Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Polen moeten alleen in eigen land mogen rijden. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Moeten Polen een verbod krijgen om in het buitenland te rijden?
Ja, omdat zij een potentieel gevaar op de weg zijn
20%
 20%  [ 1 ]
Nee, zuipen op de weg moet kunnen
40%
 40%  [ 2 ]
Geen mening
40%
 40%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Polen moeten alleen in eigen land mogen rijden.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 24, 2017 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Steeds meer Polen zijn betrokken bij een auto ongeluk met al dan niet dodelijke afloop.
Ik heb zelf meer dan eens zo`n wegmaniak maar net kunnen ontwijken.
Zij zijn de slechtst denkbare weggebruikers, vaak met een flinke slok op.
Bij het jongste gruwelijk incident in Duitsland zijn drie Nederlanders omgekomen.
Mijn stelling: Het zou Polen moeten worden verboden in het buitenland te mogen rijden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/29360830/__Drie_doden_bij_Duits_ongeluk__.html
https://www.ad.nl/buitenland/drie-nederlanders-dood-na-ongeval-met-spookrijder-in-duitsland~a2c42da86/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 24, 2017 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het zou al helpen als ze de boetes die ze hier krijgen ook daadwerkelijk zouden moeten betalen. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo is namelijk... ik zie Polen gewoon door rood rijden bij flitscamera's en hard rijden bij trajectcontroles.

Alsof het ze niets kan schelen.

Zelfde gedrag zie je ook bij mensen met een CD kenteken overigens.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 24, 2017 14:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik rijd 50.000 kilometer per jaar en ervaar het niet zo. Kijkend naar vrachtwagenchauffeurs zijn het de Nederlandse chauffeurs die zich het meest asociaal gedragen. Wat betreft automobilisten hetzelfde. Het zijn vaak de Nederlandse automobilisten die haast hebben, gaten dichtrijden bij ritspunten en bumperkleven. De leaserijders welteverstaan. De Polen moeten hun brandstof zelf betalen en rijden met eigen auto dus die doen niet zo debiel. Overigens vind ik de Belgen wel weer asocialer dan de Nederlanders en laten we in ogenschouw nemen dat je daar nog het rijbewijs bij het spreekwoordelijke pakje boter krijgt.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 24, 2017 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

De 35 jarige vrouw die bij dit ongeval om het leven kwam (juli 2012) was zeer bekend in de kleine gemeenschap waar ze vandaag kwam. De 30 jarige Poolse alcomobilist die dit dodelijk ongeval heeft veroorzaakt had 4 x meer alcohol dan was toegestaan.

Mijn stelling is wat dat betreft erg eenvoudig en misschien zelfs wel populistisch: Was die Pool niet in Nederland dan had Kim nog geleefd.

De meer dan 100.000 Poolse arbeidsmigranten zijn vooral goed voor de werkgevers, maar dat geldt sowieso voor alles wat EU heet.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Sep 24, 2017 23:09 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Stelling II : Was kim naar de plee geweest, had die Pool haar niet aangereden .

Meer dan 100.000 Poolse arbeidsmigranten geloven in een god welke hun behoedt voor onheil, maar dat geldt sowieso voor alle gelovigen .
Wensdenken ?
Toen het begon te donderen, schuilde onder een dikke boom 50 biddende polen, precies daar sloeg de bliksem in, met gevolg 50 dode Poolen .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2017 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Zelfs Drees sr. begreep het toen hij op 5 en 12 februari 1975 schreef in Economisch-Statistische Berichten:

"De situatie is reeds nu ernstiger dan ik nog kort geleden vermoedde. Op 8 januari jl. werd medegedeeld dat in Den Haag, ondanks de toenemende werkloosheid, het aantal buitenlandse arbeiders niet daalde en dat van de 14.000 buitenlanders er 6000 uit de EG afkomstig waren en dus onaantastbaar zijn. Het is verwonderlijk dat bij alle bezorgdheid, die ten aanzien van de werkloosheid aan de dag wordt gelegd, dit punt zo weinig aandacht krijgt."

Dit staat nog los van de alom bewezen problematiek die bestaat rondom de dronken Pool die steeds maar weer opduikt in het Nederlandse straatbeeld. Een zoveelste bewijs van de aanval op onze natiestaat.

En verder:

"Wat de reeds aanwezige niet uit de EG afkomstige gastarbeiders betreft, moet men trachten hen te vervangen door Nederlanders, wil men de werkloosheid werkelijk krachtig bestrijden. Dit is niet in de geest van vele Kamerleden. Met de royaliteit, die dikwijls wordt betracht op een bepaald punt – zonder dat men hiervan de consequenties voor het geheel overweegt – dringt men aan, niet alleen op het laten blijven van wie reeds met een werkvergunning in ons land vertoeven, maar ook op het legaliseren van het verblijf van duizenden, die in strijd met de bepalingen hierheen zijn gekomen zonder vergunning. Men voelt zich bezwaard over de omstandigheden waaronder ze leven – wat een gevolg is van eigen beslissing –, maar laat de nieuwe problemen, die optreden door overbevolking in bepaalde wijken van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, vanwege het grote aantal van buitenlandse arbeiders en Surinamers, buiten beschouwing, evenzeer als de werkloosheid, waarover men zich op andere momenten ongerust maakt."

Zie hier, er is in die 42 veel veranderd, het is alleen maar erger geworden.

Daar helpt de wc van Kim niets aan beste 10 miljoenste.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2017 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
er is in die 42 veel veranderd, het is alleen maar erger geworden.
Na die 42 jaar houden miljoenen meer hoogopgeleiden zich dagelijks achter computers bezig met het scheppen van problemen voor meer omzet op TV en sociale media, welke uitgeprint hooguit nog nut hebben als schijtpapier .
En dat in een tijd waar geen enkele hoogopgeleide op het idee komt met in elke Poolen vrachtwagen een alcoholslot ook problemen kunnen worden opgelost ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Re: Polen moeten alleen in eigen land mogen rijden.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2017 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Boosoog schreef:
.
Steeds meer Polen zijn betrokken bij een auto ongeluk met al dan niet dodelijke afloop.
Ik heb zelf meer dan eens zo`n wegmaniak maar net kunnen ontwijken.
Zij zijn de slechtst denkbare weggebruikers, vaak met een flinke slok op.
Bij het jongste gruwelijk incident in Duitsland zijn drie Nederlanders omgekomen.
Mijn stelling: Het zou Polen moeten worden verboden in het buitenland te mogen rijden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/29360830/__Drie_doden_bij_Duits_ongeluk__.html
https://www.ad.nl/buitenland/drie-nederlanders-dood-na-ongeval-met-spookrijder-in-duitsland~a2c42da86/

Denk dat zoiets moeilijk te realiseren is, al kan ik me wel vinden in de stelling. Poolse automobilsten zijn je reinste criminelen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2017 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

10 miljoenste schreef:
Na die 42 jaar houden miljoenen meer hoogopgeleiden zich dagelijks achter computers bezig met het scheppen van problemen voor meer omzet op TV en sociale media, welke uitgeprint hooguit nog nut hebben als schijtpapier .
En dat in een tijd waar geen enkele hoogopgeleide op het idee komt met in elke Poolen vrachtwagen een alcoholslot ook problemen kunnen worden opgelost ?

Ik denk en weet bijna zeker dat het de politieke elite worst zal zijn hoe het gaat, als het maar gaat en dan zoveel mogelijk. Is jou ooit gevraagd of je behoefte had aan bezopen Poolse chauffeurs?

Vandaag in het AD : Poolse spookrijder zwaar onder invloed

Het zou je familie maar zijn die daar hartstikke dood is gereden. Kim zou in elk geval nog geleefd hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2017 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Blens schreef:

Het schijnt dat er ook nog bloed gevonden is in z'n alcohol.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2017 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2017 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Helaas stopt het Oost Europese drama niet bij Poolse chauffeurs...

Ook de 26 jarige Letse moordenaar van de 75-jarige Harrie van der Heijden had 3,5 teveel gezopen.

https://www.ad.nl/nieuws/letse-doodrijder-die-huis-in-luyksgestel-binnenreed-komt-vrij~aaa8ade6/

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2017 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik reed enige tijd op een vrachtwagen in een ver verleden. Ook toen keken onze eigen chauffeurs niet zo op regels en reden dag en nacht door, vaak met voorbijzien van de rijtijdenwet.
De niche is door het Oosten overgenomen. Wij staan door onze lonen EU en regelzucht buitenspel. Wij zijn nu het beste jongentje van de klas.
Maar meer alcohol-controle op Oost-Europeanen zal niet mis zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2017 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Meer controle? Door wie?

Om mee te kunnen draaien in de EU zijn er twee mechanismen om financieel aangehaakt te blijven bij Brussel:

- Bezuinigen
    - Belasting verhogen

Driemaal raden wat er bij de politie is gedaan... Shock

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2017 23:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik denk dat alle oost Europeanen niet kunnen rijden.
Hier is een video uit Rusland en er zijn heel veel video's te vinden die de Russen maken.
Links af slaan kunnen ze niet, rijden veel te hard en gaan over de kop.
Stoppen niet voor zebra oversteekplaatsen. Halen in als het niet kan.
Kijk zelf maar. Het zijn net botsautootjes.

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 5:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

https://tallsay.com/page/4294981396/top-10-slechtste-chauffeurs-europa

Overigens kan ik mij een test van verzekeraar AXA herinneren. Nederland kwam slecht uit de bus en schommelde ergens onderaan.
BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Het zou al helpen als ze de boetes die ze hier krijgen ook daadwerkelijk zouden moeten betalen. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo is namelijk... ik zie Polen gewoon door rood rijden bij flitscamera's en hard rijden bij trajectcontroles.

Alsof het ze niets kan schelen.

Zelfde gedrag zie je ook bij mensen met een CD kenteken overigens.

In het verleden moest men ook als buitenlander bv in Duitsland altijd zijn boete betalen. Bij een te lange vracht moest bv per regio voor een ontheffingvergunning worden betaald.
Eens reed ik als kortere weg volgens mij, door een verboden regio. Een boete van bijna 1000 gulden volgde, meteen te betalen wegens in beslagname auto/vracht/sleutels. Wij lieten dat bedrag eerst schriftelijk overmaken omdat we teruggave na thuiskomst niet vertrouwden. Pas daarna konden we verder.
Zo kan het dus ook, maar dan moet je natuurlijk wel landsgrenzen hebben.

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Zolang ze ermee weg kunnen blijven komen heeft het voor de werkgevers geen gevolgen. Leg zo'n auto maar eens aan de ketting en zo'n werkgever zal dan de lasten gaan voelen in plaats van alleen maar de lusten van oneerlijke concurrentie.

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
In het verleden moest men ook als buitenlander bv in Duitsland altijd zijn boete betalen.

Is nog steeds zo. Ik heb boetes gehad uit Luxemburg, Duitsland en Zwitserland. Ze komen allemaal netjes aan in Nederland. Ik heb nog boetes openstaan in Italië, maar daar hoor ik dan nooit meer iets van.

Ik begreep echter wel dat sommige landen die afspraken niet hebben. Als een Pool een verkeersboete begaat, kan Nederland een boete naar Polen sturen. Echter, die boete komt of niet aan, of de Pool betaalt gewoonweg niet. En daar stopt het.

In Nederland heb ik gemerkt dat buitenlandse overheden gebruik maken van Nederlandse deurwaarders. De Zwitsers hebben het bv. zo geregeld, de deurwaarder verdient er vast ook nog wat aan.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2017 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ik ga hier niet op regeren, want de vraagstelling in de poll is op zijn minst suggestief!

Heel treurig!
Had meteen geblokkeerd moeten worden!

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2017 15:12 Plaats reactie Reageer met quote
Ozimandes

Ik vind het prachtig om straalbezopen Polen van hun fiets te zien lazeren of al lopend over hun eigen benen te zien struikelen. Minder leuk is het als ze mensen gaan lastig vallen, overlast veroorzaken , in portieken poepen en kotsen.
Rampzalig is het als ze met liters polenbier in de pens achter het stuur kruipen.

Maar ik ken heel veel Polen die van ochtendgloren tot de inval der duisternis en nog later werken in kas en op land, om te zorgen dat de schappen n de supermarkt gevuld blijven. Dat moeten we niet vergeten.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2017 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Blens schreef:
Helaas stopt het Oost Europese drama niet bij Poolse chauffeurs...

Ook de 26 jarige Letse moordenaar van de 75-jarige Harrie van der Heijden had 3,5 teveel gezopen.

https://www.ad.nl/nieuws/letse-doodrijder-die-huis-in-luyksgestel-binnenreed-komt-vrij~aaa8ade6/

Dit is geen moordenaar maar dood door schuld. Dat het slachtoffer op de bank lag te slapen is toeval.
Als iemand overlijdt tijdens een gevecht dan is het doodslag maar geen moord.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik snap wat je bedoelt, maar ik schrijf opzettelijk 'moordenaar' omdat je bewust beschonken/bezopen/dronken deel hebt genomen aan het verkeer. Willens en wetens het risico hebt genomen op een ongeval met dodelijke afloop.

Voor mij ben je dan een moordenaar, voor het wetboek (helaas) niet.

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Ik denk dat alle oost Europeanen niet kunnen rijden.
Hier is een video uit Rusland en er zijn heel veel video's te vinden die de Russen maken.
Links af slaan kunnen ze niet, rijden veel te hard en gaan over de kop.
Stoppen niet voor zebra oversteekplaatsen. Halen in als het niet kan.
Kijk zelf maar. Het zijn net botsautootjes.

Dat komt omdat Russen allen 'noodgedwongen 'een dashcam bezitten. Nu deze trend overwaait naar Nederland zie je vergelijkbare taferelen. Het zijn net botsautootjes geldt ook voor Nederland. Even los van het buitensporige geweld in het verkeer want Nederlanders zijn uitblinkers in het boos zijn. Laatst nog was een meneer ziedend omdat ik, volgens hem, laat deed ritsen. Hij was in alle staten en liet dat op velerlei manieren blijken. Handgebaren, afkeurend nee schudden, schreeuwen. Links voor mij stond een bord met daarop de tekst 'ritsen vanaf hier'....

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Inderdaad, heel eng om er naar te kijken. Maar de Russen rijden veel meer door rood licht en links afslaan kunnen ze niet.
In Portugal moet je ook wennen aan verkeersgedrag maar zebra paden zijn heilig en iedereen stopt.
Met voorlaten gaan, bedanken ze je vriendelijk maar op de buitenwegen rijden ze vaak veel te hard en halen in, in een bocht.
En als iemand langzaam rijdt en je wil inhalen, gaan ze op de vluchtstrook rijden om je er langs te laten.
Ik doe dit nu ook als er een ongeduldig persoon achter mij zit.
Met bumperklevers tik ik mijn rem aan zonder te remmen en dan houden ze afstand.
Een keer in een dorp met smalle straatjes, stond een auto stil zonder chauffeur.
Ik toeterde en iemand kwam naar buiten, was bij zijn moeder op bezoek en vond dat ik een andere weg moest nemen.
Toen ik dreigde dat ik de politie ging bellen, parkeerde hij zijn auto ergens anders.

Ernstig slaap te kort is een groot gevaar waar maar weinig aan gedacht wordt.
Een keer had ik voor 22 uur gewerkt maar was al minstens 30 uur wakker.
Werd afgelost om 10 uur s'morgens en reed over de snelweg naar huis.
Het was zomer dus temperatuur was 34ºC en ik kon mijn ogen bijna niet ophouden.
Ging achter een vrachtwagen rijden die 80 km reed en dacht eventjes dat ik mijn ogen dicht kon doen.
De eerste de beste afslag eraf en viel meteen in slaap.
Een vrachtwagen chauffeur klopte op mijn raam om te vragen of ik oké was.
Sindsdien na nachtdiensten alleen maar de B wegen gereden want met een slaap aanval kun je stoppen en ergens koffie drinken.

Motorrijders zijn ook mafkezen en moeten leren dat ze normaal moeten inhalen.
Inderdaad zijn Nederlanders heet gebakken in het verkeer. Italianen ook.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu