Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2017 15:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Quote:
Elektrische auto's hebben een veel kleiner bereik dan fabrikanten beweren. Dat blijkt uit een test van de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop, die drie elektrische auto's testte.
De Nissan Leaf, de Renault Zoe en de Opel Ampera-e werden getest op hun bereik. Het bereik van de drie modellen bleek minstens 40 procent lager te liggen dan het officieel vermelde cijfer. Het bereik van de Nissan Leaf was niet 250 kilometer, maar 144. De Opel Ampera-e haalde 304 kilometer in plaats van de beloofde 520 en de Renault Zoe haalde 232 kilometer en niet 400...

...Volgens Test-Aankoop weten veel fabrikanten van het verschil tussen theorie en praktijk, maar verschuilen zij zich achter de verouderde EU-regelgeving. De EU heeft al besloten dat de NEDC-test binnenkort vervangen wordt door de WLTP-test, die een meer waarheidsgetrouw beeld moet geven van het bereik...

https://nos.nl/artikel/2204846-elektrische-auto-s-rijden-veel-minder-ver-dan-beloofd.html

Deze beloven ook iets dat ze niet waar kunnen maken.

Dat is met de traditionele fossiele brandstoffen niet anders. Het verbruik is gemeten in de meest ideale situatie zonder weerstand. Het gemiddeld verbruik voor mijn Giulietta is geraamd op 1 op 25, buiten de bebouwde kom 1 op 30. Dat betekent op papier een actieradius van 1.800 kilometer per tank. In de praktijk rijd ik er 700 / 800 minder.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2017 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ondanks dat is het comfort in het (dagelijks) gebruik van die benzineauto aanzienlijk beter.
De actieradius van een benzineauto is comfortabel groot, je komt er dus een heel eind mee weg zonder dat je ergens naar hoeft te kijken.
Met een elektroauto haal je Amsterdam nog niet eens op en neer, maar met die benzineauto haal je dat gemakkelijk.
En na 600 km. ga je benzine tanken en rij je binnen 5 minuten weer verder. Met de elektroauto heb je dan al 2 of 3x moeten opladen, wat niet alleen lang duurt maar ook nog eens erg omslachtig (dus niet comfortabel) is.

De benzineauto wint dus nog steeds.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2017 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik rijd diesel. En verder ben ik het volledig eens. Elektrisch rijden ontwikkelt langzaam en wordt met onhaalbare doelstellingen krampachtig geforceerd. Daarnaast geloof ik niet dat de hoeveelheid meer stroom kan worden opgebracht met de hedendaagse voorzieningen.
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2017 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Yep, helemaal met je eens.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2017 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, dat met die elektrische auto's is niet meer dan een "niche market". Klein grut dus. Peanuts.

Verder is het ook zo, net als met een elektrische fiets, dat na 5 jaar de accu's echt aan vervanging toe zijn.
En dat kost heel wat pegels. Los van het feit dat het ongelooflijk veel energie en materialen kost om die accu's überhaupt te kunnen maken. In feite is het een bijproduct van de militaire industrie.
Denk aan onderzeeboten.
Wel handig, als je ook wat aan de consumentenmarkt kwijt kan.

Maar het onderhoud blijft een lastige kwestie.

Familie van mij in Canada pakt het anders aan. Daar worden kleine stadsauto's voorzien van een verwisselbare bak op rails, met daarin accu's,
die gemakkelijk uitgewisseld kunnen worden met een andere, waarbij de accu's dan in een onderhoudsfabriek gereviseerd (vervangen) kunnen worden.

En dat in een koud land als Canada. Daar kan je je geen versleten accu's permitteren.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2017 14:24 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Mijn familie vindt elektrisch bus rijden ook weggesmeten geld .
VDL (Brabant) bus krijgt al jaren subsidie geld voor milieu-innovatie, terwijl elektrische bussen al 100 jaar bestaan - wat gewoon elektrische tram heette .
Toevallig' waren dezelfde jaren hun winsten even hoog als de subsidie bedragen .
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2017 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elektrisch rijden is nep, een beter milieu is fake.

BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2018 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ryan schreef:
Verder is het ook zo, net als met een elektrische fiets, dat na 5 jaar de accu's echt aan vervanging toe zijn.

Oh my god... iedereen papagaait dat argument maar na en niemand die opzoekt hoe lang een Tesla accu daadwerkelijk meegaat....

Verschrikkelijk.

https://www.teslarati.com/how-long-will-tesla-battery-last-degradation/

BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2018 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er is niks mis met de meeste elektromotoren. Het is tot nu toe een uitstekende manier van energie gebruik.
Maar de pest is dat elektriciteit moet worden gemaakt en opgeslagen. De natuur doet dat maken van energie via fusie in zonnen en sterren, en sloeg in een ver verleden de overtollig aangemaakte energie op in olie, steenkool en gas.
Die door onze zon aangemaakte energie verbruiken wij nu in ijltempo op in onze motoren. En eens is die door de zon aangelegde accu(olie, mkolen, gas) opgebruikt, terwijl wij nog steeds geen alternatief voor die eeuwen geleden gebundelde zonne-energie hebben uitgevonden.
We rommelen nog steeds maar iets in de marge. Thorium is mogelijk een tussenstap naar menselijk gemaakte fusie.
De Fusie is de energie waar het heelal om draait.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Voor de Poederts en Tedjes van Es die denken dat zaken toch nooit lukken:

Jaja, allemaal tijdverspilling, zinloos, etc.

Maar wat een prestatie.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elektrisch rijden is niet de oplossing, daar is mis mee. De productie van elektriciteit maar vooral de opslag is de oplossing.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Er valt natuurlijk nog veel aan een batterij te ontwikkelen. Ervaring met een Renault Zoë als bijvoorbeeld gebruik voor regiotaxi leert dat de actieradius snel terugloopt. En wellicht dat er meer beroep op de verwarming wordt gedaan in de herfst en in de winter dan in de zomer welke meer energie vergt en ook de vele uren aan een laadpaal wanneer de batterij vol is zal er geen goed aan doen. Maar als binnen nog geen half jaar de actieradius van 320 kilometer tot 220 kilometer is teruggelopen, dan beschouw ik de batterij als niet robuust genoeg en valt daar nog veel in te innoveren.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
als binnen nog geen half jaar de actieradius van 320 kilometer tot 220 kilometer is teruggelopen, dan beschouw ik de batterij als niet robuust genoeg en valt daar nog veel in te innoveren.

Ik zou de batterij van de Renault Zoë niet als maatstaf nemen. Kijk bv. naar de Tesla batterij, dat is al van een geheel andere orde. Verder dan 10% verval gaat die batterij niet.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elektrisch rijden loopt niet klem op de elektro-motor maar op de opslag van elektriciteit.
De natuur heeft daar een prima oplossing voor bedacht, nl kolen gas en olie. Via onze huidige accu,s komt die opslag nooit goed.
Zoek het in een vervanging van voornoemde stoffen, zonder de vervuiling die gebruik ervan teweeg brengt.
Doe bv een zijsprong naar ingedikt methaan wat blijkbaar voldoende in de zeebodem en op Jupiter-manen aanwezig is.
Waar komt dat methaan op Titan eigenlijk vandaan? Is het in de verte biologisch?

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is een kwestie van tijd... de ontwikkeling van de batterij staat echt niet stil:
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_battery

En er staat ons ook nog wat te wachten:
Future batteries, coming soon: Charge in seconds, last months and power over the air

Dus even geduld... als je het toch over de natuur wil hebben: die heeft er miljoenen jaren over gedaan om de 'olie-batterij op te laden'.

Dus verwacht geen wonderen in één nacht.

Maar ongetwijfeld zijn er weer heel veel Poenderts en Tedjes die allemaal komen beweren dat het niet kan Smile

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Via raketten zal ook nooit de oplossing voor verkeer tussen de sterren komen. Ook daar moeten we een nieuwe vorm voor vinden. Raketten zijn te vervuilend, verspillend en te duur.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Raketten zijn nuttig om een overvloed aan waardeloos geld de ruimte in te schieten als nieuwe waarde makende techniek .
BerichtGeplaatst: Za Feb 17, 2018 0:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Mopper, mopper...

BerichtGeplaatst: Zo Feb 18, 2018 15:05 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Via raketten zal ook nooit de oplossing voor verkeer tussen de sterren komen. Ook daar moeten we een nieuwe vorm voor vinden. Raketten zijn te vervuilend, verspillend en te duur

Behalve als je even gehaaid als Elon Musk, miljoenen stort in 2 verkiezingskassen van 2 partijen, investeert in miljarden subsidie op elektrische auto’s, waar je op elke auto 4000 $ verlies compensatie vangt , en dit belastingbetaler verlies herinvesteert in commerciële x ruimtevaart waar onbeschoft rijke miljardairs Tesla cabrioletten in enorm energie verslindende en ruimte vervuilende raketten miljoenen jaren in banen rondom de zon laat vliegen - onder mom van nieuwe milieuvriendelijke technieken voor schonere toekomst voor het mensheiddom van 6 Musk zonen - Noord Korea het stigma van idiote raketman opplakt .
BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zomaar twee berichtjes vandaag:

Het Nederlandse bedrijf Voitures Extravert neemt oude, klassieke Porsches, haalt alle benzine-elementen eruit en vervangt deze voor elektrische componenten. Dit alles zonder de aan de iconische looks te komen.

https://www.autobahn.eu/7623/nederlanders-bouwen-klassieke-porsches-om-tot-ev-s/

Wie wil er niet zo'n prachtige klassiekert?

Berichtje twee:

Een van de laatste autobouwers die nog een gigantische V12 durft te gebruiken, geeft zich gewonnen aan de steeds kwaadaardiger wordende regelgeving. Pagani gaat overstag en gaat een accubak maken. Gelukkig pas in 2025.

https://www.autobahn.eu/7624/pagani-geeft-zich-over-en-gaat-op-batterijen/

Geloof maar dat we in de komende 10 jaar niets dan dit soort berichten gaan zien. Rond 2030 zullen er berichten verschijnen als 'laatste benzineauto rolt van de band bij Opel/Renault/Fiat'.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff - Wie wil er niet zo'n prachtige klassiekert?

Ik niet, houdt meer van origineel - een van volkswagens afgeleide Porsche voor de hoogste inkomenssegmenten dat vaak al een orgasme krijgt van overweldigd imponeerde Porsches gebrul .
Wat nu allemaal verdwijnt tot niks meer over is dan wat zielige elektrische Porsche klankkastjes voor nostalgische opaatjes van het oude goede doen.

Voordat je geschiedenis weg tippext, niet Amerika fabriceerde de eerste elektrische motoren maar rond 1900 Robbert Bosch zijn succesvolle eerste bruikbare auto startmotor .
Welke soorten berichtjes wij rond 2030 lezen valt onder noemer politiek en zal afhangen van het aantal EU commissaris banen van de autolanden - en aantal milieuramp versterkend hoogleraar banen .
Geloof maar… Putin zal het petrodollar systeem graag overnemen door plof motoren blijven fabriceren, een zegen voor alle middeninkomens die onder ander namen hun Opeltje /Renaultje /Fiatje' kunnen blijven rijden .
BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
een orgasme krijgt van overweldigd imponeerde Porsches gebrul

Het is geen enkel probleem om het geluid na te bootsen in een elektrische auto hoor... als je daar een orgasme van krijgt.

Quote:
Voordat je geschiedenis weg tippext, niet Amerika fabriceerde de eerste elektrische motoren maar rond 1900 Robbert Bosch zijn succesvolle eerste bruikbare auto startmotor .

Ik heb niets beweerd over het land waar de eerste elektromotor gemaakt werd.

Heb je nog meer leuke Wikipedia-feitjes Smile

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Is het uw gewoonte om ieder die niet binnen Uw WW elite kader past op linke manieren proberen stil te krijgen ?
Mijn eigen kennis blijft zonder Wikipedia gewoon hetzelfde - Wikipedia wijzer door het overnemen van al mijn aangeboden kennis .
Ik heb niets beweerd over waar Ik orgasme van krijg, zelfs niet van Uw Russisch spul in bontjassen.

Ondanks niemand te oud om bij te leren is, bij uitzondering 1 linkerd voor aanvullende ervaring .
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=533311&highlight=#533311
Idea
Totaal zinloos om te reageren op mensen die zwelgen in hun eigen gelijk. Dit is geen discussieren, dit is een wedstrijdje hoe dan ook je gelijk halen. Waarbij u het punt wat ik maak en waar het in dit verband WERKELIJK om gaat, zorgvuldig vermijdt. Maar het is goed hoor. Gaat u vooral door uw tijd te verdoen met het selecteren van allerlei links en bronnen die uw gelijk in alles moeten onderstrepen.
BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach... ook hier weer op de persoon. Ik zie het allemaal als een zwaktebod...

Ga vooral door met mopperen op elektrische auto's dan maar. Er zal de komende tijd nog een hoop te mopperen zijn voor je!

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ook hier weer vooringenomenheid .
Wat auto fabrikanten bedenken geeft consument geen rechten mee te denken over wat zij op de markten dumpen - zie Volkswagen sjoemel de boemel modellen welke voor ¼ door Europese subsidies al waren betaalt – elk staats Golfje van 30000 € zou 20000 € horen te zijn, inclusief het bekende dunne westerse chroom laagje dat ook nog verchroomd Tesla plastiek blijkt te zijn .
Met Macron als don Juan en minnaar Merkel weet je nooit of Italiaanse maffiabazen mee mogen spelen .
Dus rest automaniakken af te wachten waarmee men elektrisch voor de dag gaat komen .
Misschien wordt elektrisch vliegen en varen - wat voor 85% het zwaarst weegt - eerst opgelost Exclamation
Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu