Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Spontaniteit verdwijnt uit onze samenleving. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Vreemd. Ik woon al jaren tussen de Zwarte Kousen, Met veel plezier fiets ik op zondag door de prachtige natuur die dankzij hun "Bijbelbelt" manier van denken rondom hun woonplaatsen is ontstaan.
Ook vind ik in de plaatselijke historie nergens ijselijke wandaden door de zwarte kousen aan andersgelovigen aangedaan.

Ook ik heb - als oud-inwoner van Ede - geen negatieve ervaring met de Zwarte Kousen gemeenschap, ofwel de op artikel 34 gebaseerde oud-gereformeerde gemeente. Deze mensen willen gewoon met rust gelaten worden en zullen op hun beurt nooit anderen hun mores opleggen. Je kunt het wel of niet met hun zienswijze eens zijn, maar dat is een heel andere kwestie. Persoonlijk vind ik de wijze waarop de heren in stemmig zwart en de dames "met bedekten hoofde" drie maal op zondag "ter kerke" gaan nogal ouderwets, maar hier geldt: leven en laten leven. Ik heb er totaal geen last van, en zij niet van mij. (al heb ik één keer een kerkdienst van hen bezocht, wat een ware bezoeking was: de psalmen worden namelijk gezongen in een tempo waarbij vergeleken een schildpad Max Verstappen is, er komt werkelijk geen eind aan)
Storend vind ik dan ook de ophef van buitenstaanders die zich druk maken om het feit dat vrouwen in deze kringen geen bestuursfuncties dragen en ook niet stemmen. Wanneer dat de keuze is van deze dames zelf, wat is er dan mis mee ? Niemand heeft er last van, en als deze vrouwen anders willen, moeten ze uittreden of het intern aanhangig maken. Maar schreeuwende bemoeials van buiten hebben ze niet nodig, daarvan lopen er al genoeg rond in de maatschappij.
Ik zou er niet snel op stemmen, maar ik heb ook altijd een zwak voor hun partij de SGP. Eerlijke mensen, recht in de leer, maar zuiver van hart en nooit een ander tot last.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dus een gemeenschap met genieen waar veel wetenschappers vandaan komen!
Ik heb ook geen problemen met b.v. de Amish die in de VS nog steeds in 1800 leven maar ik denk niet dat er veel "wetenschappers" onder zitten.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 22:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Ik heb ook geen problemen met b.v. de Amish die in de VS nog steeds in 1800 leven maar ik denk niet dat er veel "wetenschappers" onder zitten.

Volgens mij komen uit die hoek wel degelijk veel wetenschappers. Deze mensen moesten voor hun voortgezet onderwijs elke morgen en avond = 2X 30 kilometer op de fiets door de Kroondomeinen. Dat kweekt doorzettingsvermogen en mooie benen.
Ik zal het eens uitzoeken.

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 6:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:

Kwantiteit zegt niet zo veel in dit opzicht.
Kwaliteit is veel belangrijker.
Je hebt wetenschappers en wetenschappers; het ene soort houdt zich bezig met zaken die per saldo alleen maar ongunstig zijn voor de kwaliteit van het leven op Aarde en met name ook de mensheid alleen maar dichter bij de afgrond brengen (veelal in de technische vakken, die immers alle tegen de wetten van de natuur indruisen, maar ook in andere zogenaamde Beta-vakken zoals scheikunde e.d., plus economen die alsmaar doende zijn om het materialisme hoogtij te doen vieren), en het andere soort doet z'n uiterste best om de mens op het juiste, duurzame en meest verantwoorde pad te krijgen.

Het ligt voor de hand dat enkele kwalitatief hoogstaande representanten van de laatstgenoemde soort van grotere waarde kunnen zijn voor de mensheid dan duizenden van de eerstgenoemde soort.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2017 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Uitreiking van de gouden bil

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/topkeepster-solo-beschuldigt-blatter-van-seksuele-intimidatie~a06ab701/

"Blatter zou Solo bij 'de kont hebben gegrepen' vlak voordat ze in 2013 het podium op stapte bij de uitreiking van de 'Ballon D'Or' in het Zwitser Zürich, zo verhaalt de Amerikaanse recordinternational morgen in Expresso."
-
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

https://nos.nl/artikel/2210965-golden-globes-in-teken-van-metoo-oprah-winfrey-steelt-de-show.html

Citaat:

"Iedereen van Seth Meyers tot Oprah Winfrey kaartte het gebrek aan gelijkheid aan en wilde dat de mannen die seksueel wangedrag hebben vertoond, aansprakelijk worden gehouden."

Alsof 't alleen mannen zouden zijn die sexueel wangedrag vertonen.
Zou de vrouwen niet de kost willen hoeven geven die niet met hun vingers van jonge meiden af kunnen blijven en/of zedenmisdrijven begaan ten opzichte van jonge jongetjes.
-
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

'n Ander geluid inzake #MeToo

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1519684/ander-geluid-vrouwen-flirten-is-geen-misdaad

"Er moet voor vrije seksualiteit ook een vrijheid bestaan om vrouwen lastig te vallen en natuurlijk niet met seksueel geweld. Tal van mensen worden volgens de ondertekenaars behandeld als misdadigers, omdat ze enkel wat stuntelig de aandacht van een vrouw probeerden te trekken".

Dat wordt met name ook verklaard door de hoofdrolspeelster in de film Repulsion uit 1965
https://nl.wikipedia.org/wiki/Repulsion_(film)

Kennelijk zijn de angstvisioenen van uit de muren stekende grijpgrage handen zoals die in de film voorkomen niet aanwezig bij dames op een wat verder gevorderde leeftijd.

Dat doet dan weer even denken aan de anekdote over 'n bejaard dametje dat door het park wandelde.
Daar kwamen op 'n gegeven moment twee opgeschoten knullen op afgerend, die haar tasje afpakten en ermee vandoor gingen.
"Hé, hé", was de reactie, "wordt er tegenwoordig niet meer verkracht"?
-
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

'n Welgemeend advies

Maar goed, al bij al is het volgens een of meer ingewijden in de materie heel goed mogelijk om alle gedoe waar 't in de MeToo-aangelegenheid om draait volkomen de wereld uit te helpen.

Alles wat daar voor nodig is, is dat de vrouwen (voor zover zij daar inderdaad beslissende zeggenschap over hebben) ervoor zorgen dat zowel zijzelf als de mannen die door hen van voeding voorzien plegen te worden, geen voedsel van dierlijke herkomst meer voorgeschoteld krijgen.

Dat soort voedsel namelijk doet het libido c.q. de sexappeal (ook van kinderen overigens) ver boven het natuurlijke evenwichtige niveau uit rijzen en daar zijn al die ongewenste toestanden grotendeels zo niet volledig aan toe te schrijven.

Gewoon het goede voorbeeld volgen van onder andere deze veganisten dus:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vegans

(Waarbij overigens aangetekend moge worden dat 'n overstap naar het Vruchtarisme nóg effectiever, immers nóg minder innerlijke woelingen veroorzakend is https://vivismsite.wordpress.com/fructarianism/ ).

-
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2018 7:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ah, altijd al gedacht dat veganisten geen seks hadden. Dat maakt ze waarschijnlijk ook van die futloze saaie types.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2018 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ah, altijd al gedacht dat veganisten geen seks hadden. Dat maakt ze waarschijnlijk ook van die futloze saaie types.

Die "hadden" ze misschien niet in hun kinderjaren, tenminste wanneer ze al van begin af aan veganistisch gevoed werden.
Dan hadden ze toen namelijk ook nog geen sexappeal (zoals dat van nature ook hoort) en was de kans zeer klein dat ze al op erg jonge leeftijd het slachtoffer werden van kinderverkrachters, zoals dat wél het geval is met nogal wat kinderen die als zuigeling al potjes babyvoeding opgepropt kregen waar rundvlees in verwerkt zit.
Men stelle zich voor, 'n baby die nog geeneens tanden heeft, maar wel al 'n koe aan t verslinden is.

En verder hebben ze op latere leeftijd geen overmaat aan libido, waardoor ze niet genoodzaakt zijn zich na zowat elke maaltijd ter ontspanning bezig te houden met activiteiten die in wezen erop gericht zijn om in totaal circa twee nakomelingen te verkrijgen en die dan ook alras dermate afgezaagd worden dat meer en meer de toevlucht genomen wordt tot perversiteiten tot bestialiteiten aan toe.
Geen wonder dat degenen die dit overkomt er na niet al te lange tijd pas écht afgeleefd uit gaan zien.

Ha, Pam Anderson "futloos en saai"...!? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vegans#/media/File:Pamela_Anderson.jpg
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2018 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
geen overmaat aan libido, waardoor ze niet genoodzaakt zijn zich na zowat elke maaltijd ter ontspanning bezig te houden met activiteiten die in wezen erop gericht zijn om in totaal circa twee nakomelingen te verkrijgen en die dan ook alras dermate afgezaagd worden dat meer en meer de toevlucht genomen wordt tot perversiteiten tot bestialiteiten aan toe.

Haha, ja voor vlees-eters is seks al snel zo saai dat ze zich vergrijpen aan dieren en kinderen Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2018 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Natubico
Men stelle zich voor, 'n baby die nog geeneens tanden heeft, maar wel al 'n koe aan t verslinden is.
En dan laat men nog buiten beschouwing hoe boerenkinderen zien dat ouders seksuele intimidatie plegen met koebeestuiers en veeartsen leren stieren te masturberen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2018 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Haha, ja voor vlees-eters is seks al snel zo saai dat ze zich vergrijpen aan dieren en kinderen Laughing

Homoseksualiteit en incest zijn ook perversiteiten en die komen echt érg veel voor bij dierlijk voedsel-eters.

Wil men dit soort zaken zoveel mogelijk vermijden dan komt men al gauw uit bij overspel; dat is niet direct pervers, maar wel weer schadelijk voor bestaande huwelijksrelaties waardoor 't in menig geval leidt tot echtscheiding met alle kwalijke gevolgen van dien, onder andere voor aanwezig kroost.
Plus dat 't nogal 'ns wordt afgedwongen met misbruikmaking van 'n positioneel overwicht, maar dan kan 't weer zijn dat de geïntimideerde een en ander na verloop van tijd in de publiciteit gooit.

Zoals gezegd kunnen al dat soort narigheden relatief eenvoudig vermeden worden door voor 'n vegan of vruchtarisch voedingspatroon te kiezen.

-
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik begrijp inderdaad steeds beter waarom veganisten altijd van die aseksuele types zijn.

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ik begrijp inderdaad steeds beter waarom veganisten altijd van die aseksuele types zijn.

Toch hebben ze best in veel gevallen nakomelingen; ja ook de vrouwelijke.
-
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

10 miljoenste schreef:
En dan laat men nog buiten beschouwing hoe boerenkinderen zien dat ouders seksuele intimidatie plegen met koebeestuiers en veeartsen leren stieren te masturberen.

Goed idee, ook 'n #MeToo voor dieren.
(En zo mogelijk 'n Blijf-van-m'n-lijfhuis).
-
BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2018 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

http://www.lc.nl/sport/Carlijn-Achtereekte-staat-voortaan-vooraan-22903262.html

Nou, die foto........gaat dat 'n melding opleveren betreffende misbruik van positioneel overwicht?

-
BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2018 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Intussen komt er alsmaar meer aan de oppervlakte over kwalijke gedragspraktijken van allerlei humanitaire organisaties.

Nu dit weer:
https://www.ad.nl/buitenland/seks-in-ruil-voor-hulp-in-syrieneuml~a990f2691/

Citaat:

De aanklachten komen op het moment dat hulpverleningsorganisaties al zwaar onder vuur liggen vanwege eerdere, soortgelijke schandalen. Eerder deze maand werd bekend dat hulpverleners van Oxfam in 2011, na de aardbeving in Haïti, seksfeesten hielden met lokale (mogelijk minderjarige) prostituees. Daarna buitelden de aantijgingen over elkaar heen. De hulporganisaties stelden in reacties dat ze al veel maatregelen hebben genomen om seksuele uitbuiting tegen te gaan.

-
BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2018 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Natubico schreef:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/topkeepster-solo-beschuldigt-blatter-van-seksuele-intimidatie~a06ab701/

"Blatter zou Solo bij 'de kont hebben gegrepen' vlak voordat ze in 2013 het podium op stapte bij de uitreiking van de 'Ballon D'Or' in het Zwitser Zürich, zo verhaalt de Amerikaanse recordinternational morgen in Expresso."
-

Is zij vervolgens op de Intensive Care terechtgekomen, of was de schade redelijk onder controle? Very Happy

.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2018 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Boosoog schreef:
Natubico schreef:

-

Is zij vervolgens op de Intensive Care terechtgekomen, of was de schade redelijk onder controle? Very Happy

Ach, er zijn wel meer vormen van onbetamelijk gedrag die niet direct tot gevolg hebben dat de ander zwaar gewond raakt, maar die toch niet door de beugel kunnen.
Sommige daarvan zijn expliciet strafbaar gesteld, zoals beledigen en belasteren, maar andere (nog) niet.

Wat zou Boosoog ervan zeggen wanneer hij bijvoorbeeld in de volle tram staat en iemand naast hem gaat 'ns voelen of eerstgenoemdes luier nog droog is?
Goed kans dat Jantje-met-de-handjes dan pas enige tijd later op intensive-care weer bij bewustzijn komt.
En dat is nou ook weer niet de bedoeling, want dan komt Boosoog zwaar tegen z'n zin weer voor 'n aantal jaartjes ergens anders terecht.
Maar als 't toevallig net 'n alom bekend iemand zou betreffen die z'n handen niet thuis kon houden, dan had eerstgenoemde 'n prima, voor hem niet zo nadelig alternatief ter beschikking, te weten dat zaakje in de publiciteit gooien.
Denk toch wel dat hij dat ook zou doen.
-
BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2018 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
http://www.lc.nl/sport/Carlijn-Achtereekte-staat-voortaan-vooraan-22903262.html

Nou, die foto........gaat dat 'n melding opleveren betreffende misbruik van positioneel overwicht?

Geen idee hoe en waar precies een en ander zich voordeed, maar 't is toch enigszins opmerkelijk dat 'n gehuwd iemand met ook nog drie vrouwelijke nakomelingen zó gretig aan het knuffelen slaat met 'n (blonde, blauwogige) sportster.
Van 'n bepaald gezichtspunt uit bezien zou 'n verklaring hiervoor gezocht kunnen worden in het feit dat 't hier 'n Noord-Europide (blond en blauwogig dus) iemand betreft die gehuwd is met 'n Sub-tropisch (zwartharig en bruinogig dus) iemand, terwijl genoemde drie nakomelingen in elk geval ook bruinogig zijn en waarschijnlijk ook donkerharig (maar veelal geblondeerd), met als gevolg dat de natuurlijke behoefte aan bepaalde contacten met iemand van hetzelfde ras in te geringe mate bevredigd wordt.

Voorwaar 'n probleem waarmee nagenoeg alle hedendaagse Noord-Europide royals geacht kunnen worden geconfronteerd te zijn of te worden, nu het opvallend is dat dezen nagenoeg allen met sub-tropische wederhelften in het bootje zijn gestapt of dit lijken te gaan doen.

Dit terwijl juist ook zij het goede voorbeeld zouden kunnen geven door bewust te kiezen voor 'n partner van het eigen Noord-Europide ras, dat inmiddels onder andere door al die huwelijken met leden van andere genetisch meer dominante rassen, doende is uit te sterven.
-
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2018 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nog een spontane en grappige actie die verkeerd afliep:

De man die de hond van zijn vriendin de Hitlergroet leerde, is veroordeeld door de Schotse rechter.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1816318/hitlergroet-van-hond-krijgt-staartje

Dit was toch humor... dat hier een veroordeling voor komt geeft wel aan dat de vrijheid van meningsuitingen ook in het westen steeds meer onder druk komt,

Weerwoord forum index » Actualiteiten