Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2017 2:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Shock Rolling Eyes Laughing
Toch vreemd want mijn vraag was hoeveel kinderen hij heeft en hoeveel kleinkinderen.
Dan kun je moeilijk iets zeggen tegen overbevolking...dus is de topic verwijderd.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2017 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Kom je niet te weten .
Poedert start bijna over alles topics, maar als hij stikt in eigen verzinsels negeert hij, houdt op, of loopt weg .
Hij speelt een rol gelijk als joden, verkondigt selectieve boodschappen om bepaalde zaken op te kloten. met gruwelijk generaliserende stigmatiserende opvattingen t.a.v. huidskleuren, vrouwen, uitkeringen en andere geloven, wat voor de islam geldig is .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2017 21:32 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:
Kom je niet te weten .
Poedert start bijna over alles topics, maar als hij stikt in eigen verzinsels negeert hij, houdt op, of loopt weg .
Hij speelt een rol gelijk als joden, verkondigt selectieve boodschappen om bepaalde zaken op te kloten. met gruwelijk generaliserende stigmatiserende opvattingen t.a.v. huidskleuren, vrouwen, uitkeringen en andere geloven, wat voor de islam geldig is .

Ja ik ben een echte Patriarch, Alleen jammer dat mijn vrouw een echte Matriarch is. En uiteindelijk zijn de vrouwen op onze Vale Ouwe altijd de baas.
U neemt vanuit uw alwetende wijsheid van alles aan. Weet u welke kleur mijn vrouw heeft, of ikzelf?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2017 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Dat u pater was met een bazige vrouw van 'de grote familie' welke op fietstochten en culinaire activiteiten elkaar versieren was al bekend, behalve de kleur van oude fiets waarop u moest leren.....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2017 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:
Dat u pater was met een bazige vrouw van 'de grote familie' welke op fietstochten en culinaire activiteiten elkaar versieren was al bekend, behalve de kleur van oude fiets waarop u moest leren.....

Weet u nog wel waar dit over gaat.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2017 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Een 31-jarige man uit Lelystad is door de rechtbank in Utrecht veroordeeld tot 40 uur werkstraf waarvan 20 uur voorwaardelijk. De man plaatste twee jaar geleden discriminerende reacties op Facebook onder een bericht van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet, die zich verzet tegen Zwarte Piet.

De teksten werden onder een selfie van een van de actievoerders gezet na de intocht van Sinterklaas in Meppel in 2015. De man uit Lelystad schreef: "Gewoon weer voor slaaf laten werken kunnen ze ook niet meer klagen is toch wat ze willen dat luie zweet eruit werken nikker daar ben je voor geboren."

https://nos.nl/artikel/2204845-werkstraf-voor-beledigen-tegenstanders-zwarte-piet.html

Dat heeft die meneer ook niet handig gezegd. Iedereen weet toch dat het merendeel van de klagers niet werkt en daarom genoeg tijd heeft om over Zwarte Piet te kunnen rellen? Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Nov 30, 2017 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De column van Eus Akyol in het AD.

Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

De metaforische grachtengordel, voor zover die bestaat, legde gisteren per ongeluk heel goed bloot hoe ver Nederlandse burgers van elkaar af kunnen staan. Tweehonderd zelfbenoemde ‘influencers’, een modewoord voor iemand met meer dan duizend Facebookvrienden, bundelden de krachten en gingen als een guerrillabeweging tekeer tegen iedereen met een afwijkende mening.

Op social media poseerden Bekende Nederlanders uit Amsterdam in een T-shirt met daarop de tekst: ZWARTE PIET IS RACISME. Deze campagne, groots opgezet en weinig subtiel van karakter, moet ervoor zorgen dat er iets van bewustzijn ontstaat bij de mensen die het traditionele uiterlijk van de knecht – zwart, dikke lippen, kroeshaar, gouden oorbellen – hartstochtelijk verdedigen.

Wellicht oogst de actie applaus onder gelijkgestemden, maar bij mij werkte ze vooral op de lachspieren. Dat had in de eerste plaats te maken met de enorme pretentie van een meerderheid van de deelnemers. Het was me namelijk op geen enkele manier duidelijk waarom sommigen van zichzelf dachten dat ze Bekende Nederlanders waren. Dat moeten ze elkaar in de kroeg hebben aangepraat.

Een aantal brult zonder gêne vanuit de periferie van de hoofdstedelijke kunstwereld dat iedereen zich moet aanpassen. Deze aanmatigende houding zorgt ervoor dat de vervreemding almaar toeneemt – precies het tegenovergestelde van wat de initiatienemers beogen. De glamourachtige foto’s zijn wellicht leuk en herkenbaar voor de verspreiders, maar anderen kunnen zich er totaal niet mee vereenzelvigen.

Het is preken voor eigen parochie. De marginale schrijvertjes, eeuwige b-acteurs en notoire ruziezoekers gaan niemand op nieuwe gedachten brengen door met minachting het latente racisme van anderen aan te kaarten. Ze zijn losgezongen van de realiteit.

Het enige wat zij bewerkstelligen, is dat afkeer van de progressieve mediafiguren zienderogen toeneemt. Ik merk het aan mezelf: hoewel ik zie dat ze in essentie voor iets goeds strijden, wil ik er op geen enkele wijze mee te maken hebben.

Wie op een beetje empathie van de ander rekent, doet er goed aan zich ook in hem te verplaatsen. Dat is duidelijk niet gebeurd door de mensen achter deze nieuwe actie. De afstand tussen verschillende bevolkingsgroepen werd de afgelopen jaren groter. Door deze onlinecampagne zal daar geen verandering in komen. Misschien is het tegendeel zelfs waar.

Hear, hear!
Het is precies wat steeds door de grachtengordel ontkent wordt: Amsterdam is beslist niet representatief voor het hele land.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 6:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Maar de BN'ers hebben hun minutes of fame weer binnen. Ooit van het toneel verdwenen en nu deze noodkreet om weer in beeld te komen. Verder compleet ontvreemd van de maatschappij. Zum kotzen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Georgina, het lievelingszwartepietje van Sinterkaas...

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Surinamer die het opneemt voor zwarte Piet:
http://www.dumpert.nl/mediabase/7299725/ae107dec/adjiedinges_gaat_helemaal_los.html

En passant mensen als Pauw en Van Nieuwkerk even meenemen in de sliding met gestrekt been. Ik vind het prima. Linkse graaiers van de publieke omroep.

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2017 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2017 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Georgina, het lievelingszwartepietje van Sinterkaas...

Dat is bijna 20 jaar geleden. Heden ten dage heeft ze meer historisch besef aldus het grachtengordeldiertje zelf. Wat mij overigens het meeste stoort is dat zij de schijn opwerpen dat mensen die Zwarte Piet niet verafschuwen racisten zijn. Dat is nogal een beschuldiging. Maar zij lijkt er mee weg te komen. De linkse media krijgt geen genoeg van Georgina en haar Zwarte-Piet-is-racisme campagne.
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2017 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

The soap will continu....

De Anti-Zwarte-Piet-activistenclub houdt voet bij stuk. Zij zullen en gaan naar Dokkum om hun minutes of fame te scoren vermoedelijk vergezeld door de linkse media. Intussen zetten de Friezen een ludieke tegenactie op. De activisten verstoren is geen optie dus doen zij nu een oproep om Dokkum te verlaten tussen 14.00u en 16.00u. Ik zou het prachtig vinden als het lukt en de activistengroep staan in hun hemd.
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2017 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Deze is ook leuk:
http://www.hpdetijd.nl/2017-11-17/zwarte-piet-filantroop-erik-de-vlieger/

BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2017 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Vanmorgen op de NPO radio: een verslaggever is bij een sinterklaasfeest op een AZC.
Hij meldt dat hij (naast regenboog- ook zwarte Pieten ziet en vraagt aan een paar asielkinderen wat er volgens hen aan het sinterklaasfeest veranderd moet worden.
Dit is toch werkelijk niet te geloven?! Wat een waardige vertegenwoordiger van de Nederlandse Propaganda Omroep! Evil or Very Mad

Overigens, als antwoord op zijn vraag vonden de asielkinderen dat de baard van de Sint niet wit maar geel moest zijn. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2017 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2017 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2017 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik vind deze Hans Teeuwen leuker eerlijk gezegd;

http://www.dumpert.nl/mediabase/7303065/5ac83880/sinterklaas_wat_doet_u_nu_.html

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Hajji Firuz is door De Verenigde Naties officieel erkend als cultureel erfgoed. Met andere woorden: als je wit bent en je verft je gezicht zwart, dan ben je een racist, ben je bruin en je verft je gezicht zwart, dan is dat cultureel erfgoed.

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:

De meest inhoudelijke en waardevolle bijdrage aan deze discussie. Ge-wel-dig! Very Happy
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Wie heeft ooit gehoord van "Wild Geraas"?

https://www.wildgeraasdefilm.nl/blog/nieuws/open-brief-aan-asscher-en-nederlandse-publieke-omroep/

Open brief aan politiek en NPO
Hoe de politiek een cultureel erfgoed de nek omdraait

De beelden staan nog op mijn netvlies. Het is fascinerend. Ik ben net terug. Ik heb het gefilmd. Drie maanden door primitief Europa gereisd. Met mijn hoofd in de wolken, letterlijk. Het voelde als exotische expedities. De laatste vlucht was via Rome naar minuscule gehuchten in de bergen van Sardinië. Al 30 jaar bezoek ik jaarlijks, ongeveer van Sinterklaas tot na aswoensdag, de meest heidense plekken van ons werelddeel. Overal zie ik met elkaar vergelijkbare, schitterende rituelen van mannen in dierenhuiden met zwarte gezichten en daarboven geweien of beestenkoppen. Het geluid uit koehoorns en van bellen ijlt na in mijn hoofd met de geuren van brandend hout in de nevelige bergen.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=111&v=hovflLAIPKo

En het gaat er hard aan toe met echt slaan met stokken.

Dit feest wordt gevierd in heel Europa met zwarte duivels en een Bisschop. Maar deze documentaire wordt nog steeds geweigerd door de NPO omdat ene Sunny Bergman al een documentaire heeft gemaakt.

De beelden, gefilmd in afgelegen dorpen o.a. in Tsjechië, Noord Italië, op Sardinië en in Afrika spreken voor zich in Wild Geraas 2.0. Van Afrika en Europa tot Japan viert men nog dit jaarwisselingsfeest, dat jong, oud en hele gemeenschappen verbindt met de dode voorouders. Ook onderling zijn deze riten en mythen verbonden. Uit Wild Geraas 2.0 blijkt dat het niet zo maar een kinderfeestje is, maar evolutionair ontstaan om gezins-, dorps- en gemeenschapsbanden te versterken. Als restant van de oudste traditie op de wereld-erfgoedlijst. Een cultuurschat openbaart zich. Bij de Zwarte Piet discussie kwamen burgers tegenover elkaar te staan. Wild Geraas 2.0 laat zien dat mensen met verschillende huidskleur tot één soort behoren. Dit gedeeld verleden verenigt ons.

Ik heb net de DVD besteld. Interessant om Europese cultuur te zien die nog steeds diep zit in vele landen in Europa. Ondanks de PC waanzin die dit wil veranderen. En maar respect opbrengen voor andere culturen, ook Europa heeft roots.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Interessante film, lijkt me dat.

Quote:
En maar respect opbrengen voor andere culturen, ook Europa heeft roots.

De meeste mensen in dit land vinden (de traditie van) Zwarte Piet geen probleem. Het is alleen maar het volkje aan de Amsterdamse grachtengordel, dat zich opgeworpen heeft als de elite van de waarden en normen, dat de eigen cultuur verloochent.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Deze DVD kost maar €10,- en dus niet duur voor bijna een uur over de demonen, zwarte pieten, bokken en Sinterklaas.
Ik ben benieuwd naar nº 2 van deze serie van 30 jaar onderzoek en film opnames.

Ik weet dat de rest van Nederland geen probleem heeft met zwarte Piet maar als gemeentes en scholen mee gaan doen dan is zwarte Piet snel verdwenen uit onze cultuur. En dan verdwijnt Sinterklaas en krijgen we de kerstman met een slee en rendieren. Totdat de dierenpartij dat gaat verbieden......

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Multicultuur noemen ze dat...

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik dacht dat acceptatie en begrip de sleutelwoorden zijn van een multiculturele samenleving. Je eigen zin doordrukken omdat je wat niet aanstaat hoort er naar mijn weten niet bij. Het zoveelste bewijs van de mislukking van multiculturele samenleving. Prima verder want dat betekent dat we niet hoeven openstaan voor andere religie en rituelen. Deze zijn te dominant om samenleving te initiëren dus dan maar niet.

Naar mijn opvatting is de multiculturele samenleving verkeerd uitgelegd. Een multiculturele samenleving betekent in mijn beleving dat je een andere levensopvatting en geloofsovertuiging binnen de kaders van de wet accepteert. Trachten tradities aan banden te leggen heeft niets te maken met samenleven. Het is niet zo dat wij onze tradities moeten overleggen maar dat we andere tradities accepteren.

Iedereen die roept dat het in de ban leggen van het Sinterklaasfeest een goed voorbeeld is van een multiculturele samenleving slaat de plank faliekant mis. Daarnaast moeten we stoppen om dit soort dingen een groot podium te bieden. Iedereen heeft recht op tekst en uitleg maar eenmaal goed uitgelegd moet het ook prima zijn. Zorg voor naslagwerk en juh. Doe je dat niet blijft een groep mensen aan de gang met het verstoren van de rust en orde. Onacceptabel.
Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden?
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie