Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Zelfstandige regio,s is enig vreedzame toekomst. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 11, 2018 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Rotterdam is anders donkerrood. Een donkerrode centrumfunctie...

Klopt, alle wat grotere steden zijn rood of donkerrood. Dat zal ook niemand verbazen.

Cliff schreef:

Klopt dus totaal niet, het is exact andersom.... juiste link dan maar?
https://coelo.nl/index.php/rijksuitkeringen

Vlissingen: 993 euro per inwoner
Rotterdam: 1487 euro per inwoner

Waar kijk jij dan??

Tabje Totaal:
Rotterdam: 3288 euro, w.v. 855 euro specifiek. Blijft over: 2433 euro
Vlissingen 3362, w.v. 561 euro specifiek. Blijft over: 2801 euro

Verschil: 400 euro.

Specifieke uitkeringen betreft mn bijstandsuitkeringen, maar kan ook bedoeld zijn om bv grond in de haven te sanderen.

Ergo: een Zeeuw in Vlissingen ontvangt ruim 600 euro meer vanuit Den Haag dan een Rotterdammer. Voor een Limburger in Heerlen geldt zo ongeveer hetzelfde.

Waar komt dat geld vandaan denken jullie?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 11, 2018 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Waar kijk jij dan??

Tabje totaal, klik op de kaart. Screenshotje voor je:

Maar goed, je vergelijkt nu 40.000 inwoners met 750.000 inwoners. De rest van Zeeland doet het veel beter dan de regio Rotterdam.

Waar denk je nu werkelijk dat het meeste geld naar toe gaat Royy?

Rotterdam is een spons voor uitkeringen.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 11, 2018 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Tabje totaal, klik op de kaart. Screenshotje voor je:

Ja dan zeggen we toch hetzelfde. Vlissingen krijgt per inwoner MEER geld uit Den Haag dan Rotterdam.

Quote:
Maar goed, je vergelijkt nu 40.000 inwoners met 750.000 inwoners. De rest van Zeeland doet het veel beter dan de regio Rotterdam.

Niet bepaald eigenlijk. Lansingerland (60k inwoners), Pijnacker (50k inwoners), Midden-Delfland (19k), Albrandswaard (25k) zitten op een niveau lager dan welke Zeeuwse gemeente ook. Schiedam en Vlaardingen zitten maar iets boven Middelburg, terwijl de problemen in Schiedam/Vlaardingen veel groter zijn. Zoetermeer (124k inwoners!) zit ruim onder Middelburg.

Quote:
Rotterdam is een spons voor uitkeringen.

T grappige is dan in die 3288 euro incusief bijstandsuitkeringen is. Dus zelfs als je meeneemt dat Rotterdam relatief meer bijstandstrekkers heeft dan Vlissingen, krijgt Rotterdam minder geld per inwoner dan Vlissingen.

Ik zie hier toch echt een patroon dat Holland de provincie aan het financieren is. Zowel bij het Provinciefonds (200 euro per inwoner) als bij het Gemeentefonds.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 11, 2018 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ja dan zeggen we toch hetzelfde. Vlissingen krijgt per inwoner MEER geld uit Den Haag dan Rotterdam.

Nagenoeg gelijk, jij roept steeds 600 euro meer.

En daarbij: Vlissingen is een heel klein deel van Zeeland, 40.000 inwoners. Rotterdam daarentegen is enorm en kost dus klauwen meer geld.

Quote:
Ik zie hier toch echt een patroon dat Holland de provincie aan het financieren is.

Totaal niet. Jij rekent het steeds om naar 'per inwoner'... maar het gaat om miljoenen meer naar Rotterdam dan naar Zeeland of Limburg.

Daarbij, nogmaals, zet het ook even af naar werkgelegenheid. Daar waar geen werk is kun je moeilijk klagen over het feit dat er mensen in een uitkering zitten. Daar waar volop werk is... gaat het gewoon om een heel ander slag bijstandstrekkers. Ergo: Rotterdam.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Klopt, alle wat grotere steden zijn rood of donkerrood. Dat zal ook niemand verbazen.

Natuurlijk verbaast mij dat niet, de grote steden zijn een asociaal zootje. Mij verbaast alleen de grote mond van mensen in de grote steden die roepen dat ze het zo goed doen en aan de provincies uit moeten delen omdat de provincies in armoede leven.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Nagenoeg gelijk, jij roept steeds 600 euro meer.

200 euro uit het provinciefonds, 400 euro uit het gemeentefonds exclusief "specifieke uitkeringen", maakt 600 euro.

Quote:
En daarbij: Vlissingen is een heel klein deel van Zeeland, 40.000 inwoners. Rotterdam daarentegen is enorm en kost dus klauwen meer geld.

Valt mee. Vlissingen is 10% van Zeeland, Rotterdam is 17% van Zuid-Holland.

Quote:

Totaal niet. Jij rekent het steeds om naar 'per inwoner'... maar het gaat om miljoenen meer naar Rotterdam dan naar Zeeland of Limburg.

Tuurlijk reken ik t per inwoner om, we betalen immers ook per inwoner belasting. Of wou je de totale belastingafdracht van Rotterdam ook vergelijken met die van Zeeland Laughing

Quote:
Daarbij, nogmaals, zet het ook even af naar werkgelegenheid. Daar waar geen werk is kun je moeilijk klagen over het feit dat er mensen in een uitkering zitten. Daar waar volop werk is... gaat het gewoon om een heel ander slag bijstandstrekkers. Ergo: Rotterdam.

T gaat niet om uitkeringen, Cliff. Immers exclusief bijstand (grootste deel van "specifieke uitkeringen") vangt Vlissingen per inwoner 400 euro meer dan Rotterdam.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Natuurlijk verbaast mij dat niet, de grote steden zijn een asociaal zootje. Mij verbaast alleen de grote mond van mensen in de grote steden die roepen dat ze het zo goed doen en aan de provincies uit moeten delen omdat de provincies in armoede leven.

Dat blijkt dus niet uit de cijfers Tedje. Limburg ontvangt per inwoner meer dan Holland. Drugs- en pauperstad Heerlen voert de top aan, Venlo en Kerkrade doen er eigenlijk weinig voor onder.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Dat blijkt dus niet uit de cijfers Tedje. Limburg ontvangt per inwoner meer dan Holland.

Maar niet van Holland.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Maar niet van Holland.

Van wie dan wel? De kaboutertjes?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Van Nederland. Zet die imperialistische Hollandse bril eens af.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Van Nederland. Zet die imperialistische Hollandse bril eens af.

Ok, van Nederland....

Limburg en Zeeland vallen dus af. Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Flevoland, Gelderland vallen af: teveel rood en te weinig donkerblauw.

Blijven over: Holland, Utrecht en Brabant. Holland is echter meer dan 2x zo groot als Utrecht en Brabant samen. Ergo: Holland = Nederland.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Maar die steden (o.a. Rotterdam, Den Haag, Amsterdam) zijn niet des Hollands. De Hollanders vind je daarbuiten. Verlaat Rotterdam en ga in het gezellige Rockanje wonen of zo. De gemeente Rotterdam is je belastinggeld niet waard.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:
ga in het gezellige Rockanje wonen of zo.

Als ik me wil vervelen doe ik dat wel ergens anders...

Quote:
De gemeente Rotterdam is je belastinggeld niet waard.

Nederlanders moeten eens leren over gemeentegrenzen heen te denken. Als we t over Parijs hebben, hebben we t ook niet over de gemeente Parijs.

Rotterdam = Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Spijkenisse, Albrandswaard, Barendrecht, Ridderkerk, Capelle, Krimpen, Nieuwerkerk.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2018 8:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat laatste geldt toch voor iedere gemeente? Jij praat ook steeds over 'Vlissingen'...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2018 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ja omdat dat voor Vlissingen de lading dekt. De gemeente Vlissingen omvat het gehele stedelijke gebied wat je aan kunt duiden als Vlissingen.

Die Vlissingers krijgen dus 600 euro meer dan Rotterdammers, als ze niet in de bijstand zitten. Wat moeten de Zeeuwen met het geld van de Hollanders?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2018 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ja omdat dat voor Vlissingen de lading dekt. De gemeente Vlissingen omvat het gehele stedelijke gebied wat je aan kunt duiden als Vlissingen.

Nope. Er zijn nog dorpen die daar omheen liggen die ook onder dezelfde gemeente vallen, en dat geldt volgens mij voor alle gemeenten.

Quote:
Die Vlissingers krijgen dus 600 euro meer dan Rotterdammers, als ze niet in de bijstand zitten. Wat moeten de Zeeuwen met het geld van de Hollanders?

Zit je nu nog op die 600 euro? Ik heb al aangetoond dat de bedragen nagenoeg gelijk zijn. En je pakt nu net Vlissingen eruit, maar ik heb het ook altijd over de provincie gehad. Heel fijn voor je dat je een klein plaatsje (40.000 inwoners) in geheel Zeeland hebt kunnen vinden wat het even slecht doet als geheel Rotterdam.

Feit blijft gewoon Royy:

1. De mensen zijn het meest ongelukkig in Rotterdam, bron
2. Rotterdam is kampioen in het aantal bijstandsuitkeringen, bron.
3. Rotterdam is de meest criminele stad van Nederland, bron.

Hier nog een beter kaartje waar we de echte klaplopers kunnen vinden:

3,2 werklozen per vacature Royy... Daarmee scoort Zuid-Holland zo'n beetje hetzelfde als Groningen, Friesland, Drenthe en Flevoland...

Kijk even op welke plek Zuid-Holland staat en op welke plek Zeeland staat...

Wat nou economic powerhouse? Je kunt je eigen bevolking niet eens uit de bijstandsuitkeringen krijgen... Oh ja, wat was het ook al weer.... 'they took our jobs!!!' - verwijzend naar de Zeeuwen... muhahahha.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2018 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ergo: Holland = Nederland.

Natuurlijk! En het Groningse gas is ook Holland, net als dat de Limburgse steenkolen dat waren. Zet die koloniale Hollandse bril eens af.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2018 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Yep, en de Zeeuwse kernenergie.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2018 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nope. Er zijn nog dorpen die daar omheen liggen die ook onder dezelfde gemeente vallen, en dat geldt volgens mij voor alle gemeenten.

Ehmm er is in de gemeente Vlissingen niks anders noemenswaardig dan Vlissingen zelf. Oost-Souburg is gewoon een buitenwijk van Vlissingen (net zoals Hillegersberg dat van Rdam) is, de rest stelt niks voor.

Quote:

Zit je nu nog op die 600 euro? Ik heb al aangetoond dat de bedragen nagenoeg gelijk zijn. En je pakt nu net Vlissingen eruit, maar ik heb het ook altijd over de provincie gehad. Heel fijn voor je dat je een klein plaatsje (40.000 inwoners) in geheel Zeeland hebt kunnen vinden wat het even slecht doet als geheel Rotterdam.

Exclusief bijstands-trekkers is het 600 euro. De rest van Zeeland doet het ook slecht.
Leg me nou eens uit waarom jij 600 euro per jaar meer uit Den Haag moet krijgen dan ik?

Quote:
3,2 werklozen per vacature Royy... Daarmee scoort Zuid-Holland zo'n beetje hetzelfde als Groningen, Friesland, Drenthe en Flevoland...

Je draait van t onderwerp weg. En inderdaad als je die werkloosheidscijfers corrigeert voor in- en uitgaande forenzen, ziet het er heel anders uit. En zie je bv dat Zeeland niet in staat is haar eigen bevolking werk te bieden.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2018 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ehmm er is in de gemeente Vlissingen niks anders noemenswaardig dan Vlissingen zelf. Oost-Souburg is gewoon een buitenwijk van Vlissingen (net zoals Hillegersberg dat van Rdam) is, de rest stelt niks voor.

Je vergeet ons prachtige dorp Ritthem. En West-Souburg is een wijk van Vlissingen, Oost-Souburg is gewoon een regulier dorp met bv. een eigen treinstation en stadskern.

Quote:
Exclusief bijstands-trekkers is het 600 euro.

Waarom exclusief bijstandstrekkers? Dat is nou net het grootste probleem in Rotterdam... tja, als je dat er buiten laat en de dijkbewaking in Zeeland wél gaat meenemen krijg je scheven getallen. Die dijkbewaking, daar profiteert het achterland ook van overigens.

Quote:
De rest van Zeeland doet het ook slecht.

De rest van Zeeland doet het prima. Kijk nog eens naar het kaartje van de vacatures per werkloze... of kijk naar de economische groei van Zeeland, die is prima.

Quote:
Leg me nou eens uit waarom jij 600 euro per jaar meer uit Den Haag moet krijgen dan ik?

Dat is niet zo, dus waarom zou ik dat moeten uitleggen. Leg mee eens uit waarom er zoveel luie ongelukkige mensen zijn in Rotterdam die niet werken maar hun hand ophouden.

Quote:
Je draait van t onderwerp weg. En inderdaad als je die werkloosheidscijfers corrigeert voor in- en uitgaande forenzen, ziet het er heel anders uit. En zie je bv dat Zeeland niet in staat is haar eigen bevolking werk te bieden.

They took our jobs!!!

Voor jouw informatie: ook Zeeland heeft heel veel werk-forenzen. Het barst hier van de Fransen, Polen, Portugezen, Spanjaarden in de haven. Maar bij ons mag dat, want wij hebben nauwelijks werkloosheid. In Rotterdam importeren ze arbeid van vér en betalen tegelijkertijd de uitkering van misschien wel 100.000 werklozen.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2018 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Toegegeven, Limburg is er nog veel slechter aan toe:

Misschien een vraag voor Tedje: waarom zijn er in vredesnaam zoveel WaJong-uitkeringen in Limburg? Dat is toch voor verstandelijk gehandicapten?

Heeft dat misschien met carnaval te maken Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2018 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Waarom exclusief bijstandstrekkers? Dat is nou net het grootste probleem in Rotterdam... tja, als je dat er buiten laat en de dijkbewaking in Zeeland wél gaat meenemen krijg je scheven getallen. Die dijkbewaking, daar profiteert het achterland ook van overigens.

Haha je pikt er willekeurig maar wat uit Cliff. Bijstandsuitkeringen lopen toevallig via het gemeentefonds, WAO en AOW niet.

Laten we even uitzoomen:

Zuid-Holland heeft 2.7m inwoners tussen 15 en 75 jaar, daarvan is 1.8m aan het werk, ofwel 66.5%
Zeeland heeft 283k inwoners tussen 15 en 75 jaar, daarvan is 185k aan het werk, ofwel 65.5%
Limburg heeft 853k inwoners tussen 15 en 75 jaar, daarvan is 542k aan het werk, ofwel 63.5%

Helder lijkt me. Neem daarbij ook nog mee dat Zuid-Holland 3 universiteitssteden kent (die dus het % werkenden omlaag duwen), Zeeland geen enkele.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2018 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Laten we even uitzoomen:

Kun je wel even vermelden waar je cijfers vandaan komen? Want nu is het niet echt uitzoomen maar gokken dat deze cijfers überhaupt kloppen...

Quote:
Zuid-Holland heeft 2.7m inwoners

Ja, maar sinds wanneer praten we hier over Zuid-Holland? Volgens mij hebben we het al een tijdje over Rotterdam of niet?

Quote:
Zuid-Holland heeft 2.7m inwoners tussen 15 en 75 jaar, daarvan is 1.8m aan het werk, ofwel 66.5%
Zeeland heeft 283k inwoners tussen 15 en 75 jaar, daarvan is 185k aan het werk, ofwel 65.5%
Limburg heeft 853k inwoners tussen 15 en 75 jaar, daarvan is 542k aan het werk, ofwel 63.5%

Ja daag... pak dan even tussen 15 en 65 jaar, boven de 65 werken mensen niet meer hè... dat weet iedereen. En aangezien juist in Zeeland de vergrijzing enorm is pak je even 10 jaar gepensioneerden mee om het punt te maken dat hier mensen niet werken.

Duh.

Quote:
Helder lijkt me.

Totaal niet. Ik heb geen idee waar je bovenstaande aantallen vandaan haalt en zie zo al dat de aantallen totaal niet kloppen...

Quote:
Neem daarbij ook nog mee dat Zuid-Holland 3 universiteitssteden kent (die dus het % werkenden omlaag duwen), Zeeland geen enkele.

University College Roosevelt:
http://www.ucr.nl/

University of Applied Sciences:
http://www.hz.nl

Volgens mij ben jij er een beetje doorheen op vrijdagmiddag Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2018 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Kun je wel even vermelden waar je cijfers vandaan komen? Want nu is het niet echt uitzoomen maar gokken dat deze cijfers überhaupt kloppen...

http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?DM=SLNL&PA=83523NED&D1=a&D2=13-14%2c16&D3=l&VW=T

Quote:

Ja, maar sinds wanneer praten we hier over Zuid-Holland? Volgens mij hebben we het al een tijdje over Rotterdam of niet?

Nee hoor, ik zeg al een tijdje dat je Rotterdam niet los kunt zien van de omliggende gemeentes.

Quote:

University College Roosevelt:
http://www.ucr.nl/

Hobbyproject.

Quote:
University of Applied Sciences:
http://www.hz.nl

Haha, das gewoon de Hogeschool Zeeland. Niks universiteit.

De Erasmus Uni, TU Delft en Uni Leiden hebben samen meer dan 60.000 studenten....

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2018 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zullen we het makkelijker maken dan?

http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=83523NED&D1=15&D2=14,16,19&D3=l&HD=180316-1944&HDR=G2,T&STB=G1

Rotterdam netto arbeidsparticipatie: 60,6%
Limburg: 63,6
Zeeland: 65,5

Klaar.

Dat de omringende gemeenten die luie mensen in Rotterdam compenseren, het zij zo. Zullen wel hardwerkende Polen zijn in het Westland.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie