Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2017 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sinds ons land verrijkt werd met (zwarte) multiculturele losers die zich in hun haat gesterkt voelden door witte weg-met-onszelf-denkers.

BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2017 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Heb ik echt iets gemist. Sinds wanneer zijn de woorden 'Neger' en 'Blanke' een scheldwoord?

Blanke is geen scheldwoord, Zwarte ook niet. Neger is dat eigenlijk wel geworden. Nogmaals: als je serieus genomen wilt worden, gebruik je t niet. Maar misschien dat dat in Zeeland anders ligt Rolling Eyes

Ik weet echter zeker dat als jij een nieuwe, gekleurde collega krijgt je die ook niet aanduidt met "die nieuwe neger". Zo noem ik een nieuwe Zeeuwse collega ook niet "die nieuwe boer".

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2017 7:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Blanke is geen scheldwoord, Zwarte ook niet. Neger is dat eigenlijk wel geworden.

Nou, dat is dan sinds kort. Ik herinner me nog een Nederlandse voetbaltrainer die het had over ;'de zwartjes' en de hel brak los.

De overheid heeft overigens ooit het woord 'allochtoon' ge´ntroduceerd als 'net' woord voor een immigrant. Mag inmiddels ook niet meer begreep ik. Moet nu 'nieuwe Nederlander' zijn.

Hoe zit het eigenlijk met de 'braboneger'? Mag dat ook niet? Volgens mij is dat toch echt de naam die hij voor zichzelf bedacht heeft.

Quote:
Nogmaals: als je serieus genomen wilt worden, gebruik je t niet. Maar misschien dat dat in Zeeland anders ligt Rolling Eyes

Pleur op! Doe zelf eens normaal man Smile

Quote:
Ik weet echter zeker dat als jij een nieuwe, gekleurde collega krijgt je die ook niet aanduidt met "die nieuwe neger". Zo noem ik een nieuwe Zeeuwse collega ook niet "die nieuwe boer".

Wat is dit nou weer voor nichterige opmerking...

Kijk, dat er scheldwoorden zijn voor bepaalde groepen is me echt wel bekend. Dat het woord 'neger' daartoe behoorde, is echt nieuw. Van het woord 'nikker' weet ik dat heel goed, hoewel zwarte mensen elkaar blijkbaar met regelmaat zo noemen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2017 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nou, dat is dan sinds kort. Ik herinner me nog een Nederlandse voetbaltrainer die het had over ;'de zwartjes' en de hel brak los.

Zwartjes is denigrerend. Net zoals vrouwtjes dat is.

Quote:
Hoe zit het eigenlijk met de 'braboneger'? Mag dat ook niet? Volgens mij is dat toch echt de naam die hij voor zichzelf bedacht heeft.

That's up to him. Sommige vrouwen noemen zichzelf ook "wijf". Noem jij vrouwen dan voortaan ook wijf?

Quote:

Pleur op! Doe zelf eens normaal man Smile

Zeeland loopt blijkbaar nog wat achter, geeft niks, de emancipatie van boeren duurt nou eenmaal wat langer.

Quote:

Wat is dit nou weer voor nichterige opmerking...

Kijk, dat er scheldwoorden zijn voor bepaalde groepen is me echt wel bekend. Dat het woord 'neger' daartoe behoorde, is echt nieuw. Van het woord 'nikker' weet ik dat heel goed, hoewel zwarte mensen elkaar blijkbaar met regelmaat zo noemen.

Niks nichterige opmerking, Cliff. T is de waarheid. Jij zou een collega nooit als "neger" omschrijven, dat weten jij en ik dondersgoed.
Die neger die Aardrijkskunde geeft, hoe heet hij ook alweer? Kom op zeg, Cliff.

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2017 6:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Heb ik echt iets gemist. Sinds wanneer zijn de woorden 'Neger' en 'Blanke' een scheldwoord?

Royy schreef:
Blanke is geen scheldwoord, Zwarte ook niet. Neger is dat eigenlijk wel geworden. Nogmaals: als je serieus genomen wilt worden, gebruik je t niet. Maar misschien dat dat in Zeeland anders ligt Rolling Eyes

Wat is "gekleurd " nou weer?
Zwart is nou net geen kleur. (Net zo min als wit, trouwens.).
Toch zijn zogenaamde blanken meer gekleurd dan zwarten. de meeste blanken hebben namelijk 'n roze-achtige tot licht-bruine huidskleur.
Echt wit, oftewel zo goed als pigmentloos, komt nauwelijks voor; alleen in het uiterste Noorden wellicht.
Dus zijn de zogenaamde blanken veel meer "kleurlingen" dan de zwarten.
Wel zijn er ook bruinen, zoals IndiŰrs, en die zijn dus wÚl weer gekleurd.
Waarom Chinezen "gelen" genoemd worden is dezerzijds niet helemaal duidelijk. Dacht dat die veelal lichtbruin zijn.
Ook 'roodhuiden" voor Indianen lijkt niet helemaal te kloppen.

Inmiddels wordt hier te lande in nieuwsberichten e.d. nogal 'ns gesproken over "donkere (man)";
(bijvoorbeeld hier: https://www.bndestem.nl/brabant/portier-zegt-baan-op-na-geweldsexplosie-city-hotel-tilburg-hij-was-erg-geschrokken~a519c18e/ )
Maar echt duidelijk is dat ook weer niet, want er zijn zo veel soorten "donkeren"; (donker-)bruin is ook donker.
Bovendien kan donker ook betrekking hebben op het haar. Veel blanken hebben donker haar.

"Neger" is daarentegen 'n term die meteen duidelijk aangeeft wat er bedoeld wordt.
Dus als 't in de lerarenkamer gaat over 'n nieuwe collega en iemand vraagt wat dat voor iemand is, dan is het antwoord "'n neger" veel informatiever dan "'n zwarte" of "iemand met 'n donkere huid", terwijl met name de tweede term in wezen hetzelfde is als de eerste; (nŔgre is Frans voor zwart).

Wanneer zo'n woord als "neger" echter geleidelijk aan 'n ongunstige bijklank krijgt en daardoor als scheldwoord beschouwd gaat worden, dan kan dat voor 'n aanmerkelijk deel ook wel veroorzaakt zijn doordat personen die met dat woord aangeduid plegen te worden, zich door de bot genomen minder goed plegen te gedragen, waardoor die aanduiding vanzelf ongunstige associaties is gaan opwekken bij het grote (blanke) publiek.
Zo kun je wel aan de gang blijven met alsmaar nieuwe termen te bedenken voor personen van 'n soort dat procentueel bezien uitzonderlijk hoog scoort in de criminaliteitscijfers.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2017 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Deze eindeloze discussies zijn het zoveelste bewijs van het failliet van de multiculturele samenleving.

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2017 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Niet voor niets dat (licht) getint vaak geassocieerd wordt met multicrimineel.

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2017 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Royy schreef:
neger moet je niet doen

Blank is nu politiek incorrect want "blank" duidt op schoon of onschuldig dus heten wij nu "wit"....
de enige "witten" die ik ken zijn of Albino's of Ieren, die zijn echt wit.
Ze verbranden in de zon maar daarna zijn ze weer wit en worden niet bruin.

Mijn favoriete neger is de Brabo Neger uit Tilburg, geweldig.

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2017 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Deze eindeloze discussies zijn het zoveelste bewijs van het failliet van de multiculturele samenleving.

Neu hoor, dit is gewoon een kwestie van fatsoen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 4:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Toch zijn zogenaamde blanken meer gekleurd dan zwarten. de meeste blanken hebben namelijk 'n roze-achtige tot licht-bruine huidskleur.
Echt wit, oftewel zo goed als pigmentloos, komt nauwelijks voor; alleen in het uiterste Noorden wellicht.
Waarom Chinezen "gelen" genoemd worden is dezerzijds niet helemaal duidelijk. Dacht dat die veelal lichtbruin zijn.

Inmiddels wordt hier te lande in nieuwsberichten e.d. nogal 'ns gesproken over "donkere (man)";
(bijvoorbeeld hier: https://www.bndestem.nl/brabant/portier-zegt-baan-op-na-geweldsexplosie-city-hotel-tilburg-hij-was-erg-geschrokken~a519c18e/ )
Maar echt duidelijk is dat ook weer niet, want er zijn zo veel soorten "donkeren"; (donker-)bruin is ook donker.
Bovendien kan donker ook betrekking hebben op het haar. Veel blanken hebben donker haar.

"Neger" is daarentegen 'n term die meteen duidelijk aangeeft wat er bedoeld wordt.
Dus als 't in de lerarenkamer gaat over 'n nieuwe collega en iemand vraagt wat dat voor iemand is, dan is het antwoord "'n neger" veel informatiever dan "'n zwarte" of "iemand met 'n donkere huid", terwijl met name de tweede term in wezen hetzelfde is als de eerste; (nŔgre is Frans voor zwart).

Wanneer zo'n woord als "neger" echter geleidelijk aan 'n ongunstige bijklank krijgt en daardoor als scheldwoord beschouwd gaat worden, dan kan dat voor 'n aanmerkelijk deel ook wel veroorzaakt zijn doordat personen die met dat woord aangeduid plegen te worden, zich door de bot genomen minder goed plegen te gedragen, waardoor die aanduiding vanzelf ongunstige associaties is gaan opwekken bij het grote (blanke) publiek.
Zo kun je wel aan de gang blijven met alsmaar nieuwe termen te bedenken voor personen van 'n soort dat procentueel bezien uitzonderlijk hoog scoort in de criminaliteitscijfers.
-

Niet lang na dit hierboven geventileerd te hebben diende zich de conclusie aan dat er toch nog iets is dat eraan toegevoegd behoort te worden.
Probleem is namelijk dat de meeste negers eigenlijk helemaal niet zwart van huid zijn maar bruin. (zie bijvoorbeeld degene op de gelinkte geweld-video; dat bovenlijf is onmiskenbaar bruin en helemaal niet zwart.)
Dacht dat Centraal-Afrikanen eigenlijk alleen voor zover ze van heel dicht bij de evenaar komen zo donkerbruin zijn dat 't zwart lijkt. Maar door de bot genomen zijn zogenaamde negers dus net zo min "zwarten". als blanken "witten" zijn.
Zo bezien zou 't dus toch in zekere zin als beledigend beschouwd kunnen worden wanneer iemand neger genoemd wordt. De essentie van beledigen is immers dat men iemand iets toedicht dat niet juist is.
Na wat rondgegoogeld te hebben over "ras", teneinde de meest correcte aanduidingen te vinden voor de diverse mensenrassen, (en daar niet veel wijzer van geworden te zijn), werd uiteindelijk bedacht dat die meest correcte aanduidingen aldus zouden kunnen luiden:

- In plaats van Neger: "Afro" (of in meer wetenschappelijke context Afro´de; (waar dat nu veelal "negro´de luidt"))

- In plaats van Blanke of KaukasiŰr: "Noord-Euro" (-pide), c.q "Zuid-Euro" (-pide);
Onder Zuid-Euro's vallen ook de Noord-Afrikanen en West-Aziaten, (die ook nu als Europiden te boek staan).
Doordat de Noord-Afrikanen onder Euro's vallen kan de term Afro's prima voor enkel de Centraal-Afrikanen (de negers dus) gebezigd worden.

- Verder zijn er dan nog de Indo-Euro's (Indo-Europiden) van India en Pakistan,

- De Indo's (Indo´den) van Zuid-Oost AziŰ,

- De Mongo's (Mongolo´den) van de rest van Oost-AziŰ

- De Australo's (Australo´den oftewel Aboriginals) en

- De Indianen (eventueel Americo's (Americaniden) te noemen, ter vermijding van de termen Brown-Indians en Red-Indians in het Engels).

-

Hieronder nog enkele linken naar pagina's die al googelend over dit thema werden tegengekomen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaukasisch_ras
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/biologie/vraag/367448/bestaan-mensen-rassen
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/35623/Hoeveel-soorten-mensenrassen-zijn-er-wereldwijd
https://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/Meyers_b11_s0476a.jpg

Verder kan dit wellicht nog verduidelijkend werken:
https://natureprotectionfoundation.yolasite.com/Norteurom.php

-
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Fatsoen? Zeg dat maar over dat onfatsoenlijke gekanker van ge´mporteerde losers die hier een marginale etnische minderheid vormen en vinden dat ze, vanwege hun eigen maatschappelijke mislukking die ze door eigen toedoen zelf veroorzaakt hebben, de gang van zaken in ons land mogen verzieken hetgeen hen, gezien de dagelijkse gang van zaken in de Randstad, ook nog heel aardig lukt want de Randstad is inmiddels een multiculturele ramp geworden.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:

de enige "witten" die ik ken zijn of Albino's of Ieren, die zijn echt wit.
Ze verbranden in de zon maar daarna zijn ze weer wit en worden niet bruin.

Ieren? Dan toch wel Ieren uit IJsland of Finland afkomstig en dus met sneeuwwit haar en dito huid.
Maar de autochtone Ieren zijn echt niet wit. Ierland ligt deels ter hoogte van Nederland en Nederland maakt deel uit van de meest zuidelijke sub-zone van de gematigd-klimaat-zone.
Die gematigd-klimaat zone bevindt zich boven de 50e breedtegraad, tot aan de 75e toe. (Daarboven bevindt zich nog de Noordpool-zone, maar daar wonen nauwelijks nog mensen).
Wat menselijke bewoners van de gematigde zone betreft zijn eigenlijk drie sub-zones relevant; de meest zuidelijke van de 50e tot de 55e breedtegraad (ter hoogte van BelgiŰ en Nederland), de middelste van de 55e tot de 60e breedtegraad (ter hoogte van Denemarken en Zuid-Zweden/Zuid-Noorwegen) en de noordelijke sub-zone boven de 60e breedtegraad (ter hoogte van met name ook Noord-Zweden, Finland en IJsland)

Nou, te beginnen vanaf die noordelijkste sub-zone waar de bewoners van nature het minste pigment hebben omdat de afstand tot de zon daar het grootst is, zodat juist daar de autochtonen veelal heel lichtblond van haar en nagenoeg wit van huid zijn, worden huid en hoofdhaar geleidelijk aan donkerder naarmate de sub-zones zich dichter bij de evenaar bevinden. In Ierland, dat zich deels in de middelste en deels in de zuidelijkste sub-zone bevindt zijn de autochtonen derhalve zeker niet heel lichtblond en nagenoeg wit van huid.
Er komen daar trouwens ook nogal veel goud-blonden voor en goudblond is zo ongeveer de meest zuidelijke variant van blond. Deze gaat dan ook samen met een aanzienlijk gepigmenteerde huid. Dat komt vaak tot uiting in de vorm van sproeten, die in wezen gewoon deeltjes gebruinde huid zijn.
(Wanneer die huid echter niet gedurende een relatief korte periode (bijv. twee weken vakantie) plots blootgesteld wordt aan een felle zomerzon, maar bij veel natuurlijk verblijf in de open lucht geleidelijk aan kan wennen aan de toenemende intensiteit van de zon, dan gaan zich geen sproeten vormen maar wordt de huid in z'n geheel steeds bruiner en blijft dat ook geruime tijd, totdat het bruin er deels weer af gaat bij veel binnen verblijven in de winter, net zoals het geval is bij ook donkerblond en mediumblond).
-
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Als we het over fatsoen hebben, heb ik toch iemand die het woord 'neger' gebruikt nog liever dan iemand die VVD heeft gestemd.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natubico schreef:
Ieren? Dan toch wel Ieren uit IJsland of Finland afkomstig en dus met sneeuwwit haar en dito huid.

Ik wist niet dat er Ieren wonen in IJsland of Finland?
Nee deze Ieren komen uit het republiek of Ierland.
Ze wonen in de Algarve, al jarenlang en worden niet bruin.
Ze hebben wel donkerblond haar en bijna altijd blauwe ogen en sommige hebben rood haar.
En in de Algarve is er meer dan 3000 uur zon per jaar.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Fatsoen? Zeg dat maar over dat onfatsoenlijke gekanker van ge´mporteerde losers die hier een marginale etnische minderheid vormen en vinden dat ze, vanwege hun eigen maatschappelijke mislukking die ze door eigen toedoen zelf veroorzaakt hebben, de gang van zaken in ons land mogen verzieken hetgeen hen, gezien de dagelijkse gang van zaken in de Randstad, ook nog heel aardig lukt want de Randstad is inmiddels een multiculturele ramp geworden.

Dat je iemand anders onfatsoenlijk vindt, betekent niet dat je dat zelf ook moet gaan doen.

Cliff schreef:
ls we het over fatsoen hebben, heb ik toch iemand die het woord 'neger' gebruikt nog liever dan iemand die VVD heeft gestemd.

Ach als jij als boer dat wilt vinden Cliff, ga je gang.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik neger je wel.

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 4:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Natubico schreef:

Ik wist niet dat er Ieren wonen in IJsland of Finland?
Nee deze Ieren komen uit het republiek of Ierland.
Ze wonen in de Algarve, al jarenlang en worden niet bruin.
Ze hebben wel donkerblond haar en bijna altijd blauwe ogen en sommige hebben rood haar.
En in de Algarve is er meer dan 3000 uur zon per jaar.

Die zullen wel weten dat ze met hun 'gematigde' huid veel beter uit de subtropische Portugese zon kunnen blijven, omdat ze daar niet genoeg bescherming in de vorm van pigment voor hebben.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/steeds-meer-nederlanders-krijgen-huidkanker-van-de-zon-klopt-dit-wel~a4458684/
-
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Dat je iemand anders onfatsoenlijk vindt, betekent niet dat je dat zelf ook moet gaan doen.

Ik weet niet waar je het over hebt, ik zei dat het eindeloze gekanker op Zwarte Piet het (zoveelste) bewijs is van de multiculturele mislukking.
En wie begon er met zich onfatsoenlijk te gedragen? Wie stond er langs de weg te schreeuwen?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 4:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Natubico schreef:

-

Niet lang na dit hierboven geventileerd te hebben diende zich de conclusie aan dat er toch nog iets is dat eraan toegevoegd behoort te worden.
Probleem is namelijk dat de meeste negers eigenlijk helemaal niet zwart van huid zijn maar bruin. (zie bijvoorbeeld degene op de gelinkte geweld-video; dat bovenlijf is onmiskenbaar bruin en helemaal niet zwart.)
Dacht dat Centraal-Afrikanen eigenlijk alleen voor zover ze van heel dicht bij de evenaar komen zo donkerbruin zijn dat 't zwart lijkt. Maar door de bot genomen zijn zogenaamde negers dus net zo min "zwarten". als blanken "witten" zijn.
Zo bezien zou 't dus toch in zekere zin als beledigend beschouwd kunnen worden wanneer iemand neger genoemd wordt. De essentie van beledigen is immers dat men iemand iets toedicht dat niet juist is.
Na wat rondgegoogeld te hebben over "ras", teneinde de meest correcte aanduidingen te vinden voor de diverse mensenrassen, (en daar niet veel wijzer van geworden te zijn), werd uiteindelijk bedacht dat die meest correcte aanduidingen aldus zouden kunnen luiden:

- In plaats van Neger: "Afro" (of in meer wetenschappelijke context Afro´de; (waar dat nu veelal "negro´de luidt"))

- In plaats van Blanke of KaukasiŰr: "Noord-Euro" (-pide), c.q "Zuid-Euro" (-pide);
Onder Zuid-Euro's vallen ook de Noord-Afrikanen en West-Aziaten, (die ook nu als Europiden te boek staan).
Doordat de Noord-Afrikanen onder Euro's vallen kan de term Afro's prima voor enkel de Centraal-Afrikanen (de negers dus) gebezigd worden.

- Verder zijn er dan nog de Indo-Euro's (Indo-Europiden) van India en Pakistan,

- De Indo's (Indo´den) van Zuid-Oost AziŰ,

- De Mongo's (Mongolo´den) van de rest van Oost-AziŰ

- De Australo's (Australo´den oftewel Aboriginals) en

- De Indianen (eventueel Americo's (Americaniden) te noemen, ter vermijding van de termen Brown-Indians en Red-Indians in het Engels).

-

Hieronder nog enkele linken naar pagina's die al googelend over dit thema werden tegengekomen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaukasisch_ras
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/biologie/vraag/367448/bestaan-mensen-rassen
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/35623/Hoeveel-soorten-mensenrassen-zijn-er-wereldwijd
https://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/Meyers_b11_s0476a.jpg

Verder kan dit wellicht nog verduidelijkend werken:
https://natureprotectionfoundation.yolasite.com/Norteurom.php

-

'n Kleine aanvulling nog op het bovenstaande plan voor 'n correcte rasaanduiding.

"Onder Zuid-Euro's vallen ook de Noord-Afrikanen en West-Aziaten, (die ook nu als Europiden te boek staan).", luidde 'n deel ervan.

Bij nader inzien zou 't zinvol kunnen zijn om het feit dat deze Europiden van nature niet in Europa zelf maar in Afrika, respectievelijk AziŰ voorkomen in de rasnaam tot uiting te laten komen door hen te betitelen als Afro-Europiden, resp. Azi-Europiden.
Overigens worden deze vreemdelingen ook in Europa veelal aangeduid aan de hand van hun land van herkomst, dat de meeste Europeanen (en anderen) wel herkennen; Marokkanen, Algerijnen, Turken, Joden, SyriŰrs, IndiŰrs, Pakistanen, enzovoort dat lukt veelal nog wel.
Het probleem van een passende rasbenaming speelt dan ook vooral bij Centraal-Afrikanen; niet veel Europeanen en mogelijk ook Amerikanen en Aziaten weten immers of ze te maken hebben met 'n Congolees, 'n Keniaan, 'n Ghanees, of noem maar op en dus moeten ze hen aanduiden met het hoofdras (waarvan de benaming in casu dus momenteel niet helemaal correct is).

-
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

West Afrikanen, waaronder Ghanezen, Angolezen, Congolezen, zijn heel donker.
Kenya heeft veel verschillende stammen en verschillen onderling maar zijn in het algemeen niet echt zwart.
In Zimbabwe zijn de Shona's lichter dan de Ndebele's, die afstammen van de Zulu's.
De Xsosa stam in Zuid Afrika is vrij licht, kijk maar naar Mandela en de Khoi Khoi, San (Bushman) zijn gelige en klein.
Die worden ook vaak the little yellow man genoemd.
Oost Afrikanen zijn lichter dan West Afrikanen.

Dus als je Afrika kent dan weet je ook waar ze vandaan komen.
Maar kan jij op straat Nederlanders en Duitsers onderscheiden?
In Portugal kan ik wel meteen Nederlanders herkennen aan hun kleding en uiterlijk.
Duitsers, Zweden en Britten ook.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 4:21 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
West Afrikanen, waaronder Ghanezen, Angolezen, Congolezen, zijn heel donker.
Kenya heeft veel verschillende stammen en verschillen onderling maar zijn in het algemeen niet echt zwart.
In Zimbabwe zijn de Shona's lichter dan de Ndebele's, die afstammen van de Zulu's.
De Xsosa stam in Zuid Afrika is vrij licht, kijk maar naar Mandela en de Khoi Khoi, San (Bushman) zijn gelige en klein.
Die worden ook vaak the little yellow man genoemd.
Oost Afrikanen zijn lichter dan West Afrikanen.

Dus als je Afrika kent dan weet je ook waar ze vandaan komen.
Maar kan jij op straat Nederlanders en Duitsers onderscheiden?
In Portugal kan ik wel meteen Nederlanders herkennen aan hun kleding en uiterlijk.
Duitsers, Zweden en Britten ook.

Angola en Congo behoren niet tot West-Afrika.
Maar verder zal 't zeker zo zijn dat Centraal-Afrikanen net zo goed aan elkaars uiterlijk kunnen zien uit welk land ze komen als Europiden.
Wat Nederlanders en Duitsers betreft kan 't inderdaad nog wel 'ns wat moeilijker vallen om die te onderscheiden. Maar dat komt dan doordat Nederland in wezen (biologisch bezien) eigenlijk maar 'n hoekje is in het grote Germaanse gebied. Dat heb je ook met TunesiŰrs en Algerijnen; TunesiŰ is daar maar 'n klein hoekje in het grote Algerijnse gebied. 't Is dan ook niet altijd makkelijk om te zien of iemand nou Algerijn is of TunesiŰr.
Anderzijds is 't ook weer zo dat 'n bepaald type Noord-Hollander (inclusief Amsterdammer) nergens in Duitsland aan te treffen valt, zodat je meteen weet waar zo iemand vandaan komt (meer zo het Cruyff / Rensenbrink type).

Maar of niet-Afro's aan Amerikaanse Afro's kunnen zien in welk land die hun roots overwegend liggen, dat zal weer 'n andere vraag zijn. Met name ook die worden officieel als "negro´de" betiteld, terwijl ze vrijwel nooit echt "zwartachtig" maar nagenoeg in alle gevallen bruinhuidig zijn.
-
Alles over Forum voor Democratie (FvD)
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici