Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Sterft de donkere mens zonder vit pillen in Europa weer uit? Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Sterft de donkere mens zonder vit pillen in Europa weer uit?
BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2018 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een donkerder huid stopt de aanmaak van enkele voor mensen noodzakelijke vitaminen/mineralen. BV de aanmaak van vitamine D wordt verhinderd. Deze vitamine zorgt ervoor dat bv de zogenaamde (rachitis= " Engelse ziekte) zich niet ontwikkeld. Tot 100 -60 jaar geleden kwam deze ziekte nog veelvuldig in onze streken voor. De Engelse ziekte veroorzaakte in het verleden vergroeiingen aan het skelet waardoor naast verlammingen ook de zogenaamde Bultenaars ontstonden.
Ik vraag me af of door sommige verhullende klederdrachten die hier steeds meer ingang vinden, al merkbaar meer skelet vergroeiingen/afwijkingen zijn opgetreden in die richting.
Vitamine D wordt aangemaakt via een lichte huid. Een donkere huid + bedekking verhindert de aanmaak van vit D.
Dus sterft de donkerder mens zonder fabrieksmatige vitamine toevoegingen in deze contreien weer uit.

BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2018 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Deze vitamine zorgt ervoor dat bv de zogenaamde (rachitis= " Engelse ziekte) zich niet ontwikkeld.

Je spelt het verkeerd: het is niet rachitis maar racistisch.

BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2018 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert schreef:
Deze vitamine zorgt ervoor dat bv de zogenaamde (rachitis= " Engelse ziekte) zich niet ontwikkeld.

Je spelt het verkeerd: het is niet rachitis maar racistisch.

Ik vind mijn spelling uitstekend.
In mijn jeugd liepen in elk gemiddeld dorp een aantal bultenaars rond. Dankzij extra vitaminen en luchtiger kleding is dat hier nu verleden tijd.
Een bekend spreekwoord destijds was, " De bult die heeft zijn bult verdiend, en moet zijn bult maar dragen" Krijgen we dat nu weer terug.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2018 2:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Vitamine D wordt via de zon, door iedere huid aangemaakt.
Omdat in Afrika de zon ongeveer 320 dagen per jaar schijnt is een donkere huid beter beschermd tegen verbranding.
Omdat in noord west Europa weinig zon is, hebben mensen met een donkere huid kans op vitamine D te kort.
Een huid maakt geen mineralen aan!!!! Rachitis komt alleen voor bij jonge kinderen in de groei.
Als een volwassene met een donkere huid naar een koud en vooral mistig land verhuisd dan krijgt hij geen rachitis.
Blanke mensen in de Tropen moeten uitkijken voor huidkanker, vandaar dat blanken in o.a. Afrika altijd een hoed of pet ophebben.
En nooit in de volle zon zitten. Vitamine D is ook te vinden in vette vis en lever.
Te kort aan zonlicht kan ook depressies en moeheid veroorzaken.
De meeste zelfmoorden komen vaak voor in het Noorden van Europa waar in de winter de zon maar voor 3 uur schijnt.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Vitamine D wordt via de zon, door iedere huid aangemaakt.
Omdat in Afrika de zon ongeveer 320 dagen per jaar schijnt is een donkere huid beter beschermd tegen verbranding.
Omdat in noord west Europa weinig zon is, hebben mensen met een donkere huid kans op vitamine D te kort.
Een huid maakt geen mineralen aan!!!! Rachitis komt alleen voor bij jonge kinderen in de groei.
Als een volwassene met een donkere huid naar een koud en vooral mistig land verhuisd dan krijgt hij geen rachitis.
Blanke mensen in de Tropen moeten uitkijken voor huidkanker, vandaar dat blanken in o.a. Afrika altijd een hoed of pet ophebben.
En nooit in de volle zon zitten. Vitamine D is ook te vinden in vette vis en lever.
Te kort aan zonlicht kan ook depressies en moeheid veroorzaken.
De meeste zelfmoorden komen vaak voor in het Noorden van Europa waar in de winter de zon maar voor 3 uur schijnt.

Bedankt voor de uitstekende uitleg.
Het is dus voor de gekleurde medemens een pre om veel vitamine pillen te eten in deze streken, + veel, vooral orgaanvlees en vis. (Zal Marianne Thieme leuk vinden)
Ik vraag me af of die zelfmoordcijfers alleen voor N-Europeanen geld, of ook voor de gekleurde medemens.
Ik begrijp dat er veel, ik meen Tamils rond de Noordkaap in de visindustrie werken. Is onder hen het zelfmoord % onderzocht vraag ik me af.
Eskimo,s aten vroeger eerst de inhoud van de ingewanden van hun prooi. Dat verschafte hen oa mineralen +vitamine c+d.
Schipbreukelingen die bij hen overwinterden en dat dieet weigerden te consumeren stierven door mineralen/vitaminen tekort.
Nog een weetje. Bij de teruggevonden lijken van een aantal poolreizigers bleek de doodsoorzaak loodvergiftiging. De bij hen gevonden conserven voorraad, was dicht gesoldeerd met een overdaad aan loodsoldeer.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik denk niet dat Tamils in de Noordkaap werken in de vis industrie.
Trouwens in de 24 uur donkere maanden werkt niemand in die industrie.

Zelfmoord is hoog onder de Noren, Zweden en Finnen die in het hoge noorden wonen en in de winter 3 uurtjes zonlicht hebben.

Ik werd altijd depressief in Nederland rond februari en maart met kou en natte sneeuw of miezer regen en laag hangende bewolking.
Somber en kil en gure wind en dan eindelijk in mei is het mooi weer.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Ik denk niet dat Tamils in de Noordkaap werken in de vis industrie.
Trouwens in de 24 uur donkere maanden werkt niemand in die industrie.

Zelfmoord is hoog onder de Noren, Zweden en Finnen die in het hoge noorden wonen en in de winter 3 uurtjes zonlicht hebben.

Ik werd altijd depressief in Nederland rond februari en maart met kou en natte sneeuw of miezer regen en laag hangende bewolking.
Somber en kil en gure wind en dan eindelijk in mei is het mooi weer.

Ik was altijd blij als we boven New-Foundland een IJsberg voorbij zagen drijven.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Quote:
Ik was altijd blij als we boven New-Foundland een IJsberg voorbij zagen drijven.

Wat heeft dit te maken met zonlicht of te kort aan vit. D?

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 23:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:

Mogelijk sub-tropische of tropische (donkere dus) personen die daar op onnatuurlijke wijze verzeild zijn geraakt en 't dan echt niet meer uithouden in dat voor hen totaal ongeschikte klimaat.
Die kunnen vitaminepillen slikken wat ze willen, maar voldoende zonbestraling en zonlicht is ook nog in andere opzichten belangrijk voor 'n mens.
Dat kan nooit helemaal vervangen worden met farmaceutische middeltjes, zonnebanken of welk kunstmatig middel dan ook.

'n Grote fout zit 'm in het gebruik van kunstmatige en dus tegennatuurlijke vervoermiddelen (tot de ezel en het paard aan toe).
Wanneer 'n mens zich in z'n natuurlijke gebied bevindt en zich daar enkel en alleen op natuurlijke wijze, dus lopend of zwemmend, verplaatst, zal hij nooit in 'n klimaat terecht komen dat niet geschikt is voor hem.
Ook vanouds gebezigde vaartuigen zijn wat dat betreft uit den boze.

Maar ja, er is wél 'n oorzaak aan te wijzen die hem ertoe brengt om met behulp van dat soort middelen te vertrekken naar andere oorden.
Volgens 'n hedendaagse filosofische stroming is die oorzaak gelegen in het feit dan men z'n eigen natuurlijke omgeving tegen zich opzet door aanhoudende grofheden harentwege; onder andere het doden en opeten van dieren, het exploiteren van dieren, het omkappen van bomen, het afmaaien van planten, het maken van vuur, enz. enz.

Kortom, wil men naar volle tevredenheid in z'n eigen natuurlijke biotoop kunnen blijven vertoeven, dan zal men zich daar optimaal leven-vriendelijk dienen te gedragen.
(Er zal dan ook geen overbevolking kunnen optreden, welke eveneens vaak 'n reden is voor vertrek naar elders; immers bij volkomen natuurlijk en natuur-vriendelijk gedrag zullen er niet meer geboortes plaatsvinden dan verantwoord en anders zal men de natuurlijke correcties van een teveel volkomen accepteren en niet met kunstmatige middeltjes zoals inentingen gaan elimineren).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Quote:

Beste Elisabeth. U wordt altijd depressief in de noordelijke winters. Ik werd altijd vrolijker als het na de Orinoco wat koeler werd in d buurt van New-Foundland. Maar die ijsbergen werd ik ook na een week of drie zat. Ik ging voor verandering. Mensen verschillen.
De Tamils die in het Noorden van Noorwegen in de visindustrie werkten waren meest asielzoekers.
In de late herfst komen miljarden haringen de Noorse fjorden ingezwommen, ongeveer 5% daarvan wordt gevangen en verwerkt in de visconserven industrie zag ik net op de TV.
Uit mijn blote hoofd. Zelfs in het Noorden van Scandinavië vriest de IJszee niet dicht tengevolge van de Warme golfstroom. Dus er kan altijd gevist worden, naast invriezen. In WO11 voeren konvooien door die IJsvrije wateren naar het Russische Moermansk met oorlogs materiaal.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
In WO11 voeren konvooien door die IJsvrije wateren naar het Russische Moermansk met oorlogs materiaal.

En wat is precies de relatie met het tekort aan vitamine D ?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ze hadden in ieder geval geen tekort aan vitamine W Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Retro

Quote:
First modern Britons had 'dark to black' skin, Cheddar Man DNA analysis reveals

The genome of Cheddar Man, who lived 10,000 years ago, suggests that he had blue eyes, dark skin and dark curly hair

The first modern Britons, who lived about 10,000 years ago, had “dark to black” skin, a groundbreaking DNA analysis of Britain’s oldest complete skeleton has revealed.

https://www.theguardian.com/science/2018/feb/07/first-modern-britons-dark-black-skin-cheddar-man-dna-analysis-reveals

Het ging hem ook prima af! Wink
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2018 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:
In WO11 voeren konvooien door die IJsvrije wateren naar het Russische Moermansk met oorlogs materiaal.

OptimaleGezondheid.com

Verzwakking van de spierfuncties, met name krachtverlies
Krampen en trillingen van de spieren
angstaanvallen
algemeen gevoel van moeheid en lusteloosheid
Pijn in de gewrichten en/of de spieren
Bloedend tandvlees
Breekbare botten, vergroeiingen in het beenderengestel. Bultenaars.
Constant tekort aan energie
Hyperventilatie
Hartproblemen, tenminste na een langdurig tekort aan vitamine D

De risicogroepen
Mensen die speciale diëten volgen, bijvoorbeeld vetvrij of vetarm.
Alcoholisten en mensen die stevig drinken.
Mensen die eenzijdig en (vaak) ongezond eten.
Vrouwen die zwanger zijn.
Mensen met een donkere huid (op de Fitzpatrick-schaal vanaf type 4).
Oudere mensen, omdat deze vaak meer binnen zitten en dus te weinig zon opvangen.
Mensen die veel kleding dragen die het hele lichaam bedekken. Denk hierbij aan mensen met hoofddoeken, boerka’s, hoeden en lange mouwen (ook in de zomer).
Mensen die in het algemeen heel weinig buiten komen.
Veganisten en vegetariërs. Deze groep mist de inname van vitamine D door de voeding.

Google op Engelse ziekte. Verhelderend.

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2018 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik herinner mij uit mijn jeugd dat in de winter Het gros van mijn klas enorme steenpuisten had door gebrek aan een aantal vitamines. Ook zwerende oorlellen en mondhoeken kwamen daardoor vaak voor. Een lichte huid zorgt voor een grotere opname van vitaminen in de winter.
Of men moest zijn dieet aanpassen aan meer dierlijke eiwitten enz, zoals bv Eskimo,s deden.
Er zijn nog veel meer van dat soort aangepaste genen.
Mensen, maar ook cavia,s (een bv hond wel) kunnen zelf geen vitamine C aanmaken, daar hebben we groenten voor nodig.
Sikkelcelanemie komt alleen bij mensen van west-Afrikaanse oorsprong voor. Het verhinderd malaria, maar men stikt rond zijn 40ste
In een Mexicaanse woestijn leefde een Indianenstam waar van de nazaten nu allemaal suikerziekte hebben. De oorzaak zijn hun voorouders, die leefden op bepaalde zoete cactusvruchten. Deze vruchten beschermden hun zaden door een kleverige substantie die heel langzaam verteerde in de maag van die mensen. In de huidige maatschappij met zijn zoetwaren ontwikkelen die mensen allemaal suikerziekte.
Er zijn wel degelijk genetische verschillen.

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2018 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:
Poendert schreef:

OptimaleGezondheid.com

angstaanvallen
Bloedend tandvlees
Hyperventilatie

De risicogroepen
Oudere mensen, omdat deze vaak meer binnen zitten en dus te weinig zon opvangen.
Mensen die veel kleding dragen die het hele lichaam bedekken. Denk hierbij aan mensen met hoofddoeken, boerka’s, hoeden en lange mouwen (ook in de zomer).
Veganisten en vegetariërs. Deze groep mist de inname van vitamine D door de voeding.

U somt hier op wat de gevolgen kunnen zijn bij een tekort aan vitame D en wie de risicogroepen zijn. Goed opgezocht, maar dat vroeg ik niet. Ik vroeg wat de relatie was tussen vitame D en uw relaas over konvooien die tijdens de Tweede Wereldoorlog in de ijsvrije wateren rondom Moermansk voeren met wapens.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 1:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Elisabeth schreef:
Quote:

Beste Elisabeth. U wordt altijd depressief in de noordelijke winters. Ik werd altijd vrolijker als het na de Orinoco wat koeler werd in d buurt van New-Foundland. Maar die ijsbergen werd ik ook na een week of drie zat. Ik ging voor verandering. Mensen verschillen.
De Tamils die in het Noorden van Noorwegen in de visindustrie werkten waren meest asielzoekers.
In de late herfst komen miljarden haringen de Noorse fjorden ingezwommen, ongeveer 5% daarvan wordt gevangen en verwerkt in de visconserven industrie zag ik net op de TV.
Uit mijn blote hoofd. Zelfs in het Noorden van Scandinavië vriest de IJszee niet dicht tengevolge van de Warme golfstroom. Dus er kan altijd gevist worden, naast invriezen. In WO11 voeren konvooien door die IJsvrije wateren naar het Russische Moermansk met oorlogs materiaal.

Het gaat niet om ijsvrije zee maar om de maanden ZONDER zonlicht en met temperaturen ver onder nul.
En sinds wanneer wordt er gevist in het totale donker 24 uur per dag?
Nog nooit gehoord dat miljarden haringen in november een Noors Fjord in zwommen.

Ik heb u eerder uitgelegd hoe LINKS plaatsen werkt maar dat heeft u zeker overgeslagen.
Het is niet zo moeilijk en maakt een discussie makkelijker want om alles wat u beweert op te zoeken is tijdrovend.
Op TV! Welke zender en welk programma, dan kan ik programma gemist opzoeken en hier ook kennis van nemen.

Verder zijn mensen die in koude klimaten wonen somberder dan mensen in een warm klimaat.
Het Zweedse boek "De winden waaien rond de rotsen" is heel erg depressief.

En wat deed u op de Orinoco rivier in Venezuela en vandaar naar New Foundland? Een beetje uit de weg en totaal onlogisch.

Hier een video over de Tamils in Noorwegen maar de vissen zijn geen haringen maar witvis, dus kabeljauw.
Ik denk dat ook Noren vitamine D slikken want de hele donkere maanden krijgt niemand genoeg zonlicht.

https://www.youtube.com/watch?v=pxKO8BR6wPY

Verder krijgen alleen kinderen rachitis in hun groei. Volwassenen niet.
Maar in Noorwegen schijnt de zon meer dan bv in Engeland of Nederland.
Dat heeft niets te maken met de kou, je kunt goed verbranden in de winter in de sneeuw als de zon schijnt.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 6:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

't Blijkt niet zo eenvoudig om antwoord te vinden op de vraag: "Is 't mogelijk om in de zomer 'n zodanige voorraad vitamine D door de zon aan te laten maken dat men er genoeg heeft om de winter mee door te komen zonder via voedsel of suppletie bij te hoeven vullen?"

Toch wel belangrijk, want van nature is de mens nagenoeg altijd buiten, maar kan hij noch vis en ander dierlijk voedsel dat deze vitamine bevat eten, noch farmaceutische vitamines.

Wellicht is in deze ook van belang dat 'n mens van nature nauwelijks of geen vitamines-dodende stoffen zoals alcohol, azijn, conserveermiddelen, zout, suiker en dergelijke inneemt.

Wanneer 't derhalve in principe wel mogelijk is om in de zomer 'n voldoende voorraad op te doen, dan moet ook nu erop gelet worden dat zo weinig mogelijk van deze vitamines-dodende stoffen geconsumeerd worden.
Anders is, zeker ook voor veganisten, vruchtariërs en vivisten, suppletie wél nodig; (vegetariërs eten in veel gevallen nog wel 'ns 'n ei(-dooier), waar nogal wat D-vitamine in zit).
-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:
Lampje schreef:
Poendert schreef:

OptimaleGezondheid.com

angstaanvallen
Bloedend tandvlees
Hyperventilatie

De risicogroepen

U somt hier op wat de gevolgen kunnen zijn bij een tekort aan vitame D en wie de risicogroepen zijn. Goed opgezocht, maar dat vroeg ik niet. Ik vroeg wat de relatie was tussen vitame D en uw relaas over konvooien die tijdens de Tweede Wereldoorlog in de ijsvrije wateren rondom Moermansk voeren met wapens.

Beste lamp. Op veel van uw vragen kan ik u geen antwoord geven want dat gaat u boven de pet. Uw denkraam is blijkbaar te beperkt.
Als er weer een betrekkelijk eenvoudig antwoord moet worden opgezocht kunt u dat beter zelf doen. Dat voorkomt het door u geliefde WellisNietis gekrakeel. Dus gewoon met feiten komen, niet met veronderstellingen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik heb al eerder geschreven hoe u links kunt maken.
Het is belachelijk om van anderen te verwachten dat ze gaan zoeken op iets dat u denkt te weten.
Maar misschien is dit te moeilijk voor uw denkraam.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Ik heb al eerder geschreven hoe u links kunt maken.
Het is belachelijk om van anderen te verwachten dat ze gaan zoeken op iets dat u denkt te weten.
Maar misschien is dit te moeilijk voor uw denkraam.

Beste Elisabeth. Het is in het Noorden niet zo triest als u denkt. Probeer dit eens!!
Maak eens een reisje in de winter naar het noorden met bv "All for Nature. Er gaat een wereld voor u open.
Ik stuur nooit links over zaken die algemeen bekend zijn volgens mij. "
Hieronder een deel van een verslag van zo,n reisje. Ik doe alleen verslag over de delen van een onderwerp waar het om gaat. Niemand leest de complete art uit bv Wikipedia.
Het volgende uit All for Nature. Een reisorganisatie.
----
“Ik heb een hele mooie reis gehad. Uitgebreide informatie over het orka project gekregen, en vooral veel orka’s en bultruggen van dichtbij gezien. Snorkelen in koud water was ook een ervaring! ”

Observeer orka’s en bultruggen van heel dichtbij in de fjorden van Noorwegen
Verblijf 7 dagen op een klein en comfortabel expeditieschip met 2 biologen/ orka-experts
Duik- of snorkel in kristalhelder poolwater
Ga op ‘whale watching’ tijdens de haringtrek die vanuit het noorden de fjorden intrekt
Snorkel in winteruitrusting en kom oog in oog met orka’s
7 dagen, vertrek november 2018, januari en februari 2019, vanaf € 3185,- per persoon (in de donkere maanden)
Uw natuurreis in het kort:
U bezoekt de Arctische wateren van Noorwegen tijdens de, in alle waarschijnlijkheid, grootste samenkomst van orka’s en bultruggen ter wereld. In de wintermaanden trekken grote scholen haringen en makreel vanuit het noorden naar de Noorse fjorden. 5% haring wordt er gevangen en verwerkt tot conserven (door Tamils?)
-------
De volgende patient.
Honderden NL schepen voeren in mijn jeugd maar ook later op de "Wild vaart" Deze vaart is nu via onze geweldige vaderlandse regelgeving verdreven uit onze contreien (de nek omgedraaid)en en via containers overgenomen door landen waar men nog steeds avontuurlijk is.
Een reis vanuit steden, stadjes en dorpen aan en rondom de Orinoco,/Amazone/Ganges,enz, kon maar zo bestaan uit een bezoek aan Cudiad Bolivar of hoger op de rivier via diverse rivierarmen en baaien, naar Trinidad-Bonaire-Kingston op Jamaica- een van de havens op Haiti-Havana-New Orleans-Santanter-Santiago de Cuba-Boston- de Canadese meren- naar New-Foundland.
Dit kwam wereldwijd voor. Iedereen tekende op een schip voor 2 jaar waarna onderweg na die tijd een schip kon worden gezocht richting thuishaven. Zelfs op verre zijarmen kwam men NL baggeraars tegen.

Als iemand denkt dat een bedrijfstak als de scheepvaart levensvatbaar blijft als men na drie maand met het vliegtuig 3 maand naar huis mag, is die persoon niet goed bij zijn hoofd.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:

Maar in Noorwegen schijnt de zon meer dan bv in Engeland of Nederland.
Dat heeft niets te maken met de kou, je kunt goed verbranden in de winter in de sneeuw als de zon schijnt.

https://degezondheidswinkel.be/blog/vitamine-d-zonlicht-positief-effect/

Citaten:

Tussen november en februari bereikt slechts zeer weinig ultra violette (UV-B) straling boven de 37e breedtegraad de aarde. Wij bevinden ons op de 50 ste breedtegraad.

UV-B straling met de juiste golflengte om vitamine-D op de huid te vormen is bij ons alleen aanwezig op grondniveau tussen 9.00 en 15.00 uur van april tot met september.

-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Beste lamp. Op veel van uw vragen kan ik u geen antwoord geven want dat gaat u boven de pet. Uw denkraam is blijkbaar te beperkt.

Beetje een vreemde redenering. U kunt geen antwoord op vragen geven omdat het MIJ boven de pet gaat ?
Ik vroeg u gewoon naar het door u gelegde verband tussen tekort aan vitamine D en de oorlogskonvooien in de wateren rond Moermansk tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Ik denk eerder dat dit u zelf boven de pet gaat. Maar misschien zit ik ernaast. Geef dus gewoon maar antwoord op deze vraag. Als ik het niet snap heb ik genoeg mensen in mijn omgeving die me kunnen helpen. Echt geen linksen hoor, dus dat zit wel snor.
Quote:
Als er weer een betrekkelijk eenvoudig antwoord moet worden opgezocht kunt u dat beter zelf doen.
Nee, ik vraag het aan u. Dus niet eerst iets opschrijven en dan vluchten in "zoek het zelf maar op" als u zelf het antwoord niet weet op een vraag die u zelf oproept met uw schrijfsels.
Quote:
Dat voorkomt het door u geliefde WellisNietis gekrakeel.

Nee, het voorkomt enkel dat het minder opvalt dat u voor de zoveelste keer verstrikt raakt in uw eigen kletspraat.
Quote:
Dus gewoon met feiten komen, niet met veronderstellingen.

Tja, die veronderstellingen komen geheel en al van uw kant. En ik confronteer u met de feiten. Zoals meerderen hier, zoals Elisabeth. En dat is heel erg vervelend voor u, merk ik. Want dan komt u er niet meer uit en begint u wat sneu om u heen te slaan of u gaat ellenlange teksten neerplempen die kant noch wal raken met het onderwerp.
Misschien kunt u uw schedel eens laten lichten, want ik ben benieuwd wat daar nou onder zit. Uw nazi's hebben daar volgens u baanbrekend werk in verricht, dus profiteer ervan zou ik zeggen.

BerichtGeplaatst: Za Feb 17, 2018 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Beetje een vreemde redenering. U kunt geen antwoord op vragen geven omdat het MIJ boven de pet gaat ?
Ik vroeg u gewoon naar het door u gelegde verband tussen tekort aan vitamine D en de oorlogskonvooien in de wateren rond Moermansk tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Ik denk eerder dat dit u zelf boven de pet gaat. Maar misschien zit ik ernaast. Geef dus gewoon maar antwoord op deze vraag. Als ik het niet snap heb ik genoeg mensen in mijn omgeving die me kunnen helpen. Echt geen linksen hoor, dus dat zit wel snor.
Quote:
Als er weer een betrekkelijk eenvoudig antwoord moet worden opgezocht kunt u dat beter zelf doen.
Nee, ik vraag het aan u. Dus niet eerst iets opschrijven en dan vluchten in "zoek het zelf maar op" als u zelf het antwoord niet weet op een vraag die u zelf oproept met uw schrijfsels.
Quote:
Dat voorkomt het door u geliefde WellisNietis gekrakeel.

Nee, het voorkomt enkel dat het minder opvalt dat u voor de zoveelste keer verstrikt raakt in uw eigen kletspraat.
Quote:
Dus gewoon met feiten komen, niet met veronderstellingen.

Tja, die veronderstellingen komen geheel en al van uw kant. En ik confronteer u met de feiten. Zoals meerderen hier, zoals Elisabeth. En dat is heel erg vervelend voor u, merk ik. Want dan komt u er niet meer uit en begint u wat sneu om u heen te slaan of u gaat ellenlange teksten neerplempen die kant noch wal raken met het onderwerp.
Misschien kunt u uw schedel eens laten lichten, want ik ben benieuwd wat daar nou onder zit. Uw nazi's hebben daar volgens u baanbrekend werk in verricht, dus profiteer ervan zou ik zeggen.

Nou vooruit dan nog 1 keertje. Uit het gegeven dat die oorlogs konvooien ook in de winter door dat stuk Noordelijke IJszee voeren, blijkt dat dat water boven Noorwegen bevaarbaar bleef(De golfstroom, weet u nog) In die uitstekend bevisbare wateren ving men kabeljauw. Uit de levers van die kabeljauw, barstend van de vitamine D perste men levertraan. Die afschuwelijk smakende levertraan moest ik dan weer tot mij nemen ter voorkoming van de Engelse ziekte en een betere ontwikkeling van mijn hersens.
Ik hoop dat hier voor u door ook zelf door te denken een WellisNietis gekrakeel is voorkomen.
Men vlucht niet naar Noordelijke wateren uit angst voor de boze-middelbare-breedte mens, maar poogt daar de vruchten mee te plukken van de Noordelijke overvloed. Net als poolganzen, koeten, meeuwen, Eskimo,s en Ijsberen.
Persoonlijk kende ik verscheidene figuren die in de winter net onder het pakijs visten. Daar barstte het namelijk van de vis en goede verdiensten voor doorzetters.
U struikelt weer over uw onkunde en een slecht werkend beoordelingsvermogen.
Google eens op Haringtrek/Fjorden. Datzelfde fenomeen deed zich vroeger voor in de Zuiderzee.

BerichtGeplaatst: Za Feb 17, 2018 21:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Nou vooruit dan nog 1 keertje.

Hoezo "nog 1 keertje"?
U heeft nog niet eerder antwoord gegeven, dus dit wordt de eerste keer.
Quote:
Uit het gegeven dat die oorlogs konvooien ook in de winter door dat stuk Noordelijke IJszee voeren, blijkt dat dat water boven Noorwegen bevaarbaar bleef(De golfstroom, weet u nog)

Daar hadden we die konvooien echt niet voor nodig, hoor. Dat het water boven Noorwegen en het Kola-schiereiland bevaarbaar blijft wisten we al veel eerder, dankzij de warme golfstroom.
Quote:
In die uitstekend bevisbare wateren ving men kabeljauw.

Klopt. Niet alleen kabeljauw overigens. Ook haring en diverse soorten zalm, vooral vlagzalm. Laatstgenoemde zalm is overigens in zeer grote getale iets zuidelijker te vinden, in de Noorse wateren bij Bodo en de Lofoten. De Saltstraumen is u ongetwijfeld bekend. Machtig mooi gezicht, hoe die zalmen daar tegen de stroom op springen. Ik sprak er veel met plaatselijke vissers die veel inkomen genereerden met de vangst van deze zalmen.
Quote:
Uit de levers van die kabeljauw, barstend van de vitamine D perste men levertraan. Die afschuwelijk smakende levertraan moest ik dan weer tot mij nemen ter voorkoming van de Engelse ziekte en een betere ontwikkeling van mijn hersens.

Ik weet er alles van. Als kind werd ik ook volgestopt met levertraan.
Quote:
Ik hoop dat hier voor u door ook zelf door te denken een WellisNietis gekrakeel is voorkomen.

Weet niet zo goed waar u op doelt als u het heeft over een "voorkomen van welles-nietes". Welles-nietes waarover ? Ik vroeg u slechts om een verband te leggen tussen die konvooien en vitamine-D. Gewoon een vraag, waarbij de kwestie van welles-nietes helemaal niet aan de orde is. En omdat levertraan uw hersens beter heeft ontwikkeld, had u dit zelf ook kunnen bedenken. Weet u zeker dat u voldoende levertraan heeft genuttigd ?
Quote:
Men vlucht niet naar Noordelijke wateren uit angst voor de boze-middelbare-breedte mens, maar poogt daar de vruchten mee te plukken van de Noordelijke overvloed. Net als poolganzen, koeten, meeuwen, Eskimo,s en Ijsberen.

Over de herkomst van de Inuit (door u abusievelijk aangeduid als eskimo, wat daar een scheldwoord is) is bij mijn weten niet alles bekend, maar de door u opgenoemde diersoorten hebben daar altijd al vertoefd en zijn dus niet naar het noorden gereisd om de noordelijke overvloed te ervaren.
Quote:
Persoonlijk kende ik verscheidene figuren die in de winter net onder het pakijs visten. Daar barstte het namelijk van de vis en goede verdiensten voor doorzetters.

Klopt. Ik heb dezelfde ervaringen, zoals ik hierboven al schreef.
Quote:
U struikelt weer over uw onkunde en een slecht werkend beoordelingsvermogen.

Eh...help me even. Waarover struikel ik precies, over welke onkunde en slecht beoordelingsvermogen ? Kunt u dat concreet aangeven ? Want volgens mij stelde ik u alleen een paar vragen. Maar als u mij kunt aanduiden waar ik struikel over mijn onkunde, dan zie ik dat graag met een concreet vorbeeld tegemoet.
Niet gaan draaien of gaan schermen met nieuwe lappen tekst. Nu gewoon even to the point. Neem vast een glas levertraan, dat helpt wellicht.
Quote:
Google eens op Haringtrek/Fjorden.
Ik hoef niet te googelen op iets wat ik al weet. Nogmaals: ik stelde u een geheel ander soort vraag. U heeft daar nu op geanntwoord, maar u verbindt daar merkwaardige conclusies aan waar het om mij gaat.
Quote:
Datzelfde fenomeen deed zich vroeger voor in de Zuiderzee

Welk fenomeen ? Dat daar haringen naar binnen zwommen ? Dan klopt dat inderdaad. Noorse vissers hebben mij verteld dat haringen de neiging hebben in scholen engtes binnen te zwemmen, net als zalmen zijn zij geobsedeerd door de stromingen die in zee-engtes altijd sterker zijn dan in open water. De Zuiderzee is in zekere zin ook een "binnenwater"omdat vóór de aanleg van de Afsluitdijk het water alleen via de Wadden in open verbinding stond met de open Noordzee.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie