Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 6:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Probleem is dat jij meer beweert hebt over de kijkcijfers als ik, dus nogmaals: lees even terug.

Uit januari 2017:

Figures released by Liberty Media upon completion of its takeover of the sport yesterday show that, for the first time in six years, Formula One’s television viewing figures did not fall last season. Audiences remained at around 400 million in 2016, similar to the year before.

https://www.f1fanatic.co.uk/2017/01/24/f1s-tv-audience-decline-stopped-2016/

Verder een erg saaie laatste wedstrijd. Ik hoop niet dat het nieuwe seizoen er ook zo uit gaat zien.

Ik beweer niks. Je komt met een stelling dat de populariteit is toegenomen, ik presenteer cijfers die het tegendeel bewijzen. Vervolgens heb je het over een verschuiving naar streamen, nu de Formule 1 achter de betaalmuur verdwijnt. Dat klopt ook alleen is die niet meetbaar dus kun je er niks zinnigs over zeggen. Daarnaast betreft het dode informatie. Wat Liberty Media bedoelt met een toenemende populariteit is dat er meer inkomsten wordt gegenereerd op basis van geregistreerde en meetbare parameters. Men had het ook over kijkcijfers. Die kijkcijfers werden echter niet aangetoond en niet veel later kwam het bericht dat de uitzendrechten fors duurder zouden worden. Vermoedelijk heeft Liberty Media dit geroepen om de prijsverhoging voor de uitzendrechten te rechtvaardigen.

Het is verder echt geen schande om een uitglijder toe te geven. Die maken we allemaal wel eens.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2017 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Haha je blijft ontkennen... prima hoor. Je hoeft je uitglijder niet toe te geven.

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2017 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik ontken niks Cliff, als jij cijfers dropt ben ik de eerste die een vreugdesprong doet. Met wollige verhalen kan ik niets.
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2017 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Formule 1 lanceert een nieuw logo!

Intussen heeft Alfa Romeo bekend gemaakt dat zij terugkeren. Althans, zo luiden krantenkoppen. In de praktijk is het niet meer dan een titelsponsor. Sauber zal vanaf 2018 'Alfa Romeo Sauber F1 team' heetten. Daarmee dopen zij het team officieel om tot het junior team van Ferrari. Ik neem gemakshalve aan dat de Ferrari-motoren die achterin de Sauber liggen gelabeld worden door Alfa Romeo. Als Alfist kijk ik er met gemengde gevoelens naar. Enerzijds leuk dat de naam Alfa Romeo terugkeert maar het is bij voorbaat in de schaduw van Ferrari. Daarmee neem je de glans weg bij de naam Alfa Romeo.
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2017 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je zoveelste uitglijder Cliox. Eerder beweerde je iets over dat er geen nieuwe merken zouden toetreden tot formule 1 en dat er leegloop zou plaatsvinden.

Wat zien we de komende tijd? In ieder geval zien we de merknamen 'Alfa Romeo' en 'Aston Martin' terugkeren in de formule 1. Er zijn geruchten over Porsche en Lamborghini.

Na de uitglijder over teruglopende kijkcijfers nu dus uitglijder nummer twee over de leegloop van F1.

Overigens is 'uitglijder' je eigen terminologie hoor, ik zou dat niet zomaar iemand verwijten.

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2017 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De naam Alfa Romeo prijkt sinds 2015 op de Ferrari.
Zij krijgen nu een iets grotere sticker op de Sauber.
Aston Martin werkt als sinds 2016 samen met Red Bull en willen deze samenwerking intensiveren.
Geen idee waarom je de context telkens uit z'n verband trekt.
Vooralsnog heb ik gelijk: er treedt geen nieuwe constructeur - motorleverancier toe.
Wat je probeert te bewijzen met de jaarlijks terugkerende geruchten over de instroom van Porsche en Lamborghini ontgaat me.

Verder vind ik het bijzonder dat je cijfers die je onmogelijk kunt vaststellen hoger aanslaat dan statistieken. Als je feiten wegwuift omdat het je mening tegenspreekt kunnen we beter stoppen met discussiëren.
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2017 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens bouwt Aston Martin geen motoren. Zij shoppen bij AMG (gaan niet leveren aan Red Bull) en ik dacht Ford. De enige constructie wat kán ontstaan is dat zij geld pompen in Cosworth. Cosworth heeft niet de financiële middelen om een motor te bouwen, een geldinjectie kan daar verandering in brengen. In het beste geval levert dat een nieuwe motorleverancier op. In dat geval gaat Red Bull niet rijden met Honda-motoren wat voor Honda de deuren sluit bij de topteams. Renault, Ferrari en Mercedes hebben zelf motoren en verder is McLaren en Red Bull zijn de enige privateers met mogelijkheden en middelen om succesvol te zijn.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2017 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je mist het punt echt. Zowel Alfa Romeo als Aston Martin willen via de F1 hun imago opkrikken.

Wie welke motor precies bouwt doet er nauwelijks toe. Zo rijdt Red Bull zogenaamd met 'Tag Heuer' motoren... iedereen weet dat dat niet zo is. Maar Tag Heuer koopt naamsbekendheid.

In de reguliere personenauto's wordt ook al lang gebruik gemaakt van elkaars motoren. Niets nieuws. Niet relevant. Aston Martin maakt gebruik van Volvo onderdelen in de particuliere markt. Boeien. Je koopt en rijdt een Aston Martin, geen Volvo.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2017 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Je mist het punt echt. Zowel Alfa Romeo als Aston Martin willen via de F1 hun imago opkrikken.

Vandaar dat Alfa Romeo voor Sauber kiest... Laughing Laughing En als satellietteam van Ferrari gaat fungeren.

Quote:
Wie welke motor precies bouwt doet er nauwelijks toe. Zo rijdt Red Bull zogenaamd met 'Tag Heuer' motoren... iedereen weet dat dat niet zo is. Maar Tag Heuer koopt naamsbekendheid.

Dat was een noodoplossing. De verstandsverhouding tussen Renault en Red Bull liep in 2015 spaak. Renault gaf aan alleen sportief en technisch met Red Bull en alleen verder wil onder de voorwaarde dat het niet commercieel en in naam aan Red Bull verbonden zou zijn. Daarom sloot Red Bull een branding deal met TAG Heuer. Datzelfde TAG-Heuer is al meer dan 30 jaar verbonden aan de Formule 1.

Quote:
In de reguliere personenauto's wordt ook al lang gebruik gemaakt van elkaars motoren. Niets nieuws. Niet relevant. Aston Martin maakt gebruik van Volvo onderdelen in de particuliere markt. Boeien. Je koopt en rijdt een Aston Martin, geen Volvo.

Hoe je het ook wendt of keert, als we praten over het toetreden van autofabrikanten, hebben we het over een actieve deelname. Exposure genereren door je naam te verbinden aan een team is leuk maar voegt verder niets toe. De Formule 1 is naarstig op zoek naar constructeurs en motorleveranciers. Alleen zo behoudt de Formule 1 zijn bestaansrecht.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2017 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ik vind autoracen twee keer niks!

Compleet achterhaalde dure waanzin.
Vooral als er ook nog eens een over het paard getilde Limburger aan mee doet. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2017 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Vandoorne komt uit West-Vlaanderen. Hoewel het kort bij Limburg ligt is het net geen Limburg meer.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2017 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

West Vlaanderen is een héééél eind van Limburg vandaan. Limburg is bij Maastricht en zo.
Of erger... Heerlen, Sittard, Geleen, Roermond, en Venlo. Iiiiiieeeek!
Belgisch Limburg is wat naamgeving betreft onzin.
Het heeft helemaal niks met Limburg te maken.
Het was het bisdom Luik.
Net zoals de provincie Antwerpen, dat is ook gewoon Brabant.
Belgen zijn wat geschiedenis betreft al helemaal het bos ingestuurd...
Ze hebben er geen benul van.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2017 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dank voor de info Ryan. Maar Robin Frijns rijdt geen Formule 1 dus ik ben even in de war.
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2017 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk dat hij Verstappen bedoelt, maar die woont volgens mij inmiddels in Monaco.

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 7:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Joh! Very Happy Bedankt voor de openbaring Cliff. Laughing

Dat gezegd hebbende, gisteren was het FIA Prize Giving gala. Max heeft voor de derde keer op een rij de “FIA Personality of the Year” Award.
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 7:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ryan schreef:
West Vlaanderen is een héééél eind van Limburg vandaan. Limburg is bij Maastricht en zo.
Of erger... Heerlen, Sittard, Geleen, Roermond, en Venlo. Iiiiiieeeek!
Belgisch Limburg is wat naamgeving betreft onzin.
Het heeft helemaal niks met Limburg te maken.
Het was het bisdom Luik.
Net zoals de provincie Antwerpen, dat is ook gewoon Brabant.
Belgen zijn wat geschiedenis betreft al helemaal het bos ingestuurd...
Ze hebben er geen benul van.

Ligt Limburg niet in het westen dan? Volgens mij toch echt West-Europa. Samen met West-Vlaanderen.
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Ik vind Formule 1 saai en kan er niet langer dan enkele seconden naar kijken. Ik ken overigens veel mensen die er ook niets aan vinden. Sommigen vinden de ongelukken leuk.

Wellicht moeten ze poolse chaufeurs voor de Formule 1 aannemen, dan wordt het vast minder saai.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kubica schijnt zijn rentree te maken Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Willem schreef:
Ik vind Formule 1 saai en kan er niet langer dan enkele seconden naar kijken. Ik ken overigens veel mensen die er ook niets aan vinden. Sommigen vinden de ongelukken leuk.

Wellicht moeten ze poolse chaufeurs voor de Formule 1 aannemen, dan wordt het vast minder saai.

Formule 1
  Weerwoord forum index » Sport