Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Klimaatramp is niet meer tegen te houden Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 59, 60, 61, 62  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2018 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Haha lachen dit. Thierry Baudet heeft een twitterfittie met weerman Gerrit Hiemstra over de film van Al Gore en notabene de Volkskrant schiet hem te hulp.

Baudet:

Welnee, die film van Gore slaat echt werkelijk helemaal nergens op. Er is geen toename in extreme weersomstandigheden. Het klimaat warmt veel minder op dan altijd voorspeld. Meer CO2 heeft geweldig positief effect op plantengroei. Smog in India heeft niets met CO2 te maken. Etc.

Hiemstra:

Eén tweet met 4 keer onzin. Wie kan hier overheen?

Volkskrant:

De klimaattweet van Baudet is provocerend, maar grotendeels waar. Dat stelt wetenschapsjournalist Simon Rozendaal. 'Ik versla het klimaatdebat sinds 1979 en heb weinig politici meegemaakt die zo goed op de hoogte zijn'

https://www.geenstijl.nl/5140223/klimaathoaxer-gerrit-hiemstra-weggespoeld-na-factcheck-volkskrant-over-boude-baudet-tweet/

1-0 voor Baudet. Very Happy

Werken er bij de Nederlandse Propaganda Omroep soms louter discipelen van de sekteleider Al Gore? Is dat een voorwaarde om daar aan de slag te kunnen gaan op de afdeling klimaat?

Zou mij niets verbazen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2018 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Very Happy + 1

BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2018 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 13:28 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er is geen klimaatramp, er bestaat alleen "Het klimaat" volgens dat klimaat is het meestal warmer tot veel warmer geweest op deze aarde.
De weinige keren dat het wel aanhoudend kouder was werd het meteen een ramp, dan volgde er een tijd dat de aarden vanaf Pool tot pool bevroren was en nagenoeg onleefbaar voor elk leven.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Net als bij de MSM zijn de fake nieuws brengers van de klimaatmaffia in de meerderheid.
Je doet er niets aan: alles draait om een Plukze beleid.
De zgn milieuheffingen hebben enkel als nut de staatskas te spekken. Er komt niets voor terug.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Bericht KNMI d.d. 17 januari 2018

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/trends-in-weerextremen-in-nederland

Citaat:

Twintig jaar geleden konden we de opwarming van de aarde net aantonen in de wereldgemiddelde temperatuur, tien jaar geleden konden we de opwarming aantonen in de gemiddelde temperatuur in Nederland, en nu zien we hier zelfs al duidelijke trends in extreem weer. Die trends zijn vaak belangrijker voor ons dan verschuivingen in het gemiddelde.

Zij zullen 't wel kunnen weten toch.

-
BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Twintig jaar geleden had ik een computer met 640kb en een snelheid van 33Hz.

Tien jaar geleden van 128 MB en 500 Hz...

En nu...

Conclusie: de sensors van het KNMI worden beter.

BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2018 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nog wat weetjes over wind vanuit de GROENEREKENKAMER die ik eerst niet terug kon vinden.

Wind- & zonnestroom kúnnen geen fossiele centrales vervangen
De windstroom productie over het jaar 2017 is inmiddels bekend en ziet er per dag als volgt uit:

Langs de Y-as vindt u het percentage geproduceerde windstroom ten opzichte van de stroom behoefte en langs de X-as de dag van het jaar. Bedenk daarbij dat stroom maar circa een vijfde is van de totale energiebehoefte. Gemiddeld over het jaar heeft windstroom 9,12% van de totale stroombehoefte voor haar rekening genomen (en dat is maar 1,82% van de energiebehoefte).

U ziet pieken in de productie op bijvoorbeeld dag 53 (22 februari 2017), op dag 157 (7 juni), maar ook op de dagen 358 & 359 (de beide kerstdagen). Daartussen – zonder enige regelmaat – ook diepe dalen in de windstroom productie. De hoeveel windstroom is logischerwijze afhankelijk van het weer. Soms waait het, soms ook niet en soms zelfs te hard.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2018 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Twintig jaar geleden had ik een computer met 640kb en een snelheid van 33Hz.

Tien jaar geleden van 128 MB en 500 Hz...

En nu...

Conclusie: de sensors van het KNMI worden beter.

'Spectaculair vroege' bloei schopt hele natuur in de war

https://www.ad.nl/binnenland/spectaculair-vroege-bloei-schopt-hele-natuur-in-de-war~aaeb99d7/

"De natuur negeert de winter. De eerste voorjaarsbloeiers lopen uit en dat is 'spectaculair vroeg.' De gevolgen zijn groot: het broedseizoen komt er door in gevaar en een plotselinge vrieskou kan fataal zijn voor sommige planten en dieren".

Dacht zo'n jaar of twintig geleden van "hei, 't is nog pas februari en nu al krokussen te zien".

Tja, dacht enkele dagen geleden van "hei, 't is nog pas januari en nú al...........; (dus die narcissen van vorige week waren niet in de kas gekweekt en buiten geplant)".
-
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joh, dat is nog niets.... ik was vorige maand op het zuidelijk halfrond en daar leek het wel zomer! De natuur is helemaal de weg kwijt.

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Joh, dat is nog niets.... ik was vorige maand op het zuidelijk halfrond en daar leek het wel zomer! De natuur is helemaal de weg kwijt.

Zeker naar toe gevlogen en al doende alweer zoveel meer bijdrage geleverd aan deze ontwikkeling.

Wanneer wordt 't ook de massa nou 'ns duidelijk dat 'n mens niet geacht wordt zich over de hele aardbol te verplaatsen, maar z'n leven te leven in de regio waar hij van nature (het meest) thuishoort en dan wel zonder daarbij gebruik te maken van gemotoriseerde vervoermiddelen en andere apparaten die iets in het milieu doen terecht komen dat daar van nature niet in voorkomt?

Waarschijnlijk pas nadat men zich ervan bewust is geworden dat men geen behoefte meer heeft aan het verblijven in andere regio's, landen, werelddelen, wanneer men zich in de eigen regio optimaal natuur- oftewel levenvriendelijk gedraagt.

Zo bezien is 't dus veruit beter om (symbolisch) tree-hugger te zijn, dan aanbidder van de heilige koe en het gouden kalf.
-
BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2018 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Woon jij in een energieneutrale woning? Heb je kinderen? Dan kan ik namelijk nog wel even doorreizen...

En verder zie ik van de klimaatveranderingen nu alleen nog maar voordelen. De aarde wordt groener en het wordt hier warmer. Lekker toch.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2018 23:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Woon jij in een energieneutrale woning? Heb je kinderen? Dan kan ik namelijk nog wel even doorreizen...

Het totale (directe) verbruik aan energie is dezerzijds momenteel iets minder dan 800 kWu stroom per jaar. Geen gas en ook geen ander gestook.
Voeding op kleine uitzonderingen na volledig rauw; dus ook geen gekook, gebraad, gebak, gegrill, enz.
Vervoer vrijwel uitsluitend met de fiets en bij hoge uitzondering 'n stukje met de trein.
Nooit in 'n vliegtuig gezeten en ook niet van plan dat ooit te gaan doen (alleen al vanwege al die gedode vogels). .
Cliff schreef:
En verder zie ik van de klimaatveranderingen nu alleen nog maar voordelen. De aarde wordt groener en het wordt hier warmer. Lekker toch.

Dus we zijn alweer vergeten wat nog maar pas hiervoor aan de orde is geweest:
- abnormaal zware stormen (waarbij vrachtwagen omwaaien en daken van huizen af gegooid worden);
- relatief hoge temperaturen ja, maar vrijwel geen zon meer te zien; alsmaar zwaar bewolkt en somber.
- almaar meer regen;
- steeds meer van de Nederlandse bodem moet prijgegeven worden aan het water; sloten die eerst pakweg twee meter breed waren worden nu verbreed tot wel 10 meter om de huidige en vooral ook te verwachten toename van het oppervlaktewater nog te kunnen opvangen.
Duinen, dijken en dammen moeten verhoogd. En wie betaalt er mee aan dit soort maatregelen? Juist ja.
Noem dat maar "enkel voordelen"

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/water/maatregelen-tegen-overstromingen

-
BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2018 7:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
- abnormaal zware stormen (waarbij vrachtwagen omwaaien en daken van huizen af gegooid worden);
Niet gezien.
Quote:
- relatief hoge temperaturen ja, maar vrijwel geen zon meer te zien; alsmaar zwaar bewolkt en somber.

Geloof ik geen hout van
Quote:
- almaar meer regen;
Goed voor de planten, samen met d ehogere temperatuur en verhoogde CO2
Quote:
- steeds meer van de Nederlandse bodem moet prijgegeven worden aan het water;

Is niet waar, ook niet wereldwijd. We krijgen steeds meer land ipv steeds minder.
Quote:
sloten die eerst pakweg twee meter breed waren worden nu verbreed tot wel 10 meter om de huidige en vooral ook te verwachten toename van het oppervlaktewater nog te kunnen opvangen.

Prima zaak.
Quote:
Duinen, dijken en dammen moeten verhoogd. En wie betaalt er mee aan dit soort maatregelen? Juist ja.
Niets mis mee.

Quote:

- Lekkerder weer
- Hogere temperaturen
- Meer groen
- Nieuwe soorten in onze omgeving

Ik vind het allemaal prima weer.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2018 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff is van het soort "als-ik-het-niet-zie-bestaat-het-niet."
Bent u al lid van de club die beweert dat de aarde toch echt plat is ? Beweren dat de aarde rond is, is immers nepnieuws, toch ?
Stug volhouden, Cliff.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2018 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als je geen argumenten hebt kun je altijd weer op de man gaan spelen Lampje....

Of ronduit onzin gaan uitkramen... of allebei...

In de discussie over het broeikaseffect heb ik uitgebreid beargumenteerd hoe ik over zaken denk. Wees vrij om daar inhoudelijk op zaken in te gaan, dan hoef je niet van die kinderachtige opmerkingen over een platte aarde te maken.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2018 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Als je geen argumenten hebt kun je altijd weer op de man gaan spelen Lampje....

Of ronduit onzin gaan uitkramen... of allebei...

In de discussie over het broeikaseffect heb ik uitgebreid beargumenteerd hoe ik over zaken denk. Wees vrij om daar inhoudelijk op zaken in te gaan, dan hoef je niet van die kinderachtige opmerkingen over een platte aarde te maken.

Het gaat mij om dit:
Cliff schreef:
Natubico schreef:
Niet gezien.

Dat u iets niet gezien hebt is toch werkelijk geen inhoudelijk argument ? Daarnaast vind k het vreemd dat u het niet gezien hebt. Ik heb het namelijk wel gezien, en met mij iedereen die wel eens het journaal of actualiteitenprogramma's kijkt.
Inderdaad, in een andere draad heeft u uitgebreid toegelicht hoe u erover denkt. Het lastige daarin is, dat tegenargumenten vaak worden gepareerd met dat het uit onbetrouwbare bronnen komt, nepnieuws is, propaganda van de milieulobby enzovoorts. Dat nodigt niet uit tot werkelijk inhoudelijk debat.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2018 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Cliff schreef:
Niet gezien.

Uitzending gemist:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1560653/pro-rail-zag-het-niet-eerder-zo-erg
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1566027/truckers-weg-op-gejaagd
http://www.dumpert.nl/mediabase/7338969/86af8a4e/harde_woei_in_den_bosch.html
https://dagblad010.nl/storm-waait-dak-complex-landmanstraat-video/

Quote:

Cliff schreef:
Geloof ik geen hout van

Niet zo gauw statistieken over te vinden; (mogelijk 'n te delicate aangelegenheid)
Maar voorshands toch dit:
http://www.snh.org.uk/publications/on-line/advisorynotes/149/149.html

Citaat:
3.4 From at least the mid-twentieth century, cloud cover has increased across the Northern hemisphere. Within Scotland this has been most marked along the west coast where the mean daily hours of bright sunshine between 1941-1970 and 1964-1993 decreased by 16% (Harrison, 1997). These trends are outlined in Table 1.

Quote:
- almaar meer regen;
Cliff schreef:

Goed voor de planten, samen met d ehogere temperatuur en verhoogde CO2

Yess, voor de massaal gekapte reuzen in het tropische regenwoud, waar 'n aanzienlijk deel van al die waterdamp-toename van afkomstig is.

Quote:
- steeds meer van de Nederlandse bodem moet prijgegeven worden aan het water;

Cliff schreef:
Is niet waar, ook niet wereldwijd. We krijgen steeds meer land ipv steeds minder.

Ook hier niet zo een twee drie allesomvattende statistieken te vinden maar wel indicatieve:

https://www.epa.gov/climate-indicators/atlantic-coast

http://www.fao.org/docrep/u8480e/U8480E0D.HTM
Citaat:
It is estimated that, worldwide, 5-7 million hectares of land valuable to agriculture are lost every year through erosion and degradation.

Quote:
sloten die eerst pakweg twee meter breed waren worden nu verbreed tot wel 10 meter om de huidige en vooral ook te verwachten toename van het oppervlaktewater nog te kunnen opvangen.

Cliff schreef:
Prima zaak.

Dat 't gebeurt wél, dat 't nodig is niet.

Quote:
Cliff schreef:
Niets mis mee.

Geld teveel zeker; maar we kunnen niet blijven ophogen hoor, dan gaan ze te zwaar worden en wegzakken.

Quote:

Cliff schreef:
Nieuwe soorten in onze omgeving

De malariamug gaat zich steeds verder in onze richting thuisvoelen

-
BerichtGeplaatst: Di Feb 06, 2018 7:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Dat u iets niet gezien hebt is toch werkelijk geen inhoudelijk argument ?

Goh, als je daar over valt... laat ik het anders formuleren dan: één zware storm maakt geen verneukt klimaat. Ik heb best wat storm gezien (hier in Zeeland viel het overigens bijzonder mee, we zijn zwaarder gewend).

Nergens, maar dan ook nergens wordt aangetoond dat er in Nederland een trend is van meerdere of hardere stormen. Daar gaat het om.

Quote:
Inderdaad, in een andere draad heeft u uitgebreid toegelicht hoe u erover denkt. Het lastige daarin is, dat tegenargumenten vaak worden gepareerd met dat het uit onbetrouwbare bronnen komt, nepnieuws is, propaganda van de milieulobby enzovoorts. Dat nodigt niet uit tot werkelijk inhoudelijk debat.

Een regelrechte leugen, ik heb daar een zuiver wetenschappelijke discussie gevoerd. Dat anderen zich van 'vreemde' bronnen voorzien zal best zo zijn, maar ik niet. Zo ja, geef maar aan waar.

Ik denk eerder dat je niet de kennis noch de tijd hebt om een echt inhoudelijke discussie te voeren hierover. Ik zit namelijk behoorlijk diep in deze materie, ook beroepsmatig.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Klimaat 11000 jaar geleden. Wie had het over opwarming?
GeologievanNederland.nl

Nederland lag aan de westrand van het Euraziatische continent en aan de zuidrand van de Noordzee, die in deze periode gedeeltelijk droog stond.

Nederland in het Laat-Pleistoceen
Eemien. Illustratie Frank Wesselingh, Naturalis
Eemien.
Nederland heeft twee gezichten in het Laat-Pleistoceen. Tijdens het Eemien (128.000-116.000 jaar geleden), het voorlaatste interglaciaal, was West-Nederland deels bedekt door de zee. Het resterende land was bedekt door warm-gematigde bossen waarin planten en dieren voorkwamen die wijzen op iets hogere temperaturen als tegenwoordig. Zo leefden er bosolifanten en nijlpaarden. De Rijn stroomde tijdens het Eemien door het huidige IJsseldal naar het noorden om ten westen van Zwolle in zee te stromen. De Maas had grotendeels haar huidige loop.

Weichselien. Illustratie Frank Wesselingh, Naturalis
Weichselien.
Tijdens het Eemien waren de oevers van de meanderende rivieren waarschijnlijk begroeid met dichte galerijbossen. In de kustvlakte, en vermoedelijk ook boven op de keileemvlaktes van Noord-Nederland, zal er veenmoeras zijn geweest. Na het Eemien werd het langzaam kouder en droger en begon het Weichselien (116.000-10.500 jaar geleden).

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 7:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Klimaat 11000 jaar geleden. Wie had het over opwarming?
GeologievanNederland.nl

Nederland lag aan de westrand van het Euraziatische continent en aan de zuidrand van de Noordzee, die in deze periode gedeeltelijk droog stond.

Nederland in het Laat-Pleistoceen
Eemien. Illustratie Frank Wesselingh, Naturalis
Eemien.
Nederland heeft twee gezichten in het Laat-Pleistoceen. Tijdens het Eemien (128.000-116.000 jaar geleden), het voorlaatste interglaciaal, was West-Nederland deels bedekt door de zee. Het resterende land was bedekt door warm-gematigde bossen waarin planten en dieren voorkwamen die wijzen op iets hogere temperaturen als tegenwoordig. Zo leefden er bosolifanten en nijlpaarden. De Rijn stroomde tijdens het Eemien door het huidige IJsseldal naar het noorden om ten westen van Zwolle in zee te stromen. De Maas had grotendeels haar huidige loop.

Weichselien. Illustratie Frank Wesselingh, Naturalis
Weichselien.
Tijdens het Eemien waren de oevers van de meanderende rivieren waarschijnlijk begroeid met dichte galerijbossen. In de kustvlakte, en vermoedelijk ook boven op de keileemvlaktes van Noord-Nederland, zal er veenmoeras zijn geweest. Na het Eemien werd het langzaam kouder en droger en begon het Weichselien (116.000-10.500 jaar geleden).

Door het uitzetten van de Aarde kan 'n land als Nederland mogelijk wat verder van de zon af zijn komen te liggen en daardoor wat kouder zijn geworden.

Maar wat je voordien zeker niet had is dat miljarden aardbewoners allen tezamen dagelijks 'n dermate grote hoeveelheid fossiele brandstoffen verbruikten dat de hoeveelheid waterdamp welke dientengevolge naar het zwerk opsteeg de bewolking rond de planeet dermate vermeerderde dat de erdoorheen priegelende zonnewarmte meer en meer onder dat enorme wolkenplafond bleef hangen en de gemiddelde temperatuur op Aarde in evenredige mate deed toenemen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 23:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Hiero: "Red het milieu; stop met fietsen en stap in je auto"

https://www.autoblog.nl/nieuws/red-het-milieu-stop-met-fietsen-en-stap-in-je-auto-107698

Reactie dezerzijds op F:

HA, HA, "DE AUTO IS MILIEUVRIENDELIJKER DAN DE FIETS"
(aldus 'n stelling uit de autowereld)

https://www.autoblog.nl/…/red-het-milieu-stop-met-fietsen-e…

Citaat:

"Simpel gezegd: de CO2 uitstoot die het totale ‘life-cycle proces’ van de gemiddelde sandwich met zich meebrengt, is gelijk aan de hoeveelheid CO2 die de gemiddelde auto uitstoot tijdens het rijden van twintig kilometer. Echter, als een fietser twintig kilometer moet afleggen, heeft hij/zij gemiddeld 1,3 sandwiches nodig om voldoende energie op te doen. Ergo, het gebruiken van de auto is beter voor het milieu".

Reactie:

Juist ja, die sandwiches zijn zeker dubbel en dik belegd met vlees en kaas.
Maar nogal wat fietsers zijn vegetariër, veganist of vruchtariër.
En het plantaardige beleg dat die verhapstukken maakt zo'n sandwich nog minder dan half zo CO2-uitstotend dan die met vlees en kaas.

Maar eh, nog 'n kleinigheid:
'n (Omnivore) fietser zou bij het afleggen van 20 kilometer in verband met z'n voeding 1,3 maal zoveel CO2-uitstoot produceren als de auto op dezelfde afstand uitstoot door brandstofverbruik.
Maar hoe zit 't eigenlijk met de voeding van de automobilist? Of hoeft die niet te eten om 20 kilometer auto te kunnen rijden?
Stel dat die maar 'n halve sandwich nodig heeft, dan is zijn totale CO2 uitstoot op 20 kilometer toch al hoger dan die van de fietser.

Maar dan:
Die auto stoot niet alleen maar CO2 uit maar ook nog 'ns 'n flinke hoeveelheid waterdamp. En die waterdamp is niet minder nadelig voor het klimaat dan de CO2. Die trekt namelijk op naar het zwerk en voegt zich daar bij de al bestaande wolken, waardoor deze alsmaar omvangrijker en waterrijker worden. Het gevolg is enerzijds dat de zonnewarmte daardoor nog meer verhinderd wordt om de ruimte in te verdwijnen waardoor de temperatuur op aarde nog meer stijgt, en anderzijds dat er alsmaar meer neerslag uit die wolken gaat neerdalen, waardoor 't niet alleen alsmaar rottiger weer wordt, maar ook het zeeniveau alsmaar blijft stijgen.
In wezen komt dus 'n groot deel van alle olie die uit de grond wordt gehaald en als motorbrandstof verbruikt als extra water in de neerslagcyclus en in de zee terecht.
Geen idee of 't al 'ns onderzocht is, maar denk zo dat de uitstoot van waterdamp ter zake van de productie van 1,3 sandwich belegd met vlees en kaas, stukken minder is dan de uitstoot van waterdamp door 'n auto bij het afleggen van 20 km.

En dan:
- Hoe groot is het verschil in uitstoot van fijnstof tussen 'n auto en 'n fiets (o.a. door roetdeeltjes en slijtage banden)
- Hoeveel meer uitstoot van broeikasgassen en andere luchtvervuiling veroorzaakt de productie van 'n automobiel dan die van 'n fiets?

Neen, het ziet er sterk naar uit dat bovenstaand bericht in Autoblog.nl naar de categorie Nepnieuws verwezen zal moeten worden.
-
BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2018 0:10 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Beste Natubico,

Het klimaat wordt kouder en de laatste 18 jaar is het niet warmer geworden en CO2 heeft 0,0% te maken met de opwarming.
Het is de ZON en die wordt koeler, is eerder gebeurd met de tientallen ijstijden.
CO2 wordt iedere dag in de kassen van Lisse gespoten want het is plantenvoedsel.
Als veganist moet je CO2 omarmen want meer CO2 = meer plantengroei.
Verder heeft de Noordelijke Hemisfeer te maken met veel stormen en regen en KOU.
Ook in zuidelijk Europa waar sneeuw en hagel onbekend zijn.
Maar waar ze wel mee geconfronteerd worden.

Stel je vakantie uit als je naar Spanje of Portugal wil gaan want het is KOUD.
En omdat men dat niet kent, zijn er ook geen kachels, misschien een open haard.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2018 0:40 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natubico schreef:
De malariamug gaat zich steeds verder in onze richting thuisvoelen

De grootste uitbreek van Malaria was in Siberië. Met 30.000 doden.
Ook Nederland had veel Malaria in de jaren vijftig.
Dit heeft niets te maken met opwarming.
Lees het boek "Nooit meer slapen" van W.F. Hermans over de muggen in Finland.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2018 7:43 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Het klimaat wordt kouder en de laatste 18 jaar is het niet warmer geworden

Nou, volgens deze bron ziet 't er anders uit: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1061498/wmo-laatste-drie-jaren-waren-extreem-warm

Citaat:
"Het jaar 2017 gaat zeer waarschijnlijk de boeken in als een van de drie warmste jaren sinds de metingen begonnen. Ook was er sprake van veel extreme weersomstandigheden zoals catastrofale orkanen, slopende hittegolven en grote droogte. Dat heeft de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) van de Verenigde Naties maandag laten weten aan het begin van de klimaatconferentie in Bonn".

Ben er inmiddels trouwens achter gekomen dat de uitstoot van water bij verbruik van motorbrandstoffen direct niet in noemenswaardige mate bijdraagt aan de stijging van het zeeniveau.
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/37669/Hoeveel-water-komt-wereldwijd-vrij-bij-verbranding-van-H2-bevattende-brandstoffen
De 12 miljoen m3 water die er jaarlijks dientengevolge bij komen zijn op zich peanuts vergeleken bij de gigantische inhoud van zeeën en oceanen.

Maar moet er nou nog achter zien te komen of 't 'n ander verhaal is waar dat extra water eerst aan de bestaande bewolking wordt toegevoegd en daardoor in evenredige mate meer ertoe leidt dat de zonnewarmte die de aarde heeft bereikt niet de ruimte in kan verdwijnen maar onder dat wolkendek blijft hangen en zodoende de gemiddelde temperatuur op aarde doet stijgen. Daardoor gaan namelijk ook enorme ijsoppervlaktes smelten en dat veroorzaakt wél 'n gigantische vermeerdering van het zeewater.
-
Klimaatramp is niet meer tegen te houden
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu