

BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2018 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik hoorde ook zoiets over hoog opgeleid, vakbekwaam e.d.

BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2018 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2227684-asielzoekers-lang-in-de-bijstand.html

Hoorde ik de politiek destijds niet roepen dat we deze mensen nodig hebben om banen in te vullen?

Wat een idioot NOS artikel weer...
    Hij noemt Eritrea wel eens het Noord-Korea van Afrika. "Mensen krijgen nauwelijks onderwijs. Als je alleen maar basisschool hebt gehad is het natuurlijk lastiger om hier aan het werk te gaan.

In Noord-Korea krijgt iedereen verplicht onderwijs tot zijn 17e en er is geen analfabetisme. Hoe denkt de beste Jasper Kuipers van Vluchtelingenwerk Nederland eigenlijk dat het in Eritrea zit?

Heeft iemand eigenlijk al berekend wat 2,5 jaar bijstand voor al die asielzoekers kost?

BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2018 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wij schaffen das, Cliff...

BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2018 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nou veel plezier met de asielzoekers en vooral met die krakers.
Waar komen die trouwens vandaan?
Niet uit oost Afrika, ik denk aan Nigeria en dat zijn de slechtste.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2018 7:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Geen idee uit welk deel van Afrika ze komen. Maar het zijn net gewone mensen; ze willen ook het onderste uit de kan. Waarmee meteen bewezen is dat het geen asielzoekers maar ordinaire gelukszoekers zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2018 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Bovendien, zo bleek afgelopen week uit cijfers van het CPB, verblijven de meeste statushouders ook na twee jaar nog gewoon in de bijstand. Dat kost miljarden en wordt betaald door... de werkende NL'r.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2018 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Asielzoekers Alkmaar woedend over nieuw schoonmaakbeleid toiletten: ’Ga andermans shit niet opruimen’

Woedend zijn de bewoners van een asielzoekerscentrum in Alkmaar: ze moeten namelijk publieke toiletten zelf schoonmaken. En als ze de toiletruimte binnen willen komen om te douchen, moeten eerst een sleutel ’kopen’ bij de receptie, daarvoor moet twintig euro borg worden betaald. „Ik kan niet eens schijten zonder een sleutel”

Woordvoerder Alet Bouwmeester van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) legt uit aan de Volkskrant dat de maatregel is genomen zodat bezoekers van de etage alleen gebruik maken van de voor hen bedoelde toiletruimte. Nu struinen bewoners vaak door het gebouw op zoek naar vrije douches en toiletten.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2018 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
’Zelfs de gevangenissen in Syrië zijn beter’
Ook andere bewoners zijn het met Ahmed eens. „Ik ben in shock”, bromt Abu Barak uit Syrië. „Is dit Nederland?” Een ander vult aan: „Zelfs de gevangenissen in Syrië zijn beter!” om die opmerking wordt gelachen maar niet heel lang.

Wel, wat let ze hier op te hoepelen naar Syrië? Ik zeg: Doen! Zij blij, wij blij.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Geen idee uit welk deel van Afrika ze komen. Maar het zijn net gewone mensen; ze willen ook het onderste uit de kan. Waarmee meteen bewezen is dat het geen asielzoekers maar ordinaire gelukszoekers zijn.

Gewoon mensen dus. Dat willen jij en ik ook: als wij de belastingdienst konden vermijden, zonder daarbij de wet te overtreden, betaalde we geen cent bellasting.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Asielzoekers Alkmaar woedend over nieuw schoonmaakbeleid toiletten: ’Ga andermans shit niet opruimen’

Woedend zijn de bewoners van een asielzoekerscentrum in Alkmaar: ze moeten namelijk publieke toiletten zelf schoonmaken. En als ze de toiletruimte binnen willen komen om te douchen, moeten eerst een sleutel ’kopen’ bij de receptie, daarvoor moet twintig euro borg worden betaald. „Ik kan niet eens schijten zonder een sleutel”

Woordvoerder Alet Bouwmeester van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) legt uit aan de Volkskrant dat de maatregel is genomen zodat bezoekers van de etage alleen gebruik maken van de voor hen bedoelde toiletruimte. Nu struinen bewoners vaak door het gebouw op zoek naar vrije douches en toiletten.

Je fietst te makkelijk aan het feit voorbij dat aan de voorkant geen afspraken zijn gemaakt met deze mensen.
Achteraf spelregels bedenken en mensen iets afnemen vindt niemand leuk.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Klopt helemaal, Cliox.
Zelf doe ik al jaren vrijwilligerswerk in diverse AZC´s. Wat mij steeds weer opvalt is dat de media - je weet wel, media waar Loetje en de zijnen nu uit citeren, maar waar ze anders altijd zo op af zitten te geven al naar gelang de berichtgeving hen wel of niet goed uitkomt - steeds incidenten in AZC's uitvergroot, terwijl deze totaal niet representatief zijn voor de overgrote meerderheid van de asielzoekers.
Misschien dat Loetje en de zijnen zelf ook eens de handen uit de mouwen kunnen steken in plaats van op incidenten te reageren en vanuit de gedachte "wat de boer niet kent vreet 'ie niet" wild om zich geen slaan richting mensen en hun achtergronden die ze totaal niet kennen.

Zo, kom er maar in, jongens.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik geloof je. Maar andersom geldt hetzelfde. Het omstreden vluchtelingenkamp op Samos kwam afgelopen jaar nog in de media. Omstandigheden zouden schrijnend zijn. Ik verblijf 3 weken per jaar op het eiland, ken redelijk wat eilandbewoners en was ten tijde van het verschijnen van het artikel, in de Belgische media, aanwezig. De desbetreffende journalist heb ik direct na het verschijnen van het artikel aangeboden om een kop koffie te drinken en de toestanden te bespreken. Of om samen ter plaatse te gaan om te kijken of we kunnen helpen. Een reactie bleef uit. Ik ben met een kennis bij het vluchtelingenkamp geweest en heb met verschillende medewerkers gesproken. Het is er zeker geen 5-sterren resort en in de winter zijn de omstandigheden verre van ideaal maar dat de boel flink werd uitvergroot bleek wel. Zo zou er voor 1.000 mensen slecht 1 tuinslang met water aanwezig zijn terwijl in directe nabijheid water is in vorm van bergfonteinen.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nog even ter aanvulling op Loetje: onlangs had een grote groep Syrische vluchtelingen in één van de AZC's waar ik geregeld werk, geheel op eigen intiatief aangeboden om een gezellige avond te organiseren voor bewoners in het nabijgelegen verpleeghuis. Er werd overheerlijk Syrisch gekookt voor de bewoners.
Ik kan zeggen dat dit een groot succes was met dankbare verpleeghuisbewoners.
Maar daar lees je dan niks over. En waarom niet ? Omdat deze groep de publiciteit niet zocht, evenmin als de directie van het betreffende verpleeghuis. Laatstgenoemde was namelijk wijs geworden door een eerder soortgelijk initiatief, wat op het laatst moest worden afgeblazen na ernstige bedreigingen. Bedreigingen die het directe gevolg waren van de ophitsende oproepen van bepaalde plaatselijke politici om in verzet te komen tegen AZC's.
Misschien kunnen Loetje en de zijnen daar ook eens bij stil staan.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliox schreef:
Tedje van Es schreef:

Gewoon mensen dus. Dat willen jij en ik ook: als wij de belastingdienst konden vermijden, zonder daarbij de wet te overtreden, betaalde we geen cent bellasting.

De resultante is dan wel hun parasiteergedrag; onze lastenverhogingen. Verwacht niet bij degenen bij wie het prijskaartje wordt neergelegd dat zij zich daar klakkeloos en kritiekloos toe geroepen moeten voelen. En laten we eerlijk zijn: Asieleisers uit o.a. Afrika en uit het Midden Oosten en Moslims in het bijzonder zijn niet van meerwaarde en assimileren niet. Geen wonder dat normale mensen niet op hun aanhoudende massale instroom hierheen staan te wachten.

Laatst aangepast door Loetje op Zo Apr 22, 2018 12:32, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

D'66 vindt dat wij ons aan hen moeten aanpassen. Ik had van deze volksvreemden ook niets anders verwacht. Het gaat wat kosten, maar dan heb je ook wat, te weten een nieuw hoger prijskaartje bij de belasrtingbetalers neergelegd die er netto meer ellende dan profijt voor terug krijgen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1940434/d66-denktank-minder-streng-voor-asielzoekers

Laatst aangepast door Loetje op Zo Apr 22, 2018 11:17, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
als wij de belastingdienst konden vermijden, zonder daarbij de wet te overtreden, betaalde we geen cent bellasting.

Zo sta ik er in ieder geval niet in hoor. Nederland is een land met prachtige faciliteiten en een hoge geluksgraad, juist door het betalen van belasting. Voor veel zaken betaal ik met liefde, zoals gezondheidszorg en onderwijs.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Laten nu juist gezondheidszorg en onderwijs in kwaliteit naar beneden donderen.
Het geld wordt besteed aan steeds meer managers en niet aan onderwijs of gezondheidszorg.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, over de besteding van belastinggeld kunnen we lang praten... over het betalen niet. Ik erger me rot aan die mentaliteit van minimaal betalen en maximaal profiteren. Geldt ook voor de zorgverzekering waar mensen bv. persé een hoortoestel of bril gaan halen 'omdat het nou eenmaal vergoed wordt'.

En tegelijkertijd maar klagen dat de zorgpremie zo duur is ook.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Loetje schreef:
D'66 vindt dat wij ons aan hen moeten aanpassen. Ik had van deze volksvreemden ook niets anders verwacht. Het gaat wat kosten, maar dan heb je ook wat, te weten een nieuw hoger prijskaartje bij de belasrtingbetalers neergelegd die er netto meer ellende dan profijt voor terug krijgen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1940434/d66-denktank-minder-streng-voor-asielzoekers

Raar advies van D66.
Punt een, zijn asielzoekers tijdelijk want ze moeten terug om hun land op te bouwen. Het zijn geen immigranten.
Punt twee, moeten ze toch de Nederlandse gewoontes bijgebracht worden, zoals dat vrouwen alleen over straat mogen lopen.
Geen hoofddoeken dragen en met warm weer in korte rokjes lopen.
Punt drie, dus Nederlanders moeten zich aanpassen aan verschillende bevolkingen want onderling verschillen die ook sterk.!

Verder heeft b.v. Portugal heel weinig asielzoekers want ze krijgen niets.
Een container en gratis lunch, die niet halal is.
In 2015 is er hier een groep gearriveerd en ze hebben 5 dagen rondgehangen.
Zaten bij café's met Wifi op hun smartphones te appen. En zijn weer vertrokken.
Een bijstand uitkering hier is voor Portugezen en dat is ongeveer €200,- p.m. En ze moeten straten vegen.
Of je moet hier een verblijfsvergunning hebben en een aantal jaren gewerkt en betaald hebben.
Een AOW is ongeveer €400,-- p.m. Na 40 jaar werken en betalen.
Het is dus niet, zoals in Nederland, waar je dit krijgt op bewijs van inschrijven en wonen, zonder te werken.

Minimum loon is net verhoogd naar €580,- p.m. voor 40 uur werkweek.
Er werken hier veel mensen uit Nepal en die plukken druiven of olijven of werken in de frambozen/bosbessen kassen voor €5,- p.u.
Maar nooit problemen met deze mensen. Wel met zigeuners.

Hoe kan D66 nu eisen dat asielzoekers verdeeld moeten worden? Hij doet net of ieder land dezelfde wetten heeft als Nederland.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Ja, over de besteding van belastinggeld kunnen we lang praten... over het betalen niet. Ik erger me rot aan die mentaliteit van minimaal betalen en maximaal profiteren. Geldt ook voor de zorgverzekering waar mensen bv. persé een hoortoestel of bril gaan halen 'omdat het nou eenmaal vergoed wordt'.

En tegelijkertijd maar klagen dat de zorgpremie zo duur is ook.

Hoe bedoel je dat Cliff! Ik dacht dat een bril of hoortoestel in die verzekering zit?
Of je moet een aanvullende verzekering afsluiten.
Een hoortoestel is duur, ongeveer €1300,- per toestel.
Als je betaald voor zorgverzekering ga je toch ook niet naar een privé kliniek die niet vergoed wordt?

Verder is de prijs van een hoortoestel belachelijk duur. Het is gewoon een chip waar gegevens van het gehoor worden gedownload.
Een computer is de helft goedkoper dus moet de hoortoestellen fabrikanten maar gaan concurreren.
En zonder bril of hoortoestel met een slecht zicht of gehoor kun je niet functioneren.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Hoe bedoel je dat Cliff! Ik dacht dat een bril of hoortoestel in die verzekering zit?

Klopt, maar het zit in de verzekering voor mensen die het echt nodig hebben.

Wat je nu in Nederland ziet is opticiens die continu stunten met prijzen omdat ze weten dat de consument er zelf niet (direct) voor betaald. Vandaar komen ze met acties als tweede bril of derde bril gratis.

Daarbij staat ook nog eens in de verzekering dat je bv. iedere twee jaar een nieuwe bril mag kopen. Maar er zijn een hoop mensen die die bril helemaal niet verslijten in twee jaar, en daarom alleen een nieuwe bril gaan halen 'omdat dat nu eenmaal gratis is'.

Het is niet gratis... het wordt door iedereen betaald. Dat is iets heel anders.

Quote:
Een hoortoestel is duur, ongeveer €1300,- per toestel.

Absoluut niet. De techniek achter een hoortoestel is uitermate simpel. Een relatief dure koptelefoon met actieve ruisonderdrukking kost ongeveer 300 euro en die techniek is vele malen complexer.

Gehoortoestellen zijn er al vanaf 5 euro. Wat ze doen is omgevingsgeluid opvangen en versterkt afspelen. De iets complexere toestellen weten spraak van muziek te scheiden bv.

En ook hier zie je al weer acties van de handelaren die stellen 'tweede hoortoestel gratis'.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Klopt, maar het zit in de verzekering voor mensen die het echt nodig hebben.

Wat je nu in Nederland ziet is opticiens die continu stunten met prijzen omdat ze weten dat de consument er zelf niet (direct) voor betaald. Vandaar komen ze met acties als tweede bril of derde bril gratis.

Daarbij staat ook nog eens in de verzekering dat je bv. iedere twee jaar een nieuwe bril mag kopen. Maar er zijn een hoop mensen die die bril helemaal niet verslijten in twee jaar, en daarom alleen een nieuwe bril gaan halen 'omdat dat nu eenmaal gratis is'.

Het is niet gratis... het wordt door iedereen betaald. Dat is iets heel anders.

Agree. Een tweede bril gratis insinueert dat de eerste bril de helft goedkoper kan. Opticiens verkopen als het ware brillen per twee stuks. In een tijdperk met een buitenproportioneel hoge verplichte verzekeringspremie is dit taboe. Zorgverzekeraars kunnen makkelijk besparen door dit soort fratsen aan banden te leggen. Laaghangend Fruit.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Absoluut niet. De techniek achter een hoortoestel is uitermate simpel. Een relatief dure koptelefoon met actieve ruisonderdrukking kost ongeveer 300 euro en die techniek is vele malen complexer.

Gehoortoestellen zijn er al vanaf 5 euro. Wat ze doen is omgevingsgeluid opvangen en versterkt afspelen. De iets complexere toestellen weten spraak van muziek te scheiden bv.

Nou Cliff, ik draag al sinds mijn zevende jaar hoorapparaten. Ik ben een ervaring deskundige.

Ik verstond vovels in plaats van vogels en omweer in plaats van onweer. Dus de klinkers zijn moeilijk.
De D en T, V en F + G. M en N. Ik dacht ook dat een bos doodstil was totdat ik met mijn eerste apparaat naar het bos ging.

Eerste apparaat was vreselijk groot, een kastje die op je hemd werd vast geklipt met een grote versterker en een draadje over je rug en een hoorstuk. Dus geruis van kleren over de microfoon.
Later werd dit een apparaat achter je oor maar nog steeds groot.
En ze waren analoog dus na de hoortest manueel ingesteld met een hele kleine schroevendraaier.
Door de jaren heen werd die steeds kleiner, de batterijen ook en in plaats van 3 weken duren ze nu maar 7 dagen.

In 2010 de eerste 2 digitale hoorapparaten gekocht, omdat ik doof ben aan beide oren.
Toen ik weg reed met mijn ramen open, dacht ik dat er iemand op mijn achterbank zat, diegene stond aan de overkant van de straat te praten.
Het vreemde is dat ik nooit een hoortest in handen kreeg tot in Portugal.
Ik heb 80% hoorverlies met hoge tonen en toen ik vroeg of dit een invloed had op mijn muziek voorkeur zei de Audioloog dat ik niet van viool concert hou en ook niet van hoge kinderstemmen.
Lage stemmen en alt Sax of klarinet of drums. Zonder apparaten kan ik het gezoem van de ijskast niet horen en ook niet de alarm op mijn telefoon, als ik slaap. Heb net een ouderwetse wekker met bellen gekocht.
En een draadloze deurbel waarvan een in mijn woonkamer staat en de tweede naast mijn bed. Die kan ik ook meenemen naar het terras. Er zijn nadelen maar ook voordelen en die zijn dat het stil is als ik wil slapen en ze uitdoe. Andere mensen moeten oordoppen in doen.

Maar terug naar de apparaten, die zijn helemaal niet simpel en moeten ingesteld worden per persoon.
De techniek wordt steeds beter en er is constant onderzoek want een binnen oor die beschadigd is, is per persoon anders.
Niemand kan mijn apparaten gebruiken totdat die naar een kliniek gaat om na een test ze opnieuw in te stellen.
Het is geen Iphone of een koptelefoon die een omzet hebben van over de 200 miljoen.
Hoorapparaten (VS) = 3 miljoen maar er komt een dove generatie aan die naar concerten zijn geweest en constant met oortjes in naar muziek luisteren, dus met meer omzet daalt de prijs.

Een hoorapparaat van €5,- kan helemaal niet, dat is gewoon een versterker. Je kunt ook een leesbril bij de Hema kopen voor €5,- dat is een vergrootglas maar voor een bril om in de verte te kunnen kijken moet je toch echt naar een opticien om te testen en die glazen worden geslepen. Ook die zijn persoonlijk en iemand anders kan die niet gebruiken.
Als je tegen mensen praat die hardhorend zijn is meer volume niet goed, duidelijk en gericht praten wel.
Wat mij mateloos irriteert is te harde achtergrond muziek met films. Het beste is dat daar een ondertitel staat want volgens mij kunnen goed horenden dit ook niet verstaan.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie