Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Noord-Korea Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zo'n beetje alle zegevierende partijen van de Arabische lente bleken extremistische moslims te zijn. Zo'n beetje alle landen waar de Arabische Lente huishield zijn inmiddels 'failed states' geworden.

Het enige land wat daarop een uitzondering blijft, is Syriƫ. En daar werkt het westen nog steeds hard aan het verdrijven van een seculiere dictator ten gunste van moslimextremisme (IS).

Miljoenen doden en nog steeds niets bereikt...

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Zie het gerust maar als een zegen dat de landen in het Verre Oosten een Confucianistische insteek hebben in plaats van een Islamitische en ook weinig gediend zijn van zich cultureel te laten "verrijken" door de Islam.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik vind het fantastisch nieuws, maar eerst zien dan geloven.

Als Trump dit tot een vreedzaam en goed einde weet te brengen voor alle betrokken partijen dan verdient hij wat mij betreft de Nobelprijs voor de Vrede. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Waarom hebben Hussein O'Drama en de EU deze prijs eigenlijk ooit mogen ontvangen?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier alvast een voorproefje op de aanstaande gesprekken tussen Kim Jong Un en Trump:

https://www.youtube.com/watch?v=_JmA2ClUvUY

Ik lach me dood als ze elkaar uitnodigen om de militaire parades wederzijds bij te wonen, om te zien wie de grootste heeft. Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2018 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De Noord Koreaanse leider bracht de voorbije dagen een zeldzaam buitenlands bezoek aan buurland China, ongetwijfeld om het aangekondigde treffen met Trump alvast door te spreken:

Dit is voor zover bekend zijn eerste buitenlandse reis.

In april volgt een historische ontmoeting met de leider van Zuid-Korea, waarschijnlijk ergens bij de grens tussen beide landen. En dan een maand later gesprekken met Trump, het lijkt er een beetje op dat die ontmoeting in Zweden zal plaatsvinden.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2018 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Blijft toch apart om te zien hoe Kim Yong Un dezer dagen schittert op de rode loper en met alle egards en ceremonieel wordt ontvangen. Het is bijna alsof ze een foto van een jonge Mao hebben uitgeknipt en ingekleurd, en naast de huidige Chinese president hebben geplakt.

De afgelopen dagen was Thomas Bach op bezoek bij Kim Yong Un, en ze zijn samen naar het voetballen gaan kijken.

https://www.youtube.com/watch?v=dQrQufsILrU

Pfffff. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2018 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier nog meer beelden van het bezoek van de IOC delegatie olv. Thomas Bach aan Kim:

Tjonge jonge zeg, een diepe buiging voor de Grote Leider. Laughing Laughing Laughing

Let wel: dit is dezelfde man die ervoor zorgde dat Russen niet onder hun eigen vlag mochten uitkomen tijdens de voorbije winterspelen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2018 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit beeld zie ik nu pas voor het eerst, Mike Pompeo (nieuwe minister van BuZa) met Kim Yong Un:

Morgen ontmoeten de leiders van Noord- en Zuid Korea elkaar in een historisch treffen bij de grens tussen beide landen. Dat zal het nieuws wel zo'n beetje gaan domineren schat ik. Vandaag heeft iedereen het over de veroordeling van Bill Cosby.

Er is amper iets te vinden over de waarschijnlijk veel belangrijkere persconferentie eerder vandaag in Den Haag. Maar eerlijk is eerlijk, het Journaal opende ermee vanavond.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2018 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

'Duurzame vrede en een atoomwapenvrije toekomst voor Korea'

Het is toch wel heel bijzonder wat er vandaag gebeurt!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2018 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier nog meer beelden:

Ik geef toch wel veel krediet aan het zusje van Kim Yong Un, die er ook weer bij is vandaag. Sinds haar charmeoffensief tijdens de winterspelen is alles in een stroomversnelling geraakt. Nog maar een paar maanden geleden had niemand kunnen voorspellen dat dit allemaal zou gaan gebeuren in zo'n korte tijd.

De vraag is natuurlijk nu voor wie dit gunstiger is: de VS of de Chinezen. Als er daadwerkelijk vrede komt dan is er immers geen noodzaak meer om de Amerikaanse troepen op het Koreaanse schiereiland te houden, en daar zal China niet rouwig om zijn.

De Amerikanen kunnen echter nog steeds roet in het eten gooien.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2018 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kim heeft koude noodles meegenomen voor de lunch.

Ok, en nu nog Trump, kijken of dat ook zo goed gaat.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 7:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Die Kim die verveelt zich kapot, je ziet 'm bijna denken 'wat is dit voor een saaie meuk?' Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat er gebeurt is historisch, maar ik vraag me toch af waar die radicale ommezwaai van Noord-Korea ineens vandaan komt. Wat zit daar achter ?
Mijn stellige indruk is dat Kim Jong Un daadwerkelijk geschrokken is van de dreigende taal van Trump en nu toch maar eieren voor zijn geld kiest. Anders kan ik het niet verklaren.
Het is dan zondermeer een verdienste van Trump. Al acht ik hem dan ook weer lomp genoeg om dit broze vredesgebeuren weer aan diggelen te slaan.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik denk dat Trump wel enige krediet verdient inderdaad maar ook niet zo heel veel hoor.

De belangrijkste oorzaak is waarschijnlijk de 'change of tone' in Seoul, waar de vorige president werd afgezet en aangeklaagd, en een veel gematigdere president het stokje overnam. En dat heeft meteen gevolgen, zo blijkt. Het was president Moon die de Noord-Koreanen uitnodigde om aanwezig te zijn op de Winterspelen, en dat heeft het balletje aan het rollen gebracht.

De Amerikanen waren daar aanvankelijk helemaal niet blij mee.

Misschien is het ook wel veelzeggend dat de Zuid-Koreanen die tegen deze vredesbesprekingen zijn vaak een Amerikaans vlaggetje in hun hand hebben, zoals gisteren ook weer;

http://www.epa.eu/politics-photos/citizens-initiative-recall-photos/inter-korean-summit-between-heads-of-state-of-south-and-north-korea-at-peace-house-in-panmunjom-photos-54292351

Ik geloof dat de dooi tussen Noord- en Zuid niet zozeer dankzij Amerika is, maar ondanks Amerika.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T blijft wat onwerkelijk... die crimineel die met alle egards en respect wordt ontvangen. Beetje zoete broodjes bakken met een vetzak die zn eigen bevolking gruwelijk onderdrukt en uithongert.

Maar t is beter dan het gekrijs vanuit Pyongyang over raketten e.d., dan maar doen alsof we Kim respecteren. Hopelijk leidt dit op afzienbare termijn tot het verzwakken en uiteenvallen van het regime van Kim.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het is inderdaad wel wat onwerkelijk, dat ben ik met je eens. Maar om die reden niet per definitie slecht.

Er moeten nu eenmaal wat onwerkelijke dingen gebeuren om decennialange problemen opgelost te krijgen. Als dit allemaal tot een goed einde komt, dwz. een vreedzame toekomst voor een herenigd Korea, dan zie ik niet wat daar op tegen kan zijn. Ik geloof dat de Amerikanen al heel voorzichtig rekening beginnen te houden met een scenario waarbij de troepen die gestationeerd zijn op de grens naar huis kunnen.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zo werd er vanuit een perszaal in Zuid-Korea gekeken naar history in the making:

Ik krijg de indruk dat een overgrote meerderheid van de Koreanen deze toenadering tussen beide landen wel steunt.

Ook vanuit Japan werd meegekeken op grote schermen:

https://www.youtube.com/watch?v=z6NErLSqsyo

Japan is waarschijnlijk de meest kritische regionale speler van allemaal. Die hebben natuurlijk wel enig recht van spreken, aangezien Kim zijn raketten steevast die kant op stuurt. En uiteraard omdat Japan als enige land ooit te maken heeft gehad met de gevolgen van atoombommen.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik gun de Korea's en de Koreanen hun streven naar vreedzame coƫxistentie en hereniging van harte. Het land is allang genoeg gedemarkeerd geweest en hogere geopolitiek heeft al genoeg tol geƫist. Het zou nou mooi zijn als over hoe het nu verder moet het een kwestie is van Koreanen, door Koreanen en met Koreanen.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hereniging gaat nog heel, heel, heel lang duren. Duurt een paar generaties. De Noord-Koreanen zijn te veel gehersenspoeld om dat aan te kunnen.

Eerst maar eens afwachten of die idioot in Pyongyang zich ook daadwerkelijk aan zn beloftes houdt.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nou zolang hoeft dat niet te duren hoor. Het kan al binnen tien jaar geregeld zijn als er maar genoeg politieke wil is aan beide zijden, misschien wel sneller zelfs.

Er zijn al een aantal concrete afspraken gemaakt en er komt sowieso een tweede meeting in Pyongyang dit najaar. Wellicht komt er ook een treinverbinding tussen Seoul en Pyongyang, daar is al over gesproken gisteren. Ik verwacht dat de Koreanen er onderling wel zullen uitkomen, als Amerika zich er niet teveel tegenaan bemoeit met allerlei idiote dreigementen en voorwaarden.

Hier alle afspraken die gisteren zijn gemaakt:

https://www.zerohedge.com/news/2018-04-28/heres-full-text-joint-declaration-issued-north-south-korean-summit

Het wordt interessant om te zien wat er gaat gebeuren mocht Trump kwaad weglopen van de meeting met Kim omdat Kim niet naar zijn pijpen danst. Die kans is natuurlijk wel aanwezig.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Nou zolang hoeft dat niet te duren hoor. Het kan al binnen tien jaar geregeld zijn als er maar genoeg politieke wil is aan beide zijden, misschien wel sneller zelfs.

Die politieke wil alleen is in het geval van Noord-Korea niet genoeg. Om een totaal gehersenspoeld volk mee te krijgen kon nog wel eens een lastige opgave blijken.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 23:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

'Top Trump-Kim mogelijk in Vladivostok'

https://www.rt.com/news/425435-vladivostok-trump-kim-summit/

Vladivostok schijnt hoge ogen te gooien als plek voor een ontmoeting tussen Trump en Kim Yong Un, vanwege de nabijheid van Noord-Korea. Singapore lag ook op tafel maar dat vindt Kim niet zo'n goed idee, hij wil klaarblijkelijk met de trein afreizen en niet vliegen.

We kunnen Europa dus wel schrappen. Beijing zou misschien ook nog een optie kunnen zijn, lijkt me wel logisch maar wellicht niet neutraal genoeg voor de Amerikanen.

De ontmoeting tussen Trump en Kim zal ergens in juni plaatsvinden...als het allemaal doorgaat tenminste.

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 23:12 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Lampje schreef:
carlos schreef:

Die politieke wil alleen is in het geval van Noord-Korea niet genoeg. Om een totaal gehersenspoeld volk mee te krijgen kon nog wel eens een lastige opgave blijken.

Ben ik met je eens . Idem dito in Nederland waar bij de meeste volgers van de "kwaliteitskranten" en
de staatstelevisie alle zelfdenkend vermogen tot nul is gereduceerd.

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 29, 2018 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Je kunt de brainwashing van het volk in Noord-Korea in de verste verte niet vergelijken met de door u veronderstelde brainwashing in Nederland. Dat u gefrustreerd bent over berichtgeving hier die u niet bevalt kan ik nog enigszins begrijpen, maar uw vergelijking met Noord-Korea raakt werkelijk kant noch wal.

Weerwoord forum index » Buitenland