Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Nao 't Zuuje. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Uit Holland? Daar wordt geen carnaval gevierd Tedje, dus niemand luistert naar die liedjes...

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 23:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik heb het over de platte teksten uit Holland over bloemkolen, meloenen en de vaseline voor Christine.
Willen jullie meer diepgang in liedjes dan dat? Luister dan naar het liedje dat ik hier in de opening plaatste.

Dit liedje?
https://www.youtube.com/watch?v=35rAGVmpcAU

Dat is geen carnavalsnummer. En verder versta ik er niet veel van, dus als je de tekst even post graag.

En neem dan ook gelijk even de moeite om een diepgaande tekst van een carnvalsliedje hier te posten... dank.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dat is geen carnavalsnummer.

O nee? Dit liedje wordt momenteel in de hele provincie gezongen. Je snapt het duidelijk niet,; als het niet over reten of tieten gaat dan is het in jouw ogen geen carnaval.

De meeste vastelaovendsliedjes hebben meer diepgang dan die Hollandse meloenen- en vaseline hits inclusief de troep van Vader Abraham en consorten.

Wij persifleren die Hollandse troep zelfs.
https://www.youtube.com/watch?v=6OE2RoZwN94

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
als het niet over reten of tieten gaat dan is het in jouw ogen geen carnaval.

Wat is dit nu weer voor rare opmerking...

Quote:
De meeste vastelaovendsliedjes hebben meer diepgang dan die Hollandse meloenen- en vaseline hits inclusief de troep van Vader Abraham en consorten.

Echter, je kunt geen enkel voorbeeld noemen merk ik. Ik heb ook nog geen leesbare songtekst gezien hier.

Quote:
Wij persifleren die Hollandse troep zelfs.
https://www.youtube.com/watch?v=6OE2RoZwN94

Joh, van mij mag je het alleenrecht op hoe je carnaval viert best opeisen hoor... ik heb er niets mee. Ga het dan ook even uitleggen in Veneti├ź en Rio hoe ze daar Carnaval op zijn Limburgs moeten vieren ok?

En kom vooral niet naar Zeeland om het uit te leggen. Dank u.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Wat is dit nu weer voor rare opmerking...

Gezien jouw reacties kan ik dat met een gerust hart concluderen; alles dat geen platte inhoud heeft is volgens jou geen vastelaovendliedje.

Quote:
Echter, je kunt geen enkel voorbeeld noemen merk ik. Ik heb ook nog geen leesbare songtekst gezien hier.

O nee? Ik heb je de vorige week de hele top 1.111 gelinkt. Luister daar maar even naar, ze hebben allemaal een diepere inhoud dan de Hollandse liedjes.

Quote:
Ga het dan ook even uitleggen in Veneti├ź en Rio hoe ze daar Carnaval op zijn Limburgs moeten vieren ok?

Ben je een keertje gaan kijken en denk je het nu te snappen? Vergeet het maar, blijf lekker thuis, ze kunnen je daar best missen.

https://www.youtube.com/watch?v=oJ9coIXYxdA

Alaaf Cliff! Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Zo is dat Tedje. Als ze het niet snappen laat ze gewoon thuis blijven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Gezien jouw reacties kan ik dat met een gerust hart concluderen; alles dat geen platte inhoud heeft is volgens jou geen vastelaovendliedje.

Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt... maar dat je conclusies trekt die nergens op slaan kan ik nog wel uit je verhaal opmaken.

Quote:
Ik heb je de vorige week de hele top 1.111 gelinkt. Luister daar maar even naar, ze hebben allemaal een diepere inhoud dan de Hollandse liedjes.

Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om ook maar ├ę├ęn songtekst hier neer te zetten lijkt me...

Quote:
Ben je een keertje gaan kijken en denk je het nu te snappen? Vergeet het maar, blijf lekker thuis, ze kunnen je daar best missen.

Ik ga zeker niet beweren dat ik er iets van snap. Sterker nog, ik snap er geen hol van en dat wil ik ook heel graag zo houden.

Zover ik kan zien is het een ordinair zuipfeest. Als je het zou droogleggen blijft er niets van carnaval over, en dat zegt mij genoeg. Blijkbaar is carnaval zonder alcohol niet mogelijk.

Quote:
Alaaf Cliff!

Allah Tedje!

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Fantastisch mooi Tedje, ik heb de hele documentaire gevonden en het is ontroerend.
Het bezoek in bejaarden tehuizen, schoolkinderen, oud en jong die samen feest vieren.
Een prins carnaval heeft veel werk te doen met bezoeken afleggen en voor iedereen aandacht heeft.
De teksten zijn heel goed en het is niet de platte ordinaire liedjes van boven de Moerdijk maar met inhoud en iedereen zingt mee.
Gelachen om die vrouw met rollator waar een glaasje bier op stond. En ook op het einde het gevoel van triestheid dat het bijna afgelopen was.
En dat is op vastelaovend en die is vanavond. Klokslag 12 uur is het afgelopen en worden de kostuums weer opgeborgen tot volgend jaar.
Morgen is het Aswoensdag en begint de vasten tot Pasen. (40 dagen)

https://www.npo.nl/3doc/08-02-2018/BV_101386687

Toen ik in de jaren zeventig vanuit Amsterdam met de grote intercity dieseltrein naar Maastricht ging voor carnaval was leuk.
Zodra de trein over de grote rivieren was, begon iedereen te zingen en te hossen door de trein.
Eerste stop Den Bosch en daarna Weert, Eindhoven, Roermond, Sittard en Maastricht.
Op vele stations stonden harmonies te wachten om de mensen te welkome.
In Maastricht was het de Zate Hermenie die ons begeleiden naar het centrum.
Toen ik nog in Maastricht woonde en op vastelaovend de kerkklokken begonnen te luiden, liep er over de St Servaasburg een hele dikke engel.
Hij hield een bloem vast die geknakt was en het was doodstil, behalve de klokken.
Ik vergeet dit beeld nooit meer. Zo typisch wat carnaval is, een lach en een traan.

Tedje, jij hebt een aantal jaren geleden een youtube geplaatst over iemand die verliefd werd op een vrouw die onbereikbaar was. (carnaval)
Hij wist dat zij de volgende dag onvindbaar zou zijn.
Kun je die nog eens plaatsen want ik kan die niet meer terug vinden.

Veel plezier vanavond....alaaf.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Wat ik me al de hele tijd afvraag: waarom woont die gast van dat liedje niet in Venlo, maar in Amsterdam?

Dat liedje gaat natuurlijk ook helemaal nergens over. "Terug naar het stadje van plezier", da's eigenlijk de centrale boodschap. In Holland noemen ze dat: "Het feest kan beginnen...".

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 3:42 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Carnaval is een periode wat geassocieerd wordt met een oogje dicht doen vanuit de katholieke curie. De kerk steunt het niet maar laat het toe als uitlaatklep.

In Noord-Chili, Bolivia en de argentijnse provincie Jujuy wordt op de Donderdag voor Aswoensdag een zogenaamde Duivel opgegraven: een symbolische gebeurtenis waarbij de Duivel 6 dagen vrijheid verleend wordt. Deze duivel (in de meeste streken is het een jonge, mooie en begerenswaardige vrouw) mag dan tijdens het Carnaval de stoeten leiden, niet zelden vergezeld van andere mooie en jonge vrouwen.
Deze stoeten, optochten van gemaskerde en op rithmische folklore dansende figuren, worden gehouden op de Vrijdag voor Aswoensdag(dus 5 dagen voor Aswoensdag). Gedurende meerdere dagen geeft men zich over aan dans en doet men zich te goed aan drank en hapjes, hetgeen eindigt met aswoensdag. Met Aswoensdag begint een periode van 40 dagen christelijk navelstaren: Medidatie, bidden en onthouding van vleselijke lusten moeten dan tot geestelijke en innerlijke verheffing nopen, een lijdensweg welke met paaszondag eindigt.

Volgens de spaanstalige Wikipedia verschilt de wijze waarop Carnaval gevierd wordt zeer per streek en cultuur. Er zijn zeker overeenkomsten: het verkleden, het gebruik van maskers, de optochten en de straatfeesten. Ofschoon er grote verschillen bestaan vwb de instemming van kerkelijke gezagsdragers, geldt het carnaval als een periode van verruimde toestemming om zichzelf te laten gaan. Het is om deze reden dat de feeststoet gemaskerd is, z├▓ dat de leden van de gemeenschap onzichtbaar worden voor sociale controle.

Lang zag men als oorsprong een heidens feest ter ere van Bacchus, de Romeinse God van de Wijn, en mogelijk oudere oorsprongen zoals de feesten die in Egypte gehouden werden ter ere van de Stier Apis. Echter, nieuwe studies tonen echter een oudere, indoarische oorsprong aan: Carna als keltische godin van spek en bonen, Karna als arische godin van overvloed en welbehagen en Kamadeva als godin der vleselijke lusten, wier raadgevingen te lezen zijn in Kama Sutra en oudindiase kookboeken.

Ik vraag mij zeer af welke draai er in Limburg aan gegeven wordt, Tedje. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat jij als zelfverklaarde anti-theist er enige spiritualiteit aan overhoudt, of wellicht ┬┐gelden de vrome voornemens tijdens een fikse kater als zodanig? "Ik zuip nooit meer, ik eet vanaf nu slechts sla en ga nooit meer vreemd".

Wij friezen beperken ons tot Keatsen, Fierljeppen en Aeisykjen. Solidair als we zijn, komen wij niet massaal jullie Carnaval verzuren.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Willem schreef:
Ik vraag mij zeer af welke draai er in Limburg aan gegeven wordt, Tedje. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat jij als zelfverklaarde anti-theist er enige spiritualiteit aan overhoudt, of wellicht ┬┐gelden de vrome voornemens tijdens een fikse kater als zodanig? "Ik zuip nooit meer, ik eet vanaf nu slechts sla en ga nooit meer vreemd".

Vastelaovend is door de kerk gekaapt, het is van oorsprong een heidens feest. En een ook atheïst heeft natuurlijk ook een geweten en is ook in staat tot zelfreflectie, daar heb je geen religie voor nodig. Ik vier ook kerstmis zonder kerk.

Royy schreef:
Dat liedje gaat natuurlijk ook helemaal nergens over.

Dat komt omdat je het niet snapt. Desondanks zal je moeten toegeven dat de liedjes niet plat zijn, dit in tegenstelling tot die ordinaire troep uit het Hollandse.

Elisabeth schreef:
Fantastisch mooi Tedje, ik heb de hele documentaire gevonden en het is ontroerend.

De documentaire trekt volle bioscoopzalen in Limburg en daarbuiten en heeft lovende kritieken in de (Hollandse) kranten gekregen. Het geeft een mooi beeld van wat de Limburgse Vastelaovend is.

Quote:
Tedje, jij hebt een aantal jaren geleden een youtube geplaatst over iemand die verliefd werd op een vrouw die onbereikbaar was. (carnaval)

Ik weet niet wat je bedoelt. Kun je er iets meer over vertellen?

Quote:
Veel plezier vanavond....alaaf.

Dank je. De laatste jaren doe ik het wat rustiger aan. Ik heb de tijd van drukke zalen en kroegen gehad. Maar ik vind het wel leuk om te zien. Ik ga naar optochten kijken en drink hier en daar een pilsje. De rest van het feest laat ik graag aan de jongere generatie over.

Cliff schreef:
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt... maar dat je conclusies trekt die nergens op slaan kan ik nog wel uit je verhaal opmaken.

Dat ligt meer aan jouw onwil dan aan mijn vermeende verkeerde interpretatie.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Het liedje (youtube) ging over een gemaskerde vrouw die met de carnavals dagen door de straten zweefde, zwierde en onbereikbaar was. En de wanhoop van de jonge man die wist dat na dinsdagavond ze voor een jaar verdwenen was. Het werd gezongen in het Limburgs en was heel ontroerend. Herken je het?

Trouwens carnaval is niet alleen feesten maar ook een reflectie en interactie met vreemden en de laatste avond is een beetje triest.

Ik heb een keer voor urenlang met een spook door de straten gedanst en toen officieel afscheid genomen onder een lantaarnpaal met 3 kusjes en ik kreeg zijn paraplu en tot "volgend jaar". Ik heb die paraplu weer meegenomen het jaar daarop maar het spook niet ontdekt. De paraplu achtergelaten onder die lantaarnpaal met de hoop dat hij die zou herkennen. Je kunt er bijna een film over maken.
En helemaal nooit #metoo# toestanden.

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2018 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Helaas, ik weet niet wat je bedoelt, Elisabeth. Mocht het me plots te binnen willen schieten dan laat ik het je weten.

Leuk verhaal van dat spook. Zo zijn er heel erg veel.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Dat komt omdat je het niet snapt. Desondanks zal je moeten toegeven dat de liedjes niet plat zijn, dit in tegenstelling tot die ordinaire troep uit het Hollandse.

Sorry hoor Tedje, maar t is echt niveautje schlager. Niks mis mee hoor, erg gezellig, maar niveau? Mwah nee, eenvoudige melodietjes, eenvoudige teksten.

Quote:
Het geeft een mooi beeld van wat de Limburgse Vastelaovend is.

Een moeder die haar zoon bijna smeekt om niet vreemd te gaan Laughing

BerichtGeplaatst: Za Feb 17, 2018 1:20 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

The twain will never meet.

Royy en de rest, als je er nooit gewoond hebt of er vandaan komt dan begrijp je het ook nooit.
Carnaval begint eigenlijk op 11 november en dan zijn er 3 maanden om er naar toeleven.
Kostuums worden gemaakt en thema's worden bedacht.
Butredens worden gehouden, de prins wordt gekozen.
Liedjes worden geschreven, de harmonies oefenen en de dansmariekes trainen hard.
Tijdens carnaval is iedereen gelijk en er is een samenhorigheid die 5 dagen duurt.
De Burgemeesters geven officieel de sleutel over aan de Prins voor deze dagen.┬║
En jong en oud doen mee, zelfs met een rollator...

Het meest indrukwekkend vind ik de laatste dag en precies om 12 uur middernacht sluiten de kroegen en mensen gaan naar huis.
De kerkklokken luiden en het is afgelopen.

Het is creatief met de optocht en met de kostuums en met de tekst van de liedjes.
En deze traditie gaat heel lang terug. Waarom worden tradities van andere volkeren bestudeerd en van een eigen volk belachelijk gemaakt?

BerichtGeplaatst: Za Feb 17, 2018 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Quote:
En deze traditie gaat heel lang terug. Waarom worden tradities van andere volkeren bestudeerd en van een eigen volk belachelijk gemaakt?
Ik denk niet dat het carnaval belachelijk wordt gemaakt oid. Het is echter als zoveel tradities: als je er niet mee opgegroeid bent is het moeilijk om het leuk te vinden. Maar ook ik kan niet aan de indruk ontkomen dat tegen tradities van elders opgekeken wordt, en over die van eigen streek of land vaak wat geringschattend gedaan wordt.

Tedje doet in de openingsbijdrage erg juichend over carnaval en dan kun je kritiek verwachten, om daarna alles wat hollands is af te doen als platvloers. Hij roept daarmee zelf een gezamenlijke bully-sessie over zich af.
BerichtGeplaatst: Za Feb 17, 2018 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Sorry hoor Tedje, maar t is echt niveautje schlager. Niks mis mee hoor, erg gezellig, maar niveau? Mwah nee, eenvoudige melodietjes, eenvoudige teksten.

Wat verwacht je eigenlijk? Proza van oud Hollandse meesters? Ik heb het over de platte carnavalsteksten uit Holland die zich niet kunnen meten met onze teksten.

Quote:
Een moeder die haar zoon bijna smeekt om niet vreemd te gaan Laughing

Je snapt er niks van.

WIllem schreef:
Tedje doet in de openingsbijdrage erg juichend over carnaval en dan kun je kritiek verwachten, om daarna alles wat hollands is af te doen als platvloers. Hij roept daarmee zelf een gezamenlijke bully-sessie over zich af.

Ken jij dan een Hollands Carnavalsliedje dat niet plat is? Ik niet. Als je de waarheid vertelt worden de Hollanders boos. Hollanders weten geen donder van Vastelaovend, vandaar ook allemaal die reacties (waar ik overigens goed tegen kan).

BerichtGeplaatst: Za Feb 17, 2018 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Je snapt er niks van.

Wat snap ik niet dan? Blijkbaar is vreemdgaan tijdens carnaval zo normaal dat een moeder haar zoon ervoor waarschuwt?

Quote:

Ken jij dan een Hollands Carnavalsliedje dat niet plat is?

Er bestaat geen Hollands carnaval, Tedje. Wij vieren hier geen carnaval, behalve wat historisch gezien paapse enclaves en geimporteerde katholieken.

Quote:
Hollanders weten geen donder van Vastelaovend,

Klopt.

Willem schreef:
Hij roept daarmee zelf een gezamenlijke bully-sessie over zich af.

Niets leukers dan over een onbelangrijk onderwerp een beetje zeiken tegen elkaar Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Feb 17, 2018 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Wat snap ik niet dan? Blijkbaar is vreemdgaan tijdens carnaval zo normaal dat een moeder haar zoon ervoor waarschuwt?

Je snapt het dus echt niet.

Quote:
Er bestaat geen Hollands carnaval, Tedje.

Nee, maar wel liedjes: van het Paard in de gang tot en met vaseline voor Christine. Allemaal even plat en/of platvloers.

Quote:
Hollanders weten geen donder van Vastelaovend,
Quote:
Klopt.

Maar als een echte Hollander natuurlijk wel de grootste mond. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Feb 18, 2018 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tja, je doet ook geen enkele aanzet om het te verduidelijken he Tedje... met alleen roepen 'je snapt het niet' komen Royy en ik ook niet verder uiteraard.

Zover ik zie is het gewoon een zuipfeest waarin mensen gek moeten doen. Dat gek doen is weet heel erg gekoppeld aan het promillage alcohol in het bloed. Zonder bier geen carnaval, zoveel is wel duidelijk.

En als die carnavalvierders nou ook nog een beetje consequent zouden zijn, dan zouden ze ook echt doen aan vasten... maar ja, vergeet het maar... voor consequent handelen moet je ook niet bij religies zijn.

Ik denk dat het de Limburgers nogal steekt dat Hollanders carnavalsliedjes hebben gemaakt die iedere Nederlander kent, terwijl er geen enkel Limburgs carnavalsliedje is wat maar enigszins bekend is buiten die provincie.

En verder ben ik het met Royy eens: dit onderwerp is weer zoiets wat totaal onbenullig en onbeduidend is. Heerlijk dus om eens lekker overheen te zeiken Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2018 3:14 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Het alcohol misbruik valt reuze mee.
Ten eerste drinken de meeste mensen bier en ten tweede is het moeilijk om veel te drinken omdat je danst.
Dus drinken is meer om de dorst te lessen dan om dronken te worden.
En het is zo druk dat je moeilijk bij de bar kunt komen om er eentje te kopen.
In Brabant is vaak carnaval binnen in een zaal en daar wordt meer gedronken dan met straatcarnaval.
Ik ben nog nooit dronken geweest tijdens carnaval, wel moe.

De "Hollandse" carnaval liedjes komen op de radio en TV en de Limburgse liedjes nooit, dat is het verschil.

Ze hebben geprobeerd om carnaval te introduceren in Amsterdam en gingen langs de horeca om geld op te halen.
Als je gaf kwam prins carnaval langs!!!! Dit werkt nooit als niet iedereen verkleed is en dat is niemand in Amsterdam.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2018 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Tja, je doet ook geen enkele aanzet om het te verduidelijken he Tedje... met alleen roepen 'je snapt het niet' komen Royy en ik ook niet verder uiteraard.

Waarom moet ik iets verduidelijken? Zodat jij het weer af kunt zeiken?
Kijk naar de film en als je die niet snapt dan ligt dat aan jou (lees: jouw onwil). Anderen hebben het wel begrepen en de media hebben zich er lovend over uit gelaten.

Quote:
Ik denk dat het de Limburgers nogal steekt dat Hollanders carnavalsliedjes hebben gemaakt die iedere Nederlander kent, terwijl er geen enkel Limburgs carnavalsliedje is wat maar enigszins bekend is buiten die provincie.

O, ik weet zeker van niet.

Elisabeth schreef:
De "Hollandse" carnaval liedjes komen op de radio en TV en de Limburgse liedjes nooit, dat is het verschil.

Precies. Maar van mij hoeft dat ook helemaal niet. Laat de Limburgse liedjes maar lekker in Limburg en laat die Hollanders lekker hun platvloerse carnavalsmuziek draaien.

Cliff schreef:
En verder ben ik het met Royy eens: dit onderwerp is weer zoiets wat totaal onbenullig en onbeduidend is. Heerlijk dus om eens lekker overheen te zeiken Very Happy

Wat ik hierboven al zei; jullie willen helemaal geen discussie, jullie willen alleen maar zieken omdat jullie het niet begrijpen willen.

Sander Schimmelpenninck (zelf Randstad en BNer) zei onlangs nog zeer treffend dat niemand zo bekrompen provinciaal als de Randstedeling. Alles wat buiten zijn Randstad gebeurt is de Randstedeling vreemd en snapt hij niet.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2018 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Het alcohol misbruik valt reuze mee.
Ten eerste drinken de meeste mensen bier

Oh, OK. Van bier is inderdaad bekend dat het nooit leidt tot alcoholmisbruik.

Quote:
drinken is meer om de dorst te lessen dan om dronken te worden.

Haha ja vast. Dan zouden ze ook geen bezwaar maken als er geen alcohol geschonken zou worden toch? Het is immers slechts om de dorst te lessen. (waarom men 10 bier nodig heeft voor het lessen van dorst leg je me vast nog een keer uit)

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2018 0:38 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik heb het verkeerd uitgelegd.
Bier kan natuurlijk tot alcohol misbruik leiden.
Maar bier heeft gemiddeld 4.5% alcohol en wijn (vandaag heel trendy) heeft 12% alcohol.
Bier lest dorst en en van wijn krijg ik dorst.
Bier zweet je uit en niemand danst met een vol glas bier.
Niemand drinkt sterke drank met carnaval en ook geen wijn.
Wat is verkeerd met bier?
Of je moet er niet van houden!

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2018 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is geen carnaval zonder bier. Dat is wat ik wil zeggen.

Wat inhoudt dat je carnaval niet nuchter kunt vieren.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling