Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Hervorming van de islam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

De hervorming in de Islam
is iets wat daadkrachtig gesteund moet worden vanuit het westen.
29%
 29%  [ 8 ]
is iets wat alleen van binnen uit (de islamitische wereld) kan komen
44%
 44%  [ 12 ]
hebben wij niets mee te maken
18%
 18%  [ 5 ]
is niet wenselijk, want synomiem voor verwestersing
7%
 7%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 27

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2018 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
rogier

Ik heb Segers ook nooit afstand horen doen van de antisemiet Maarten Luther die het zaad voor de Shoah zaaide. Net als ik menig moslim nooit afstand heb zien doen van de wreedheden van de Profeet (T.e.a.b.)

Quote:

Synagogen en Joodse scholen moeten in brand gestoken worden.
Huizen van Joden moeten afgebroken en verwoest worden. In plaats daarvan moet hun een simpel dak of een stal worden toegewezen.
Joodse gebedsboeken moeten afgenomen worden.
Rabbijnen en andere Joodse geletterden moet, op straffe van de dood, verboden worden ooit nog iemand het Joodse geloof te leren.
Sieraden en geld van de Joden moet afgenomen worden.
Joden mogen zich niet meer op straat vertonen.
Joden moeten opgepakt worden en in werkkampen gestopt worden om hen hun brood te laten verdienen.

Von den Juden und Ihren Lügen

https://de.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_und_die_Juden

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2018 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Helemaal juist. Maar de eerlijkheid gebiedt natuurlijk wel te zeggen dat joden met hun jodendom net zo achterlijk zijn.

BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2018 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2218775-om-vervolgt-voormalige-amsterdamse-deradicaliseringsambtenaar.html

Ik wist helemaal niet dat we zo'n hervormingsambenaar hadden. Wat een weggegooid geld!

En dan kijk eens hoe ze zich kleedt:

Ze lijkt zelf wel een extremist die hervormd moet worden!

BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2018 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Volkomen ziek in zijn hoofd en staatsgevaarlijk!

Burgemeester (VVD) Amsterdam: ‘Salafisten moeten we accepteren en hen de hand reiken’
http://politiek.tpo.nl/2018/02/22/burgemeester-vvd-amsterdam-salafisten-moeten-we-accepteren-en-hand-reiken/

BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2018 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Eens in andere tijden:

Dit zei Jozias van Aartsen in 2004: ‘Er is nou eenmaal islamo-fascisme (…) Hun doel is duidelijk: ze geven volstrekt fundamentalistische uitleg aan de Koran (…) die tot doel heeft onze westerse samenleving te ontwrichten. Onze democratie moet zich daartegen teweerstellen.’

Inmiddels is hij rijp voor de geriatrie.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 26, 2018 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Schaf godsdienstvrijheid af, als de vrijheid je lief is !

In 2008 meldde Oostenrijker Niko Alm zich bij de lokale overheid voor zijn rijbewijs, met een pastavergiet op zijn hoofd. Dat hoofddeksel weigerde hij af te zetten voor zijn pasfoto. De Kerk van het Vliegende Spaghettimonster waarvan hij lid is, zo hield Alm vol tegen de verwarde ambtenaar, schrijft een dergelijk ornaat voor. En iemand dwingen om een religieus hoofddeksel af te zetten, is een inbreuk op de godsdienstvrijheid.

Niemand kan voorspellen welke zelfverklaarde profeten, openbaringen en doctrines zullen uitgroeien tot mainstream religies. De meeste bronnetjes drogen op, andere vormen te langen leste een machtige rivier. Met enige polemische overdrijving schreef de Amerikaan Robert Pirsig ooit: “Als één iemand aan een waanvoorstelling lijdt, noemen we dat een geestesziekte. Als meerdere mensen aan de waanvoorstelling lijden, dan noemen we het religie.”

voorbeeld: in Vlaanderen wil de minister van dierenwelzijn een algemeen verbod op onverdoofde slacht, maar de Raad van State oordeelde al twee keer dat zo’n verbod een inbreuk vormt op de godsdienstvrijheid, die verankerd ligt in de grondwet. Als dat advies wordt gevolgd, dan wordt één en dezelfde daad - een dier de keel doorsnijden zonder verdoving - verboden voor één bevolkingsgroep (atheïsten), maar toegelaten voor een andere (moslims en joden). Dat is regelrechte discriminatie.

https://www.trouw.nl/religie-en-filosofie/schaf-godsdienstvrijheid-af-als-de-vrijheid-je-lief-is~a67c9c74/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2018 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Brandpunt: Groot deel Moslims in Nederland extreem en gevaarlijk - de feiten

Wat de meerderheid allang wist, maar politiek correct links nog altijd krampachtig probeert te ontkennen. De ruim 1 miljoen Moslims in Nederland houden er voor een groot deel radicale anti-Westerse ISIS ideeën op na. Ruim 100.000 moslims in NL zullen geweld tegen Nederlanders niet schuwen om de booschap van hun profeet kracht bij te zetten. Ter vergelijking ons leger telt 20.000 militairen.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wil de echte Salafist nu opstaan?

Aboutaleb: Ik ben een Salafist

Lees hier het commentaar van een ware Salafist die daar anders over denkt en hier mag rekenen op een grote schare niet-geïntegreerde volgelingen. Dat (tijdelijke) gebiedsverbod voor twee vlekjes op de kaart in Den Haag heeft dus weinig uitgehaald bij deze parasiet die al meer dan 25 jaar ons sociale stelsel heeft uitgevreten en nog steeds geen woord Nederlands spreekt. Het had natuurlijk ook een gebiedsverbod per direct, permanent en voor heel Nederland moeten zijn.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Gisteren heb ik het al in een andere topic gezegd: Deze man moet gewoon het land uitgezet worden. Nederlands Paspoort inleveren en enkele reis naar huis.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2018 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Minister Grapperhuis heeft al aangegeven dat Fawaz Jneid's betogen passen binnen de vrijheid van meningsuiting. Dus Grapperhuis verzon een list: De vrijheid van meningsuiting inperken.

Laat dit even tot u doordringen:

Mag de salafistische prediker Fawaz Jineid al die dingen over Ahmed Aboutaleb zeggen? Mag hij Ahmed Aboutaleb tot afvallige moslim bestempelen, ook als de recente geschiedenis heeft geleerd dat dat in salafistische kringen kan worden uitgelegd als een doodvonnis?

Gisteren bleek tijdens het Vragenuurtje in de Tweede Kamer: ja, dat mag die enge Neel allemaal zeggen. Hij blijft met al zijn uitlatingen nét binnen de grenzen van de wet. Vrijheid van meningsuiting.

De enige manier om Fawaz Jineid aan te pakken, zo beweerde u: de vrijheid van meningsuiting inperken.

http://media.tpo.nl/column/briefje-jan-aan-ferdinand-grapperhaus/

Op wie denkt u dat de inperkingen van de vrijheid van meningsuiting van toepassing zullen zijn? Op haatpredikers die onze wetten niet erkennen en onze waarden niet willen delen of op gewone mensen? Ziet u de opmaat?

En wie herinnert zich nog oud-minister Donner die na de moord op Theo van Gogh op de proppen kwam met de wet op de godslastering maar aan te scherpen zodat collumnisten niet meer zomaar die relioten kon beledigen?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2018 9:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hiddema: Grapperhaus, pak de haatzaaiende imam aan!

Kamerlid Theo Hiddema drong vanmiddag bij Minister van Justitie en Veilighieid Grapperhaus (CDA) aan op een hardere aanpak van de omstreden Imam Fawaz Jneid. Theo legt uit hoe dat ging en hoe dat kan.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2018 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

http://media.tpo.nl/column/briefje-jan-aan-ferdinand-grapperhaus/

Ik heb mij aangemeld bij Post of line en krijg op 5 mei de eerste krant in huis.
tpo is goed en up to date met het echte nieuws.
Ik ben ook geabonneerd on line op Elsevier die ook goed nieuws geeft en reacties zijn mogelijk.

Ik heb de TV al maanden niet aangehad want daar hoor je weinig wat er gaande is.
Eigenlijk alleen toen de aanslag in Parijs begon die ik ontdekte via de BBC website en toen pas de TV aangezet om directe beelden te zien over 8 nieuws kanalen en van uit 7 landen.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Als de lente komt lijken de problemen met de suikerspiegel wel weer op te gaan spelen. Kennelijk ook zoiets wat maar niet te matigen blijkt te zijn.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/automobilist-in-glasgow-rijdt-opzettelijk-op-jongeren-in

https://nos.nl/artikel/2224854-auto-rijdt-in-op-franse-militairen-geen-gewonden.html

BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 0:46 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, Een paar dagen geleden was het raak in Parijs. Studenten en arbeiders trokken samen op tegen de plannen van Macron om de werkende klasse tegen zich in het harnas te jagen, Parijs was vergeven van de politiebusjes.
De politie mepte er flink op los, dat het een lieve lust was. In de MSM werd er maar amper aandacht aan besteed.

En wat schetst mijn verbazing? Een dag later is er weer eens een gijzeling door iemand van Marokkaanse afkomst. Een paar doden, met ook een politieman die zich opgeofferd had om de plaats in te nemen van een van de gijzelaars.

Wat klopt hier niet?

In Parijs was de politie oppermachtig. Totale overkill.
In Zuid Frankrijk was het als vanouds. Totaal ontbreken van enige doeltreffende actie tegen de gijzelnemer.
En dat terwijl het Vreemdelingenlegioen nota bene in de buurt zat.

Geef mijn portie maar aan fikkie.
We worden belazerd waar we bij staan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

rogier schreef:
Ik heb Segers ook nooit afstand horen doen van de antisemiet Maarten Luther die het zaad voor de Shoah zaaide. Net als ik menig moslim nooit afstand heb zien doen van de wreedheden van de Profeet (T.e.a.b.)

Quote:

Synagogen en Joodse scholen moeten in brand gestoken worden.
Huizen van Joden moeten afgebroken en verwoest worden. In plaats daarvan moet hun een simpel dak of een stal worden toegewezen.
Joodse gebedsboeken moeten afgenomen worden.
Rabbijnen en andere Joodse geletterden moet, op straffe van de dood, verboden worden ooit nog iemand het Joodse geloof te leren.
Sieraden en geld van de Joden moet afgenomen worden.
Joden mogen zich niet meer op straat vertonen.
Joden moeten opgepakt worden en in werkkampen gestopt worden om hen hun brood te laten verdienen.

Von den Juden und Ihren Lügen

https://de.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_und_die_Juden

Bij mijn weten is Segers(niet mijn voorbeeld) geen volgeling van Maarten Luther, maar loopt hij achter Calvijn aan.
Daarnaast bleef bij mijn weten Maarten Luther gewoon katholiek. De toenmalige katholieke kerk schopte hem eruit (deed hem in de ban)nadat hij de schandalige graaiende misstanden van de Pausen en hun aanhangers openbaar maakte.
Wel graag weten waar u over schrijft. Voorgekookte vooroordelen tellen niet. U veroordeelt de Calvinist Segers van daden door de katholieke Luther bedreven.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Maakt niet uit, alle protestanten zijn één pot nat.
En het is te belachelijk voor woorden om Luther als katholiek af te schilderen.

Dat de Pauzen in die tijd zo corrupt als geen ander waren, was toen ook al genoegzaam bekend.
Dat heb je ervan als de Pauzen telkens uit een rijke Italiaanse (bankiers) familie kwamen.

Waarom het protestantisme dan ontstaan is?

Gewoon om het moreel mogelijk te maken, veel meer geld in de eigen zak te stoppen.
En daarmee christelijke waarden zoals solidariteit en voor elkaar te zorgen niet meer langer te hoeven doen.

Iedereen voor zich, en God voor ons allen.
De egoïstische hebzucht is toen ontstaan.

Met hulp van lieden, die daar al sinds jaar en dag een sport van maakten.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2018 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Islam neemt nooit af en altijd toe, tenzij wij ons actief verzetten.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Parfumerie Douglas gaat haar kledingbeleid aanpassen: medewerksters met een hoofddoek worden niet meer naar het magazijn verwezen, blijkt uit een verklaring van het bedrijf. Het nieuwe beleid gaat gelden voor alle 19 landen waar Douglas actief is.

Aanleiding is de ophef die ontstond op Facebook. Een vrouw schreef daar dat een medewerkster in het filiaal in Leeuwarden alleen nog maar in het magazijn mag werken sinds ze een hoofddoek draagt.

"Nu zag ik haar al een tijdje niet in de winkel", postte ze. "Toen ik vroeg waar ze was, wist ik niet wat ik hoorde. Omdat ze een hoofddoek draagt, mag ze geen klanten meer helpen in de winkel. Ze mag alleen nog in het magazijn werken."...

https://nos.nl/artikel/2232412-douglas-zwicht-voor-kritiek-op-weren-medewerkster-met-hoofddoek-uit-winkel.html

Vandaag onze klantenkaart van Douglas weggegooid. Een bedrijf dat zwicht voor de druk van een extremistische religieuze minderheid is onze klandizie niet waard.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Klantenkaart van de Douglas Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nieuwe medewerksters Douglas. Very Happy

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie